مقاله: چه دسته بازیی را باید انتخاب کنیم

مقاله اختصاصی میهن گیم:اولین بررسی در میان سایت های ایرانی

موضوع:چه دسته بازیی را باید انتخاب کنیم

امروزه خیلی از کنسول های بازی وحتی بازی هایی باپلیفرم pcنیاز به دسته کنترل کننده دارند.درچند سال اخیر هم ۹۹%کنسول های بازی با این سیستم ساخته می شود یعنی به سیستم کنترل کننده مجهز شده اند.

در این مقاله من می خواهم ویژگی هایی را که برای خرید دسته یا کنترل کننده بازی لازم است را, بگویم امیدوارم که خوشتون بیاید.

اندازه وابعاد دسته بازی:

اندازه و ابعاد دسته بازی باید به گونه ای باشد که به راحتی در دستان گیمر قرار گیرد و کاربر با آن احساس راحتی کند و بتواند بر روی کلید ها ودکمه های دسته گیم سوار باشد ومعمولا تمام شرکت های سازنده دسته گیم این بخش را در ساخت دسته های خود لحاظ می کنند.

جنس بدنه دسته بازی:

جنس دسته بازی باید از موادی تشکیل شده باشد که وقتی گیمر در زمان زیاد دسته را در دست می گیرد با عرق کردن وخیس شدن, دسته سُر نخورد. به نظر من هم این امر در دسته های sony ps2رعایت نشده بود وقتی که در دستانتان می گرفتین باعرق کردن دسته به راحتی سر می خورد ولی به دلیل انحنای زیاد قالب دسته کمی از این مشکل جلوگیری می کرد.

استحکام کلید ها :

کلیدهای یک دسته گیم که از ارکان مهم و اصلی یک دسته محسوب می شود باید طوری طراحی شده باشد که توان بسیاری از فشار ها و ضربه های وارده به آن را تحمل کند به قول معروف (اخ) نگوید.

بخشی دیگر از کلیدها قسمت زیرین آنهاست؛اگر دسته بازی را باز کرده باشید در زیر کلیدها چند لاستیک پلاستیکی قرار گرفته است این لاستیک ها نقش انتقال داده ها را بازی می کنند به طوری که وقتی شما بر روی کلیدی فشار وارد می کنید ,فشار آن باعث پایین رفتن آن لاستیک می شود و این فرایند به برد دسته فشار وارد می کند که باعث عمل دسته ی گیم می شود,پس باید جنس این لاستیک به طوری باشد که هیچگونه پارگی و یا هرچیز دیگری برایش به وجود نیاید.این امر در دسته های کنسول های جدید مانند:پلی استشن ۳و۴-ایکس باها به طور کامل رعایت شده.

دسته بیسیم بهتره یا باسیم:

امروزه با پیشرفت در ساخت دسته گیم ,این محصولات به سوی بیسیم شدن می روند.حالا باید ببینیم بیسم یا با سیم بودن دسته گیم باهم فرقی می کنند یا نه؟ که باید در جواب بگویم که بله بایک فرق دارند و هر یک مزایای خود رو دارنددرزیر به طور مختصر درمورد هر یک توضیح داده می شود

دست های بیسیم:

مزایای این نوع دسته این است که می توان آن هارا تا برد مشخصی از دستگاه دور تر نگه داشت این امر باعث می شود یه گیمر به صورت راحت هر جایی که می خواهد بنشیند و به بازی خود ادامه دهد که یک مزیت بزرگ به حساب می اید .

دسته های باسیم:

این نوع دسته ها از نظر جابه جایی محدود می باشند و فقط به اندازه ی طول سیم دسته می توان انها را جابجا کرد که یک عامل ضعف انها می باشد ولی در عوض شاید این نوع دسته ها از دسته های بیسیم عمربیشتری داشته باشند

شوک یا لرزش دسته بازی:

این سیستم که یکی از سیستم های خیلی خیلی جالب است رو اکثر دستها وجود دارد.این سیستم به هیجان بازی کمی اضافه می کند به طورمثال  شما وقتی که یک مسابقه رالی را بازی می کنید هنگام برخورد با دیوار ها و هر چیز دیگری به صورت اتوماتیک به لرزش در می آید که حس عجیبی را به گیمر منتقل می کند.

قیمت دسته های بازی:

قیمت های دسته بازی بر اساس نوع آنها مشخص می شود.اکثرا هم دسته هایی که بیسیم هستند از دسته های با سیم گران تر هستند.در کل نباید فراموش کرد که برای بازی کردن خوب به یک دسته خوب هم نیاز دارید پس از قیمت گران دسته ها وحشت نکنید بلاخره برای هر چیزی باید پولی پرداخت کرد.

انتقال داده های یک دسته:

همین طور که می دانید انتقال داده ها ارسال  اطلاعت از یک کنترل کننده به گیرنده می باشد که بعد از کلیدها ارکان اصلیی را در دست اجرا می کنند .برای مثال وقتی که شما کلیدی رو می فشارید از طریق یک رابط یا سیم یا بیسیم به دستگاه انتقال پیدا می کند .

پس در این قسمت هم باید توجه ویژه داشت که انتقال داده های یک دسته عالی باشد که سرعت داده ها را به خوبی به دستگاه برساند

جمع بندی:

۱-ما باید توجه به ظاهر و کلیدهای دسته داشته باشیم تا بفهمیم که دسته ای که می خواهیم بخریم از استحکام بالایی برخوردار است یا خیر

۲-ما باید توجه داشته باشیم که برروی دسته چه امکانات جانبی وجود داردکه عبارتند از:شوک و کنترل کنندی شوک و امکانات از قبیل آن

۳-به قیمت آن باید توجه داشت که آیااین دسته مناسب سخت قیمت فروشنده می باشد یانه؟

سر آخر باید بگویم که:شما سزاوار داشتن بهترین چیز ها هستین پس همیشه بهترین را انتخاب کنید.

نویسنده مقاله:حسین………………..سایت منتشر کننده:سایت تخصصی میهن گیم

تاریخ تولید:۱۰/۵/۱۳۹۲………………..زمان صرف شده برای این مقاله:۵۳ساعت

استفاده کردن از این مطالب به هر نحو با ذکر نام نویسنده و سایت منتشر کننده بلا مانع می باشد

اگر سوال یا نظری دارید می توانید با ما در میان بگذارید تا در مطالب بعدی بهتر ظاهر شویم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. صادق گفت:

    مقاله خوبی بود حسین جان.ممنون

  2. Shayan.WD گفت:

    JUST SONY…4 EVER

  3. یاسین گفت:

    مقاله کاملی بود،ممنون :lashes:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *