مقاله: با ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید

در آخرین کنفرانس مایکروسافت همه منتظر معرفی رسمی و کامل ویندوز ۹ بودند اما در عین ناباوری اتفاقی کاملا عجیب رخ داد! مایکروسافت ورژن جدید سیستم عامل خود را با نام ویندوز ۱۰ معرفی کرد در حالیکه پیش از آن همه منتظر ویندوز ۹ بودند. طبق گفته های این شرکت نسخه کامل این ورژن قرار است در اوایل سال ۲۰۱۵ وارد بازار شود البته هم اکنون ورژن آزمایشی آن نیز در فضای مجازی موجود میباشد. ما در این مقاله قصد داریم تا بطور کلی به بررسی این سیستم عامل بپردازیم.

http://up.mihangame.com/uploads/p776770_url.png

تغییرات
اما حالا سعی داریم تا به بررسی تغییرات بوجود آمده در ویندوز ۱۰ بپردازیم،مسئله اول مربوط به منو استارت میشود که در نسخه هشتم  حذف شده و باعث نارضایتی بسیاری شده بود که در نسخه ۱۰ منو استارت قدیمی با سبک جدید تلفیق شده و ترکیب بلوکها در منو  در کنار زیبایی و جلوه خارق العاده بسیار کاربردی شده اند. تغییر دوم مربوط به بخش جستوجو میشود که با یک امکان جدید روبرو شده است،در کنار نتایج جستوجو شده که مربوط به کامپیوترتان میشود،نتایج مربوط و موجود در وب نیز درصورت آنلاین بودن،نمایان خواهند شد که قابلیت جدید و بسیار کاربردی محسوب میشود. اما قابلیت بعدی که به ویندوز اضافه شده مربوط به بخش مولتی تسکینگ است که بنوعی شبیه به قابلیت  Expose در سیستم عامل OS X است که به گفته سازندگان این قابلیت سرعت بهره وری از برنامه ها را بشدت افزایش خواهد داد. اما یکی از تغییرات اساسی مربوط به لپ تاپ و تبلت های لمسی میشود که مایکروسافت توجه خاصی به آنها داشته است. مشهور ترین لپ تاپ لمسی در حال حاضر مدل Yoga Pro 2  شرکت لنوو میباشد که مایکروسافت سعی کرده است با تغییراتی کارکردن بصورت لمسی با این نسخه از سیستم عامل کاری لذت بخش باشد،البته هنوز اطلاعات دقیقی از مایکروسافت منتشر نشده است اما اینطور که بنظر میرسد در حالت لمسی اینترفیس این سیستم عامل طوری تغییر خواهد کرد که موجب راحتی کاربران شود.

http://up.mihangame.com/uploads/a43479_Windows-Feedback-App-1.png

گیمران نگران نباشند!
همانطور که میدانید سیستم عامل ویندوز ۸ بهیچ وجه مناسب گیمینگ نبوده است و دارای مشکلات زیادی با عناوین روز داشته است که همین مسئله صدای بسیاری از گیمران را درآورد. پس از معرفی ویندوز ۱۰ یکی از طراحان اصلی این سیستم عامل بطور رسمی اعلام کرده است که این سیستم عامل مناسب گیم خواهد بود و دارای مشکلات سیستم عامل قبلی نیست حال باید منتظر ماند و دید که آیا مایکروسافت به قول های خود عمل خواهد کرد یا خیر!
http://up.mihangame.com/uploads/j531356_windows-10-technical-preview-turquoise.jpg

نسبتا بهینه!
یکی از مشکلات اصلی سیستم مک سنگینی نسبی آن است و باعث میشود تا هر کامپیوتری توانایی اجرای آن را نداشته باشد،اما یکی از نقاط مثبت اصلی سیستم عامل ویندوز بهینه سازی عالی آن بوده است که باعث میشود تا هرکامپیوتری با قدرت پردازش نسبتا پایین توانایی اجرای آن را داشته باشد. در کل بخواهیم کل حرفمان را بزنیم این است که اگر سیستم تان توانایی اجرای مناسب و روان ویندوز ۸ را دارد مطمئن باشید که میتوانید امپراتور دهم مایکروسافت را نیز در کامپیوتر خود اجرا کنید زیرا حداقل سخت افزار مورد نیاز این دو سیستم عامل کاملا یکسان است.

با تمام این اوصاف حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت به وعده های خود عمل خواهد کرد، ِآیا مدیر عامل جدید و هندی این شرکت میتواند بار دیگر این شرکت را به دوران اوج خود بازگرداند یا خیر؟!
نظر شما در این مورد چیست؟

سورنا رضایی

زمین کتابی ست و ما هریک کلمه ای از آن،که در کنار یکدیگر داستان زمینیان را رقم میزنیم.............

شما ممکن است این را هم بپسندید

۷ پاسخ‌ها

  1. ykmin گفت:

    مثلا این ویندوز ۸.۱ با کدوم بازی مشکل داره؟؟ :struggle: :struggle: :struggle:

    • سورنا رضایی گفت:

      البته اینطور که پیداست در بعضی بازیها دارای لگ بوده که با آپدیتهایی رفع شده،احتمالا منظورشون بیشتر به بهینه بودن سیستم برای گیمینگ هست

  2. حسین جون گفت:

    خوب دلتو بگیرش اقا سورنا چه گناهی کرده

  3. سورنا رضایی گفت:

    چشم،یه جمله توپ و بهتر پیدا کردم حتما جایگزینش میکنم…

  4. سید علی گفت:

    واقعا جالبه :ِD

    دوستان گیمر هستند یا لشگر شکست خورده انقد زود رنج شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *