Assassin’s Creed Unity روی Xbox One از PS4 سریع تر است، برخلاف انتظارات

acu_screen_hallwayassault_e3_140609_4pmpst_1402143769

 

شاید به یاد داشته باشید که تهیه کننده Assassin's Creed Unity، آقای Vincent Pontbriand، زمانی که در مصاحبه با ویدئوگیمر گفت نسخه های کنسولی بازی هر دو روی ۳۰fps/900p قفل شده است، جلوگیری از دامن زدن به جنگ کنسولی را علت این قضیه خوانده بود و یوبیسافت را با این حرف دچار یکسری مشکلات کرد. اما آقای Pontbriand همچنین گفته بود «مشکل ما با پردازشگر گرافیکی نیست، هر دو کنسول در این زمینه خیلی قوی هستند، محدودیت ما بیشتر به خاطر CPU است. اگر فقط به خاطر گرافیک بود می‌توانستیم به صد فریم دست پیدا کنیم اما هوش مصنوعی ما را محکوم به ۳۰ فریم بر ثانیه کرده است.» آن زمان شاید حرفی که گفته بود مورد توجه قرار نگرفت اما تست سرعتی که یوروگیمر انجام داده است، به نظر صحت این موضوع را تایید می‌کند.

 

پردازنده مرکزی Xbox One حدود ۱۰ درصد از پردازنده مرکزی PS4 سرعت بیشتری دارد ولی PS4 در پردازش گرافیکی نسبت به Xbox One برتری محسوسی نشان می‌دهد. Assassin's Creed Unity بدون شک یک عنوان مثال زدنی برای مایکروسافت است جایی که این بازی روی کنسول آن ها در مناطق شلوغ با ۲۵ فریم، ۵ فریم بر ثانیه از PS4 جلوتر است و تجربه روان تری ایجاد کرده است. چون در مناطق شلوغ تاثیر پردازش هوش مصنوعی بر CPU بیشتر است، مشخص است که Xbox One این برتری محسوس را مدیون پردازشگر مرکزی سریع تر خود می‌باشد. (یوروگیمر در این تست از پچ روز نخست هم استفاده کرده است.)

 

اما چیزی که هنوز هم رازآلود به نظر می‌رسد، این است که چرا نسخه PS4 روی ۹۰۰p قفل شده است. در صورتیکه می‌دانیم هرچه اندازه صفحه بزرگتر باشد، گرافیک ها بزرگترشده، کارکشیدن از پردازشگر گرافیکی (که در این دو کنسول روی CPU نصب است) بیشتر می‌شود، این یعنی CPU فرصت بیشتری دارد که اطلاعات خام را برای پردازش به GPU بفرستد و لذا کارکشیدن از CPU کمتر می‌شود. گرافیک بازی روی دو کنسول تقریبا با هم مو نمی‌زند.

 

 

 

یوروگیمر در این باره نوشته است: «قطعا اینکه چرا PS4 در resolution بیشتری اجرا نمی‌شود بخشی از معماست… اما واقعیت می‌تواند از این حرف ها دلخراش تر باشد. شاید ما خیلی ساده داریم به بازی نگاه می‌کنیم که تولیدکنندگان با کمبود وقت برای آن مواجه شدند – قطعا این حس وجود دارد که هیچ کدام از نسخه های کنسولی بهترین عملکرد خود را به نمایش نمی‌گذارند.»

 

فرشاد خرمی

فعال در عرصه گیم عمدتا به عنوان خبرنگار. ژورنالیستی سایبر را به عنوان یک حرفه نگاه می کنم و مطالعات بسیاری در این زمینه داشته ام. همچنین تجربیات و اطلاعاتی در زمینه نقد و بررسی گیم و اصول و فنون آن دارم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *