نور، سرعت، اروپا! | اولین نگاه به Forza Horizon 2

استودیوی Playground Games، با ساخت Forza Horizon تجربه ی عالی ای از سبک ریسینگِ آرکید به همگان نشان داد. به طوری که بعضی از سایت های معتبر Forza Horizon را برترین ریسینگ آرکید نسل هفتم میدانند! بازی در مورد جشنواره ی فستیوال مسابقه ای بود که در آمریکا جریان داشت. از این گذشته جهان بازی دیگر مانند نسخه های اصلی بسته و محدود نبود و بازی تبدیل به یک عنوان جهان باز شده بود. سبک بازی هم از شبیه ساز به آرکید عوض شده بود. گرافیک بازی با این که این عنوان جهان باز بود ولی نسبت به نسخه های قبلی نه تنها پسرفت نکرده بود بلکه پیشرفت هایی هم در زمینه ی نورپردازی و … داشت. حال که نسل جدید آمده است و حدود ۲ سال از نسخه ی قبلی گذشته است چه چیزی بهتر از این است که این عنوان را بزرگ تر و بهتر از قبل در سخت افزارهای جدید کنسولهای نسل بعد بازی کرد؟ بله Forza Horizon 2 آمده است اینبار هم برای کنسولهای نسل هشتم و هم برای نسل هفتم. پس اگر چیز زیادی از تغییراتی که در این نسخه رخ داده است نمیدانید شمارا به ادامه ی این مقاله دعوت میکنم.

 

forza-horizon-2

 

اول از همه چیز باکس آرت بازی را بررسی میکنیم. چیزی که در باکس آرت میدرخشد 2015 Lamborghini Huracán است که به طور رسمی در این بازی معرفی شد! یک ماشین بسیار زیبا در محیطهای خاکی که نشان از گرما و محیطی بیابان مانند میدهد. همانطور که مطلع هستید، این نسخه برای هر دو کنسول نسل هفتمی و هشتمی مایکروسافت منتشر خواهد شد. اما فقط نسخه ی نسل هشتمی را استودیوی Playground Games میسازد و وظیفه ی پورت نسخه ی نسل هفتمی به عهده ی Sumo Digital میباشد. Sumo Digital قبلا در کنسول سگا یک سری بازی ریسینگ منتشر کرده بود. اما بحثی که این روزها خیلی داغ است و از اوایل ساخت کنسول ها همراه ما بوده است رزولیشن و فریم بازیها میباشد و در این امر Forza Horizon 2 رسما با رزولیشن ۱۰۸۰P و ۳۰ فریم بر قانیه بر روی کنسول Xbox One اجرا میگردد. سارندگان در این رابطه گفته اند که رزولیشن ۱۰۸۰ برای نسل هشتم امری واجب است و فریم ثابت مهم تر از ارقام آن میباشد. هنوز خبری از کیفیت و مشخصات نسخه ی Xbox 360 منتشر نشده است. 

 

E3-PressKit-07-WM-ForzaHorizon2-jpg

 

نسخه ی اول Forza Horizon در آمریکا جریان داشت اما اینبار سازندگان این فستیوال بزرگ را به سمت جنوب اروپا برده اند. حرف از فستیوال زده شد بهتر است بگوییم هر کلاب در فستیوال اینبار از ۱۰۰۰ نفر پشتیبانی میکند. ازاین اعداد و ارقام بگذریم این را هم باید بگویم که در این نسخه بیش از ۲۰۰ ماشین از همان ابتدای بازی در دسترس خواهد بود برای چنین عنوان جهان بازی واقعا عالی میباشد. مطمعنا میدانید جنوب اروپا از آب و هوای خوبی بهره مند است. به همین دلیل در Forza Horizon 2 سیستم جدیدی برای آب و هوای بازی ترتیب داده شده است و اینبار شاهد باراش باران و گرافیک و افکت زیبای این عنصر میباشیم. برای اولین بار در این سری چرخه ی شب و روز در بازی داینامیک و کاملا طبیعی اتفاق می افتد. محیط بازی اینبار ۳ برابر بزرگ تر از نسخه ی قبل شده است و نُوید یک بازی جهان آزاد با آزادی عمل فراوان را میدهد. سازندگان گفته اند با بزرگ شدن محیط حتما چشم انداز های وسیع و زیباتری را شاهد خواهید بود. همانطور که در تریلر های بازی و اطلاعاتی که منتشر شده شما میتوانید با تخریب پذیری این نسخه که بسیار پیشرفت داشته است از موانع عبور کنید و از میانه های بیایان و جتی جنگل های پردرخت عبور کنید تا به مقصد برسید! بله، آزادی عمل در این نسخه پیشرفت زیادی کرده است به طوری که می توانید هر زمان که بخواهید جاده را ترک کنید و مسیر جدیدی را طی کنید. این قابلیت مسیر جدیدی را از بخش گیم پلی به بازیکن می دهد. 

 

E3-PressKit-06-WM-ForzaHorizon2-jpg

 

بخش مولتی پلیر بازی پیشرفت های زیادی به خود دیده است. سازندگان گفته اند بخش چند نفره و تک نفره هیچ فرقی با هم ندارند زیرا در هردوی آنها شما فقط پیشرفت میکنید و به سمت جلو حرکت خواهید کرد. در بخش آنلاین شما با مردم جدید ملاقات خواهید کرد و دوستان زیادی کسب میکنید و میتوانید با دوستان خود در دنیای خود به مسابقه و هرج و مرج بپردازید و کارهای خاصی انجام دهید. همینطور قابل ذکر است قابلیت بازی کردن به صورت چند نفره بدون لاپی در بخش آنلاین در این نسخه وجود دارد.

 

E3-PressKit-08-WM-ForzaHorizon2-jpg

 

اما از گیم پلی و بحث های حاشیه ای گذشته، همانطور که میدانید بازی اینبار تمرکزش بر روی نسل هشت میباشد. پس قطعا انتظارات طرفداران هم عنوانی در حد نسل هشت میباشد. همان طور که میدانید Forza 5 در Xbox One از گرافیک چشم نواز و خیلی خوبی در ابتدای لانچ بهره میبرد و Turn 10 به خوبی توانست از قدرت این کنسول استفاده کند. حال این استودیو هم با کمک Turn 10 که به عنوان ناظر ایفای نقش میکند میخواهد گرافیکی بهتر از نسخه ی ۵ ارایه دهد. در واقع بازی با همان موتور نسخه ی پنجم ساخته میشود. تکنولوژی Drivatar که در نسخه ی پنجم نیز در بازی وجود داشت در این نسخه وجود دارد. سازندگان در رابطه با گرافیک بازی حرف های جالی زده اند. آن ها میگویند بحث های کلیشه ای تعداد پالیگان و … زیاد برای ما مهم نیست. (نه این که بازی در این زمینه ضعف دارد) تمرکز سازندگان در رابطه با نورپردازی بوده است. سازندگان میگویند افکت نور و نورپردازی در این نسخه محشر است! مثلا وقتی با ماشین و در شب از گوشه ها رانندگی میکنید و هر نوری به هر جسمی برخورد کند نور دقیقا مشابه دنیای واقعی واکنش نشان خواهد داد. نور حتی در دانه دانه ی قطرات باران هم مشاهده میشود به طوری که هر قطره ی باران نور را جدا و داینامیک بازتاب میکند. نور در اجسام مختلق به شیوه های مختلف بازتاب میشود. گفته شده است آسمان در این نسخه گازهای الکی و نقاشی های الکی ینستند و حرکت خواهند کرد و بار ها جا به جا میشوند و تغییر شکل میدهند. مثل اینکه قرار است در این نسخه از لحاظ جلوه های بصری با یک عنوان عالی روبرو شویم. البته توجه داشته باشید این ها همه در نسخه ی نسل هشتمی بازی وجود دارد و قطعا در نسخه ی نسل هفتمی بازی این امکانات ویژه به علت محدودیت ها وجود ندارد.

 

E3-PressKit-09-WM-ForzaHorizon2-jpg

 

بیشتر از این اطلاعاتی از بازی منتشر نشده است. ولی تا به اینجای کار ۳ چیز را به خوبی میدانیم: نور اصلی ترین رکن گرافیک بازی است.  سرعت در بازی نقش کلیدی است و میانبر های مختلف و محیطهای وسیع خلوت و شلوغ و پرجزعیاتی در دنیای بازی وجود دارد. جنوب اروپا و آب و هوای آن باعث شده است با چنین عنوانی از لحاظ وسعت و … روبرو شویم. پس تا ۳۰ سپتامبر صبر کنید. اروپا منتظر شماست.

علیرضا احمدی

عاشق هیلو و مستر چیف و ایکس باکس !

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۴ پاسخ‌ها

  1. مهرداد کرمی گفت:

    ممنون علیرضا جان فقط سایز عکسا خیلی کوچیکه اگه توسنتی یه دستی بهشون بکش تا پستت زیباتر و جذاب تر بشه!

  2. عرفان استادی گفت:

    علیرضا جان مقاله زیبایی بود خسته نباشی

  3. محمد عبداللهیان گفت:

    ممم ، نخونده میگم عالیه !!

  4. احسان درویش گفت:

    مقاله مفید و زیبایی بود ممنون

  5. ABS92 گفت:

    عالی بود داداش
    عاشق فورزام ولی حیف که کنسول ندارم :-(

  6. احمد سعیدی گفت:

    مقاله رو خوندم.خیلی خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *