جاذبه های گردشگری سرعین

حتما اسم سرعین بارها به گوشتان خورده، شهرچشمه‌های آبگرم. این چشمه ها که از دل زمین میجوشند با خواص درمانی‌شان هرساله گردشگران زیادی را راهی سرعین در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل میکنند. این منطقه از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری ایران به حساب می‌آید. سرعین جدا از آن چشمه ها، به تپه های سرسبز سبلان و هوای خنکش در ماه‌های گرم سال نیز شهره است، به طوری که می‌گویند خنکی اش مرده را نیز زنده میکند. در این پست جاهای دیدنی سرعین را معرفی کرده‌ایم تا در سفر به این شهر به زحمت نیافتید.

آبگرم سبلان

جاذبه های گردشگری سرعین

سرعین را به آبگرمش می‌شناسند، به طوری که هر طرف شهر را که نگاه کنید چشمه آب گرمی وجود دارد. مجتمع سبلان نیز یکی از این چشمه هاست. سبلان، بزرگترین مجتمع آبدرمانی کشور است و به دلیل امکانات زیادش یکی از مورد استقبال ترین مجتمع‌های آب درمانی سرعین. سه استخر سرپوشیده (دو استخر عمومی برای زنان و یک استخر عمومی برای مردان)، چهار واحد سونای خشک، دو واحد سونای بخار، حوضچه‌های آب سرد، ‪ ۱۱۲واحد وان انفرادی ‪ ۱۹واحد جکوزی، بخش فیزیو تراپی با امکانات ، بوفه و رستوران از جمله امکانات این آبگرم است. این مجتمع داخل شهر سرعین واقع شده.

آبگرم گاومیش گلی

جاذبه های گردشگری سرعین

زمانی بود که گاومیش های سرعین برای آبتنی به آبگرم گاومیش گلی یا چشمه گاومیش می‌آمدند اما با گذشت زمان چشمه نیز تبدیل به یکی از پرآب ترین چشمه های آب معدنی سرعین شد. استخر روباز ۴۰۰ متری گاومیش گلی که آبش به صورت دائمی جوشان است خاصیت درمانی زیادی دارد. آبگرم گاو میش گلی به خاطر ترکیب کلروبی کربناته سدیک و کلسیک برای درمان بیماری‌های سیستم حرکتی (دردهای مزمن روماتیسمی) ، بیماری‌های قلبی و تقویت عمومی بدن قابل استفاده است. دمای آب گاو میش گلی ۴۶ درجه سانتی گراد است. هتل کوروش فاصله کمی با این آبگرم دارد و مسافران این هتل با چهاردقیقه پیاده روی به آبگرم گاومیش گلی می‌رسند.

آبگرم بش باجلار

جاذبه های گردشگری سرعین

دومین آبگرم بزرگ سرعین، بش باجلار یا ۵ خواهر است. دلیل این نامگذاری نیز به خاطر جوشیدن آبگرم از پنج دهنه در محل چشمه است. علاوه بر این ۵ دهنه، مقداری از آب بش باجلار از چشمه گاومیش گلی تامین می‌شود که آبش به صورت دائمی در حال جوشیدن است. استخر این مجتمع ۲۸۸ متر و دمایش ۳۶ درجه سانتی گراد است. از آبگرم بش باجیلار برای درمان بیماری های عصبی و مفصلی بهره می‌برند.

بعد از بیرون آمدن از این آبگرم ها، سرشیر و خامه معروف سرعین یا آش دوغ این شهر حسابی حالتان را میتواند سرجا آورد.

دره گلستان؛ دره‌ای با یخچال‌های طبیعی

جاذبه های گردشگری سرعین

یکی از زیباترین و باصفاترین دره‌های سرعین، دره گلستان یا قزل گل لر(آبگیرهای طلایی) است. دره گلستان که به آن دره آلوارس هم می‌گویند از دره‌های شرقی سبلان است. به واسطه وجود چشمه‌های پرآب و یخچال‌های طبیعی، در این منطقه چمنزارها و گلزارهای زیادی به وجود آمده و به همین خاطر اسمش را گذاشته‌اند دره گلستان. حال چرا به آن دره آبگیرهای طلائی میگویند؟ به خاطر وسعت آبگیرهایش. این دره علاوه بر زیبایی و سرسبزی اش، زیستگاه کبک و قوچ و بز نیز هست. فاصله دره گلستان تا سرعین ۱۹ کیلومتر است.

منبع:جاذبه های گردشگری سرعین

جاذبه های گردشگری سرعین

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *