پیش نمایش بازی ایرانی هفت خوانک+مصاحبه و تصاویر اختصاصی

ساخت بازی هفت خوانک با سبک سکوبازی و مبارزه ای توسط استودیو چشمه از بهار سال ۹۱ آغاز شده و هم اکنون مراحل تولید را سپری می کند.در این بازی بر خلاف اکثر بازی های این سبک صحنه های اکشن و مبارزه ای متعددی وجود دارد و هدف علاوه بر پیمودن مسیری دشوار جنگیدن با دشمنان نیز می باشد.داستان این بازی برگرفته از شاهنامه ی فردوسی بوده و طراحی های گرافیکی و ساخت محیط آن از دوران هخامنشی و ساسانی الگوبرداری شده است و دارای شکل و شمایلی طنز گونه می باشد و در آن سعی بر شناساندن شخصیت های بزرگ شاهنامه ازجمله رستم و گودرز و زال و … شده است.

داستان:
یکی از نوادگان ضحاک سال ها پس از مرگ جدش در پی یافتن لوح شیطانی ضحاک از سرزمین های دور به ایران می آید.
این لوح شیطانی توسط فریدون به هفت تکه تقسم شده و در هفت نقطه از سرزمین ایران مخفی شده است.

نواده ی ضحاک برای پیدا کردن لوح ها و بدست آوردن قدرت شیطانی ضحاک به همراه سپاه تازیان به سرزمین های ایران می آید و با تصرف کردن شهرها و روستاها و اذیت و آزار مردم در صدد پیدا کردن لوح های شیطانی بر می آید.
در این حین زال (پدر رستم) توسط سیمرغ از این موضوع با خبر می شود و رستم را برای مقابله با نواده ی ضحاک می فرستد.

نام بازی: هفت خوانک
سازنده: استودیو چشمه
سبک اصسازندهلی: اکشن فانتزی
سبک فرعی: ماجرایی
زاویه دید: ایزومتریک
فورم بازی: سه بعدی
تعداد مراحل: ۷ مرحله
مخاطب: بالای ۱۲ سال
زبان بازیپلتفرم: فارسی

پلتفرم: pc

مصاحبه کوتاه:

میهن گیم: لطفا خود را به کاربران سایت معرفی کنید و از سمتتون در استودیو چشمه بگویید؟
مجید برزگر: من مجید برزگر مدیر عامل استودیو چشمه و مدیر پروژه بازی هفت خوانک هستم

میهن گیم: لطفا توضیحی در مورد داستان بازی هفت خوانک بدید؟
مجید برزگر:  داستان بازی یک داستان خلاقانه از شاهنامست ، ما از شخصیت های جذاب شاهنامه استفاده کردیم ولی داستان خودمونو داریم .

میهن گیم: ایده ساخت این بازی چگونه به فکرتان رسید؟
مجید برزگر: هفت خوانک یک سریال انیمیشنی بود که تو شرکت ما داشت تولید می شد ولی به دلایلی کنسل شد و ما تسمیم گرفتیم به جاش بازیشو بسازیم

میهن گیم: از چه نرم افزار هایی برای ساخت این بازی استفاده کرده اید؟
مجید برزگر:  ما از موتور یونیتی استفاده می کنیم برای ساخت بازی – برای مدلینگ و انیمیشن های بازی از نرم افزار مایا

میهن گیم: این بازی برای چه پلتفرم هایی عرضه خواهد شد؟
مجید برزگر:  این بازی برای Pc هستش و شاید در آینده برای اندروید

میهن گیم: زبان این بازی به چه صورت خواهد بود؟در بازی دیالوگی هم رد و بدل می شود؟
مجید برزگر: دیالوگ های کمی داره و به زبان فارسی

میهن گیم: ساخت این بازی از چه زمانی شروع شده و تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟
مجید برزگر: ساخت بازی از اوایل سال ۹۱ شروع شد و تا آخر امسال تموم میشه

میهن گیم: برای ساخت بازی چه مقدار هزینه کرده اید؟آیا از جایی حمایت می شوید؟
مجید برزگر: تا به امروز همه هزینه ها از طریق شرکت خودمون تامین شده

میهن گیم: مشکلاتی که در ساخت این بازی به آن ها برخوردید چه بود؟
مجید برزگر: اصلی ترین مشکل ما مشکل مالی هستش که باعث شده پروژه زمان بیشتری طول بکشه

میهن گیم: پدید آورندگان این بازی متشکل از چند نفرند؟
مجید برزگر: تیم ما از ۸ نفر اعضای اصلی تشکیل شده

میهن گیم: بسیار تشکر می کنیم از این که وقت گذاشتید.
مجید برزگر: باتشکر

تصاویر اختصاصی از گیم پلی این بازی:

مشخصات فنی:
 Game engine: Unity 3d 3.5
Graphic: Direct X
Shader language version: GLSL
Audio library: FMod Bass
 Physics engine: physicX
Ai engine: Raknet
Material library: Microsoft FX

 
مشخصات نرم افزاری:
   3d studio max 2010 – Maya 2010 – Z brush 3.1مدل سازی و انیمیت: 
X Normal – Shader viewer – 3d brush 2 – Adobe Photoshop cs4 گرافیک: 
Unity 3d 3.5 موتور ساخت بازی:
monoDevelop  Visual studio 2007 برنامه نویسی: 
Terragen 2 – Sound forg – Adobe premiere pro cs4متفرقه: 
 
هفت خوانک در کل بازی خوبی به نظر می رسد که امیدواریم موفق شود.
 
معرفی بازی هفت خوانک+دانلود تریلر | www.MihanGame.com
 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. میلاد جهاندار گفت:

    به نظر به عنوان یک بازی ایرانی خوب میاد

  2. مهران گفت:

    چقد نوور پردازیش بده
    چرا یکم بیشتر به جزعیات و اطراف نمیرسن بازی سازهای ایرانی؟
    اما به هر حال ممنون از سایت خوبتون بابت اطلاع رسانی از بازیهای ایرانی

  3. آرمان گفت:

    طراحی شخصیت ها و محیط خوبه انیمیشن راه رفتن هم خوبه. اما مبارزات که قسمت اصلی بازی هست بیش از حد بی حال و نا مناسب به نظر می رسه انیمیشن و افکت های خیلی بهتری تو قسمت مبارزه ها لازمه. اصلاً قدرت ضربات احساس نمی شه.

  4. متین نصیری گفت:

    عکساش و گرافیکش قشنگه اما گیم پلیش بدجوری رو مخشه… گیم پلی قارچ خور بهتر بود :|

    به نظرم بازی ساز های ایرانی، به جای اینکه اینقدر به هدف های دور و بی ارزش نگاه کنن، یکم سعی کنن مثل شرکت های خارجی بازی بسازن… آخه این چه اسمیه؟ این چه داستانیه؟ باو اگه به خودتون رحم نمی کنید به شاهنامه رحم کنید، اینجوری اسم شاهنامه هم بد میشه….

    به نظرم شبگرد و بلک گارد بهترین و موفق ترین بازی ها هستن… ارتش فرا زمینی هم همینطور… چون گرافیک و گیم پلیشون قابل قبوله و سعی کردن که داستانی خوب بسایزن و توسعه بازی رو مثل شرکت های موفق صنعت گیم بسازن… اما این گروه های کوچیک ایرانی فقط دارن وقتشون رو هدر میدن… نه اسم درست حسابی داره
    “هفت خوانک” و نه گیم پلی و نه داستان ! فقط گرافیک و سبکش قابل قبوله….

    • احمد سعیدی گفت:

      منم با بیشتر نظرات شما موافقم اما اسمش به نظرم خیلی هم بد نیست.داستان هم چون بازی خیلی بازیه بزرگی نیست داستان خیلی تاثیری نداره.به هر حال تشکر میکنم از نظراتتون اینم بگم استودیو چشمه گروه کوچیکی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *