مصاحبه اختصاص میهن گیم با Glen Schofield | سازنده Call Of Duty Advanced Warfare

مصاحبه اختصاصی با گلن اسکوفیلد…سازنده Call of Duty: Advanced Warfare

Call Of Duty نامی که مدت هاست در میان مردم جاودانه شده است.عنوانی که دو مرتبه Game Of The Year را در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ کسب کرد و در باقی سال ها نیز یکی از نامزد های دریافت GOTY بوده است.بازی ای که این روز ها سروصدای بسیاری به پا کرده و توانسته به عنوان پرفروش ترین بازی تاریخ صنعت بازی و سرگرمی شناخته شود.موفقیت این عنوان تنها با هزینه های وسیع Activision میسر نمیشد و لازمه پیش رفت های هرساله تیمی قدرتمند با افرادی مستعد میباشد.

میهن گیم مفتخر است تا نخستین مصاحبه رسمی و اختصاصی ایران با Co-Founder شرکت Sledghamer Games از شرکت های زیر مجموعه Activision و تیم پشت ساخت بازی های Call Of Duty ModernWarfare 3 و Call Of Duty Advanced Warfare را تدارک دیده و با شما خوانندگان و همراهان عزیز به اشتراک بگذارد

 

 

Glen Schofield شخصی که پیش از این سابقه فعالیت در شرکت های بزرگی نظیر Electronic Arts – Crystal Dinamic را داشته و مدتی ـست توسط اکتیویژن وی را به عنوان رئیس شرکت خلاق Sledghamer Games برگزیده است.

آقای Schofield فارق التحصیل دانشگاه Golden Gate واقع در سن فرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا می باشد و در حال حاضر به عنوان یک بازیساز فعالیت میکند.

حال توجه شما را به این مصاحبه ی نفس گیر و جذاب جلب میکنم

 

 

لطفا خودتون رو معرفی کنید (یه بیوگرافی مختصر از خودتون)

من Glen Schofield هستم.بیش از ۲۰ سال به ساخت بازی های رایانه ای مشغولم. من یه هنرمند آموزش دیده هستم و هنوزم در اوغات بیکاریم نقاشی میکنم.در واقع من یه Art Show هم در سن فرانسیسکو دارم.همچنین درجه BFA در هنر و درجه استادی تجاری در MBA را نیز دارم.در حال حاضر هم Co- Founder شرکت Sledghamer هستم.

Glen Schofield

میدونید؟من یه گیمرم و از طرفداران سبک شوتر اول شخص (FPS)هستم.شما از چه ژانری خوشتون میاد؟نقش آفرینی – سوم شخص – اول شخص و یا…؟بهترین بازی هایی که تا بحال انجام دادید کدام بودند؟

من ژانر ها و بازی های بسیاری رو دوست دارم.عاشق بازی های اکشن ادونچر بازی  های RPG – FPS هستم.باورتون بشه یا نه من هنوز هم Mario بازی میکنم و عاشق SkyLanders اثری از دوستم Paul Reiche هستم

من از طرفداران خفن Sci-fi و همینطور horror هستم.خوشبختانه بازی قبلی من Dead Space زمانی که من در Viscrel بودم را بازی کردید.برخی از بازی های مورد علاقه من شامل: Gunstar Heroes (Genesis), Contra (Snes), Resident Evil 4 (GameCube), Resistence, Disruptor, Kotar, Uncharted, Modern Warfare.
میباشند.

 

Glen Schofield

بسیار خب.Call Of Duty Advanced Warfare یکی از محبوب ترین بازی ها بر اساس فرانچایز COD هست.چه هدفی شما رو به این راه هدایت کرد؟جنگ های آینده؟ یکم به نظر ریسک آمیز میاد.اینطور نیست؟

من عاشق داستان هایی درباره آینده هستم.حتی بازی ها و فیلم هایی از این قبیل.من فکر نمیکنم که ساخت این بازی در بازه زمانی آینده یک کار ریسکی باشه.چون این واقعا محبوب شده در حال حاضر…

تنها کافیه که یک بازی عالی بسازید.تمامی ارکان موفقیت یک بازی برمیگردد به گیم پلی عالی،داستانی بی نقص و همکاری تیمی فوق العاده و من مفتخرم که تمامی این موارد رو رعایت کردیم و تونستیم عنوانی بسازیم که مردم دوست دارند.

 

 

همه ما میدونیم که COD:AW در زمان انتشارر دارای مشکلات فراوانی در زمینه های فنی و شبکه بود.درباره لگ ها و اشکالات نتورک و ارتباطات شبکه ای برای ما توضیح بدید.

همیشه هنگام ساخت یا انتشار بازی اتفاقا نا خوشایندی پیش میاد.اما موضوع به اون بدی هایی که مردم فکر میکنند نیست.کار های بیشتری باید روی موارد و اشکالات خارج از گیم انجام داد نه لزوما اشکالات داخلی.

منظورم اینه که ما اکثرا باید به همون اندازه ای که به روی کیفیت و عملکرد در خود بازی(گیم پلی-گرافیک -صداگزاری)کار میکنیم لازمه که به همون اندازه روی مسائل خارج از مبحث گیم یعنی(برقراری ارتباط با شبکه یا سرور های آنلاین بازی) تمرکز کنیم و مطمئنا در آینده این مهم رعایت خواهد شد

Glen Schofield

صحیح.اولین همکاری شما با تیم کال آو دیوتی و اعضای درخشان در گیر این پروژه(یکی از بزرگترین فرانچایز های تمام دوران) برمیگرده به سال ۲۰۱۱ زمانی که شما و تیمتان یکی از شرکت های پشت ساخت بازی Call Of Duty ModernWarfare 3 بودید.درباره تجربیات شما در اون بازی و کمک به اتمام جنگآوران پیشرفته برای ما توضیح بدید

بله من در اون پروژه به عنوان co-directed به دوست خوبم Steve Pearce کمک کردم و دوران فراموش نشدنی ای برای من بود.من واقعا از کار بر روی اون بازی لذت بردم.ما به طور سخت و طاقت فرسایی بر روی اون بازی کار کردیم و من به نتیجه ی کارمون افتخار میکنم.ما در اون سال برنده بهترین بازی اکشن سال Game Of The Year از جشنواره DICE شدیم که من را شدیدا مفتخر کرد.

 

همینطوره.این بحث کم کم داره هیجان انگیز میشه.

Battlefield به عنوان یک دشمن یا رقیب قدیمی همواره در تلاش بوده تا Call Of Duty را شکست بده.بزارید واقع بین و صادق باشیم.از بعضی جهات اونها موفق شدند.اما در سال ۲۰۱۴ ما شاهد حضور فوق العاده ای از CODaw بودیم و اما نظرتون درباره Battlefield HardLine چیه؟(خنده)میتونم با قاطعیت بگم که سازندگان و مسئولین پشت بتلفیلد هارد لاین از ترس روبرو شدن و له شدن توسط Destiny و COD AW تاریخ انتشار بازی خود را به سال ۲۰۱۵ تغییر دادند.شما چی فکر میکنی؟

در حقیقت هیچ نظری ندارم.من دوستان زیادی در EA دارم و مطمئنم اونها تمام تلاش خودشون رو میکنن تا یک بازی عالی و تمام عیار را منتشر کنند.رقابت یعنی جدی گرفتن طرف مقابل با احترام متقابل.راستی این موضوع رو میدونستی که در واقع اسم استودیوی Viscersal Games رو من انتخاب کردم ؟  D:

 

واقعا؟ نه نمیدونستم… فکر نمیکنم افراد زیادی هم این موضوع رو بدونن… ممنون بابت اشاره شما به این موضوع

حتما

 

Glen Schofield

حدسش برام راحته.زمانی که شما مشغول ساخت بازی Cod Aw بودید مطمئنا Activision استارت ساخت Call Of Duty بعدی را زده.اما چرا Activision به ساخت و انتشار سالیانه سری بازی های Call Of Duty اصرار داره؟

 

این ها تصمیمات و برنامه های تجاری ناشر هستش و من ترجیح میدم تصمیم گیری در این باره رو به مسئولانش بسپارم و نگران بقیه موارد نباشم.شغل من ساخت بازی های رایانه ای ـه.پس من ترجیح میدم بچسبم به کارم.

مردم عاشق این franchise هستن و ما هم دارای سه تیم فوق العاده و بسیار توانا و با استعداد هستیم که همواره به طور مجزا تمرکز خاصی بر روی انتشار این بازی به طور سالانه با کیفیت استاندارد و حفظ ریشه های اصیل این بازی دارند و مطمئنا شما در آینده شگفت زده خواهید شد.پس ما به سختی در تلاشیم تا هرسال بازی منحصر به فردی تولید کنیم.

 

 

بزارید  صادق باشم.نمیخوام از نگاه خوانندگان ما فن بازی به نظر بیاد.اما من شدیدا از طرفداران تعصبی COD هستم.اما در نظر بسیاری دیگر از مردم ،Activision بخاطر پولساز بودن این فرانچایز مدام به ساخت آن و انتشار سالیانه اش ادامه میدهد.این موضوع حقیقت داره یا جریان دیگه ای پشت پرده این ماجراست؟

 

مردم همواره فکر ها و نظرهای متفاوت گاه مثبت و گاه منفی ای نسبت به یک مسئله دارند.که بی اندازه قابل احترامه.اما اگه شما توانایی ساخت یک بازی عالی به صورت سالیانه رو دارید که که مردم همچنان با عشق و علاقه برای تهیه آن اقدام میکنند، چرا نخواین که این کار رو ادامه بدید؟

 

 

Zombie Mode یک بخش متنوع،سرگرم کننده و بسیار لذت بخش بود و من شدیدا از انجامش لذت بردم.اما فکر میکردم که Zombie ها تنها مختص به سری Black Ops باشن.توضیحی دارید؟

 

بله Tryarch استارت مود زامبی رو برای نخستین بار در سری کالاف زد.اما من به این نتیجه رسیدم که ما میتونیم یک نسخه ای مختص به خودمون و با ایده های خودمون در بازی پیاده کنیم.اما زامبی های Advanced Warfare در حقیقت واقعا زامبی نیستند.اونها سابجکت های آزمایشی بودن و زمانی که آزمایش های مربوطه مسیر اشتباهی در پیش گرفت و شکست خورد انها به موجوداتی جهش یافته تبدیل شدند.

(این آزمایش ها به دلیل ساخت سلاحی جنگی با قابلیت زیست محیطی توسط ارتش برای مقابله با دشمنان ایالات متحده در دست توسعه بود که با شکست مواجه شد)امیدوارم که از نسخه مربوط به بازی ما لذت برده باشید

 

بی اندازه لذت بردیم.بزارید برگردیم به انتشار نخستین تریلر از بازی COD AW . کوین اسپیسی؟ اون واقعا بازیگر محشریه.

حضور Kevin Spacy ،ارتش های خصوصی ، گرافیک بسیار چشم نواز و جنگ های پیشرفته مواردی هستن که واقعا سخته تا از آنها در یک عنوان تمجید نکرد.اما قائدتا وقتی بقیه شرکت ها میتونن گرافیکی ورای تصور بسازن مطمئنا شما هم میتونید،درسته؟پس چرا اینقدر طول کشید تا CALL OF DUTY نیز از گرافیکی بالا و قابل ستایش برخوردار بشه؟

ما همیشه در تلاش بودیم تا بهترین گرافیک رو ارائه بدیم.کنسول های نسل جدید به طرز غیرقابل توصیفی قدرتمند اند و به ما اجازه ساخت بازی با گرافیکی به مراتب بالاتر و بهتر از دیگر آثار را دادند.

 

 

دلیل ـتون برای انتخاب Kevin Spacy به عنوان نقش منفی بازی CODaw چی بود؟بخاطر وجه تشابه با جاناتان آیرونز و هنرپیشگی فوق العاده در سریال house of cards انتخابش کردید؟

نه.کوین اسپیسی یکی از بازیگران محبوب منه.اون برنده دو Academy Awards هستش.زمانی که ما داشتیم نمایشنامه بخش Jonathan Irons رو مینوشتیم من همش به Spacey به عنوان اجرا کننده این نقش فکر میکردم.وقتی متوجه شدیم که نظرش در رابطه با بخش و کرکتر جاناتان ایرونز مثبته شدیدا هیجان زده شدیم چراکه ما میدونستیم اون نقشش رو عالی بازی میکنه. و این کار رو کرد.تونست به کارکتر Irons جان ببخشه.به طوری که انگار واقعا چنین شخصیت وجود داره.

 

 

متحیر کننده بود.

زمانی که بحث فروش بازی ها مطرح میشه.همه شرکت ها آرزوی فروش ۱ یا ۲ میلیونی میکنند.این امری ـست که برای سری COD مطمئنا خنده دار است.چرا که فروش یک نسخه از آن  با کمی ارفاق با ۷۰ درصد بازی های سال برابری میکند.اما میشه لطفا اطلاعاتی درباره میزان فروش کل فرانچایز کال او دیوتی بدید؟

 

همینطوره. خب بله فروش خوبی داشته.اما من آمار دقیق فروش کُلی رو ندارم و جزو محرمانه های مدیریت کل اکتیویژن ـه.اما بدون شک پرفروش ترین فرانچایز تمام تاریخ ـه.

 

بسیار خب.بحث داره کمی جدی تر میشه.

شایعاتی هست که اشاراتی به نسخه آینده Call Of Duty با نام World At War 2 داره.عنوانی که سال ۲۰۰۸ توسط Tryarch ساخته شد و به موفقیت نسبتا خوبی هم دست یافت.میشه لطفا به ما بگید… شما این شایعات رو تائید میکنید و یا تکذیب؟

 

من که روی یه سری شایعات و حرف های اینترنتی تمرکز نمیکنم. میتوانم صحت یا فیک بودن این محتوا را تائید کنم. اما خیلی نمیتوان روی شایعات حساب باز کرد.ولی من اگرم میدونستم متاسفانه از گفتن ـش معذورم…نمیتونم این کار رو در حق دیگر تیم های همکارانم که مشغول ساخت این بازی هستند بکنم چون کار درستی نیست…منتظر اعلام رسمی باشید

 

Glen Schofield

چه ایده ها و برنامه هایی برای آینده ی Call Of Duty دارید؟ آیا قراره مدت طولانی ای در Sledgehammer Games باشید یا بعد از مدتی به خدافظی میکنید و به تیم دیگه ای ملحق میشید؟

 

من از موسسین Sledgehammer Games هستم.این شرکت مال منه و من عاشقشم و من میخوام به کار کردن در اینجا ادامه بدم تا زمانی که بازنشست بشم.Activision یک کمپانیه فوق العادس و من افتخار میکنم که جزئی از آن هستم و برایشان بازی میسازم.

 

که اینطور…ایران یکی از معدود کشور هایی ـست که از قانون CopyRight برخوردار نیست و بهم اعتماد کنید،میدونم این چیز خوبی نیست.اما PS4 و Xbox One خوشبختانه هنوز هک نشدند و انصافا کنسول ها و بازی هایشان در این کشور از فروش خوبی برخوردارند. با این شرایط نظرتون درباره لانچ رسمی بازی هاتون در ایران  چیه؟

 

راستش من دوست دارم بازی هایی رو که میسازم رو تمام مردم دنیا بازی کنیم…مردم شما هم مطمئنا لیاقت بازی کردن را دارند.اما راستش مسئولیت تصمیم گیری برای انتشار بازی ها بر عهده من نیست و مجبورم واگذارش کنم به بالا دستی ها…به امید روزی که تمام مردم بتونند بازی های ما رو بدون محدودیت های قومی فرهنگی و سیاسی بازی کنند

 

Glen Schofield

و یک سوال به عنوان پرسش نهایی…

نظر شما درباره کشور ایران چیه؟

 

در حقیقت من کسی رو از ایران نمیشناسم…اما قاعدتا شما اولین دوست من در ایران هستید.اما اونطورکه در شبکه های اجتماعی شنیدم کسانی که به کشورتون سفر کردن بر خلاف صحبت های موجود مردم مهمان نوازی دارند.اما اگه شانس شد و اومدم ایران باید شخصا یه تور رایگان مهمونم کنی (خنده)

 

بله باعث افتخارم خواهد بود.خب جناب اسکافیلد از این وقتتون رو به ما دادید کمال تشکر رو دارم افتخاری بود برای سایت ما و همچنین گفتگویی شیرین و خواندنی که مطمئنا مورد توجه خوانندگان ما نیز قرار میگیره.

مایلم ازتون برای برقراری ارتباط با من تشکر کنم و ممنون بابت اینکه این فرصت رو به من دادید تا با گیمر و گزارشگری از ایران مصاحبتی داشته باشم.بهترین ها رو برای شما و کمپانی ـتون(سایت) آرزو میکنم و امیدورام روزی بتونیم رو در رو با هم صحبت کنیم

 

بله مطمئنا همینطوره.بنده هم بی صبرانه مشتاق اون روز هستم… مجددا بابت این همه همکاری و رفتار دوستانه و صمیمی ـتون نهایت تشکر و قدر دانی رو دارم… روز خوش و ایام به کام(Have a Great Day)

 

ممنون خدا نگه دار

 

تهیه شده توسط پژمان دستوریان

پژمان دستوریان

سردبیر وبسایت میهن گیم Democracy ---- Democracy ______________Democracy is not what these people needs, HELL ITS NOT EVEN WHAT THAY WANT________------- america has start the democracy as nation for a century______ and it doesnt work one time __________________________________________________________ Jonathan Irons from Atlas coorpration Call Of Duty Advanced Warfare

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۲ پاسخ‌ها

  1. یوسف گفت:

    وااااو واقعا عالی بود…دمتون گرم عجب خفن بود…واقعا سایت جون میگیره با این مصاحبه ها :yes: :yes: :yes: ;-) :chic:

  2. سروش گفت:

    عااااالی بود
    با مصاحبه های دیگه که قبلا خونده بودم فرق داشت
    خودمونی و خواندنی
    ممنون

  3. حسین جون گفت:

    خداییش ایول دارین گل کاشتین واقعا سوال هایه خوبی ازشون پرسیدین همشون رو خوندم ممنون

  4. سورنا رضایی گفت:

    عجب مصاحبه ای بود….ممنون پژمان جان!!

  5. سورنا رضایی گفت:

    یه چیز دیگم یادم رفت بگم،سبک مصاحبت خیلی جالب بود برام،پژمان جان برعکس من تو مصاحبات دوستانه مینویسی و این واقعا جالبه که همین نقطه قوت باعث افزایش جذابیت مصاحبه شد….بازم میگم،عالی بود :yes: :yes: :yes: ;-)

    • پژمان دستوریان گفت:

      ممنون سورنا جان…خوشحالم پسندیدید…
      بله دوست دارم خودمونی باشم و خوشحالم که سبک مصاحبم مورد توجه قرار گرفت :yes: :inlove:

  6. sina گفت:

    دمتون گرم.عالی بود

  7. علی گفت:

    سلام
    آفرین بر این سایت که چنین مصاحبه خوبی ارائه داد
    میتونم بپرسم چه جوری با ایشون ارتباط برقرار کردید و ترتیب این مصاحبه رو دادید؟

    راستش خودم خیلی مشتاق پرسیدن سوالات از یک کارگردان مورد علاقه‌م (آقای Todd Howard) اگه بشناسیدشون دارم

    میخوام ازتون یاد بگیرم چجوری ارتباط برقرار کنم
    :heh:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *