پکمن در لباس هیتمن| نگاهی کوتاه به بازی Monaco : What’s Yours is Mine

حتما تا به حال فیلم هایی را که در مورد سرقت هستند دیده اید. شاهکاری مثل Heat یا مخمصه بدون شک در ذهن خیلی از ما نقش بسته است. اگر اهل سریال دیدن هم باشید قطعا با فرار از زندان آشنایی دارید.عنصر مشترکی که در این قبیل سناریوها وجود دارد هیجان فراوان و تنشی است که هنگام اجرایی کردن یک نقشه به مخاطب دست میدهد.

slider1

 

عنوان: Monaco : What's Yours is Mine

پلتفرم: PC،Mac،Xbox260

ناشر: Pocketwatch Games

سازنده: Pocketwatch Games

سبک:مخفی کاری

نویسنده : Lord AK


بازی موناکو تقریبا تمام المان های هیجان انگیز فیلم ها و سریال هایی را که در مورد سرقت و فرار هستندجمع کرده،شخصیت هایی با تخصص های منحصر به غرد و آن تنش و حسی که هنگام گذشتن یک نگهبان مسلح از کنار کارکتر بی دفاع به آدم دست میدهد، و عصاره آنها را در گیم پلی خود چکانده است.

ax-ba-logo

یک اکشن مخفیکاری Top-Down با تمرکز ویژه روی همکاری تیمی. بازی به شما نشان میدهد چگونه بهترین نقشه هایتان میتواند نقش بر آب شود. باری پی بردن به ماهیت موناکو باید آن را به صورت آنلاین یا آفلاین چند نفره تجربه کنید. با این حال همان طور که یک فرد تنها هرگز نمیتواند در سرقت های بزرگ به موفقیت برسد،تجربه انفرادی موناکو نیز توفیق چندانی به همراه ندارد.
شما ئ نهایتا سه نفر دیگر از دوستانتان میتوانید در کنار هم به بازی پرداخته و لذت ببرید،اما به صورت تک نفره،چیزی نیست که هر کسی دنبال آن باشد. به هر حال در ابتدا باید کارکتر مورد نظر خود را از میان چند کارکتر بازی موجود انتخاب کنید. هر کدام از این کارکترها توانایی بخصوصی دارد؛ به عنوان مثال یکی قفل ها را سریع تر باز میکند و دیگری سرعتی که دارد نگهبان ها را خوب دست به سر میکند.

11

بازی شامل ۳۰ مرحله است و به طور نصف نیمه تلاش می کند تا به سبک نسخه اصلی یازده یار اوشن داستانش را تکه تکه روایت کند. مراحل مجموعه ای از هزار توهای مختلف و متشکل از درهای قفل، سیستم های امنیتی و نگهبان های احمق اما در عین حال مرگبار است.
وظیفه شما این است که نفوذ کنید، ماموریت خود را که اغلب یا به دست آوردن یک ابزار مخصوص یا نجات دادن سایر افراد است، انجام دهید و بدون این که کشته شوید، فرار کنید. لازمه این کار تمرین کردن و آزمون و خطاهای فراوان است تا سرانجام بتوانید شمای مرحله را به خاطر برسپارید.
بجز منطقه ای که در آن قرار دارید دیگر بخش های نقشه تیره بوده و فقط می توان نام منطقه را روی آنها خواند و خدا می داند با رسیدن به آنجا چه چیز انتظارتان را می کشد.

ax-ba-logo3


با ابن که تقریبا تمام مراحل با هر کارکتری امکان پذیر است، اما نمی توان منکر آن شد که بعضی از مراحل با توانایی یک کارکتر بخصوص همخوانی بیشتری دارد. به عنوان مثال با انتخاب The Gentleman محدوده دید وسیعی دارید و دشمنان بیشتری را میتوانید تشخیص دهید.
او این توانایی را دارد که برای مدتی اندک در جلوی چشم دشمنان،خود را مخفی کند. از طرفی با The Clraner می توانید دشمنانی را که به حضور شما پی نبرده اند بی هوش کنید. اتفاقا بخشی از سرگرمی بازی در پیدا کردن تیم مناسب برای مرحله خلاصه می شود: این که چگونه کار را به بهترین شکل انجام دهید و به شما تضمین می دهم تا انتهای بازی حتما کارکتر محبوب خود پی خواهید برد! حالا وقتی این کارکترها کنار هم قرار می گیرند و از توانایی خود استفاده میکنند،به قدرتمندترین عنصر گیم پلی بازی یعنی همکاری تیمی دست می یابید The Hacker با از کار انداختن سیستم های امنیتی،راه را برای The Cleaner باز میکند تا نگهبان را بی هوش کرده تا در نتیجه The Lockpick بتواند به موقعیت امنی تغییر مکان دهد. موسیقی بازی که معمولا با پیانو نواخته می شود و سبک هنری آن که پیکسل آرت است،بخوبی باحال و هوای بازی همراه بوده و درکنار گیم پلی و داستان باعث شده اند تمام تجربه بازی با حسی نوستالژیک همراه باشد. متاسفانه تجربه انفرادی بازی به اندازه چند نفر لذت بخش نیست یا شاید بهتر باشد بگویم مثل دیگر بازی های مخفیکاری می ماند؛ اما وقتی با دوستان هستید، اشتباه ممکن است به مرگ دیگر منجر شود. در نتیجه حرکات و برنامه ها به سرعت و دقت بیشتری نیاز دارد. در هر مرحله سه جان در اختیار دارید. مردن کارکتر، او را از فهرست حذف کرده و باید با کارکتر دیگری راه را ادامه دهید، اما حتی با وجود چنین ویژگی خوبی، بازی برای دزدان منفرد متعادل نیست!

ax-ba-logo2

کپی برداری از مطلب با ذکر منبع :: میهن گیم Mihan Game :: مانعی ندارد

میهـــــــن گیم

 

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. amir گفت:

    salam ba tashakor az naghd zibatoon
    mikhastam age mitonid link download bazi monaco noskheye kamhajm ra gharar dahid mamnoon misham

    • صادق گفت:

      سلام.ممنون از نظرت دوست عزیز.بله چرا که نه در کمترین زمان ممکن در سایت قرار میگیرد.موفق و پیروز باشید.

  2. محمدعلی گفت:

    در صورت امکان بازی های زیر رو تو سایتتون قرار بدین:
    The Unfinished Swan
    fract
    Owlboy
    PROTEUS
    The Uncanny Fish Hunt
    Bohm
    miegakure
    captain forever
    The Journey of Iesir
    a slow year
    qrth-phyl

  3. محمدعلی گفت:

    در صورت امکان دو بازی inner world و fractal رو در سایتتون قرار بدین.آیا امکانش هست؟
    لطفا جواب بدین.

    • صادق گفت:

      سلام دوست عزیز.همانطور که متوجه شدیدی این چند روز سایت با چند مشکل فنی مواجه شد .از این روز به بعد تمامی بازی های دانلودی تاخیر خرده در سایت قرار مگیرد لطفا صبور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *