هک،تنها سلاح من |پیش نمایش Watch Dogs

هر چه عقربه های ساعت عمر ما به جلو پیش می رود تکنولوژی نیز پیشرفته تر میشود و ما با استفاده از آن بسیاری از کارای روزانه خود را انجام میدهیم.برای مثال با استفاده از تلفن همراه خود  با کسانی که از آنها دور هستیم صحبت میکنیم ،از اینترنت خرید میکنیم،مقاله و اخبار را مطالعه میکنیم و بسیاری کارهای دیگر.ولی همیشه همه چیز مفید نیست….

در E3 سال ۲۰۱۲ یوبی سافت با معرفی پروژه ی جدید خود بسیاری را مات و مبهوت خود نمود.نام بازی Watch Dogs بود  و به گفته یوبیسافت  از سال ۲۰۰۹ تا به الان در حال توسعه بوده است.پس قطعا با بازی بسیار وسیعی روبرو هستیم. به e3 2012 بر میگردیم،واچ داگز با گرافیکی  منحصر به فرد خود و گیم پلی کاملا جدید هوش از سر علاقه مندان برد و پس از آن نمایش همه این بازی را به عنوان یک بازی نسل بعدی میدانستند و ایده های آن را تحسین میکردند . یک سال گذشت تا در e3 سال ۲۰۱۳ و در کنفرانس سونی با اجرای واچ داگز بر روی کنسول های نسل بعدی قدرت گرافیکی بازی را به رخ همگان کشیده شد و یوبی سافت بار دیگر ثابت کرد که از ادعای رقابت با gta v پا پس نمیزند.

Watch Dogs

سبک : Action-adventure , stealth , open world

سازنده : Ubisoft Montreal

ناشر : Ubisoft

پلتفرم ها : Microsoft Windows , PlayStation 3 , PlayStation 4 , Wii U ,  Xbox 360 , Xbox One

تاریخ انتشار : کنسول ها و پلتفرم های این نسل ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ ، پلتفرم های نسل بعد انتهای ۲۰۱۳

به شیرینی انتقام

هیچ چیز شیرین تر از انتقام نیست و هیچ چیز نمیتواند به اندازه ی انتقام درد هارا تسکین دهد…….

در سال ۲۰۰۳ شخصی به نام ریموند کنی با انتقال ویروسی به سیستم اداری شهر های شرقی آمریکا باعث خاموشی  55 میلیون نفر از جمعیت این کشور شد که بر اثر این اتفاق  عده ی بسیاری کشته شدند.حال ۱۰ سال از آن حادثه میگذرد و سیستمی با نام  Central Operating System تمام اطلاعات شهروندان و شهر را در دست میگیرد .اما همه چیز به اینجا ختم نمیشود !کنترل این سیستم توسط دولت انجام نمیگیرد بلکه یک گروه خصوصی آن را کنترل و از آن سوء استفاده میکنند .برای مثال با تهدید افراد به منظور پخش مسائل خصوصیشان از آن ها باج میگیرند و آن هارا تهدید به مرگ میکنند که در این بین آیدن نیز یکی از قربانیان است.

بازی حول محور شخصی با نام Aiden Pearce میچرخد ،کسی که در گذشته آسیب های روحی شدیدی به دلیل ازدست دادن خانواده اش خورده و اکنون در جستجوی انتقام از کسانی است که در این کار دخیل بوده اند اما به دلایلی، از جرم خود تبرئه شدند.شاید در ابتدا فکر کنید که آیدن یک قهرمان است ،اما او به هیچ وجه  به عنوان یک قهرمان واقعی عمل نمیکند و برای رسیدن به هدفش  به هیچ کس رحمی ندارد.

 

در ادامه با  توضیحات مختصری از شخصیت های بازی همراه شوید:

Clara Lille:او یک هکر خبره است و قادر به هک هر سیستمی میباشد.او رابطه ی نزدیکی با آیدن دارد و به نوعی همکار آیدن نیز محسوب میشود.

Jordi Chin:یوردی از دوستان دیرینه و قدیمی آِیدن محسوب میشود.او یک دلال حرفه ای است و آیدن برای حل مشکلاتش بیشتر به او مراجعه میکند.

Joseph Demarco:او یکی از خیرین و ثروتمندان شیکاگو است ولی بر خلاف کار های بشر دوستانه اش در قتل های بسیاری شرکت داشته است.

T-Bone Grady:او یک هکر بسیار کار کشته و قدیمی است ولی بیشر اوقات در مخمصه ها گیر کرده و به کمک دیگران نیاز دارد.

 

شیکاگو را در دست بگیر

هسته ی اصلی گیم پلی بازی بر پایه ی هک بنا شده و در واقع اصلی ترین سلاح شما  در این بازی هک نام دارد.به دلیل اینکه بسیاری ازابزار های شهر با ctos کنترل میشود و ctos نیز به دست آیدن هک شده، کنترل شهر شیکاگو در دستان شما خواهد بود و به نوعی شما میتوانید هر بلایی که خواستید سر این شهر بیاورید!از به هم ریختن نظم خیابان ها بوسیله ی هک چراغ راهنمایی رانندگی گرفته، تا کم کردن سرعت قطارها و دید زدن خانه مردم بوسیله ی دوربین ها همه و همه در بازی گنجانده شده اند تا هیچ وقت در بازی بیکار نمانید . در ادامه لیستی از تمام چیز هایی که آیدن در بازی میتواند هک کند آمده است:

  • هک دستگاه های خود پرداز
  • به وسیله هک کردن می توانید به پارکینگ های رایگان دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت کنترل بر روی سیگنال چراغ ها
  • کنترل ترافیک
  • روشن کردن ماشین ها
  • خاموشی  شهر
  • کنترل قطارها
  • هک کردن مکالمات مردم با موبایل هایشان
  • هک کردن پل ها
  • هک هلیکوپتر و کنترل آن

واچ داگز به عنوان یک بازی open world (جهان آزاد)از همان ابتدا تمام مکان های نقشه اش قابل دسترسی خواهد و به هیچ وجه بازیکنان را محدود نخواهد کرد.در این باره سازنده بازی آقای Jonathan Morin میگوید:

"شما به هرجایی که بخواهید می توانید بروید.ما به هیچ وجه بازیکنان را محدود نمی کنیم."

همچنین گفته شده زمانی که شما می تواید به هر جایی که می خواهید بروید،باید برای گسترش دادن نقشه ی Aiden  قسمت هایی را هک کنید که در این باره توضیح میدهد:

"با سیستم free-roaming بازیکنان مجبور هستند به مناطق خاصی در قسمت “city OS” بازی حمله کنند و این عمل این امکان را به Aiden می دهد که به مناطق مختلف دسترسی پیدا کند.این بخش بزرگ تر و بزرگ تر می شود وما نام آن را “monitoring grid”(نظارت بر شبکه) گذاشته ایم.این به مانند این می باشد که این شبکه ی اختصاصی شما می باشد و شما می توانید به اتفاقاتی که در شهر نیز می افتد گوش بدهید.این عمل خودش مقدار زیادی از فعالیت ها و ماموریت ها را در بازی به وجود می آورد که سیستم آنها را شناسایی می کند و شما می توانید به این مناطق بروید و در انها دخالت کنید."

همچنین آقای Guay در طی مصاحبه ای که با وبسایت Polygon داشته گفته است  که تقریبا تمامی مراحل را می توانید به صورت مخفی کاری به پایان برسانید و استفاده از اسلحه به انتخاب شما می باشد:

"حدود ۹۵% درصد از مراحل را شما می توانید به صورت مخفی کاری به پایان برسانید.البته تیراندازی و تعقیب و گریز حتی بدون شلیک کردن یک گلوله نیز در بازی وجود دارد که بستگی به انتخاب شما دارد.تعداد بسیار کمی از مراحل وجود دارد که شما را مجبور به شلیک به  کردن افرادی می کند."

پس همانطور که از شواهد پیداست بازی آزادی عمل های بسیاری را در خود گنجانده تا هر کس هر طور که مایل باشد به بازی ادامه دهد.قابل ذکر است که برای اتمام بازی به ۸۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

ویدئو منتشر شده از بخش چندنفره عنوان Watch Dogs نیز  نشان دهنده رقابت هکران و مبارزه آنان با یکدیگر بوده است. کلیپ منتشر شده شخصیت Aiden را در حالی نشان می داد که قصد شناسایی یکی از رقیبان(هکر دشمن) را در میان گروهی از مردم را داشت.

تکامل رنگ ها

اگر گرافیک بازی را بخواهیم در یک کلام خلاصه کنیم ، شاید واژه چشم نواز مناسب ترین گزینه باشد.بازی با موتور جدید شرکت Ubisoft یعنی Disrupt ساخته می‌شود و با نمایش هایی که از خود در نسل بعد داشته میتوان خیال خود را از گرافیک بازی راحت دانست.هوش مصنوعی در این بازی واقعا مثال زدنیست و نمونه ی کامل یک بازی نسل هشتمی است.

به گفته یوبی سافت:

"اگر در بازی های دیگر مشاهده میکنید که مردمان عادی مانند ربات فقط از این طرف به آن طرف می روند ، هیچ حسی ندارند و شهر کاملا خلوت و مرده است ، چنین چیزی را دیگر در Watch Dogs فراموش کنید. چرا که یوبی سافت با افتخار اعلام کرده که شهروندان عادی این بازی به قدری طبیعی ساخته شده اند که نمونه ی آن را در هیچ بازی دیگری ندیده اید و باعث شده شهر شیکاگو کاملا زنده به نظر برسد."

زمانی که شما انسانی را میکشید عکس شما در تلوزیون منتشر میشود و مردمان عادی پس از مشاهده ی شما با پلیس تمایس میگیرند یا زمانی که در خیابان تصادفی رخ میدهد ، مردم همین عکس العمل را نیز نشان میدهند یا اگر دست به کار خلافی بزنید در بعضی موارد خودشان دست به کار شده و سعی بر مقاومت در برابر شما را دارند که این ویژگی ها خبر از  هوش مصنوعی خارق العاده  بازی را میدهد.دیگر شما حس نخواهید کرد که  فقط بازیکنان هستند که در یک شهر وجود دارند، بلکه احساس خواهید کرد که شهروندانی هم دارند در این شهر زندگی می کنند. به مانند واقعیت در این بازی، هر شهر توسط ساکنانی که در آن زندگی می کنند تعریف شده است.

قطعا آن طور که از گرافیک بازی تعریف شد در این نسل دیگر این چنین نخواهد بود و همین موضوع نیز باعث نگرانی بسیاری از طرفداران شده است زیرا بیشتر تمرکز یوبی سافت بر روی نسخه نسل بعدی این بازی است و کسانی که میخواهند این بازی را بر روی نسل فعلی از کنسول ها انجام دهند سوالی از یوبی سافت مبنی بر تفاوت گرافیکی دو نسخه پرسیدند  که یوبی سافت در این باره  پاسخ می دهد:

"  خیلی طبیعی است که در چند بخش تفاوت های کاملی وجود دارد ، که این تفاوت ها نه فقط در بخش گرافیک ، بلکه حتی تحرک و جنب و جوشی که در شهر وجود دارد را هم شامل حال خود می کند. برای مثال کیفیت آب در نسل بعدی به مراتب واقع بینانه تر می باشد و زمانی که شما با یک قایق بر روی آب رانندگی می کنید نحوه ی پاشیدن قطعات آب در نسل بعدی بسیار طبیعی تر است. همچنین برای نسل بعدی NPC ها ( مردمان عادی ) بازی دارای هوش بهتری هستند و آن ها نسبت به کارهایی که شما انجام می دهید هوشمندانه تر واکنش نشان می دهند. به علاوه بسیاری از مردمان عادی بازی که کاملا نسبت به یکدیگر متفاوت هستند در کوچه و خیابان ها وجود دارند.آن چه برایمان روشن است در این است که هر دو کنسول PS4 و Xbox One قدرت بالایی برای ما که سازندگان بازی می باشیم دارند."

 

سخن پایانی

واچ داگز یک بازی open world سراسر از ایده های ناب است که اگر از این ایده ها به طور بهینه در بازی استفاده شود میتواند تعریف دیگری از بازی های ویدئویی را به همراه داشته باشد.

نویسنده:سروش مطلبی

سروش مطلبی

I love to write more than games

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۷ پاسخ‌ها

  1. این عنوان حرف نداره.من یکی از طرفداراشم.ممنون از مقاله کامل و زیبات سروش جان :yes:

  2. سیاوش تنها گفت:

    ممنون مقاله بسیار کاملی بود :yes: :yes: :yes:

  3. یـــاشـــار گفت:

    عالیه .
    ادامه بده :yes:

  4. alireza_unnamed گفت:

    اسسین مدرن با سس GTA پیش نمایش خوبی بود :rotfl: :yes:

  5. عرفان استادی گفت:

    عالی بود سروش جان

  6. sohrab گفت:

    هم مقاله و هم بازی عالیه . برگ های برنده زیادی داره . تازه یک نسل هم از GTA V جلوتره .

    فکر کنم بازی شاهکاری بشه و ادامه پیدا کنه . :-D :-D :yes:

  7. سروش مطلبی گفت:

    ممنون از همه ی دوستان بخاطر نظراتشون.

  8. box3 گفت:

    زیبا بود ممنون

  9. Ali - Amia گفت:

    هک تنها سلاح او ، متن قشنگی بود . :D

  10. امین گفت:

    اگه این به بازار نیاد خودکشی میکنم جون شما!
    خیلی بازی توپیه!طرفدار پروپاقرصشم.
    مطمئن باشید این میتونه با GTA V برابری کنه البته من طرفدار GTA V هم هستم ولی جی تی ای قدیمی شده دیگه یکم.
    ولی Watch-Dogs به کلی یه موضوع جدید داره که یوبی سافت روی نقشه هاش و سلاحش خیلی کار کرده!فرض کنین با موبایل آدم میکشه!

  11. محمد گفت:

    سلام سروش جان مطلبت خیلی خوب بود ، ممنون ، فقط یه سوال حجم این بازی چقدره ؟ احیانا رو دست مکس پین ۳ با حجم ۳۱ گیگ که نمیزنه؟

    • سروش مطلبی گفت:

      سلام ممنون که مقاله رو مطالعه کردید.
      به احتمال زیاد بیشتره! چون به هر حال واچ داگز یه بازی نسل بعدیه و از سیستم مورد نیازش میشه همچین چیزی رو حدس زد.

  12. ایمان گفت:

    سلام سروش عزیز ، مطلب رو خوندم ، خوب بود مر۳۰ ، فقط یه سوال سیستم من اینه : رم۲ ، کارت گرافیک ۱ ، سی پی یو کورای ۵ ، بازی هایی مثل مترو لاست لایت و اسپلینتر سل رو روش بازی کردم براحتی ، آیا این بازی روش اجرا میشه؟ ?:-)

  13. فرزاد سوری گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون. به نظر من از بازی gta v بهتر است چون برای همه کنسولها میاد و از شرکت ubisoft باید تشکر کرد که بازی هایی که می سازه را برای همه کنسولها بیرون میده و مانند ROCKESTAR کلاس نمیزاره.

  14. armin گفت:

    مطلبت عالیه تا آخر خوندمش .راهنمایی های زیادی به من کرد ممنونم LIKE !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *