اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال اتریوم

از بین تمامی ارز های دیجیتال تنها چند ارز به عنوان معروف ترین رمز ارزها یاد می شود. اگر به سایت های کوین مارکت کپ و یا سایت های مشابه مراجعه کنید، می توانید لیست رمز ارزهای برتر را مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است که سایت های این‌چنینی (کوین مارکت کپ و…) به زبان انگلیسی هستند و هیچ نسخه فارسی ندارند. در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط نیستید، شما می توانید با مراجعه به سایت زوم ارز، به صورت کامل با رمز ارزهای برتر بازار آشنا شوید.

اگر تا به حال درباره ارزهای دیجیتال شنیده اید احتمالاً اطلاع دارید که ارز دیجیتال اتریوم یا ETH، دومین ارز برتر بازار رمز ارزها می باشد. شما می توانید با استفاده از این ارز دیجیتال ترید کنید و کسب درآمد داشته باشید. جز اتریوم، رمز ارز های مختلف دیگری مثل بیت کوین و … وجود دارد اما هر یک از رمز ارز های فوق جایگاه به خصوصی در بین یک دیگر دارند.

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده اید، در این مقاله ما قصد داریم تا کمی درباره ارز دیجیتال اتریوم صحبت کنیم. در صورتی که تا به حال تنها نام این ارز دیجیتال را شنیده اید و هیچ آشنایی‌ای با این ارز دیجیتال ندارید، حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

نگاه کلی به ارز دیجیتال اتریوم

قبل از هر چیزی نیاز است اشاره کنیم که اتریوم، نام اصلی پلتفرم می باشد. اگر قصد دارید تا با ارزدیجیتال این پلتفرم معامله کنید، باید با ارز دیجیتال اتر یا ETH آشنا باشید. در این بخش ابتدا کمی با پلتفرم اتریوم آشنا خواهیم شد.

این پلتفرم همانند دیگر ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین توسعه یافته است. شبکه اتریوم به قراردادهای هوشمند خود معروف است. البته پس از اتریوم، رمز ارز های دیگری به بحث قرارداد های هوشمند اشاره کردند اما اولین پروژه ای که قراردادهای هوشمند را اجرا نمود، پلتفرم اتریوم بود.

این شبکه یک بستر غیر متمرکز برای اجرای قرارداد هوشمند است. در صورتی که علاقه من به ایجاد یک قرارداد هوشمند هستید، می توانید از اتریوم استفاده کنید.

تقریباً باید گفت که اتریوم، پس از بیت کوین راه اندازی شد. تاریخ راه اندازی این شبکه مربوط به سال ۲۰۱۳ می باشد. خالق پلتفرم اتریوم فردی نیست جز «ویتالیک بوترین» که احتمالاً نام آن را بسیار شنیده اید. البته لازم به ذکر است که مراحل راه اندازی این پروژه تا سال ۲۰۱۵ طول کشید و سرانجام در این سال شبکه بزرگ اتریوم راه اندازی شد. این شبکه تا حال که تقریباً ۱۹ هزار کوین و توکن منتشر شده است، رقیب های بسیار زیادی داشته است.

این پروژه، متن باز است؛ یعنی شما می توانید با مراجعه به سایت گیت هاب، سورس کد های اتریوم را مشاهده و آن را تحلیل کنید. در صورتی که به علم برنامه نویسی مسلط باشید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

یکی از خبر های منفی این پروژه که تنها پس از یک سال از فعالیت رسمی آن منتشر شد، هک شدن پلتفرم اتریوم می باشد. شبکه اتریوم در سال ۲۰۱۶ یک بار مورد حمله هکر ها قرار گرفت. توسعه دهندگان اتریوم برای اینکه بتوانند خسارت های این حمله را جبران کنند، مجبور به ایجاد یک فورک و ارز دیجیتال جدید به نام اتریوم کلاسیک شدند.

حال که تا حدودی با شبکه اتریوم آشنا شدید، نیاز است تا به سراغ ارز دیجیتال رسمی این شبکه برویم. همان‌طور که گفتیم نام ارز دیجیتال این شبکه اتر یا ETH می باشد که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

آشنایی با ارزدیجیتال اتر ETH

ارز دیجیتال اتر، محصولی از شبکه اتریوم می باشد. این ارز دیجیتال قابلیت استخراج یا Mining دارد؛ یعنی شما می توانید ارز دیجیتال اتر را استخراج کنید؛ بنابراین در صورتی که علاقه مند به استخراج این ارز دیجیتال هستید، بد نیست که کمی درباره آن مطالعه کنید چراکه استخراج این ارز دیجیتال، همانند استخراج بیت کوین سخت نیست و برعکس بیت کوین نیاز به سرمایه اولیه اندکی دارد.

در حال حاضر شما می توانید ارز دیجیتال اتر را خرید و فروش کنید و از نوسانات آن سود بگیرید. در صورتی که برای انجام این کار نیاز به آموزش دارید، می توانید به مقاله اختصاصی آموزش خرید اتریوم مراجعه کنید. این ارز دیجیتال هولدر (سرمایه گذار) های بسیاری دارد. شما نیز اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه ارز های دیجیتال هستید، می توانید بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. البته انجام این کار نیاز به پیش زمینه هایی دارد که ما در سایت زوم ارز به صورت کامل شما را در این زمینه راهنمایی کرده ایم.

اگر علاقه مند به ترید ارز دیجیتال اتر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که روزانه به صفحه تحلیل ارز دیجیتال اتریوم در سایت زوم ارز مراجعه کنید. ما به صورت روزانه، تحلیل اتریوم را به صورت ویدیویی منتشر می کنیم تا شما کاربران عزیز بتوانید از آن استفاده کنید.

در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره شبکه اتریوم و همچنین ارز دیجیتال اتر دارید، پیشنهاد ما مراجعه به مقاله اختصاصی این ارز دیجیتال در سایت زوم ارز است. شما می توانید با مطالعه مقاله ارز اتریوم ETH چیست؟ به صورت کامل و جامع درباره این شبکه و همچنین این ارز اطلاعات بسیاری به دست بیاورید.

آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال اتریوم

اگر بخواهیم درباره ارز دیجیتال اتر و همچنین شبکه اتریوم توضیح دهیم، این مقاله بسیار طولانی خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله تنها به موارد مهمی که باید اطلاع داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

در این قسمت قصد داریم تا کمی درباره کیف پول و همچنین صرافی های این ارز دیجیتال صحبت کنیم. در حال حاضر صرافی و همچنین کیف پول های بسیاری از ارز دیجیتال اتر پشتیبانی می کنند. همچنین در صورتی که قصد معامله اتریوم در صرافی های ایرانی را دارید، می توانید با مراجعه به صفحه مقایسه قیمت صرافی های داخلی سایت زوم ارز، با تمامی صرافی های ایرانی آشنا شوید.

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، برای ذخیره تمام رمز ارز ها نیاز به کیف پول دیجیتال و برای ترید آن ها نیاز به صرافی های دیجیتال دارید. به دلیل اینکه ارزدیجیتال اتر، جزء معروف ترین رمز ارزها به حساب می آید، تقریباً کمتر صرافی و یا کیف پولی پیدا می شود که از این ارز دیجیتال پشتیبانی نکند. در ادامه با برخی از کیف پول ها و همچنین صرافی های این ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

صرافی های ارز دیجیتال اتریوم:

  • صرافی متمرکز بایننس Binance
  • صرافی متمرکز کوکوین KuCoin
  • صرافی متمرکز بای بیت Bybit
  • صرافی غیر متمرکز یونی سواپ Uniswap

کیف پول های ارز دیجیتال اتریوم:

  • کیف پول نرم افزاری سیف پل Safepal
  • کیف پول نرم افزاری تراست Trust
  • کیف پول نرم افزاری متامسک Metamask
  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger
  • کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor

لازم به ذکر است که ولت و همچنین صرافی های فوق، تنها بخش کوچکی از مجموع کیف پول و همچنین صرافی های این ارز دیجیتال می باشد. در صورتی که قصد دارید تا به صورت کامل با آن ها آشنا شوید، پیشنهاد ما مراجعه به سایت زوم ارز و مطالعه مقاله اختصاصی این ارز دیجیتال می باشد.

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

همچنین دوست داشتم در این مقاله سرویس های مختلف زوم ارز را به شما معرفی کنم.

  1. اخباری فوری ارز دیجیتال
  2. صفحه مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال
  3. معرفی ایردراپ های ارز دیجیتال
  4. معرفی مشاغل در حوزه ارز دیجیتال
  5. رویداد های مهم ارز دیجیتال
  6. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر

منبع: www.zoomarz.com

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *