پدرخوانده ی مهربان من | نقد و بررسی عنوان به یاد ماندنی The Godfather 1

شاید وقتی که اسم سبک open worldرا میشنوید یاد بازی GTAمی افتید که به منظور نادیده گرفتن دیگر بازی ها در این سبک است اگر شما کمی دقت کنید می بینید که بازی های دیگری هم هستند که میتوانند حرفی برای گرفتن داشته باشد برای مثال همین بازی THE GODFATHERکه توانست خودش را به خوبی نشان دهد و بگویید که تنها GTAنیست که میتواند طرفدارانی در این سبک پیدا کند.

                                            

THE GODFATHER

شرکت سازنده: Electronic arts و Paramont pictures

سبک بازی:OPEN WORLD

تاریخ انتشار بازی:سال۲۰۰۶

کنسول ها:PC.PS2

پدرخوانده بزرگ | داستان:

بازی از روزی شروع میشود که پدر مایکل به دست گروه گنگستری کشته میشود و از ان پس مایکل پیش رئیس پدرش که ملقب است به پدرخوانده بزرگ میشود.نام اصلی پدرخوانده دون ویتو کورلئونه است.پس از سالها مادر مایکل پیش پدرخوانده رفته و از او خواهش میکند که از پسرش مایکل یک مرد بسازد.دون ویتو یا همان پدرخوانده یکی از دوستانش را برای کمک به مایکل میفرستد ولی پس از مدتی بدست گروهی کشته میشود و از انجا است که ماجرای انتقام مایکل شروع میشود.این انتقام تاجایی ادامه پیدا میکند که باعث می شود مایکل دختر.همسر.برادر و….. خودرا از دست ددهد.

گرافیک :

بازی پدرخوانده  تقریبا رقیب بازی مانندgtaبود که ان بازی یکی از تاریخی ترین بازی ها شد ولی در سبک زندگی امروزی ولی این بازی در سبک قدیمی یکتا است چون که لباس پوشیدن ان ها قدیمی است طرز فکر و ابزار بازی و حتی موی سر ان ها که نشان میدهد روی گرافیک و طبیعی بودن بازی کار شده است.

اگر کسی این بازی را در سال ۲۰۰۶ بازی میکرد میگفت عجب گرافیکی چون در سال خودش اول بود.البته بازی اشکالات گرافیکی زیادی هم دارد مثل بودن چرخ ماشین ها در زمین و یا عبور از ادمها و……….

 

هوش مصنوعی: هوش مصنوعی چیزی است که سازندگان به خوبی روی ان کار کرده اند زیرا اگر تجربه این بازی را داشته باشید میفهمید وقتی که دشمنان در تعقیب شما هستند و شما به محل تجمع افراد پدرخوانده بروید سریعا دوستانتان به طرف آن ها شلیک میکنند.ویا توی بازی زمانی که دارید از جلوی دشمنانتان عبور میکنید آن ها حالت هجومی به خود میگیرند و اگر درجات شما بالا باشد به شما حمله میکنند.

هوش مصنوعی چیزی است که روی مردم عادی شهرهم بخوبی کار شده است اگر بهشان برخورد کنین عکس العمل نشان میدهند و کنایه می اندازند.

باج گیری<>رشوه دادن

در بازی شما میتوانید کارهای جالبی انجام دهید مانند این که باج بگیرید و حتی رشوه بدهید بله این دوکار امکان پذیر است در بعضی از مراحل پلیس جلوی شما را میگیرد شما برای ازادی از دست پلیس مجبوری به ان باج یا رشوه بدهی.یا بعضی از جاها باید شخصی را کتک بزنید و از ان پول بگیرید که به این کار باج گیری میگویند

باج گیری در ان زمان زیاد بود زیرا اگر گنگستر ها باج نمیگرفتند مانند مردم عادی بودنند و همین امر باعث میشد مردم از ان ها بترسند.

موزیک :

ما در بازی اهنگ هایی میشنویم که خیلی زیبا هستن و باعث میشود که گیمر فک کند در ان زمان قرر گرفته شده است مخصوصا اهنگ منوی بازی که خود من عاشق او هستم و در جاهای دیگر بازی مانند قمارخانه هایی که اهنگ های زیبای زمان خودرا گذاشته اندو جاهایی که در تعقیب شما هستند معمولا در ان جاها اهنگ های تند و خشن میگذارند.وجاهایی مانند مرحله ی۷بازی که پدرخوانده توی بیمارستان است اهنگ مرموزی میگذارند که باعث میشود گیمر احساس تر بازی کند.

خلاقیت در هنگام شلیک به دشمنان:

بازی پدرخوانده یک ویژگی زیبایی که دارد این است که وقتی که دشمن پشت دیوار است و  اگر جایی از بدن او معلوم باشد میتوانید روی ان نقطه زوم کرده و ان را از پای در بیاورید.

قابلیت های بازی:

این بازی از قابلیت های زیادی برخوردار است مانند دزدی از بانک شهر.خرید ادم.خرید سلاح.فروش سلاح.زورگیری و……در هنگامی که در تعقیب کسی هستید و یا کسی به دنبال شماست دوست شما و یا خود شما میتوانید از داخل ماشین به بیرون شلیک کنید.میتوانید خانه خریدوفروش کنید. میتوانید به شهر های دیگر سفر کنید و…….

گروه های مافیایی:

در بازی هر شخصی عضو یک گروه است که بیشتر گیمرها از روی رنگ گروه ها ان هارا میشناسند رنگ هایی مانند:قرمز. زرد.سبز.ابی و مشکی که رنگ گروه پدرخوانده است.قویترین ان ها مشکی یعنی پدرخوانده است.

شغل گروه های مافیایی:

کمتر کسی است که نداند به چه کسی گنگستر میگویند.گنگستر شغل های خلاف قانون انجام میدهد مانند ادم کشی .زورگیری.دزدی از بانک ها.خریدوفروش موادمخدر و…..

نگاهی به بازیگران:

marlon-brando-photo-3

مارلون براندو:(پدرخوانده)یاد او گرامی باد

تاریخ تولد:سوم اوریل ۱۹۲۴

شهر:اوهاما

سال های خدمتش:۱۹۴۵تا۲۰۰۴

او سه بار ازدواج کرده که در دوبار ان ناموفق بوده است

تاریخ مرگ:۱ژانویه ی ۲۰۰۴

68th Annual Golden Globe Awards - Press Room

نام اصلی:الفردو جیمز پاچینو(مایکل)

تولد:۲۵اوریل۱۹۴۰

شهر:نیویورک

سال خدمتش از سال ۱۹۶۹تا حالا

 

اسلحه های بازی:

بازی دارای سلاح های زیادی میباشد مانند:هفت تیر.تیربار.دینامیت و…….اگر اسلحه ای مانند هفت تیر در دست شما باشد و اگر پول کافی داشته باشید میتوانید با پیدا کردن یک فروشنده ی سلاح درجه ۱ قدرت و امکانات هفت تیر خودرا بالا ببرید ولی نیاز به پول زیادی دارد.

ماشین ها:

تنوع ماشین زیاد به چشم نمیخورد فکر نکنم بیشتر از ۵ نوع ماشین در بازی باشد بیشتر گروهای مافیایی یک  نوع ماشین دارند ولی اگر از شهر خارج شوید ماشین هایی با سرعت بیشتر و با رنگ هایی زیباتر  می بینید

تنوع در جا ومکان:

در بازی مکان های زیادی وجود دارد که میتوانید از ان ها استفاده کنید مانند قمارخانه ها بانک ها و…..البته جاهای دیگری هم هستن که بیشتر  مربوط به مراحل بازی هستند مانند مرده شور خانه.کلیسا.قبرستان.بیمارستان و مطب پزشک که میتوانیذ از ان دارو بگیرید

شباهات بازی و فیلم:

بازی پدرخوانده و فیلم پدرخوانده بسیار شباهت به همدیگر دارند برای مثال جایی که پسر دون ویتو(پدرخوانده) در جاده کشته میشود مانند فیلمش درست شده است و در انجا شما سعی میکنید دنبال ان ها بروید و ان ها را بکشید. فیلم از روی رمان بسیار مشهور پدرخوانده درست شده است.

و در اخر:

در این بازی نباید به هیچ کس اعتماد کنی زیرا همه دنبال اهداف خودشان هستند.این بازی بر اساس فیلم زیبای خود یعنی پدرخوانده درست شده است و اگر کسی دوست داشته باشد به یک گنگستر تبدیل شود میتواند این بازی را تجربه کند زیرا این بازی هنوز هم طرفداران خودرا دارد که نشانگر ان است در سبک خودش یکی از بهترین هاست.

صحبت پایانی:

ما در کل میتوانیم بگوییم که این نسخه میتواند رقیبی سرسخت برای دیگر عنواین در این سبک باشند که میتوان به جرات این را تایید کرد.این بازی از نظر گرافیک صداگذاری و……هیچی از بازی های مشهور دیگر کم ندارد و حتی شاید بهتر هم باشد ولی در نسخه ی دوم شاهد پیشرفت نبودیم بلکه شاهد افت شدید این بازی بودیم!!!

       ادامه دارد……..

امیر حسین

بنده امیرحسین محمدی هستم ساکن ایلام15سالمه الانم در خدمت شما دوستان عزیز گیمر نظر یادتون نره

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۰ پاسخ‌ها

  1. خوب بود امیرجان.سعی کن شماره دوم رو جامع تر و کامل تر بنویسی.ممنون :yes:

  2. sohrab گفت:

    هم بازی و هم مقاله شاهکار بودن :-)) :yes:

  3. حسین فریدنصر گفت:

    آفرین مقاله ی خوبی داشت و نسبت به مقاله ی قبلیت بهتر بود سعی کن خلاصه نوسیی بکنی وکه خواننده خسته نشه ولی همه ی مطالبم ارائه بده و سعی کن خواننده از هر کلمه ی مقالت اطلاعات بگیره البته اینی که گفتم خیلی سخته ولی انشاءالله موفق باشی.

  4. سجاد گفت:

    عالی بود حتما نسخه ی دوم رو بذار دلیل افتشم بگو

  5. fared گفت:

    تاریخ انتشار NEED FOR SPEED;rivals را میتوانید بگویید

  6. Sajjad 007 گفت:

    لطفا زودتر نقد و برسی نسخه ی دومشم بذار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *