نحوه ی باز کردن فایل های VOB با استفاده از VLC Player

 

نحوه ی باز کردن فایل های VOB با استفاده از VLC Player

 

شما می توانید فایل VOB را با استفاده از VLC Player در اکثر سیستم عامل ها پخش کنید. هم چنین می توانید از MPC-HC در سیستم ویندوز استفاده کنید که تقریبا عملکرد آن شبیه به هم است. اگر سرور Plex media دارید, می توانید فایل را به فرمت MKV تبدیل کنید و به راحتی آن را پخش کنید؛ با این کار از کیفیت ویدئوی شما نیز کاسته نمی شود. هم چنین می توانید فایل های VOB را روی سی دی رایت کنید و آنها را در دی وی دی پلیر های خود پخش کنید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید فایل های VOB را در صورت رمزگذاری بودن اجرا کنید.

 

 

مراحل :

  1. مرورگر وب خود را باز کنید و وارد سایت videolan.org شوید. VLC Player یک پخش کننده ویدیویی رایگان با منبع باز است که می تواند تقریبا هر نوع فایل ویدئویی از جمله فرمت VOB را پخش کند.
  2. روی دکمه Download VLC کلیک کنید. با این کار فایل نصب صحیح برای سیستم عامل شما دانلود خواهد شد. اگر فایل نصب اشتباهی شروع به دانلود کرد ( به عنوان مثال اگر شما از سیستم عامل مکینتاش استفاده می کنید و فایل EXE در حال دانلود می باشد) , از پایین دکمه ی دانلود روی لوگوی مربوط به سیستم عامل خود کلیک کنید.
  3. بعد از دانلود فایل نصب VLC installer را اجرا کنید. با این کار فرایند نصب آغاز خواهد شد. شما می توانید این فایل را در پوشه ی Downloads, یا در قسمت Downloads مرورگر خود پیدا کنید.
  4. برای نصب VLC طبق مراحل مشخص شده پیش بروید. مراحل نصب این برنامه برای سیستم مکینتاش و ویندوز متفاوت است.

 

VLC Player

  1. VLC Player را راه اندازی کنید. بعد از نصب VLC, آن را از منوی Start سیستم ویندوز و یا پوشه ی Applications سیستم مکینتاش باز کنید.
  2. روی “Media” ( در سیستم ویندوز ) یا “File” در سیستم مکینتاش کلیک کنید. با این کار گزینه های منو برای شما نمایش داده می شود.

گزینه ی Open Folder

  1. گزینه ی “Open Folder” ( در سیستم ویندوز ) یا “Open File” در سیستم مکینتاش را انتخاب کنید. با این کار می توانید پوشه ی VIDEO_TS که حاوی فایل VOB می باشد را باز کنید.

فایل VOB

  1. پوشه ی حاوی فایل های VOB را جستجو کنید. این پوشه برچسب VIDEO_TS را خواهد داشت.
  2. برای شروع پخش فایل های VOB پوشه ی انتخاب شده را باز کنید. هنگامی که پوشه را باز می کنید, VLC Player پخش ویدئو را آغاز می کند.

منبع : نحوه ی باز کردن فایل های VOB با استفاده از VLC Player

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *