پایان افسانه ، آغاز نسل بعد | پیش نمایش The Witcher 3: Wild Hunt

این سومین نسخه از عنوانیست که در سبک نقش آفرینی (RPG ) – اکشن و با زاویه ی دید سوم شخص دراستودیو ی موفق CD Projekt RED (سی دی پروجکت رد) توسعه یافته است . و مطابق آنچه انتظار میرفت توسط Warner Bros. Interactive Entertainment (کمپانی برادران وارنر) برای Microsoft Windows ، PlayStation4 ، Xbox One (پلتفرمهای نسل بعد به طور مشخص و پی سی )در سال ۲۰۱۴ در ادامه ی دو عنوان قبلی این سری ، The Witcher و The Witcher 2: Assassins of Kings(ویچر ۱ و ویچر ۲ قاتلین پادشاه) که بر اساس مجموعه رمانهای فانتزی به همین نام توسط نویسنده ی لهستانی ، Andrzej Sapkowski (آندره ساپکوفسکی) نگاشته شده ، انتشار پیدا خواهد کرد.

The Witcher 3: Wild Hunt جادوگر ۳ : شکار وحشی (طبیعت وحشی) ، به داستان گرالت از ریویا به عنوان قهرمان (پروتاگونیست) این سری ، با روایت داستانی به روز شده از آنچه که در عناوین قبلی بارها گفته شوده ، خاتمه میدهد .
نکته ی مثبت و امیدبخش در این صنعت اینکه چطور یک کمپانی مستقل آنقدر افق وسیعی نسبت به عنوانی که ساخته داشته تا برای مجموعه اش نقطه ی پایانی دیده است و به مانند کمپانی های فرصتطلب به بهانه ی فروش بیشتر دست به تولید بی برنامه از ایده هایش نمیزند . به هر حال تبدیل شدن ویچر به یک سه گانه محصول ساخته شدن یک بازی از یک ناول فوق العاده و اطمینان از مواد لازم داستانیست .


————————————-
آیا قرار است بهترین عنوان RPG نسل بعد را امسال تجربه میکنیم؟

این عنوان به طور رسمی در ۴ فوریه ۲۱۳ توسط Game Informer (گیم اینفورمر) برای انتشار روی پلتفرم پی سی و فقط پلتفرمهای نسل بعدی برای سال ۲۰۱۴ معرفی شد . ویچر ۳ به عنوان اثری معرفی شد که بسیار بزرگتر از ویدئوگیمهای جهان آزاد در سبک نقش آفرینی و داستانی تاریخی مدرن مطرح هستند . بخش تنظیمات در این بازی ۳۰ برابر بزرگتر از عنوان قبلی در این سری است . به نظر میرسد ویچر ۳ فراتر از آنچیزیست که از یک بازی جهان آزاد انتظار میرود ؛ در این نسخه بازیکنان علاوه بر استفاده از اسب در انتقال از محیط های مختلف ، بنا به ضرورت به کشتی ها و قایقیهای بادبانی هم مجهز خواهند شد . این نکته به شکل امید بخشی با آنچه که در مورد ویچر ، قبل از این ، در مورد اینکه ۲۰ درصد بزرگتر از اسکایریم خواهد بود ، مطابقت میکند . به این اضافه کنید ، میزان زمان نسبتا طولانی ای را که سی دی پروجکت برای اتمام بخش داستانی اصلی و جست و جو در محیط آزاد بازی در نظر گرفته ؛ تقریبا نزدیک به ۱۰۰ ساعت گیم پلی !!! که به نسبت مساوی میان بخش داستانی و ماموریتهای فرعی تقسیم شده است …
بنابر اطلاعات رسمی از شرکت Microsoft (مایکروسافت) ، ویچر ۳ در آغاز روی پلتفرم نسل هشتم این شرکت – Xbox One – برای کشور لهستان در دسترس نبوده است . کشوری که مراحل ساخت و توسعه ی این عنوان در آن تکمیل میشود . به هرحال این مسئله اکنون تغییر کرده است . چنانکه سیاست های محدودیت گرای منطقه ای از Xbox One حذف گردیده است. 

——————————–
غولی که نسل بعد را ممکن کرد – موتور گرافیکی
ویچر ۳ جنبه ها و ویژگی های اصلی موتور گرافیکی جدید REDengine 3 (رد انجین ۳) را نمایش میدهد که توسط سی دی پروجکت رد و دوشرکت پایه ای بخش گرافیک PhysX و SpeedTree توسعه یافته و به صورت واضحی به عنوان یک بازی غیرخطی در سبک نقش آفرینی در نظر گرفته میشود که در محیط بسیار بزرگی به طور جهان آزاد گسترش یافته است .
همه این نکته را در کمپانی سی دی پروجکت میدانند پس عجیب نیست که بدانیم این قرار است به حذف کردن پروژه های مربوط به توسعه ی بازی های دیگر کمک کند تا توسعه دهندگان و سازندگان ویچر ۳ بدون کمترین محدودیتی موفق بشوند ، به آفرینش دنیایی جهان آزاد با پیچیدگی های مربوط به ویژگی های داستان گویی چندگانه دست پیدا کنند . چنانکه در دو عنوان قبلی این سری بازیکنان داستانی پیچیده را تجربه کردند که در آن انتخابهای چندگانه ای را به نمایش میگذاشت که قدم نهادن در هر کدام عوقاب مربوط به خود را به همراه داشت .
اما اکنون میتوانیم خود را خوش شانس بدانیم ، به این علت که موتور گرافیکی جدید رد انجین ۳ این امکان را به توسعه دهندگان میدهد تا خط داستانی پیچیده شان را بدون فدا کردن جلوه های بصری و گرافیکی بدون کمترین محدودییتی با به کارگیری ایده های تازه ی بصری خلق کنند …
در نتیجه دیگر در ویچر خبری از سیستم قدیمی بارگذاری کسالت آور صفحات وجود ندارد ، در عوض دنیایی بزرگ از جلوه های بصری و گرافیکی شگفت انگیز را برای بازیکنان فراهم میکند که تجربه ی حقیقی سیاحت و گردش و حتی ولگردی در این عنوان را به ارمغان خواهد آورد با دانستن ای نکته که ویچر ۳ از قابلیت داشتن پایانی باز برای رسیدن به سرانجامی دلخواه برخوردار میباشد ؛ طبق شنیده ها ۳ پایان مختلف .

نکته ی جالب اینکه ویچر ۳ در پیش انتشارش حدود ۶۰ جایزه ی مختلف را از جوایز صنعت پایه ای بازیسازی کسب کرده است …

—————————————-
به نسل بعد ایمان بیاورید – بررسی ویدئوهای منتشر شده از بازی (این بخش ترجمه نیست)

میزان واقعگرایی در سبک مبارزات طراحی شده برای این نسخه به گونه ای حیرت انگیز فراتر از استاندارادرهای قابل قبول برای عنوانی با المان های فانتزی ست . مکانیک شمشیرزنیها آنگونه طراحی شده که کوجکترین جزئیات در مورد شیوه ی شمشیرزنی و حسی که از تلفیق آن با استفاده از قابلیتهای جادوگری بوجود میاید را به طرز شگفت انگیزی القا میکند . این را مقایسه کنید با عناوین نقش آفرینی ، فانتزی و ماجراجویانه ی استودیوهای دیگر که اغلب برای کتمان نقایص گرافیکی سبک مبارزات را با استفاده از تمهید افزایش سرعت در ضربه زنی در لایه ای از ابهام و افکتهای نمایشی اغراق آمیز پنهان میکنند که نمونه اش را مثلا در دارک سیدرز یا عناوین دیگر این سبک دیده ایم . آمیزش عناصر پویا در ساخت افکتهای مربوط به آتش و آب ، نتیجه ای خارقالعاده به همراه داشته . میتوانیم باور کنیم که آتش دوباره در دنیای گیم خلق شده است با ویژگی های قابل باور در یک اثر نسل بعدی . دینامیک حرکت آب بهتر از آنچیزیست که در Assassin's Black Flag دیده شد . حتی میتوانید برخورد قطرات سیل آسای باران را در بازی ، بر روی سطوح ، به طور واضح احساس کنید .
اما انگار مسائل در این نسخه متفاوت است ، قرار است همه چیز با جزئیات بیشتر به نمایش گذاشته شود لااقل آنچه در پیشنمایشهای مربوط به گیم پلی بازی مشخص است . شیوه ی شمشیرزنی ها شبیه به آنچیزیست که با الهام از مبارزات دوران رنسانس در این نسخه بوجود خواهد آمد . شانس زنده ماندن از این مبارزات ؛ در ضربات سنگین ، کند و بریده برای دفع حملات و تلفیق با جادوگری معنا میشود .
نکته ی شگفت انگیز در تمام این لحظات اینکه ، نه در حالت سینماتیک و نه در حالت نمایش اجرای بازی به صورت گیم پلی هیچ گونه افت کیفیت به صورت افت فریم مشاهده نشد ، با در نظر داشتن این حقیقت که حجم بافتها و ویژگی های بصری برای ارائه ی چنین سطحی از کیفیت فوق العاده سنگین است ؛ دانستن اینکه چه تعداد مرحله برای پردازش اطلاعات مربوط به رندرینگ در نظر گرفته شده بود ، شگفت انگیز خواهد بود . همیشه تعداد شکایتها در مورد میزان وسعت میدان دید در حالت سوم شخص در عناوین مختلف این سبک زیاد بوده است . اما بررسی من نشان داد که در ویچر ۳ این عنصر به شکل درخشانی بهبود یافته است . تصور کنید در حالت پیاده وقتی گرالت مجبور است به چپ و راست تغییر جهت دهد ، شخصیت از مرکز تصویر به سمت گوشه ی مخالف تغییر جهت متمایل شود و با این تمهید شما به میزان بیشتری از مسیری که در حال پیشروی هستید دسترسی خواهید داشت و البته عمق میدان تصویر هم بیشتر میشود و گیم پلی حالت واقعگرایانه ی جذابی به خود میگیرد بدون اینکه گرالت را از تصویر از دست بدهید ، او را از مرکز توجه خارج میکنید و به روی آنچه پیش روی شماست متمرکز میشوید . این یک حالت تعاملی عجیبی میان حالت اول شخص و سوم شخص است و بسیار دوست داشتنی .

شکارچی واقعی هیولا شوید ، افکار را کنترل کنید (این بخش ترجمه نیست)

شانس این را داشتم که یک ویدئو از میان پرده های سینماتیک بازی هم ببینم ، نمیدانم توصیف واقعی از آن چه میتواند باشد ؛ این دراماتیک ترین ایده ای بود که تابحال در یک بازی ویدئویی دیده بودم . گرالت که اکنون تنها یک شکارچی مزدبگیر است همراه با شخصی سوار بر اسب به سمت صحنه ای که در آن دختر جوانی مورد اذیت و آزار قرار میگیرد حرکت میکنند . شکار را به متجاوزین تحویل میدهد و دستمزدش را میگیرد و بی تفاوت نسبت به انچه بر سر دخترک میاید به راه خودش ادامه میدهد . چند لحظه بعد در حالیکه تماشاگر کاملا ناامید از نجات دختر میشود ، شکارچی اسب را نگه میدارد . سرش را بالا میاورد . برقی در چشمانش میدرخشد و ناگهان با نبردی که به زیبایی در تلفیق با المان های سرعت و اسلوموشن به جزئیات به نمایش درمیاید ، همه ی آنان را از پا در میاورد و اینکه سرآخر با یک ایده ی جالب تریلر را به پایان میرساند ؛ اخرین متجاوز که زنده مانده را از گردن بر روی شاخه ی درختی آویزان کرده و تصمیم در مورد مرگ و زندگی اش را به دخترک سپرده است. و تماشاگر را در یک حالت حسی غریب و نفسگیر رها میکند . انگار همه چیز در این بازی مربوط به قدرت انتخاب است . این یک عقیده در هسته ی مرکزی The Witcher 3: Wild Hunt است ، که وقتی در موقعیت انتخاب بین یک شیطان و شیطانی دیگر قرار گرفته اید ، هیچکدام را انتخاب نکنید . فقط سعی کنید هیولاها را بکشید . انتظار هم نداشته باشید هیولاها در این نسخه همگی موجودات کریهی از نظر ظاهری باشند ، بعضی اوقات باید در مورد کشتن انسانهای شیطان صفت تصمیم بگیرید . که این ممکن است بر آنچه مردم نسبت به شما فکر خواهند کرد تاثیر بگذارد . در ویچر ۳ شما یاد خواهید گرفت که به شکار کردن هیولاها به عنوان یک شغل نگاه بکنید . و از این راه درآمد کسب کنید . به ارتقای خود و ابزار لازم به منظور مقابله با هیولاهای خطرناکتر و قوی تر بپردازید . چرا که افسانه در اینجا به پایان خواهد رسید و سرنوشت راهی جز رودررویی با Wild Hunt برای شما در نظر نگرفته است .


_______________________________________________

wild Hunt نظاره گر است – معجونی از داستان چندگانه

جهان در هرج و مرج . آسمان مالامال از تیرگی ، نگرانی و دودهای برآمده از سرزمینهای سوخته است . امپراطوری رعب آور نیلفگارد دوباره برمیخیزد ، برای یغمای نگونبختان سرزمینهای جنوبی .
در این زمانه ی متزلزل ، هیچ کسی قادر به پیشگویی آنچه سرنوشت در نظر گرفته نیست ، چه کسی صلح را به جهان خواهد آورد ؟، چه کسی دلیل رنج و بدبختی ست؟
در این میان اما نیروهای تاریکتر و مرگبارتر متحد میشوند .
زنان و مردان زیباروی تحت فرمان ارتشهای حلبی از فهمیدن اینکه نبرد آنان بازی کودکانه ایست که به شکاری نحس تشبیه شده عاجزند . خطری ماورایی که به تازگی از پشت ابرها هویدا شده .
این سواران اشباح وحشت آفرین در دوران های متمادی طاعون را به همراه رنج و اندوه برای نسل بشر به ارمغان اوردند . اما هنوز در این میان wild hunt (شکار نحس ) به دنبال یافتن فردی خاص است ؛ شخصی که سرنوشت خویش را وقف خدمت به گرالت کند ، روحی که از خویشاوندان گرالت باشد . گرالت اکنون از تهمت ها رهایی پیدا کرده است . زمانی که زمستانی سنگین در انتظار نابودی همه چیز است . در همین زمان Wild Hunt نظاره گر است .
سومین نسخه از بازی حماسی – فانتزی نقش افرینی از سری ویچر : واید هانت ، ترکیبی خلاقانه از داسنانی با ایده های غیرخطی و محیطی جهان آزاد بر پایه ی کنترل یک کاراکتر با روایت در سبک سوم شخص و تجربه ی داستانی پیچیده که بر انتخابهای بازیکنان ، نبردهای تاکتیکی، ثروتمند شدن و زندگی در محیطی پویا تمرکز کرده ، میباشد .

در ویچر ۳ ، زندگی خواهید کرد – ویژگی های محیط

بخشی از جهانی که با مکانیک ویژه ای در بازی توسعه یافته شده ، از مناطقی مسکونی تشکیل شده است که سکنه هایی هوشمند در آن زندگی میکنند . مکانیک جدید و ویژه ه ای که امکان ایجاد انیمیشنهای با دینامیک بالا را فراهم میآورد ، به عنوان یک بازیکن که در دل بازی سفر میکند، باعث میشود شما شاهد لحظات طلوع و غروب بسیاری در حین بازی باشید . یا باران های سیل آسای طولانی و یا گرمای سوزان . یا میتوانید در حین تماشای شکارگرانی باشید که طعمه های خود را صید میکنند .
از ویژگی های حیرت انگیز در ویچر ۳ وجود اکوسیستمی زنده ازجریان حقیقی زندگی مطابق با آنچه در دنیای واقعی در دوران رنسانس روبرو بوده ایم است . به این معنی که مردم در آن کشاورزی میکنند دام و طیور پروروش میدهند و به زندگی عادی خود میپردازند . اما همین نکته آنها را از عادی بودن فراتر میبرد . در دنیای گیم با توجه به ویژگی های منحصربفردشان در این نسخه ، آنها اجزای هوشمندی به حساب میایند .
تصور کنید ، روستاها از خودشان در برابر هیولاها دفاع میکنند . عاشقان هنگام تابش نور ماه هم را ملاقات میکنند. نکته ی جالب دیگر سیستم اقتصادی جدید حاکم بر بازیست ،که قیمتهای پایه ای متفاوتی برای اجناس در شرایط منطقه ای مختلف در نظر گرفته است . این قیمتها بستگی به ریشه های منطقه ای که در آن حضور دارید ، شجاعت بازیکنان در جست و جوی محیط و شکار کردن و جمع اوری آیتم های مختلف دارد . با دوباره در نظر گرفتن این نکته که سازندگان در ساخت این نسخه توجه ویژه ای به داستان بازی کرده اند ، به نظر میرسد به طور ویژه ای هر دو دسته ی بازی بازان تازه وارد و هوادارن قدیمی این سری را برای جذب به خود متحد میسازد . .
نبردها که برای توسعه در این نسخه مجددا طراحی شده اند ، تلفیقی از عناصر سنتی سبک نقش افرینی به همراه سرعت در ضربات و نمایش جزئیات در یک بازی اختصاصی مبارزه ایست .
همه ی این خصوصیات در گیم پلی طوری به هم یکپارچه شده اند تا سیستم آر پی جی قدرتمندی را در قلب بازی تشکیل دهند که هسته ی اصلی عنوانی در این سبک است .

————————————————–
آماده برای نسل بعد
وقتی ویچر ۳ نمایش خود را در E 3 به پایان رساند هیچ نکته ای در مورد دیدن چیزی حیرت انگیز تر از آن تا به ان لحظه به گوش نمیرسید .
بازی روی یک سیستم پی سی به اندازه یک شتلند پانی (Shetland pony ، اسب کوتوله ی مربوط به جزایر شتلند در شمال اسکاتلند ) اجرا شد. و گرافیک در ان نزدیک به حد اعلا تصور میشد و همه چیز گواه طلوع یک اثر درخشان و گیرا را میداد . تا این لحظه هم همه ی شواهد ، نشان میدهند که هیچ عنوان دیگر فانتزی نقش آفرینی نزدیک به ویچر وجود ندارد

ویچر ۳ به نظر همه ی ویژگی های درخشان این سبک از بازی ها را در خود تلفیق کرده است . مجموعه ای گیرا از بازی هایSkyrim(اسکایریم) ،Dragons Dogma (دراگونز داگما) و حتی ذره ای از Dark Souls (دارک سولز) را به هم بیامیزید ، نیروهای قبلا پرداخت شده در اجدادش را هم از یاد نبرید -دو نسخه ی قبلتر از آن- : نتیجه ویچر ۳ است . این تجربه ی شگفت انگیزی ست که جهانی واقعا آزاد را با گستره ی ویژه ای از سیستم انتخاب و قابلیت دگرگونسازی در یک بازی ببینید ، که جزئیات حسی قابل درکی از عناصر داستان تولید میکند .همانطور که مواد داستانی در دو نسخه ی اول علت برتری این سری نسبت به عناوین هم نسلش پنداشته شد ، ویچر ۳ ورود به نسل جدید در این سبک را معنا خواهد بخشید .

 

Riddler

سعید قلی نژاد ملکشاه

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۴ پاسخ‌ها

  1. یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۳ که واقعا هم میشه قدرت نسل بعد رو توی این عنوان به کامل مشاهده کرد.ممنون بابت مقاله کامل و خوبت.

  2. Dementor گفت:

    یا گرافیک .چه بازیه خوفیه

  3. سیاوش تنها گفت:

    سری Wither بهترین سری بازی ها برای من است. عاشق این بازی هستم

    ممنون

  4. Thorin گفت:

    تشکر و خسته نباشی.
    واقعا پیشرفت زیادی داشته، واقعا هیچ چیز دیگه ای نمیشه گفت و فقط باید صبر کرد.

  5. mohammad.farhadfar گفت:

    سلام خسه نباشین
    بی زحمت داستان دو سری قبلشم بذارین برای ماهایی که بازی نکردیم :yes:

  6. Amir The Godfather گفت:

    بی صبرانه منتشر این بازی هستم و یکی از عناوین پرعظمت نسل بعد می باشد.
    مقاله ی بسیار عالی و کاملی بود. :cowboy:

    تشکر سعید جان و موفق باشید. :yes: :yes:

  7. amir گفت:

    آقا یه پیشنهاد : یه پست ثابت بذارین همه این اصطلاحات رو توضیح بدید ….مثلا باکس آرت با دی ال سی یا ….
    خیلیا نمیدونن واقعا چی هستن اینا…دی ال سی رو از ۳ نفر پرسیدم ۳ تا جواب متفاوت دادن … (اصلا یه وضی)

  8. محمد سپهری گفت:

    بازی خوبیه منتهی کاملا نسل بعدی هست. به طور کلی به سبک RPG علاقه زیادی دارم!

  9. OMID گفت:

    ممنون.مطالب ترجمه بسیار با ارزش هست.
    متن خودتان هم خیلی با فضای بازی همخوانی داره.
    فقط منظورتان از “چپ و راست تغییر جهت دهد ، شخصیت از مرکز تصویر به سمت گوشه ی مخالف تغییر جهت متمایل شود و با این تمهید شما به میزان بیشتری از مسیری که در حال پیشروی هستید دسترسی خواهید داشت ” به چه صورت هست؟

    • Riddler گفت:

      خیلی ممنون از لطف دوستان ، مثلا این عکس رو ببینید : http://up.mihangame.com/uploads/k065013_Snap20.jpg
      این عکس رو از ویدئو گرفتم ، وقتیه که کاراکتر در طول مسیر به سمت چپ تغییر مسیر میده ( و خود کاراکتر در حین این تغییر مسیر سمت راست تصویر دیده میشه) . ولی در بازی های سوم شخص دیگه ، کاراکتری که کنترلش میکنیم همیشه در مرکز تصویر میمونه چه در مبارزات و چه در تغییر جهت حین حرکت . ولی اینجا زاویه ی بیشتری برای کنترل شرایط مهیا میکنه . از این نظر گفتم . ممنون دوستان .

  10. آیدین اسماعیل پور گفت:

    the wtcher2 زیاد خوشم نیومد از نظر گرافیکی اصلا خوب نبود ولی در the witcher3:wither خیلی پیشرفت کردن. ممنون بابت مقاله :yes:

  11. آیدین اسماعیل پور گفت:

    معذرت میخوام منظورم the witcher3:wild hunt بود

  12. محمد عبداللهیان گفت:

    من عنوان Witcher 2 رو بازی کردم ، فکر کنم این نسخه هم مثل نسخه ی قبل جذاب ، گرافیکی ، داستان زیبا داشته باشه خیلی ممنون ، پیش نمایش زیبایی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *