چه کسی مرا کشت؟ | اولین نگاه به Murdered: Soul Suspect

خیلی وقت پیش زمانیکه فیلم روح را دیدم واقعا احساس عجیبی را تجربه کردم. فیلم جلوه های ساده ای داشت اما به شدت عمیق بود. اینکه آن روح عاشق همسرش بود و بر سر یک زورگیری وحشیانه کشته میشود و به یکباره او میمیرد و روحش هست که تماشاگر اتفاقات پیرامونش است. خیانت نزدیکان را میبیند, همسرش که مداما غصه میخورد و خلاصه کلی اتفاق ریز و درشتی که برای خانواده اش بعد از مرگ او می افتد. زیباترین بخشش عدم توانایی عبور از موانع و یا لمس و استفاده از اشیا بود که با کمی تمرکز و اعمال شاقه میتوانست آنها را نیز انجام دهد. او تنها از طریق یک به اصطلاح احضار کننده ارواح میتوانست با همسرش ارتباط داشته باشد. وقتی به عمق فیلم فکر میکردی و وقتی واقعا خودت را جای آن روح قرار میدادی میفهمیدی که واقعا چقدر عالم پس از مرگ و یا موجودیتی با نام روح میتواند پیچیده باشد. حال همین تصورات را در قالب یک بازی ویدئویی در نظر بگیرید. منتهی اینبار داستان بسیار پیچیده تر از این حرفها خواهد بود. شخصیت اصلی بازی چند دقیقه ای میشود که از مرگش گذشته است. او قاتلش را میبیند ولی نمیداند چرا و توسط چه کسی کشته شده است و این شما خواهید بود که بایستی سر از راز قتل خود دربیاورید. واقعا بحث در مورد مواردی همچون روح و عالم ملکوت چیزی نیست که بشود در چنین مقالاتی از پس آن برآمد ولی خوب است زمانی را برای حلاجی کردن این مطالب در نظر بگیریم زیرا زندگی ما یک بعدی نیست و ما برای همیشه روی این کره خاکی زندگی نخواهیم کرد! چه خوب است بدانیم حداقل از کجا آمده ایم و یا برای چه در حال حاضر اینجا قرار داریم و باید چه بکنیم. چه خوب است بدانیم برای همیشه نخواهیم بود و اینکه هیچکس از لحظه ای بعد از الان خود خبر نخواهد داشت…

 

http://up.mihangame.com/uploads/d641074_Murdered_Soul_Suspect_Artwork_Logo.jpg

بازی Murdered Sol Suspect توسط شرکت Crystal Dynamics ساخته میشود و توسط شرکت خوب Square Enix منتشر خواهد شد. زمان انتشار بازی به طور دقیق مارس ۲۰۱۴ اعلام شده است و برای کنسولهای نسل هفتم و همینطور پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد. داستان بازی به سال ۱۹۶۲ باز خواهد گشت. شما به قتل میرسید و به عنوان یک روح و با تواناییهای که یک روح دارد در پی قاتل و مصببین مرگ خود خواهید گشت. شما میبینید که یک نفر وارد اتاق یک دختر میشود تا او را بکشد بعد به او حمله میکنید و پس از درگیری فراوان شما توسط وی از پنجره به بیرون پرتاب میشوید و سپس قاتل ۷ گلوله به سینه شما شلیک میکند و میرود. شما به عنوان روح خود زمان برخورد گلوله ها به جسمتان نظاره گر این رفتار وحشیانه قاتل هستید. عده ای از مردم توسط جادوگران در شهر کشته میشوند و شما با بررسی اجساد و سرنخ ها و پرونده های آنان در پی قاتل و دلیل قتل خود خواهید رفت. اما معرفی بازی چگونه بود ما به شما خواهیم گفت:" عنوان Murdered : Soul Suspect یک عنوان بسیار هیجان انگیز و جدید از سوی ما است که بازیکنان را برای حل کردن سخت ترین معماها و مشکلات به دنبال خود میکشد." این جمله معرفی بازی توسط اسکوئر اینکس بود. احتمال میرود قاتل شما یک فرد معمولی نباشد و قدرتهایی ماورای طبیعی داشته باشد.

 

http://up.mihangame.com/uploads/c579616_murderedsoulsuspect.jpg

نام کاراکتر بازی کاراگاه رونان اکانر است. رونان میتواند به ذهن افراد زنده نفوذ کند و علاوه بر خواندن ذهن آن ها ، کارهایی را هم به آن ها بسپارد. شنیدن حرف ها از گوش افراد و دیدن اتفاقات و ذهنیات آنها از چشم های افراد زنده از نکات بسیار جالب گیم پلی بازی است. می توانید کسی را وادار به فکر کردن در رابطه با موضوع دلخواهتان کنید.  با بررسی کردن مناطق مختلف محیط یک سوال در اختیار شما قرار می گیرد و چند گزینه  دارد که شما باید در این قسمت از بازی یکی از آنها را انتخاب کنید. با حل کردن معما, فیلم آن چیزی که Ronan فکر می کند اتفاق افتاده نمایش داده می شود. پس از پاسخ دادن به یک سوال اصلی به محیط بعدی منتقل می شوید.

صحبت با ارواح دیگر و یا نفوذ به داخل ارواح قرمز رنگ که دشمن شما هستند از نکات جالب دیگر است که شما با نفوذ به داخل این ارواح آنها را از داخل نابود میکنید. شما برای مخفی ماندن از دست ارواح خبیثه میتوانید درون اجساد مخفی شوید. روح های شیطانی قرمز رنگ و آسمانی و مثبت آبی رنگ خواهند بود.

 

http://up.mihangame.com/uploads/l3485_1370631737-murdered-soul-suspect-2.jpg

دست بردن در محیط از نکات دیگر است مثلا روشن و خاموش کردن چراغها و شمع ها و باز و بسته کردن درب ها و … که باعث حواس پرتی نزدیکان میشود. بازی از بعد گرافیکی در حد نسل هفتم میباشد ولی هنوز زمان زیادی تا انتشار بازی مانده است پس میشود روی کیفیت بهتر بافتها و تکسچرها و همینطور پولیش کردن آنها امیدوار بود. موتور بازی آنریل انجین ۳ میباشد که ارتقا داده شده است. بازی از نورپردازی و جلوه باران خوبی بهره میبرد. این عنوان ماجراجویی از جاه طلبیهای شرکت اسکوئر اینکس میباشد که عناوین مهمی چون Final Fantazy و Hitman و Sleeping Dogs را در کارنامه دارد و قصد دارد با عناوین جدیدی چون Thief و همین بازی مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهد. بارها و بارها خلاقیت و قدرت ریسک بالای این شرکت بر همگان ثابت شده است حال اینبار باید منتظر ماند و دید این عنوان چه گلی بر سر گیمران خواهد زد. اتفاقات بازی در شهر سالم در ایالت ماساچوست آمریکا اتفاق می افتند. فعلا یکی دو دمو گیم پلی از بازی به بیرون منتشر شده است که نسبتا باید گفت خوب از کار درآمده است ولی تا زمان انتشار بازی هیچ چیز قطعی نمیتوان گفت و اظهار نظر کرد. موسیقی بازی بسیار تم سنگین و تار و اغواکننده ای دارد و صداگذاری بازی کاملا بر بخش ترسناک و معماگونه بازی می افزاید و باعث جذابیت و هیجان بیشتر این عنوان میشود. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این عنوان منتشر نشده است و پس از کامل شدن اطلاعات مقاله ای رسمی به صورت پیش نمایش از این عنوان منتشر خواهد شد. فعلا کنسولهای نسل هشتم برای این بازی در نظر گرفته نشده اند و بخش مولتی پلیری هم برای بازی تعریف نشده است. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

 

http://up.mihangame.com/uploads/w092598_murdered_soul_suspect_scene.jpg

نویسنده: فرشید عبدالله پور

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. فرشید صلح جو گفت:

    خوب نوشته بودی.ممنون.
    ولی فکر کنم سال داستان بازی رو غلط نوشتی چون با توجه به تصاویر که درونشون اتومبیل وجود داره،سال ۱۶۹۲ نمیخوره.
    فکر کنم سال ۱۹۶۲ بوده که به اشتباه نوشتی ۱۶۹۲!

  2. OMID گفت:

    تشکر
    مثل همیشه خوب بود

  3. Thorin گفت:

    ممنون فرشید
    خیلی منتظر این بازی هستم ولی فکر کنم سال بازی رو اشتباه نوشتی!

  4. آریـن غریـبـی گفت:

    خیلی دوست دارم ببینم این بازی چی از آب در میاد …
    مرسی

  5. سید عباس برسی زاده گفت:

    ممنون از مقاله
    بازی خوبیه و پتاسیلشو داره
    از باکس آرتش خیلی خوشم میاد

  6. دانیال نوائیان گفت:

    عالی بود . منتظر این بازی هستم . ممنون فرشید جان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *