ماجراجویی شگفت انگیز ون هلسینگ | نقد بازی The Incredible Adventures Of Van Helsing

احتمالا برای یک بار هم که شده نام ون هلسینگ به گوشتان خورده است. فیلم ها و بازی هایی بر اساس این شخصیت ساخته شده است. با وجود این او در حوزه بازی تا کنون به موفقیت قابل ذکری دست پیدا نکرده است.شرکت neocore دست روی این شخصیت گذاشته است،ولی با هوشمندی،سبکی مناسب نیز برای بازی انتخاب کرده است.

عنوان: the incredible adventures of van helsing

پلتفرم:PC،Xbox360

ناشر: neocore games

سازنده:neocore games

سبک:اکشن نقش آفرینی

امتیاز:۸ از ۱۰

the incredible adventures of van helsing 1

سبک بازی اکشن نقش آفرینی بوده که به لطف عناوینی چون دیابلو و تورچ لایت طرفداران زیادی دارد. ماجراجویی های شگفت انگیز ون هلسینگ در نگاه اول شما را یاد این عناوین می اندازد. در نقش این شخصیت باید قدم در دنیای وحشی گذاشت و با انواع اقسام موجودات مبارزه کنید و در نهایت ماموریت هایی را که از شما خواسته می شود انجام دهید. اولین نکته ای که با ورود به بازی به عنوان یک نقش آفرینی شما را آزار میدهد نبود هیچ گونه کلاس در آن است.

با وجود این  دو درخت مهارت برای ون هلسینگ در نظر گرفته شده است. برای دست یافتن به شاخه های مهم این درخت باید ماموریت های داستانی یا درخواست هایی را که NPC ها از شما دارند، انجام دهید و به این ترتیب امتیاز، تجربه کسب کنید و سطح کارکتر را ارتقا دهید. در نهایت این درخت های مهارت یکی به سمت نبرد های فیزیکی نزدیک متمایل است و درخت دیگر توانایی های شما را در زمینه نبرد های دور تقویت میکند.

the incredible adventures of van helsing 2

بله مسیر شما یک دنیای امن و پر گل و بلبل نیست که با قدم زدن در میان درختان زیبایش و استشمام رایحه آنها روحتان تازه شود، مسیر شما مملو از هیولا و موجودات ریز و درشتی است که همگی به قتل شما کمر همت بسته اند. برای مقابله با این موجودات وحشی هرچه در چنته دارید باید رو کنید. به همین دلیل جادوهایی نیز در میان توانایی های ون هلسینگ به چشم می خورد که با توجه به این که دورزن یا نزدیک زن باشند، در یکی از درخت های مهارت باید آنها را به دست آورید.

همچنین گاهی ممکن است با دشمنانی مواجه شوید که سپری از عنصری خاص داشته باشند.در این مواقع باید از حملات از حملات عنصری ون هلسینگ استفاده کنید؛ یعنی در ابتدا سپر دشمن را شکسته سپس هر طور که دوست دارید ترتیبش را بدهید. ون هلسینگ در طول این ماجراجویی تنها نیست و بانو کاتارینا که یک نوع موجود روح گونه است نیز او را همراهی میکند. این همراه با در نظر گرفتن موقعیتی که در بازی قرار دارید، می تواند نقش های مختلفی داشته باشد؛ از راهنما برای پیدا کردن مسیر ها گرفته تا کمک و پشتیبان شما در مبارزات.ضمنا می توانید در شهر ها او را به مغازه های مختلف بفرستید تا اجناسی را که از این طرف و آن طرف دزدیده اید آب کند!

the incredible adventures of van helsing 3

بانو کاتارینا شخصیت مکملی است که ساختار انسانی داشته و واقعا میشد با شخصیت پردازی مناسب او کارهای بسیار خوبی در بازی انجام داد و نمره بازی را از چیزی که الان هست بالا تر کشید؛ اما متاسفانه استفاده ای که از این کارکتر شده بشدت مارا یاد کاربرد حیوانات دست آموز در بازی های تورچ لایت می اندازد.

ماجراجویی های شگفت انگیز ون هلسینگ چندان شگفت انگیز نیست و روی هم رفته مواردی و جود ندارد که قبلا در بازی های دیگر مشابه آن را ندیده باشیم،اما شرکت سازنده بخوبی توانسته از تم و فضای آن دوران استفاده کرده و ما را در یک دنیای فانتزی قرن ۱۹ اروپای شرقی قرار دهد.

تنوع خوبی در مراحل بازی وجود دارد و مثلا ماجراهای شما از غارت گرفته تا شهر ها و جنگل ها را شامل میشود. مبارزات بازی ضرباهنگ سریعی داشته و با موسیقی مناسبی همراه می شود. طولی نخواهد کشید صفحه شما مملو از دشمنانی شود که منتظر مردن هستند.

the incredible adventures of van helsing 4

یکی از ایرادهای اصلی بازی که با توجه به سبکش وجود آن کمی عجیب به نظر می رسد، کم یا بهتر است بگوییم نبود هیچ گونه ارزش تکرار است. خیلی از بازی های مشابه مثل دیابلو و تورچ لایت با در اختیار قرار دادن کلاس ها و مهارت های متنوع ترکیبی را به وجود می آورند که معمولا شما با یک بار تمام کردن بازی نمی توانید تمام جنبه های آن را درک کنید؛ لذا انگیزه ای برای شروع مجدد خواهید داشت.

متاسفانه این موضوع در بازی دیده نمی شود و احتمالا دلیل اصلی اش هم این است که توانایی ها آنقدر واضح و مشخص هستند که شما نسبت به انتخاب خود شک نخواهید کرد و آرزوی تجربه توانایی های دیگر را نخواهید داشت.

the incredible adventures of van helsing 5

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. Shayan.WD گفت:

    مرسی…کوتاه+مفیدو مختصر…خسته نباشید

  2. احسان گفت:

    نقد خوبی بود فقط یه ایراد داشت که در مورد گرافیک بازی حرفی نزدید

  3. محمد گفت:

    امیرجان خیلی ممنون عالی بود

  4. صادق گفت:

    خیلی خوب بود امیر جان موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *