از بازی راز روشن رونمایی شد+گزارش تصویری

بازی راز روشن توسط استودیو بازیسازی اگلو در سبک سوم شخص اکشن ساخته شده است و داستان آن حول ترور شهید احمدی روشن بوده و به بررسی ابعاد ترور این شهید فرزانه, ریشه‌ یابی ترورهای دانشمندان هسته‌ای و چگونگی پشتیبانی مالی آنها و مسائلی از این دست می پردازد.بازیباز در بازی راز روشن در نقش پلیسی است که از قابلیت های جالب توجه آن, توانایی دستور دادن به سربازان است و بازیباز می تواند انواع و اقسام دستورها را اعم از باز کردن درهای خانه ها، بالا رفتن از دیوارها، حمله کردن، سوار شدن و… را به سربازان بدهد.از دیگر قابلیت های مهم بازی، سوار خودروها و موتور سیکلت ها شدن است. حتی زمانی که شخصیت بازی سوار موتور سیکلت می شود، کلاه ایمنی را بر سر خود می گذارد و از همه مهم تر، بازیکنان می توانند هدایت هواپیماها و هلیکوپترها را نیز در جنگ ها بر عهده بگیرند.

اما اکنون در خدمت شما هستیم بازی خبر رونمایی این بازی.بازی راز روشن ساعاتی پیش در دانشگاه شهید بهشتی به صورت رسمی رونمایی شد.گفته می شود این بازی از اسفند ماه منتشر می شود.
تصاویری از مراسم رونمایی:

سخنرانی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در این مراسم:
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران عصر امروز در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای "راز روشن" که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان "اگر سه دوره برای انتقال معلومات در نظر بگیریم، پس از دو دوره گفتاری و نوشتاری، امروز در عصر و دوران "تصویر" قرار داریم که در قالب رسانه‌های دیداری تجلی یافته است"، خاطرنشان کرد: تصویر، ماناترین و کارآمدترین ابزار انتقال معناست، چرا که از طریق تماس بصری به‌گونه غیرمستقیم معانی را به ذهن مخاطب تزریق می‌کند و شخصیت و روان او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

* قدرت نفوذ هر تصویر معادل هزار کلمه است

مقدم‌فر با ذکر این نکته "روان‌شناسان عقیده دارند که قدرت نفوذ هر تصویر معادل هزار کلمه است که در کتاب و مقاله می‌خوانیم و یا در یک سخنرانی می‌شنویم" تصریح کرد: تصویر ظاهراً گزاره‌ای را به ما تحمیل نمی‌کند، بلکه با پیچیدن معانی در لفافه نشانه‌ها و نمادها سبب می‌شود که ذهن ناخودآگاه آنچه را دریافت می‌کند، حقیقت و واقعیت بپندارد.

* ۵ کارکرد رسانه‌های تصویری از جمله سینما و بازی‌های رایانه‌ای

این کارشناس مسائل فرهنگی "بازنمایی واقعیت و جهت‌دهی اذهان توده‌های انسانی"، "درهم ریختن مرز میان واقعیت و مجاز"، "انتقال معنا"، "تصویرسازی و انگاره‌سازی هدفمند" و "هدایت و کنترل غیرمستقیم" را ۵ کارکرد رسانه‌های تصویری از جمله سینما و بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: درگیر کردن ذهن فرد برای ساعت‌های متمادی به‌خلاف فیلم که حداکثر حدود ۲ ساعت طول می‌کشد، از جمله "ویژگی‌های خاص" بازی‌های رایانه‌ای در دنیای امروز است.

* ۱۲ ویژگی‌های خاص بازی‌های رایانه‌ای

مقدم‌فر در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های خاص بازی‌های رایانه‌ای در قیاس با سایر تولیدات تصویری از قبیل فیلم و… اشاره کرد و گفت: در بازی‌ای رایانه‌ای مخاطب نقش فعال دارد، زیرا خود هدایت کننده است اما در فیلم مخاطب منفعل و ناظر است.

وی همچنین با بیان اینکه "هدررفت انرژی و خلاقیت‌های مخاطب در مسیر غیرسازنده و غیرمولد" از دیگر ویژگی‌های خاص بازی رایانه‌ای است، افزود: "درگیر کردن مخاطبان نوجوان و جوان در فرایند رشد و شکل‌گیری شخصیت آنان"، "فرهنگ سازی پنهان و غیرمحسوس"، "درگیر کردن افراد در دنیای تخیلی و مجازی و جداکردن آنان از دنیای حقیقی و منطقی"، "واداشتن افراد به انزوا، گوشه‌گیری، انفعال و بی‌تحرکی" و همچنین "شرطی‌کردن مخاطب و القای پیام به وی از طریق نمادسازی" از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان برای بازی‌های رایانه‌ای برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اضافه کرد: مثلاً در برخی بازی‌ها مخاطب یاد می‌گیرد که در جریان بازی به هر کاراکتری که الله اکبر می‌گوید یا چفیه فلسطینی به گردن دارد، به‌عنوان مصداق تروریست شلیک کند و یا به‌عنوان مثال در یک همزادپنداری، با در دست گرفتن هدایت یک پرواز آمریکایی عملاً به‌نیابت او با تروریست‌هایی که در بازی مسلمان هستند، می‌جنگد.

وی ادامه داد: "آشنا کردن افراد و سوق دادن آنان به‌سمت فرهنگ، گویش، طرز پوشش و سبک زندگی غربی" و "القای جهت‌دار مفاهیم امنیت و ناامنی به‌گونه‌ای که در بیشتر بازی‌ها مسلمانان عامل ناامنی و خرابکاری و سربازان آمریکایی مأمور اعاده امنیت هستند" از جمله دیگر ویژگی‌های بازی‌های رایانه‌ای است.

* ترویج فرهنگ آمریکایی توسط بازی‌های رایانه‌ای

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه حجم زیادی از بازی‌های رایانه‌ای در راستای آمریکایی کردن فرهنگ جهان می‌کوشد و نمادها، ارزش‌ها، فرهنگ و پیام‌های آمریکایی را در سراسر جهان ترویج و تبلیغ می‌کند، تصریح کرد: تولید صنایع فرهنگ‌ساز با استفاده از زبان تصویر و ترجمه معانی و مفاهیم در دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد.

* لزوم توجه به حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمن

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با تأکید بر اینکه "امروز یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن علیه فرهنگ ایرانی اسلامی همین بازی‌های رایانه‌ای است" افزود: در این بازی‌ها تلاش می‌کنند در ذهن و رفتار جوانان ما اثرگذاری داشته باشند و ما برای مقابله با این پدیده ناگزیر هستیم مقابله‌ای از جنس خود آن داشته باشیم، یعنی با تولیدات بازی‌های فاخر اجازه ندهیم تولیدات هدفمند دشمن فضای ذهنی جوانان، نوجوانان و حتی کودکان ما را پر کند.

* ۲۰ میلیون gamer در کشور وجود دارد/ فروش سالانه ۴۰ میلیون بازی رایانه‌ای در ایران/ فقط یک درصد بازی‌ها ایرانی است

مقدم‌فر همچنین گفت: در کشورمان طبق آمارهای غیررسمی ۲۰ میلیون Gamer وجود دارد و علی‌رغم فروش ۴۰ میلیون بازی رایانه‌ای در سال در کشورمان، شاهد آن هستیم که با کمال تأسف تنها یک درصد از این بازی‌ها ایرانی است.

وی با اشاره به این نکته "در شرایطی که انقلاب عظیم اسلامی می‌تواند سوژه و موضوع مناسبی برای تولید بازی باشد، ولی کاری در این زمینه نشده است" خاطرنشان کرد: با این وجود آمریکایی‌ها برای تحریف انقلاب در ذهن جوانان هم‌اکنون در حال طراحی بازی رایانه‌ای به‌نام ۱۹۷۹ هستند.

* حجم کم بازی‌های فاخر در عرصه دفاع مقدس

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه همچنین با بیان اینکه در زمینه دفاع مقدس بازی در کشور تولید شده ولی بازی فاخر حجم کمی در این تولیدات به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که غربی‌ها سالی چند بازی درباره جنگ جهانی تولید می‌کنند.

* راز روشن یک بازی فاخر، هدفمند و هوشمند است

مقدم‌فر در بخش پایانی سخنان خود درباره بازی "راز روشن" گفت: این بازی یکی از بازی‌های فاخر، هدفمند و هوشمندی است که درباره یکی از شهدای علمی کشور تولید شده و این تولید را می‌توان به‌عنوان فتح بابی برای یک حرکت گسترده و فزاینده در این حوزه محسوب کنیم.

وی ادامه داد: از این بازی‌ها باید چندین نمونه در سال تولید شود ولی متأسفانه مضمون بازی‌هایی که بچه‌های ما امروز به کار می‌گیرند، سناریوهایی است که آمریکا برای آینده جهان نوشته است.

مقدم‌فر با تأکید بر اهمیت توجه به تولید بازی‌های آن‌لاین و شبکه‌ای، اظهار امیدواری کرد که نسخه‌های بعدی راز روشن به‌صورت شبکه‌ای طراحی شود تا تأثیر و گستره بیشتری داشته باشد.

 

بزودی تصاویر و تریلر این بازی در سایت میهن گیم قرار خواهد گرفت …
منبع تصاویر:خبر گذاری نسیم

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۵ پاسخ‌ها

  1. محمد سپهری گفت:

    ایده جالبی نیست به نظرم! چه قدر میخوان جزئیات در بیارن از ماجرای این ترور!

  2. محمد سپهری گفت:

    منظورم اینه که جزئیات واضحی از ترور شهید احمدی روشن واقعا وجود نداره. این برمیگرده به قدرت تخیل بازیسازان ما که متاسفانه با وجود پیشرفت های خوبی که کردن بازم عدم وجود سناریو خوب، صنعت گیم رو آزار میده. این مبحثم به تخیل خوبی نیازمند هست. منتظر نمایشی می مونیم از بازی.

  3. OMID گفت:

    البته قبلا معرفی شده این بازی
    ولی بازی خیلی ضعیف هست.تریلر ش رو ببینید تا از بازی زده شید!
    تشکر برای خبر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *