توقفِ زمان|پیش نمایش بازی Quantum Break

زمان از اهمیت بسیار بالایی نزد مخلوقات برخوردار است , به حدی که ۱ ثانیه از آن را نمی توان با میلیون ها تومان پول عوض کرد. اما اگر راهی برای توقف زمان وجود داشت شما چه کار ها می کردید ؟! آیا به هر قیمتی که شده حاضرید زمان را توقف کنید؟ تنها چاره توقف زمان خرید کنسول اکس باکس ۱ و بازی Quantum Break است.

QBboxart1

نام بازی : Quantom Break

پلتفرم : Xbox1

تاریخ انتشار : 2015

استودیو سازنده : Remedy

سبک بازی : Third Persion Shooter

ناشر : Microsoft

در E3 2013 بازی Quantom Break معرفی شد و حسابی سر و صدا به پا کرد اما برای مدت زیادی در سکوت خبری فرو رفت و اینکار آقای سم لیک واقعا قابل تحسین می باشد , زیرا بسیاری از طرفداران این بازی را حسابی تشنه و گشنه نگه داشته است و پس از مدت زیادی آنها را از این تشنگی و گشنگی در آورده و اینکار باعث می شود که بازیباز اخبار مربوط به این بازی را با علاقه خاصی دنبال کند. بنده مدت ها در انتظار اطلاعات بیشتری برای نوشتن این مقاله بودم ولی به علت نداشتن اطلاعات کافی از این بازی از اینکار صرف نظر می کردم. اما بالاخره در گیمزکام آلمان , تریلری ۸ دقیقه ای از گیم پلی بازی منتشر شد و حسابی دست نویسندگان را برای نوشتن پیش نمایش از این بازی باز کرد.حدود ۵ روز پیش در کنفرانس مایکروسافت حدود ۸ دقیقه از گیم پلی در نمایشگاه گیمزکام آلمان به نمایش در آمد که همگان را شگفت زده کرد و بنده بنابر این تریلر اقدام به نوشتن این مقاله کردم ,پس برای آشنا شدن با بازی Quantom Break با ما همراه شوید.

داستان این بازی بسیار پیچیده می باشد و آنقدر جذاب می باشد که بسیاری از منتقدان آن را با فیلم های معتبر سینما مقایسه کردن , گرچه ایده داستان قدیمی می باشد و در بسیاری از سریال ها و فیلم های و حتی برنامه کودک ها پیاده شده است اما نوع و شیوه بیان آن مهم می باشد که باید تا منتشر شدن بازی صبر کرد و باید دید که آیا آقای سم لیک با این عنوان پر زرق و برق خود موفق خواهد شد یا خیر.داستان بازی دارای ریسک بالایی می باشد و احتمال موفق شدن آن پنجاه , پنجاه می باشد اما اگر یه طرف قضیه سم لیک باشد می توان گفت احتمال موفق شدن این داستان ۸۰ % می باشد.این داستان پتانسیل بسیار خوبی برای بازی کامپیوتری و فیلم های سینمایی دارد و اگر سازندگان این بازی کمی زیرکانه رفتار کنند می تواند در بین بازی های بزرگ ۲۰۱۵ (The Order 1886, Mortal Kombat X , Uncherted , Blood Borne , …) اسم در کرده و جوایزی نیز درو کنند. و بی شک بازی Quantom Break می تواند کاندید برای گاتی شدن نیز باشد اما اینکه بخواهد بهترین بازی سال شود کمی دور از انتظار است.البته منظور ما این نیست که این بازی , عنوان خوبی نیست اما از طرفی سال ۲۰۱۵ بی شک , پربار ترین سال در تاریخ است.(از لحاظ بازی های کامپیوتری) و کار را کمی برای این عنوان سخت می کند.البته خوبی این بازی , انحصاری بودن آن می باشد , که سازندگان می توانند تمام تمرکز خود را بر روی یک پلتفرم بگذارند و یک پدیده خلق کنند و این ای پی را به یکی از فرانچایز های پر طرفدار تبدیل کنند.

اما بگذارید در یک کلام بگویم که می توانید روی داستان این بازی حساب کنید و من با شما و همینجا بصورت رسمی , شرط می بندم که این بازی داستان فوق العاده ای خواهد داشت و بازی بسیار موفقی خواهد شد.

صدا گذاری محیط , اسلحه ها , قدم زدن شخصیت اصلی , … با توجه به آخرین تریلر بازی عالی بود و تنها چیزی که زیاد دستگیرمان نشد , صدا پیشه شخصیت ها بود که به چه طور می باشد, اما برای مدت بسیار کوتاهی صدای برخی از شخصیت های بازی را شنیده ایم و باید گفت که فوق العاده بود اما با توجه به مدت زمان کوتاهی که صدای شخصیت ها را شنیده ایم نمی شود گفت که بازی کاملا از این بخش سربلند بیرون آمده است و باید تا منتشر شدن بازی صبر کرد. اما آقای سم لیک در عناوین سابق خویش , امتحان خود را پس داده است و از صدا پیشگان بسیار خوبی استفاده کرده است و صدا پیشگان نیز بهتر از سم لیک به وظایف خود عمل کردند.

مورد بعدی گیم پلی آن می باشد که بسیار شاهکار بود و کاور گیری , بخش تیر اندازی , مخفی کاری , … بسیار عالی کار شده است و قطعا اگر شما هم آخرین تریلر این عنوان را مشاهده کنید با من هم عقیده می شوید.گیم پلی این عنوان آنقدر لذت بخش است که انگار شما در حال مشاهده فیلم سینمایی اکشن جذاب و پرخرج می باشید . کاور گیری این عنوان چیزی فراتر از یک شاهکار بود و آنقدر من را شگفت زده کرد که همانند آن را در کمتر بازیی شاهد بوده ام.بنده به شخصه عاشق این عنوان شده ام به قدری که تصمیم گرفتم بزودی برای این عنوان یک کنسول اکس باکس ۱ تهیه کنم (البته اگه این عنوان هم با تاخیر برای پی سی نیاد!!).تیر اندازی در بازی به قدری عالی کار شده است که انگار شما واقعا در حال تیر اندازی می باشید , در هنگام شلیک کردن به خوبی دوربین تکون میخورد و حس عمیق شلیک کردن در بازیباز تزریق می شود.حال تصور کنید که شما در حال شلیک کردن هستید و دوربین به خوبی تکان می خورد و دسته اکس باکس ۱ در دست شما قرار دارد و یک ویبره فوق العاده تمام وجود شما را پر از هیجان می کند و تمام سلول های شما را تحریک می کند و مو را به بدنتان سیخ خواهد کرد.

گرافیک و انیمیشن های بازی عالی کار شده است و هنگامی که که زمان متوقف می شود به خوبی حس تعجب شخصیت اصلی به بازیباز منتقل می شود.گرافیک هنری بازی نیز شاهکار می باشد و بسیار شبیه به عناوین Infamous , Alan Wake می باشد. البته ذکر کنم که Alan Wake ساخته خود سم لیک می باشد و این تشابه , طبیعی می باشد.گرافیک فنی نیز به قدری زیبا و پر زرق و برق می باشد که شما را انگشت به دهان خواهد گذاشت و می توان آن را با پر گرافیک ترین بازی های نسل هشتم (The Order 1886 ,Infamous , …) مقایسه کرد.البته گرافیک این بازی بیشتر با تکنیک های خاص که از آن در Alan Wake هم استفاده شد بالا رفته , و با استفاده از نور ها و افکت های فوق العاده یک اثر بی نقص را خلق کرده است که در عکس زیر کاملا مشهود است.مورد بعدی تخریب پذیری آن می باشد که کاملا قابل قبول بود و با شلیک به قوطی ها , کارتن ها , … این شی ها پرتاب می شدن و جای تیر بر روی آنها می ماند , همچنین صدای فوق العاده ای هم از آنها دریافت می شد. برای مثال هنگام شلیک به یک قوطی , به خوبی صدای آن منعکس می شود و دقیقا حس شلیک کردن به قوطی به بازیباز دست می دهد.افکت های بازی که دیگر حرفی برای گفتن نمی گذارد , برای مثال در تریلر بازی شاهد بودیم هنگامی که یک ماشین سنگین از جاده منحرف شد و به مانع ها برخورد کرد و زمان متوقف شد و باعث خلق افکت های بی نظیر و تخریب پذیری محیط بودیم که بصورت معلق در هوا باقی مانده بودند. بنابراین از این بخش هم نمی توانیم ایرادی بگیریم و افکت های خارق العاده بازی آنقدر زیبا می باشند که می توان مدت ها به آنها خیره شد و از وجود آنها لذت برد.انیمیشن راه رفتن شخصیت اصلی بسیار طبیعی و خوب بود و نمی توان ایرادی از این بخش گرفت. در کل انیمیشن های بازی واقعا خوب بودند , برای مثال هنگام راه رفتن کرکتر , پیراهن آن تکان می خورد , همچنین وقتی باد می وزید , چراغ های آویزان از تیر های برق به خوبی تکان می خورند و در این بخش هیچ کوتاهی از تیم سازنده شاهد نبودیم.

طراحی دشمنان در بازی عالی بود اما تنوع آنها به نظر کم می آمد و سازندگان برای اینکه کوتاهی در این بخش را بپوشانند به تمام شخصیت ها یک لباس مشخص و برای همه آنها ماسک گذاشته بودند تا قیافه تکراری آنها زیر ماسک پنهان شود.البته بنده تنها شاهد ۸ دقیقه از گیم پلی بازی بودم و شاید در این مرحله اینطور بوده است اما در کل با توجه به عناوین سابق آقای سم لیک این امر کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد دشمنان زیادی , مشابه به هم می باشند.در تریلر منتشر شده ما شاهد ۲ نوع دشمن بوده ایم که یکی از دشمنان یه جورایی مثل باس فایت بودند و بسیار قول پیکر و همراه با زره های محکم و اسلحه های سنگین و قول آسا . البته نگاه به ظاهر آن ها نکنید زیرا به راحتی از پا در می آیند و البته قابلیت های بسیار خوبی را نیز دارا هستند که آن ها را با دیگر دشمنان بازی متمایز می کنند. برای مثال وقتی که زمان متوقف شده بود , مردم , دشمنان , اشیاء , … متوقف شده بودند , اما این دشمنان قول پیکر به راحتی حرکت می کردند و با شما به مبارزه می پرداختند.دیگر دشمن بازی از قد و هیکل معمولی برخوردار بودند و اسلحه نچندان قوی داشتند که آنها برای شخصیت اصلی بی شک در حد کشتن یک پشه می باشد.البته این به این معنی نیست که هوش مصنوعی دشمنان ضعیف می باشد , اتفاقا یکی از نقاط قوت این بازی هوش مصنوعی فوق العاده آن می باشد که دشمنان با احتیاط خاصی کاور گیری کرده و شروع به تیر اندازی می کنند اما به هر حال باید در هر بازی دشمنان طبقه بندی شده باشند و عده ای آسان و عده ای سخت و طاقت فرسا باشند که بر اساس نوع درجه سختی و تعداد مراحل تقسیم بندی می شوند و هر چه به مراحل بالاتر برویم نوع و تعداد دشمنان بیشتر و پیچیده تر می شود. و در ضمن فراموش نکنید که این بازی در تاریخ ۲۰۱۵ منتشر می شود و هنوز تا منتشر شدن بازی زمان زیادی باقی است. اما فراموش نکنیم که ما شاهد یک بازی نصف و نیمه ساخته شده بودیم اما واقعا چیزی از یک بازی شاهکار و کامل کم نداشت.طراحی شخصیت اصلی هم بسیار عالی می باشد و می تواند به خوبی با بازیباز , ارتباط برقرار کند , بنده به شخصه با تریلر آن هم ارتباط برقرار کردم , حال تصور کنید بازی در دست شماست و شما اختیار شخصیت اصلی را دارید , در اینصورت می توانید ارتباط عمیقی با شخصیت برقرار کنید.

قابلیت های شخصیت اصلی به نظر نمی آید زیاد باشند , اما یک جمله معروف به اسم "کیفیت مهم تر از کیفیت می باشد" وجود دارد که اینجا واقعا بکار می آید. زیرا درست است که شخصیت اصلی قابلیت های زیادی ندارد اما متوقف کردن زمان آنقدر لذت بخش می باشد که بهتر از هر قابلیت دیگری می باشد. زیرا با متوقف کردن زمان , شما قادر خواهید بود که هر کاری که دلتان میخواهد انجام دهید , و از فعل های منفی پرهیز و به سمت فعل های مثبت بروید , زیرا با متوقف کردن زمان شما هر کاری می توانید بکنید.

سخن آخر : بگذارید تیر آخر را به هدف بزنم و با شما کاربران فهیم میهن گیم , رک و پوست کنده صحبت کنم. بازی Quantom Break بر روی کاغذ یک اثر شاهکار است و برگ برنده مایکروسافت می باشد . همچنین می تواند فروش بسیار خوبی بکند و به اعضای مایکروسافت و کنسول آنها کمک بزرگی بکند و با توجه با سابقه خوش سم لیک به نظر می رسد که این اثر موفق خواهد شد , اما اگر نتواند از این آزمون بزرگ سر بلند بیرون بیاید , ضربه بزرگی هم به خویش و هم به مایکروسافت می زند و مایکروسافت را یک قدم از رقیب پیشینه خود به عقب هدایت می کند.مایکروسافت بر روی این بازی حساب باز کرده و اگر این بازی بتواند موفق شود , گام بسیار بزرگی برای مایکروسافت و کنسول آنها یعنی اکس باکس ۱ برداشته است.همچنین اگر از من نظر می خواهید که این بازی ارزش آن را دارد که برایش کنسول اکس باکس ۱ بخرم من در جواب شما صد در صد بله را می گویم.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید , همچنین می توانید تریلر منتشر شده در گیمزکام آلمان را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود تریلر Quantom Break با کیفیت HD

موفق و سربلند باشید.

مهران ژیان

بنده مهران ژیان از بچه های با مرام اهواز :D کار اصلی من ادیت تصاویر هست و پروفایل من در فیسبوک Mehran Maker قابل مشاهده است

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲۰ پاسخ‌ها

  1. amir گفت:

    این بازی ادم رو مجاب به خرید ایک وان میکنه.واقعا کارای سم لیک نابه
    دستت درد حاج مهران پیش نمایش زیبایی بود.http://www.mihangame.com/wp-content/plugins/smilies-themer/kopete/thumbs_up.png

    • مهران ژیان گفت:

      امیر خان شما استاد مایی (L)
      اره نمیشه خداییش گذاشت منم پلی ۴ دارم ولی میخوام در کنارش اکس باکس ۱ هم بخرم , خودت در جریانی که

  2. دانیال نوائیان گفت:

    پیش نمایش عالی بود . ولی نمیدونم چرا حس میکنم این بازی هم برای Pc منتشر میشه ! چون بازی Alan Wake هم دقیقا همین وضع رو دارا بود هیچ فرقی نمیکرد ولی بعد از مدتی دیدیم که Alan Wake هم برای Pc منتشر شد . احتمالش زیاده …
    ممنون

  3. محمد علیخانی گفت:

    بسیار عالی مهران جان . تشکر

  4. محمد علیخانی گفت:

    قربان شما

  5. ABS92 گفت:

    هم مقاله عالی و هم بازی :دی
    کاش برا پی سی هم بیاد ….

  6. حسین گفت:

    خیلی عالی بود مهران
    این بازی بازی بسیار قدرتمندی هست گرافیکش که محشره
    ممنون پیش نمایش کاملی بود

  7. Mohammad گفت:

    بازی خوبیه. گرافیک خوبی هم داره.
    پیش نمایش کاملی بود. ممنون.

  8. Arno گفت:

    مهران جان امیدوارم از دست من ناراحت نشی ولی مقالت افتضاح بود خیلی ساده و ابتدایی یه بچه هم میتونست بنویستش شما فقط هر چی که از یه تریلر کوتاه دیده بودی به زبان آوردی به اینکه نمیشه گفت پیش نمایش سعی کن همییشه از چیزی که حرف میزنی یا نظر میدی ثابت شده باشه خودت همه جای مقالت گفته بودی که باید صبر کرد و دید فلان چیز چی میشه خب مگه تیتر نزدی پیش نمایش عزیز من اولا پیش نمایشو به فاصله خیلی کم با انتشار بازی به بیرون میدن دوما وقتی یه پیش نمایش می نویسی باید اطلعاتت تقریبا از بازی کامل باشه که هر جا رسیدی بی شک وگمان از اون موضوع حرف بزنی دلم نمی خواد از دست من ناراحت بشی فقط یه نقد بود از یه دوست
    موفق باشی

    • دانیال نوائیان گفت:

      با تشکر از آرنو ی عزیز . در مورد این مقاله باید گفته بشه که کاملا حق با شماست . این عنوان نباید با اسم پیش نمایش منتشر میشد بلکه بهتر بود با اسم تحلیل این بازی در گیمز کام منتشر میشد چون تقریبا اطلاعاتش در اون حد بوده . خب اینم بگم که من کار این مقاله رو خیلی انجام ندادم و چون سر دبیر نیست یکم مشکل پیش اومده خودم از این به بعد کارای سردبیر هم انجام میدم . ممنون

    • مهران ژیان گفت:

      نه ناراحت چیه عزیز , خب میدونی چیه , این بازی تو چارت تحریریه در قسمت پیش نمایش ها قرار داشت , از این بازی اطلاعات زیادی درز نکرده و تریلر گیمزکام از همه جامع تر بود , در کل نمیخوام کارمو توجیح کنم , چشم ایشالله در دفعات بعدی اگه عمری برامون باقی موند , دقت میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *