ما تنها امیدی هستیم که داریم! | پیش نمایش عنوان Call of Duty Ghosts

"مردی که واقعا به وطنش علاقه داره،فقط خودش رو قربانی نمیکنه؛بلکه پسرش رو هم قربانی میکنه!   ده سال شده و ما شروع کردیم به فراموش کردن ولی چیزهایی هست که باید یادت بیاد… ما روح ها هستیم،برای یه هدفی می جنگیم…. سرباز ها در برابر دشمنانشون می ایستند ولی روح ها..اون ها رو شکار می کنند!…. ما تنها امیدی هستیم که داریم!"    وقتی این جملات را می شنویم،به یاد یک عنوان حماسی می افتیم و فکر می کنیم که Call of Duty Ghosts یک عنوان حماسی خواهد شد… پس باید این سرزمین از دست رفته را دوباره احیا کرد و به اوّلش باز گرداند. جایی که هرج و مرج بیداد می کند روح ها بر می خیزند و هدف آن ها نبرد برای روزی است که همه چیز به مانند سابق می شود.

و باز هم Call of Duty! عنوان شوتری که طرفداران زیادی دارد و به آن را به عنوان یکی از برترین عنوان های شوتر می شناسند. عنوانی که همیشه رقیب سرسخت سری Battlefield بوده است و رقابت بین این دو با Call of Duty Ghosts و Battlefield 4 به اوج خود رسیده است که هر کدام از این عنوان ها با نوآوری هایی همراه هستند.چندی پیش بود که شایعه های زیادی در رابطه با Call of Duty بعدی منتشر شد،در این بین یکی از شایعه ها می گفت که این عنوان یکی از عنوان برای نسل بعد می باشد و در آن جا بود که همه نگران شدند. هم چنین مشخّص شد که نام عنوان بعدی در سری Call of Duty طبق روال آن Modern Warfare 4 نخواهد بود بلکه آن Ghosts است. سپس پشت سر هم شایعه های زیادی منتشر شد: Call of Duty Ghosts از موتور جدیدی بهره می برد | تصویر وب سایت Call of Duty بسیار به مانند روح ها می ماند! و…   ولی در آخر Activision طی خبری اعلام کرد: روح ها واقعی هستند!

سپس Activision در خبری به صورت رسمی عنوان Call of Duty Ghosts را معرّفی کرد و تریلر رسمی آن که سینمایی بود منتشر شد. "همه فکر می کردند که ما به سراغ Modern Warfare 4 برویم که کار آسانی هم بود،ولی ما برند جدیدی را ایجاد کردیم که در آن از مدها،موتور و… جدیدی استفاده کردیم و عنوان جدیدی می سازیم."

"عدّه ای هستند که برای قایم شدن ماسک می زنند……. تعدادی هم برای اینکه به ما نشان دهند برای چه می ایستند… تا متّحد شوند… تا تهدید کنند… تا ترس را در دل دشمنانشان قرار دهند… و امید را در دل یارانشان بیفکنند…. کسایی هستند که ماسک می زنند تا از خودشون دفاع کنند…   و عدّه ای هستند که ماسک می زنند تا از همه ما دفاع کنند!"

– اوّلین تریلر رسمی Call of Duty Ghosts

http://images.vg247.com/current//2013/05/COD_Ghosts_Deep_Dive.jpg

گیم پلی این عنوان با نوآوری ها و همین طور دنیای جدیدی که دارد،یکی از برترین گیم پلی ها را در سبک شوتر ارائه می دهد. حال Call of Duty با قدرت بالاتر و نوآوری باز گشته است تا یکی از برترین عناوین شوتر را ارائه دهد. این بار Sledgehammer این بازی را نخواهد ساخت و ساخت این بازی بر عهده Infinity Ward خواهد بود. همیشه سری Modern Warfare را Sledgehammer به همراه Infinity Ward می ساخته است ولی این امر در Call of Duty Ghosts نخواهد بود. پس مشخّص می شود که Sledgehammer در حال کار بر روی عنوان دیگری در سری Call of Duty است. هم چنین مشخّص شد که Call of Duty Ghosts نمایشی را در کنفرانس رونمایی از کنسول نسل بعد مایکروسافت خواهد داشت. Xbox One معرّفی شد و نمایش هایی از این عنوان نشان داده شد و هم چنین اطّلاعاتی کلّی نیز از بازی منتشر شد:

–  با قدرتی که در کنسول های نسل بعدی دارا می باشند،بازی بسیار بهتر از قبل شده است و محیط هر مرحله از بازی گسترده تر شده است،هم چنین تمامی سلاح ها و شخصیّت های بازی بهینه شده اند.   با استفاده از موتور جدید بازی و قدرت کنسول های نسل بعد این عنوان بسیار بهینه شده است.   نیروهای دشمن تکنولوزی خوبی دارند،ولی آن ها در برابر شما هستند و Infinity Ward می خواسته تا این بازی به حالت امروزی باشد و شما می توانید آن را در بازی حس کنید. این عنوان از داستان جدیدی بهر می برد و این فقط یک داستان جدید نیست،بلکه یک داستان جدید در یک دنیای جدید است و Infinity Ward یک دنیای جدید،شخصیّت های جدید و در کل داستان جدیدی را برای Call of Duty Ghosts ساخته است. هم چنین Multiplayer بازی بسیار تفاوت دارد و شما با نقشه های Dynamic مواجه خواهید شد.   هم چنین در بازی سگ ها هم وجود خواهند داشت که اهمیّت زیادی دارند و به شما کمک می کنند و شما می توانید به آن ها دستور دهید.

http://images.vg247.com/current//2013/08/COD_Ghosts_Arctic_Lumber.jpg

در جریان کنفرانس مایکروسافت اعلام شد که تمامی DLC های Call of Duty Ghosts به صورت انحصاری برای Xbox در دسترس خواهد بود. هم چنین Call of Duty Ghosts از Voice Command هم بهره می برد و شما می توانید با استفاده از صدایتان دستورات را در بازی بدهید.Infinity Ward اعلام کرد که این در حدّ یک رونمایی بود و هنگامی که بازی منتشر شود امکانات بیش تری را مشاهده خواهیم کرد.

Multiplayer:

این بار Multiplayer عنوان Call of Duty Ghosts به مانند Call of Duty های سابق نمی باشد و این بار ما شاهد بخش جدیدی هستیم و همان طور که گفته شد،نقشه های آن Dynamic خواهند بود و همه چیز آن تخریب پذیر است. در هنگام نشانه گیری Sniper Rifle ها شما می توانید اطراف را نیز مشاهده کنید که واقع گرایانه تر شده است. در کل Call of Duty Ghosts با تغییر کلی در بخش Multiplayer ساخته شده است و هم چنین شما می توانید برای اوّلین بار سربازان زن را در آن مشاهده کنید. این بخش با نوآوری و تغییرات آن می تواند موفّق شود.

http://images.vg247.com/current//2013/08/COD_Ghosts_Maniac_Blindside.jpg

در کل گیم پلی عنوان Call of Duty Ghosts با نوآوری هایی همراه بوده است که می تواند به آن کمک کند تا با رقیب سرسخت خود یعنی Battlefield 4 رقابت کند و باید دید کدام یک بهتر عمل خواهند کرد. همیشه در گیم پلی سری Call of Duty بهتر از Battlefield عمل کرده است و احتمال دارد این در Call of Duty Ghosts نیز صادق باشد،ولی با توجّه به نمایش هایی که از هر دو عنوان Call of Duty Ghosts و Battlefield 4 دیده ایم،میتوانیم بگوییم که این دو عنوان در دو در زمینه ی گیم پلی به خوبی عمل کرده اند.

http://images.vg247.com/current//2013/08/COD_Ghosts_Whiteout_Environment.jpg

داستان بازی درباره دورانی است که آمریکا در هرج و مرج و حکومت نظامی بوده و سربازان آمریکایی مردم را شکنجه می کنند و این جاست که Ghost ها گروهی تشکیل داده تا با آن ها بجنگند. داستان بازی طبق گفته ی Infinity Ward به کلّی عوض شده است و ما شاهد یک دنیای دیگر با شخصیّت ها و داستان دیگر هستیم که گاهی هم حماسی به نظر می رسد. حال باید دید که آیا Infinity Ward بار دیگر با داستانی زیبا برای بازی شوتر خود می تواند Call of Duty Ghosts را تبدیل به یکی از برترین عناوین شوتر بکند. در سری Call of Duty همیشه داستان یکی از نقات قوت آن بوده است که به طور خیلی خوب روایت می شود که این امر در سری Modern Warfare نیز صادق است. حال Infinity Ward باز هم داستان خوبی را برای عنوان Call of Duty Ghosts پیاده کرده است که می تواند یکی از خوبی های آن باشد. شما باید Ghost ها را رهبری کنید و به کمک آن ها برای مردم و برای وطنتان بجنگید.

گرافیک این عنوان به مانند نسخه های قبلی به خوبی عمل کرده است. هم چنین یکی دیگر از نکاتی که باعث سری Modern Warfare به یکی از برترین شوتر ها تبدیل شود گرافیک بسیار عالی آن بود که هم چنین این گرافیک بسیار عالی در Ghosts نیز وجود دارد و از موتور جدیدی بهره می برد. البتّه این موتور جدید نبوده و نسخه ی بهینه شده و ارتقا یافته ی موتور قبلی آن ها است. این موتور IW6 نام دارد که نسخه ی ارتقا یافته موتوری است که در بازی Modern Warfare 3 از آن استفاده شده است. این موتور برای نسل بعدی و نسل فعلی می باشد و بافت ها و گرافیک در آن افزایش یافته است و سیستم نورپردازی نیز پیشرفت کرده است. در کل گرافیک Call of Duty Ghosts با پیشرفت های زیادی رو به رو بوده است که با موتور ارتقا یافته IW6 ساخته می شود و می توان گفت بهترین گرافیک را در سری Call of Duty خواهد داشت و می تواند دارای بهترین گرافیک در عناوین شوتر باشد.

یکی از نکاتی که همیشه در سری Call of Duty مورد توجّه قرار می گیرد،موسیقی و صداگذاری بسیار خوب این فرانچایز است. در سری Modern Warfare ما شاهد یکی از برترین موسیقی ها بودیم که باز هم یکی از نقاط دیگر خوب آن بود و این مسئله در Call of Duty Ghosts هم صادق است. این عنوان در نمایش هایی که تا به حال داشته،موسیقی بسیار زیبایی را نشان داده است و در بخش موسیقی نیز به خوبی عمل کرده است. پس می توان موسیقی عالی را یکی دیگر نکات خوب Call of Duty Ghosts دانست که به مانند قبل به خوبی عمل خواهد کرد.

http://images.vg247.com/current//2013/08/call_of_duty_ghosts_cod_02.jpg

پس آیا Call of Duty Ghosts می تواند رقیب خود یعنی Battlefield 4 را شکست دهد؟ عدّه ای بر این باورند که عنوان Call of Duty Ghosts به دلیل آن که به صورت سالیانه یک نسخه از آن منتشر می شود،عنوانی خسته کننده شده است و طرفداران بر این باورند که این فرانچایز باید استراحتی به خود بدهد. ولی ناشر و سازنده این عنوان بر این باور است که آن ها می توانند هر سال یک نسخه ی دیگر از این سری را منتشر کنند و در آن نوآوری داشته باشند. Call of Duty Ghosts نیز تا به حال تمامی تلاش خود را کرده است تا نوآوری داشته باشد. آیا Call of Duty Ghosts می تواند رقیب خود یعنی Battlefield 4 را شکست دهد؟ شما چه فکر می کنید؟

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. میلاد جهاندار گفت:

    عالی بود. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  2. sohrab گفت:

    بسیار عالی :-D :-D :-))

  3. :yes: به نظر من نسخه قبلی که Black Ops II بود هم بازی بسیار خوبی بود با اینکه بعضیا خیلی تحویلش نگرفتن.نظر شما چیه ؟ راستی مقالت حرف نداشت عرفان جان

  4. sohrab گفت:

    این آقا عرفان هم خیلی عالی تحلیل میکنه :-D :-D :yes: :yes:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *