بر روی کاغذ همه چیز خوب بود اما … | نقد بازی COD : ADVANCED WARFARE

داستان COD : ADVANCED WARFARE در زمان آینده روی میدهد .دیگر در این زمان خبری از ماشیهای ساده نیست بلکه با وسایل نقلیه متفاوتی روبرو هستیم که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و شهر نیز به شکل زمان های آینده طراحی شده است و داشتان نیز با افت و خیز هایی همراه است که متاسفانه در این نسخه با داستان فوق العاده ای روبرو نیستیم و داستان بازی کاملا معمولی و یکنواخت است به گونه ای که گویا همان نسخه های قدیمی به یک داستان آینده در آمده است و به طور کلی داستان بازی کلیشه ای است اما به هر حال اینجانب از داستان این عنوان راضی هستم با اینکه در برخی از اوقات به شدت از ادامه بازی خسته میشیم اما با این حال در برخی سککانس ها از لحاظ داستان بازی پیشرفت های زیادی داشته است.داستان بازی از آن جایی شروع میشود که شخصیت اصلی بازی به همراه افرادتان به جنگ با دشمنان میروید اما در حادثه ای شما دست خود را از دست داده و همین امر باعث میشود تا با سازمان پیشرفته و گسترده ای به اسم ATLAS آشنا میشوید که رئیس آن نیز IRON است و اینجاست که ماجرا بازی تازه شروع میشود …

http://up.mihangame.com/uploads/x962007_advanced-warfare-screenshot-3.jpg

از اینجا بگذریم ب گیمپلی بازی میرسیم که ترکیبی از TITAN FALL و HALO است البته این تقلید ها باعث شده است تا با چالش بیشتری در این بخش روبرو باشیم و این الهامات را نیز حتی میتوانید در فرم دوربین های این عنوان با TITAN ببینید که اصلا با یکدیگر مو نمیزنند. اما در نسخه PC بازی با باگ های فراوانی روبرو هستیم که اکتویژن به برخی از آنها پایان داده است اما باز هم با باگ های فراوانی برای تجربه این بازی باید دست و پنجه نرم کنی و یکی از این باگها نیز هاله هایی از اشتیا است که با رنگ های زرد در صفحه به نمایش در می آید و اینجانب نیز متاسفانه از این باگ به طور کاملی برخوردار بودم ! اما به هر حال با همه این مشکلات باز همگیمپلی بازی پیشرفت های زیادی داشته است و اینبار همانند عناوین بتلفیلد با مراحلی روبرو خواهیم بود که درون آنها سوار وسایل نقلیه و حتی وقتی جت نیز خواهید شد که به مراحل بازی زیبایی خواصی داده است.

http://up.mihangame.com/uploads/l356431_COD-AW-2.jpg

بر روی گرافیک بازی نیز به خوبی کار شده است به طوریکه حتی اگر در پایینترین حد گرافیکی نیز به تجربه این عنوان بپردازید باز هم از ویژگی های گرافیک بازی بهرهمند خوئاهید شد.در بخش تنظیمات گرافیکی نیز با گزینه های زیادی روبرو خواهید بود که این نیز بهترین عملکرد برای یک بازی نسل جدید است زیرا در حال حاضر همه از گرافیک خوبی برخوردار نیستند . به هر حال در بخش گرافیک نیز مشکلات از جمله افت فریم در بازی مشاهده میشود که خیلی ها را درگیر خود کرده است . بافت های گرافیکی نیز با جزئیات زیادی طراحی شده است و سازندگان نیز اینبار از مجحیط هی پر از چراغ نیز استفاده کرده اند تا حسابی به عنوان یک رقیب برای عناوین شوتر اول شخص بر روی صحنه ظاهر شوند.

http://up.mihangame.com/uploads/g080501_call-of-duty-advanced-warfare-gameay-weapons-screenshots-026.png

مولتی پلیر

اگر به دنبال تجربه مولتی پلیر خوب هستید به شما توصیه میکنم به هیچ وجه سی دی کی این عنوان را تهیه نکنید با اینکه مولتی پلیر بازی کاملا جدید است اما سازندگان بجای آوردن المان هایی جدید به این عنوان سراغ تقلید از عناوینی چون HALO رفتند و این تقلید ها در بخش داستانی بازی ننیز به طور قابل توجهی به چشم میخورد امااگر عناوینی چون HALO و TITAN FALLL را تا به حال تجرهب نکرده اید به شدت مولتی آن برای شما لذت بخش خواهد بود اما متاسفانه در حال حاضر با مشکلات زیادی در بخش مولتی پلیر بازی روبرو هستیم به طوریکه اینجانب به ندرت قادر به تجریه این عنوان در طول روز هستم و این مشکلبه صورت ۵۰ درصد از بازیکنان را فرا گرفته است و انها را به سوی تجربه بخش CO-OP بازی باز داشته است. اینجانب هب این موضوع در زمانی پی بردم که فقط تعداد کمی سرور در بخش مولتی پلیر این بازی یافت میشود البته با گذشت زمان این مشکلات بر طرفت خواهد شد و در ادامه با امکانات این بخش میپردازیم :

در این نسخه شما به طور کامل میتوانید شخصیتخود را به صورت دلخواه انتخاب کنید و لباس های کاراکتر را نیز میتوانید عوض کنید تا در حدی با بقیه افرا در بازی تفاوت داشته باشید و بیشتر امکانات بخش تک نفره بازی در مولتی پلیر آن نیز حضور دارد. نفنگ های بازی نیز از تنوع زیادی بر خوردارند و میتوانید بر روی هر یک از تفنگ های خود ۳ تا اجزا نصب کنید که هر کدام به انتخاب خود فرد صورت میگیرد و پرک های بازی نیز همانند نسخه های قبلی است و شاید تعداد انگشت شماری پرک به بازی اضافه شده باشد. همچنین اینبار نیز با کیل استریک هایی روبرو خواهید بود که فوق العاده پیشرفته اند به علاوه وجود روباتهایی در بخش مولتی پلیر این عنوان حضور دارد که بیانگر یک تقلید کامل از روی عنوان TITAN DALL است و حتی از آسمان به زمین افتادن آن نیز کاملا شبیه به آن است.

مد های بازی نیز نسبت به قبل گسترش یافته است و با مد های جدیدی مانند UP LINK روبرو هستیم که لذت تحربه این بخش را بیشتر میکند اما باز هم نمیتوان از این تقلی ها چشم پوشی کرد. در نهایت با یک بازی متوسط روبرو هستیم و نمره ای که اینجانب به این بازی از ۱۰ میدهم معادل ۷ است.

نقاط ضعف: داستان قابل پیش بینی و کم افت و خیز،گیم پلی نچندان مناسب و جذاب،گیم پلی کوتاه

نقاط قوت: پیشرفت گرافیک نسبت به نسخه های پیشین،موسیقی متن فوق العاده،استفاده از بازیگران هالیوود بعنوان کاراکترهای بازی،صداگذاری عالی

ALONE_MAN

خبرنگار میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۵ پاسخ‌ها

  1. محمد عبداللهیان گفت:

    دمت گرم حال کردیم

  2. مجید آرین ساعی گفت:

    عالی بود ممنون :yes:

  3. علی سون گفت:

    من عاشق این بازی بودم . مرسی . :yes:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *