غول فلزی جنگ |پیش نمایش Wolfenstein: The New Order

 wolfenstein_the_new_order_wallpaper_8-HD

بازنده هستی یا برنده ؟ اهل گریه ای یا خنده ؟ جفنگ است ! اینجا همیشه اینگونه بوده است… جنگ پشت جنگ ، مرگ بعد زندگی زندگی بعد مرگ ! چه ساده انسان ها هم نوعان خودشان را به واسطه ی تسلط به مرز های خاکی از بین می برند , اما نباید فراموش کنند که این مرز ها وجود خارجی ندارند و تنها فرضی اند ! زمین مطلق همه ی انسان هاست و هرکس حق دارد زندگی کند , احساس کند , بیندیشد و عشق بروزد.به راستی انسان ها چه زود فراموش کرده اند  آن هایی که جرات انجام دادن کار های شایسته دارند انسان هستند نه آنان که جنم جدا کردن روح از تن را دارند.چرا که پروردگار دست هارا برای نوازش کردن و دفاع از مظلومین آفریده نه برای تازیانه زدن و کشتن.چه ساده انسان ها به ندای آن شراره ی آسمانی خود که نامش وجدان است گوش نمی سپارند.غالبا علف های هرز زمین را بار ور می سازند  ,هیتلر هم همانند بیشتر انسان های این کره خاکی عهدی را که با پروردگارش بسته بود به فراموشی سپرد و دست به دیکتاتوری زد اما قاعده ی مالکیت این کره خاکی را نمی دانست , هر کس که ظلم کند قطعا روزی شکست خواهد خورد ! تاریخ پر شده است از این جور آدم های ظالم  اما حکومتی که اساسش ظلم باشد هیچ گاه استوار نخواهد ماند.زیرا چراغ کوچکی در شب, تاریکی را می شکافد و به اطراف نور می دهد, کار خوب اگر چه کوچک و ناچیز باشد هر گز کوچیک و ناچیز نخواهد بود. بگزارید فلش بکی بزنیم به جنگ جهانی دوم , هیتلر پس از تسلط بر قدرت های سنتی بریتانیا و فرانسه آماده شده بود تا اتحاد جماهیر شوروی را نیز درهم بشکند و رویای خود را تحققق بخشد , دیکته کردن نژاد برتر خود و برادرانش ! اما فراموش کرده بود که همه ی انسان ها با یکدیگر برابرند. طولی نکشید که هیتلریان گرفتار سرمای استخوان سوز شوروی شد و امید خود را از دست داد. هیتلر مغرور که معتقد بود اگر اقدامی با شکست و دلسردی روبرو شد نباید دست از تلاش و کوشش برداشت و امید پیروزی را از دست داد , با این اندیشه بسیار زیبا حاضر به عقب نشینی نشد و به سخنان فرماندهان و ملازمان خود گوش فرمان نداد و آنان را که مخالف وی بودند با استبداد گری سر جایشان نشاند ولی دیگر فایده نداشت. استالینگراد مقتل گاه سربازان آلمانی شده بود , به واسطه ی سرمای استخوان سوز استالینگراد هر جراحتی که سربازا ن بر می داشتند پزشکان مجبور می شدند آن عضو بدن سرباز مجروح را نقص کنند.نورماندی نیز نمکی شده بر زخم هیتلر تا این که مرگ بهترین پناه دردها و غمها و رنج ها و بیدادگری های زندگانی,  آدولف را نجات داد !به راستی که انسان چهره مرگ را ترسناک کرده و از آن گریزان است اما مرگ بعضی وقت ها هم خیلی هم لذت بخش است ! اما هیتلر چهره مرگ را برای مردمان این قاره ترسناک تر کرد.

Wolfenstein-The-New-Order-gets-‘BOOM-BOOM’-gameplay-trailer-box-art

نام بازی : Wolfenstein : The New Order

سازنده : Machine Games

ناشر : Bethesda Softworks

سبک : First Person – Shooter

حالت بازی : Single Player

تاریخ انتشار : May 20

پلتفرم ها : PC ، Xbox 360 ، PS3 ، PS4 ، Xbox One
 

همه ی ما در این دنیا نقشی را بر عهده داریم ، هرکس می آید نقش خودش را بازی می کند و سری مخفی می شود. " جان کارمک" کسی است که نقش خود را به خوبی ایفا کرده و گیمران سراسر دنیا بسیاری از لحظات فرح بخششان را به او مدیون هستند ! او پدر،پدرِ معنوی بازی های اول شخص شوتر است و همچنین Domm را نیز به فرزندی گرفته است ! بسیاری از بازیسازان بزرگ عاشق او هستند  و به دست آورد های وی غبطه می خورند. با این حساب Wolfenstein همان پدر معنوی بازی های اول شخص شوتر ، بار دیگر باز هم با ناشر قدرت مند خود Bethesda Softworke و همچنین استدیوی گمنام و خوش ذوق Machine Games  پس از ۵ سال وقفه  به دنیای بازی های رایانه ای با قدرت بسیاری باز خواهد گشت و سناریوی جدیدی را برای این سری پر طرفدار رقم خواهد زد !


شما باید به آن ساختمان رو به رویی بروید و دودمان دشمنانتان را بر باد دهید !

 

 آدولف هیتلر با استفاده از اختراع مخوف دانش مندان خود یعنی بمب هسته ای و البته شکست روسیه، به نوعی کد خدای زمین شده بود  ! دنیا رفته رفته گامی به سوی نابودی بر می دارد و هیتلر خون می ریزد ، تخم بیدادگری و ستم گری می کارد ،پس در نتیجه ثمره جنگ و درد و ویرانی و کشتار می شود. اما ناگهان در این بین شبحی از دل تاریکی بر می خیزد ، نامش B.J است ، William Joseph  blazkowicz جوانی تقریبا ۳۰ ساله متولد ایالات متحده آمریکا، اما آمریکایی نبودنش را می توان از چهره اش تشخیص داد ، او  ، اصلیتی  لهستانی با قدی بلند ، چشمانی روشن و موهایی طلایی رنگ دارد و  ویلیام همان شخصیت عنوان Wolfenstein HD نیز هست.ژانر داستان بازی اکشنِ جنایی است که با چاشنی علمی-تخیلی اجین شده است .ماجرا از جایی شروع میشود که  در ابتدای بازی بی جِی در کما به سر می برد اما هنگامی که نازی ها به بیمارستانی که او در آن قرار دارد حجوم می آورند تا همه را از دم تیغ بگذرانند نا گهان از کمای ۱۴ ساله اش بر می خیزد و به کمک معشوقه اش Anya از آن بیمارستان فرار می کند ! قرار است بی جِی یک ابر قهرمان باشد و با کمک دوستان خود تنهایی به قلب دشمنان بتازد و بشریت را از شر ظلم و ستم برهاند ! ضمنا او یک فرد باهوش است که در مواقعی که واجب هست دیوانه خواهد شد و دشمنانش را با اره برقی گردن خواهد زد ! در این راه دشمنان زیادی خواهید داشت از انواع ربات های ساخته شده به دست داشنمندان هیتلر گرفته تا انسان های دست به سینه که هر وقت صاحبشان بانگ بر دارد همانند سگان وحشی پارس خواهند کرد ! اما انتظار می رود General Calavera و خانوم Engel یکی از مهم ترین Bad Man های سناریوی این بازی باشند ، رویداد های بازی نیز در سرتاسر دنیا از ریو گرفته تا کاخ سفید آمریکا رخ خواهد داد.

این کچل خوشتیپ ! یکی از مهم ترین دشمنانتان در بازی خواهد بود.

 

Wolfenstein  یک عنوان شوتر اصیل و کلاسیک است که بازگشته است تا خاطرات بد سال ۲۰۰۹ را به فراموشی بسپارد و خاطراتی به مراتب شیرین تر از ۲۰۰۱ و Castle To Wolfenstein برای گیمران به ارمغان بیاورد می باشد ! همان طور که اشاره کردم دوربین بازی همانند نسخه های پیش اول شخص است. سرعت بازی فوق العاده بالاست وگیمپلی بازی بسیار پویا و روان است ، حتی کوچک  ترین افت فریمی نیز در این در گیری های پر زد و خورد که پر شده است از انفجار ، گلوله و خون دیده نمی شود ، سازندگان تاکید کرده اند کاری خواهیم کرد که در هنگام بازی با درجه ی سختی بالا خون گریه کنید و نام این درجه سختی نیز . می باشد I am Death شما می توانید مراحل را به صورت مخفیانه و یا با نهایت اکشن و خشونت به پیش ببرید . در این کشت و کشتار ها اسلحه ها نقش مهم تری از نشانه گیری شما ایفا خواهند کرد زیرا بازی آنچنان سریع است که نمی توانید آن چنان مشغول نشانه گیری دقیق شوید. بلکه باید سعی کنید از اسلحه هایی همانند تیر بار و اسلحه ی لیزری استفاده کنید اما اگر درگیری ها تن به تن و نزدیک شد می توانید از شاتگان خود برای نابودی دشمنان استفاده کنید. اما کاور گیری را فراموش نکنید ! بی جِی قهرمان است اما سوپر استار که نیست ! البته نباید از بحث درگیری های تن به تن گذشت که بسیار لذت بخش است و عموما نیز از مشت و چاقو بهره می گیرد ، برای مثال : شما هنگامی که به دشمن نزدیک شده اید می توانید به صورت او مشت بزنید البته مواظب دست خودتان هم باشید زیرا بعضی مواقع وقتی مشت می زنید شخصیت بازی دست خودش را به نشانه درد تکان می دهد اما با چاقو کشتن معمولا لذت بخش تر است ، زیرا می توانید چاقو را در شکم یا گلوی دشمنانتان فرو کنید . سیستم سلامتی بازی هم به گونه ای طراحی شده است که با خوردن جعبه های سلامتی پر می شود البته ظاهرا زیر ۲۰ درصد سلامتی به طور خود جوش پر می شود ، همانند سری COD  ، دشمنان بازی هر کدام به یک میزان به شما ضربه خواهند زد .در ضمن به این نکته توجه داشته باشد که می توانید همانند Titanfall کنترل ربات ها را بر عهده بگیرید و از آن ها بر علیه خودشان استفاده کنید ! فقط باید از نقطه ی ضعفشان وارد عمل شوید وگرنه یک خربار تیر هم بر روی ربات خالی کنید اتفاقی نخواهد افتاد. از دیگر دشمنان بازی انسان ها هستند که همیشه در بازی وجود دارند . اما از روح و اسکلت گذشته این دشمنانی که داریم هم هوش مصنوعی فوق العاده دارند و با استراتژی های مخصوصی به شما حمله خواهند کرد تا شما را از پای در بیاورند اما هرچه درجه آسان تر باشد دشمنان گیج تر خواهند بود !

اگر گیر این سگ های مکانیکی بیفتید ، تیکه بزرگتان گوشتان است ! این سگ ها  آرواره هایشان به اندازه ی چند تن ضربه وارد می کند !

 

حال در کنار این گیم پلی سریع و روان ، گرافیکی چشم نواز و تکنیکی را در نظر بگیرید ، واقعا لذت بخش خواهد بود ! ID Tech 5 که توسط ID Softwar  ساخته شده است این روز ها حسابی سرش شلوغ است ! از آن طرف تانگو و شینجی میکامی از این موتور استفاده می کنند و از این طرف هم که عنوان Wolfenstein: The New Order از این موتور استفاده کرده است. قطعا بی علت نیست که سازندگان از این موتور برای طراحی بازی های نسل هشتمی استفاده می کنند ! علت هم این است که ID Tech یکی از قدرتمند ترین موتور های گرافیکی درحال حاضر دنیای گیم است و امتحان خودش را نیز به خوبی سر بازی Rage پس داده است ! این انجین در سایه زنی ها ، طراحی پر جزئیات محیط ها ، به خصوص محیط های تاریک و همچنین انمیشن ها تبهر خاصی دارد و همین باعث می شود که سازندگان به طرف آن سوق پیدا کنند !  Wolfenstein نیز بر روی این اصول تکیه کرده است و اتمسفری مخصوص حال و هوای زمان بعد از جنگ و جنگ جهانی به وجود آورده است ، تم بازی بسیار شبیه به Metro :Last Light است و در آن همیشه فضایی تاریک حکم فرمایی می کند که نشان از نا امیدی و نابودی زمین دارد. به علاوه رنگ قرمزی در بازی خود نمایی می کند که باعث می شود هرگز حس و حال بازی از دستتان در نرود ، این رنگ قرمز را در همه ی محیط هایی بازی به خصوص در پرچم نازی ها و همچنین در اسکرین شات هایی که از بازی منتشر شده است می توان جستجو کرد !  محیط های  پر جزئیات بازی ، به خوبی خرابی های جنگ را بر عهده کشیده اند. به علاوه به نظر می رسد قسمت عظیمی از بازی در محیط های زیر زمینی صرف شود که طراحی آن ها بسیار بهتر از طراحی بالای زمین است ! البته در سر تا سر این محیط ها طراحی های هنری ، به زیبایی خود نمایی می کنند. به علاوه ی طراحی های هنری افکت های آتش ، خون و همچنین خاکستر به زیبایی رقص اندام می کنند ! از آن جایی که این افکت ها هیجان بازی را دو چندان می کنند توجه بیش از حد به این ها ،  موجب هیجان انگیز شدن درگیری ها و از یاد رفتن بافت ها و تکسچرهای بازی شده است ! البته هیچ وقت برای درست کردن بافت دیر نیست اما مقوله ی تخریب پذیری بحثش جداست ! این به این معنا نیست که تخریپ پذیری به خوبی کار نشده است ، بلکه تخریب پذیری باید از پایه درست باشد که خوشبختانه این چنین است. مثلا : هنگام تماشای تریلر دیدیم که ساختمانی که هوا پیما به آن برخورد کرد اجسام ریز و درشتش به چه زیبایی تخریب شدند. هیچ وقت تخریب پذیری و فیزیک را اشتباه نگیرید ! اما این دو مکمل یک دیگر اند ! مثلا : تخریب پذیری جای یک گلوله را در بدن قربانی نشان می دهد و فیزیک بازی تعیین می کند که قربانی چند متر بر روی هوا برود و یا اصلا نرود ! اما فیزیک این عنوان  هرگز دشمن را دو متر بر روی هوا پرتاب نخواهد کرد ! بلکه با محاسباتی که انجام می دهد و همچنین تخمین سرعت و قدرت گلوله میزان پرتاب کردن را تعیین می کند.

 

مبارزات پر از خون ، آتش و البته سریع و نفس گیر ، فوق العاده لذت بخش خواهد بود !

 

اگر به دنبال صداگذاری هایی دلنشین برای زبان های مختلف هستید ، راه را اشتباه نیامده اید ! با توجه به تریلرهای منتشر شده ، صداگذاری کاراکترها و شخصیت ها آنقدر خوب و زیبا و البته با لهجه های مختلف کار شده که شما را به بهترین شکل ممکن به آن زمان می برد. صداگزاری ربات ها و انفجار و … همه در سطح قابل قبولی است و حسابی آدرنالینتان را تحت الشاع قرار خواهد داد ، اما موسیقی بازی هر گز فراموش نشده است ! وظیفه ی نواختن موسیقی بر عهده ی آقای Mick Gordon می باشد که سوابق زیادی در کارنامه خویش دارد ، البته موسیقی بازی توسط افراد دیگری نیز ساخته خواهد شد ! جالب است بدانید ، یکی از تریلر ها به اسم Boom Boom نام گذاری شده بود که موسیقی واقعا جالب و هیجان انگیزی در آن نواخته شده بود ، به گونه ای که شما را وادار میکند مجددا به این موسیقی زیبا گوش فرا دهید !

  Wolfenstein پس از سال ها تاخیر ، باری دیگر در ابتدای نسل هشتم بازگشته تا خاطرات دوران قدیم را با یک گیم پلی و داستان ناب زنده کند. با توجه به نمایش بازی و پشتوانه ای که سازندگان اصلی داشته اند ( کمپانی نام آشنای Bethesda ) به نظر می رسد که این عنوان بتواند لذت یک عنوان شوتر ناب را به بازیکنان انتقال دهد. اما برای یافتن پاسخ این مسئله ، تنها باید تا ۴۵ روز دیگر صبر کنیم تا ببینیم سرنوشت این بازی نیز چگونه خواهد شد.

 

The End

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۴ پاسخ‌ها

  1. amir گفت:

    مهدی جان پیش نمایش بسیار عالی بود. تشکر

  2. ryse گفت:

    ممنون از مهدی عزیز
    عجب بازی بشه این بازی

  3. amin گفت:

    سلام من مدیر یکی از بلاگ ها نیز هستم من چند روز پیش دستم به اشتباه خورد و بلاگ من حذف شد حال میخواهم سایتم برگرده ایا امکانش هست ممنون

  4. دانیال نوائیان گفت:

    از مهدی عزیز بخاطر وقتی که برای نوشتن مقاله گذاشتن تشکر میکنم . و باید بگم عاشق از این سبک بازی ها هستم و منتظر این بازی هم میمونم !!!

  5. (̲̅S̲̅)(̲̅I̲̅)(̲̅N̲̅)(̲̅A̲̅) گفت:

    montazeresham :D

  6. m.c گفت:

    فوق العاده بود

  7. OMID گفت:

    تشکر.خیلی خوب نوشتید.ته مایه طنز هم جالب کرده مطلب رو

  8. مهدی مجد گفت:

    امید جان مقاله کلش طنز بود !ولی آقا سعید گفتند که باید حرفه ای باشیم و تو مقاله با مخاطب خودمونی نشیم زیاد :| درست هم می گن و بنده خدا کلی زحمت کشید اون قسمت های طنز رو بر گردونه ! مثلا بعد درجه سختی I AM DEATH گفتم :

    اما متاسفانه به این نکته اشاره نکرده اند که درجه ی Daddy can I play را کجای دلمان بگزاریم ! کاری به این ها نداریم ! شما می توانید مراحل را به صورت مخفیانه پیش ببرید الته گاهی و یا آن را به صورت تمام اکشن پیش ببرید در اینجا به کسانی که از والدینشان برای بازی کردن اجازه می گیرند گزینه دوم پیشنهاد می شود تا حالش را ببرند !

  9. مهدی مجد گفت:

    در کل ولی مقاله ی طنز خواستید در خدمتیم ! البته یه فکرایی داریم که هر هفته یه مقاله طنز منتشر کنیم :)

  10. عباس جلالیان گفت:

    ممنون از مهدی عزیز بابت مقاله ی خوبش.

  11. مهدی مجد گفت:

    مرسی عباس ! لطف داری ! از من تعریف نکنید باو جنبشو ندارم !

  12. مجتبی گفت:

    تو جنگ که حلوا پخش نمی کنن هر جنگی قطعا کلی تلفات داره و در ضمن هر جنگی دلیلی داره و اگر به سایت نازی سنتر و یا تاریخ رایش سر بزنین می تونین متوجه بشین که قبل جنگ ، لهستان شروع به تحریک آلمان کرده بود . در ضمن پیشوا هیتلر اونقدرا هم که فکر میکنین ستمگر نبود چون اندکی بعد از شروع جنگ با انگلستان ، ایشون معاون خودشون یعنی رودلف هس رو به انگلستان فرستادند تا پیام صلح رو برسونن ولی انگلیسیای کثیف ، هس رو بازداشت کردن و به حبس ابد محکومش کردن .
    در ضمن اگه حکومت پیشوا دیکتاتوری بود توی نبرد بارباروسا ( آغاز حمله به شوروی خدا رو شکر سابق ) ۴.۵ میلیون سرباز شرکت نمی کردند . درسته که بعضی از تصمیات پیشوا ایراد داشت و همین باعث شکست شد . ولی باور کنین اگه آلمان شکست نمی خورد الان برای سفر تفریحی می رفتیم مریخ و بر می گشتیم . تجهیزاتی که آلمان ها ساختن و یا داشتن می ساختن که به وسیله بمباران ها نابود شد ، خیلی خیلی فراتر از اون زمان بود . نمونش موشک وی ۱ – وی ۲ ، ساخت اولین جنگنده – بشقاب پرنده ها – تجهیزات انفرادی یه سرباز و …

  13. پارسا گفت:

    آقای مجتبی فکر کنم تاریخو چپه خوندیhttp://www.mihangame.com/wp-content/plugins/smilies-themer/kopete/smile.png هس رفت تا به انگلستان بگه شما میتونید با آلمان تو جهان شریک شید ما کل جهانو میگیریم یکمش ماله شما بنظرم تاریخو دقیق تر بخونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *