محرمانه… چنین تاریخی نیست!l نقد برسی بازی The Bureau: XCOM Declassified

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/Untitled-2.png

  • سازنده: ۲K Marin
  • ناشر: ۲K Games
  • سبک: Third person shooter / Tacticall
  • پلتفرم ها: PC / X360 / PS3
  • تاریخ عرضه: ۲۰ آگوست ۲۰۱۳

 

 

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/df44g5d6f5g4.png

The Bureau XCOM Desclassified از سال ۲۰۰۶ در حال ساخت است و تا زمان اتمام ساخت و انتشار آن، بین سه استودیو دست به دست شده. پس کار ۱ استودیو نمی باشد . همچنین این کار باعث شده ضرر زیادی به این عنوان برسد چرا که کار کردن ۳ استودیو برای ۱ عنوان خوب می باشد اما نه جداگانه اول از همه طرح های بازی توسط استودیو خوش سابقه ی Irrational Games کشیده شده. چندی بعد هم تایید شد شعبه ی استرالیای ۲K هم دستی در ساخت XCOM جدید خواهد داشت . بعد از مدتی  این بار سازنده ی بازی استودیو خوش سابقه ی ۲K Marin اعلام شد.

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/fgdzfgdfg-660x330.png

داستان :

ویلیام، ده سال قبل از حمله تمامی خانواده خود اعم از والدین و همسر و پسرش را از دست داده و هر شب کابوس هائی مربوط به حمله ای که منجر به مرگ خانواده اش شده، میبیند. اگرچه او یک سال بعد، زمانی که از جنگ بر میگردد متوجه مرگ خانواده اش میشود، اما تاثیر این اتفاق به قدری است که موجب پدید آمدن مشکلات روحی در ویلیام میشود. ویلیام موظف است شئ ارزشمندی که احتمال می‌رود در ارتباط با موجودات غیرزمینی باشد را به افسر مافوق خود تحویل دهد و از بد روزگار این ماموریت همزمان با تهاجم بیگانگان به زمین برای بدست آوردن منابع و انرژی‌های طبیعی کره‌ی خاکی و بازیابی شئ گمشده‌شان می‌شود. در پی این وقایع Carter ناخواسته وارد بازی‌های پیچیده شده و رفته رفته به تنها امید نجات زمین و دفع حمله‌ی بیگانگان تبدیل می‌شود. داستان بازی را برگرفته از MASS EFFECT می دانند . چرا دروغ همین طور هم می باشد هر چند که مکان و زمان متفاوت می باشید اما پایه ی داستان یکی می باشد . Carter به طور نا معلوم به سازمان X-COM منتقل می شود و به عنوان فرمانده ی گروه The Bureau معروفی می شود . از این پس بازی تازه شروع می شود .

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/df4gdf1gfgdd.png

گیم پلی :

تنها نقطه‌ی قوت بازی یعنی بخش گیم‌پلی آن. در این بخش شاهد ترکیب خوب و متعادل جنبه‌های استراتژیک مدیریت نبرد به صورت همزمان و استاندارد‌های یک شوتر سوم شخص خوب هستیم. در هنگام مبارزات می‌توانید جای‌گیری و سبک مبارزه‌ی هم‌رزمانتان را برایشان تعیین کرده و از قابلیت‌ها و استعداد‌های منحصر بفرد هرکدام از سربازانتان بهره‌مند شوید .برخلاف تنوع نه چندان قابل قبول اسلحه ها، سطح قدرت دشمنان تنوع پذیری قابل قبولی دارد. در هر ماموریت با برخی موجودات قوی پیکر و غول پیکر مبارزه می کنید که به نوعی حس و حال باس فایت را به بازی تزریق می کند و در هر میدان نبرد، با چند نوع از بیگانگان فضایی درگیر می شوید . اما هوش مصنوعی : تدلیل درست کردن این سیستم توسط سازندگان بخاطر هوش مصنوعی می باشد برای مثال اگر شما به همراهانتان دستور ندهید، حتی از ضعیف ترین دشمنان هم آنقدر تیر میخورند تا بمیرند! یا زمانی که بازی باس فایت های خودش را رو میکند، آن هیولائی که باید شکستش دهید، ابتدا به همراهان شما حمله میکند، سپس همانجا منتظر شما میماند تا بروید و همراهانتان را نجات دهید.

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/jh4kh6j5k.png

صداگذاری و موسیقی :

این بخش برای من خیلی جالب می باشد چرا که می توان گفت تقریبا هیچ موسیقی در بازی نیست هر چند باید گفت موسیقی ها در طی بازی حس ترس و بهت و ابهام را به خوبی به مخاطب القا؛ میکنند و با روند بازی هماهنگ هستند. . صداگذاران بسیار حرفه ای کار کردند و دیالوگ های بازی چندان بی معنی نیستند. صدای شخصیت ها به خصوص صدای ویلیام، دلنشین هستند و طبیعی صداگذاری شده اند. در کل می توان گفت هر چند زیاد موسیقی در بازی نبود اما در کل بخش صداگذاری و موسیقی در سطح قابل قبولی بود.

http://www.mihangame.com/wp-content/uploads/2013/09/fgdfg44654.png

گرافیک :

The Bureau: XCOM Declassified نیز مطابق اغلب عناوین  این روز ها با موتور محبوب Unreal Engine 3 ساخته شد.البته شاید گرافیک آن به مانند بازی هایی مثل سری gears of war نباشد ولی با نورپردازی جالب ومحیط های شلوغ خوبی که دارد به همراه طراحی رضایت بخش شخصیت ها و گرافیک هنری بازی جلوه ی خوبی را به این عنوان داده است.

نمرات میهن گیم :

داستان: ۲۱/۲۵

گیم پلی: ۲۳/۲۵

صداگذاری: ۱۹/۲۵

گرافیک: ۲۰/۲۵

نمره کلّی: ۸۳/۱۰۰

تورج شعبانی

D.O.T.A.S l THE BEST GAMER

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *