چگونه با یک گلدان آباژور درست کنیم؟

چگونه با یک گلدان آباژور درست کنیم؟

استفاده از گلدان برای نگه داشتن چیزهایی به غیر از گل می تواند سرگرم کننده باشد. شما می توانید یکی از گلدان های بی مصرف خود را به یک آباژور زیبا تبدیل کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که ترفند ها به یکی از آنها می پردازد.

 

مراحل

گلدان

  1. یک گلدان انتخاب کنید. برای این کار باید یک گلدان بزرگ و محکم انتخاب کنید که بتوانید روی آن کار کنید و دیگر لوازم را به آن متصل کنید. اندازه کلی گلدان به سلیقه و محلی که می خواهید آباژور را در آن قرار دهید, بستگی دارد. شما می توانید چیز های تزئینی دیگری را نیز به گلدان اضافه کنید.

کیت استاندارد لامپ ابعاد ۸.۷۵ ” ارتفاع ۱.۷۵″ عمق و ۵.۷۵ “عرض  می باشد. بنابراین هنگام انتخاب گلدان این اندازه ها را در نظر بگیرید. اگر دهانه ی گلدان شما بیش از حد باریک باشد ممکن است مجبور شوید گلدان دیگری را انتخاب کنید.

پایه گلدان

  1. یک پایه اضافه کنید. از یک خط کش استفاده کنید و مرکز پایه را علامت بزنید. این کار را برای گلدان نیز انجام دهید. این کاری است که برای ثبات گلدان و سیم کشی آباژور باید انجام دهید. این پایه باید بزرگتر از انتهای گلدان باشد تا آباژور با ثبات تر باشد.

شما باید مرکز گلدان  و پایه را سوراخ کنید تا سیم برق از آن خارج شود.

سوراخ کردن گلدان

  1. یک حفره در پایین گلدان ایجاد کنید. از یک دریل با مته ی ۸/۳″ استفاده کنید. با استفاده از دریل قسمتی از پایه و گلدان را که علامت زدید, سوراخ کنید. بریدگی های گلدان را از بین ببرید تا بعدا خطری برای شما ایجاد نکند.

 

  1. آداپتور را به گلدان متصل کنید. از کیت Westinghouse استفاده کنید. از آداپتوری استفاده کنید که اندازه ی دهانه ی گلدان باشد اما آن را هنوز در جای خود قرار ندهید. اگر دهانه ی گلدان پهن تر از آداپتور بود از آداپتور بزرگتری استفاده کنید.

متصل کردن میله

  1. میله ی انتقال دهنده ی سیم را به آداپتور متصل کنید. از طرف دیگر میله مهره را وارد کنید و آن را محکم کنید. سپس آن را درون گلدان قرار دهید و دقت کنید که ۴/۱″ میله ی انتقال دهنده از طرف دیگر گلدان خارج باشد.

 

  1. سیم را وارد میله ی انتقال دهنده کنید. سیم را در انتهای میله گره بزنید.

اتصال سیم ها

  1. سیم را به هادی خنثی وصل کنید. هر سر سیم را به یکی از پایانه های نقره ای رنگ هادی متصل کنید.

سعی کنید ابتدا یکی از پایانه ها را به اندازه ی کافی محکم کنید و سپس همین کار را برای پایانه ی دیگر انجام دهید.

 

  1. روکش میله ی نگهدارنده را بکشید. اطمینان حاصل کنید که این روکش عایق کاغذی داشته باشد. تا زمانی آن را بپیچید که صدای قفل شدن آن را بشنوید. بقیه ی سیم را از گلدان خارج کنید.

نگهدارنده ی کلاهک آباژور

  1. نگهدارنده ی آباژور را متصل کنید. این پایه نگهدارنده ی کلاهک آباژور می باشد.

 

  1. لامپ را متصل کنید. لامپ را محکم کنید اما مراقب باشید که بیش از حد آن را نپیچید.

تا زمانی که از لامپ دور نشدید آن را روشن نکنید. لامپ مورد نظر برای این کار ۱۵۰ وات است.

آباژور

  1. کلاهک لامپ را متصل کنید. ظاهر کلاهک به سلیقه ی شما بستگی دارد. دقت کنید که اندازه ی کلاهک آباژور با گلدان هماهنگ باشد.

 

منبع : چگونه با یک گلدان آباژور درست کنیم؟

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *