قهرمانان نسل بعدی | پیش نمایش بازی Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition

 

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را که از بازی Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition منتشر شده است را به صورت مختصر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این بازی در حقیقت نسخه ی بهبود یافته ی نسخه ی اصلی یعنی Injustice: Gods Among Us است که چندی پیش در تاریخ ۱۶ آپریل ۲۰۱۳ برای دو کنسول نسل هفتمی PS3 و XBOX 360 منتشر شد. این بازی توانست با باز خورد های خوبی از جانب گیمر ها و دوست داران سبک مبارزه ای (Fighting) رو به رو شود. هم چنین سایت های بزرگ دنیای گیم هم نمرات مطلوبی را به این بازی دادند. این بازی بالا ترین نمره ی متای خود (۸۲) را بر روی کنسول نسل هشتمی نینتندو یعنی وی یو (Wii U) به دست آورد. نسخه ی Xbox 360 و PS3 نسخه ی اصلی بازی را استودیو ی Nether Realm Studios تولید کرده است و وظیفه ی ساخت این ویرایش بازی برای PS3 و Xbox 360 هم بر عهده ی همین استودیو است. ولی وظیفه ی ساخت نسخه های دیگر این ویرایش که برای کنسول های دیگر تولید می شوند بر عهده ی استودیو های دیگری می باشد.  وظیفه ی ساخت نسخه ی PS4 و رایانه های شخصی (PC) این بازی (Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition) بر عهده ی استودیو ی High Voltage Software می باشد و استودیو ی Armature Studio نسخه ی PS VITA این بازی را در دست ساخت دارد. شایان ذکر است که استودیو ی Nether Realm  که نسخه ی اصلی و نسخه ی ویرایش شده ی این بازی را برای PS3 و XBOX 360 ساخته است سازنده ی نسخه های قبلی سری پر طرف دار مورتال کمبت (Mortal Combat) بوده است. پس اگر از طرف داران سبک مبارزه ای هستید و هم چنین دوست دارید با سوپر قهرمانانDC مانند BATMAN – SUPER MAN – GREEN LANTERN – GREEN ARROW به مبارزه با دوستان خود بپردازید به شما پیش نهاد می کنم حتما نسخه ی اصلی و ویرایش جدید این عنوان را تجربه کنید. این بازی در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ و برای پلتفرم هایی که اشاره شد معرفی شد و تمام محتویات بسته های الحاقی بازی (DLC) شامل شخصیت های اضافی، لباس های اضافی و غیره به صورت رایگان برای شما فراهم شده است. قیمت نسخه ی PS3 – PS4 – XBOX 360 این بازی ۵۹ دلار، نسخه ی PC 49 دلار و نسخه ی PS VITA هم ۳۹ دلار می باشد. هنوز در مورد نسخه های XBOX ONE و Wii U این بازی خبری منتشر نشده است. در ادامه سعی می کنیم تا اطلاعاتی را که از این بازی در دسترس است در اختیار شما عزیزان خواننده قرار دهیم.

نام بازی: Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition

استودیو ی سازنده: Nether Realm Studios (PS3 – XBOX 360) – High Voltage Software (PS4 – PC) – Armature Studio (PS VITA)

ناشر: Warner Bros Interactive Entertainment

کارگردان: ED Boon

آهنگ ساز: Dean Grinsfelder

موتور ساخت بازی: Unreal Engine 3

پلتفرم (ها): PS3 – XBOX 360 – PC – PS4 – PS VITA

تاریخ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا

سبک بازی: مبارزه ای (Fighting)

مد بازی: تک نفره – چند نفره (Multi  Player – Single Player)

نحوه ی عرضه ی بازی: دیسک فیزیکی و به صورت دیجیتالی (Download)

 

قهرمان یا ضد قهرمان

داستان در بازی های مبارزه ای از چیز هایی است که کم تر به آن توجه می شود ولی در چند سال اخیر شاهد چند بازی مبارزه ای با داستان غنی و پر بار بوده ایم که از جمله ی آن ها می توان به نسخه های جدید بازی تیکن اشاره کرد. نسخه ی جدید مارتال کمبت (Mortal Combat) هم از پیشرفت های محسوسی در زمینه ی داستانی و شخصیت پردازی برخوردار بود و توانست در کنار گیم پلی قدرت مندش داستان نسبتا پر جزئیاتی را روایت کند البته نحوه ی روایت داستان بازی که از طریق کات سن (Cut – Scene) بود زیاد قوی نبود و این ضعف تا حدی بود که کات سن های بازی جزء نقاط ضعف آن به حساب می آمدند. نحوه ی روایت داستان در بازی بعدی استودیو ی Nether Realm Studios یعنی نسخه ی اصلی این بازی یعنی Injustice: Gods Among Us هم به همین شیوه بود و از طریق میان پرده ها (Cut – Scene) داستان بازی روایت می شد که در این بازی نحوه ی روایت بازی پیشرفت کرده بود و بیش تر می شد با داستان بازی ارتباط بر قرار کرد. داستان این نسخه هم به دلیل این که در واقع ویرایشی از نسخه ی اصلی می باشد با نسخه ی اصلی یکی بوده و دارای تفاوتی خاصی در زمینه ی داستانی نمی باشد که بتوان آن را داستانی جداگانه از نسخه ی اصلی دانست. داستان نسخه ی اصلی و این نسخه همانند اکثر بازی هایی که در آن ها قهرمانانی مثل سوپر من، بتمن، فانوس سبز و غیره حضور دارند مربوط به کمیک های DC می شود که در واقع محل تولد این ابر قهرمانان بوده است. البته این شباهت تا حدی نمی باشد که کسانی را که این کمیک ها را مطالعه کرده اند را از انجام بازی باز دارد و فقط قصد دارند تا کاری کنند که بازی ها هم همان احساس کمیک ها را به گیمر ها بدهد. هر یک از شخصیت ها در بازی دارای داستان مخصوص به خود می باشند و بنا بر اهداف خود به دشمنی با قهرمانان دیگر یا اتحاد با قهرمانان می پردازند.

قهرمانان در برابر یک دیگر

گیم پلی در بازی های مبارزه ای معمولا مهم ترین چیزی است که باعث می شود گیمر ها به سراغ بازی های مبارزه ای بروند. استودیو ی سازنده ی بازی تجربه ی کافی در خلق گیم پلی های هیجان انگیز را دارد زیرا این استودیو در گذشته و در ساخت نسخه های مختلف سری Mortal Combat مشارکت داشته است و اگر شما هم این بازی را انجام داده باشید و یا حتی اسم آن را هم شنیده باشید می دانید که چه گیم پلی و سرگرم کننده و متنوعی دارد. پس این بازی هم مسلما از لحاظ گیم پلی تأمین خواهد بود. گیم پلی این بازی همانند نسخه ی اصلی و استاندارد بازی می باشد و به احتمال زیاد شاهد تفاوت فاحشی میان این نسخه و نسخه ی اصلی نخواهیم بود. مبارزات از تنوع قابل توجهی برخوردار می باشند و شما می توانید از هر فنی که خواستید برای شکست دادن رقبایتان استفاده کنید. البته اگر بخواهید فنون رزمی این بازی را با هم سبک های دیگر آن نظیر تیکن (Tekken) مقایسه کنید شاید به نظرتان این بازی هیچ چیز برای گفتن نداشته باشد اما اشتباه می کنید زیرا این بازی از قدرت های شخصیت هایی نظیر بتمن – سوپر من و دیگران به خوبی استفاده کرده است و با استفاده از آن ها فن های مرگ آوری را طراحی کرده است که چندین برابر از فنون رزمی که در بازی های هم سبکش استفاده می شود، جذاب تر می باشد. اکثر ضربه هایی که به حریفانتان وارد می کنید واقعیت ندارند و با استفاده از قدرت های ما فوق طبیعی قهرمانان بازی انجام می شوند. هر یک از شخصیت های بازی از تنوع فن خوبی برخوردار می باشند که با توجه به تعداد زیاد شخصیت های بازی بسیار هم زیاد می باشد. در این نسخه تمامی محتویات ۶ بسته ی الحاقی (DLC) بازی گنجانده شده است که از جمله ی آن ها می توان به شخصیت های جدید اشاره کرد که در بسته های الحاقی حضور داشتند. هم چنین ۶۰ مرحله ی S . T . A . R LAB هم به این نسخه افزوده شده است. تقریبا برای تمامی شخصیت ها لباس های جدیدی قرار داده شده است که شما با انتخاب خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. لباس های جدید ۴۷ عدد می باشند که اکثر آن ها در DLC های بازی هم وجود داشتند.

آتش،دریا، کهکشان

شاید در ابتدا فکر کنید که اگر بازی، آن هم یک بازی مبارزه ای این همه شخصیت و مکان متفاوت را دارا باشد؛ پس، حتما نباید گرافیک خوشایندی داشته باشد اما در مورد این بازی اشتباه می کنید. گرافیک بازی پیشرفت های چشمگیری را نسبت به بازی قبلی این استودیو یعنی Mortal Combat داشته است. طراحی شخصیت ها با توجه به تعداد آن ها خوب می باشد و هر یک از آن ها از جزئیات نسبتا بالایی برخوردار می باشند و مشخص است که تیم سازنده برای هر یک از آن ها مدت زیادی وقت گذاشته است. طراحی چهره ها ی شخصیت ها هم طبیعی می باشد و می توان از صورت آن ها احساسات درونی آن ها را متوجه شد. طراحی محیط های مبارزات هم خوب می باشد و طبیعی جلوه می کند. کیفیت بافت ها (Texture) هم نسبتا خوب می باشد ولی در برخی لحظات شاهد کاهش کیفیت آن ها می شویم که می تواند شما را از ادامه ی بازی دل سرد کند. در تریلر منتشر شده از بازی اصلا شاهد افت فریم نبودیم و حتی در لحظات سریع و مبارزت سنگین هم کوچک ترین افت فریمی دیده نمی شود. جلوه های بصری بازی هم بسیار زیبا بوده و شما را مجاب می کنند به انجام بازی ادامه بدهید. افکت های مختلف مانند انفجار، آب، آتش و غیره هم بسیار طبیعی و چشم نواز بوده و صحنات زیبایی را برای شما رقم می زنند. نور پردازی بازی هم از کیفیت بالایی برخوردار است و این امر در صحنه های کم نور یا روشن تفاوتی ندارد و اصلا شاهد سایه های لبه دار و بی کیفیت نیستیم. این قسمت بیش تر با توجه به نسخه ی اصلی بازی نوشته شده است.

نوای قهرمانان

 موسیقی های بازی هم بسیار زیبا بوده و شما را در همراه شدن با بازی یاری می دهند. موسیقی های پس زمینه ی بازی هم با شرایط هم خوانی کافی را دارند و مثلا در لحظاتی که در حال مباره هستید و مبارزه به اوج خود می رسد شما موسیقی با ضرب آهنگ تند می شنوید که باعث افزایش آدرنالین می شود و در نتیجه هیجان شما بیش تر می شود و بهتر مبارزه می کنید؛ اما در لحظاتی که بازی قصد روایت داستان را دارد شما موسیقی آرامی را می شنوید که شما را با داستان بازی همراه می کند. به طور کل باید بگویم که موسیقی های بازی در تمام لحظات بسیار گوش نواز می باشند. و می رسیم به صدا گذاری شخصیت ها. اگر تعداد شخصیت ها بازی کم بود و حداکثر ۱۰ نفر بود می شد نام صدا پیشگان آن ها را در اینجا ذکر کرد ولی تعداد شخصیت های بازی تقریبا به اندازه ی کل قهرمانان کمیک های DC است و نمی توان همه ی صدا پیشگان را در اینجا نام برد. البته شما می توانید به منابعی مانند Injustice:Gods Among Us Wiki مراجعه کنید و این اطلاعات را به دست آورید.

کلام آخر

در پایان باید بگویم که اگر از طرف داران سبک مبارزه ای (Fighting) هستید این بازی را حتما به شما پیش نهاد می کنم زیرا این بازی در حقیقت مارتال کمبت (Mortal Combat) نوین است و با تعدادی از قهرمانان DC مخلوطی را به وجود آورده است که همه ی گیمر ها را مجذوب خود خواهد کرد و حتی کسانی را که علاقه ای به سبک مبارزه ای ندارند را مجبور به تجربه ی خود کرده خواهد کرد. ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که استودیو ی Nether Realm چه کاری برای این نسخه کرده است و آیا ایرادات و اشکالات نسخه ی اصلی را بر طرف کرده است یا نه؟ پس منتظر می مانیم و می بینیم که این نسخه چه چیزی از آب در خواهد آمد.

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۰ پاسخ‌ها

  1. سروش مطلبی گفت:

    یک مقاله بسیار خوب دیگر از حسین فرید نصر :yes: :yes: :yes:

  2. متین نصیری گفت:

    این بازی که منتشر شده پس چرا نوشتید “پیش نمایش” ؟؟؟

  3. Amir The Godfather گفت:

    واقعا عنوان جذابی هستش و گرافیک و گیم پلی بسیار خوبی داره. :yes:

    نقد خوبی بود. :yes:

    ممنون بابت نقد حسین عزیز و خسته نباشی. :yes: :yes: ;-) ;-)

  4. حسین فریدنصر گفت:

    ممنونم از اینکه مطالعه کردید. در مورد عنوان مقاله باید بگم که نسخه ی اصلی این بازی برای PS3 و XBOX 360 منتشر شده ولی این یه نسخه ی جدا و کامل تره که عهمه ی DLC ها توش هست و علاوه بر PS3 و XBOX 360 برای PS4 و PC و PSVITA هم منتشر میشه.

  5. aiden گفت:

    مرسی :yes: واقعا مقاله زیبایی بود :-)) امیدوارم باهم نویسنده مبتدی شیم :-D

  6. arash گفت:

    سلام میشه یک راهی برای درست کردن اسلوموشن بودن بازی پیدا کنید

  7. محمد گفت:

    برای رفع صحنه آهسته بودن تو قسمت تنظیمات گرافیک همه رو کم و خاموش کنید به غیر از وضوح تصویر .تنظیمات تکسچر رو کم کنید تنظیمات سایه و بقیه اش رو هم کم کنید

  8. reza گفت:

    به نظر من این بازی از بازی مرتال کامبت خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *