حمایت ۱۵۰ میلیون تومانی برای تبلیغ بازی ارتش‌های فرازمینی

حسن کریمی‌قدوسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار داشت: همزمان با شروع فصل تابستان از دو بازی ایرانی «ارتش‌های فرازمینی» و «تراتئون» رونمایی می‌شود و بنیاد بنا دارد برای تبلیغ بازی ارتش‌های فرازمینی ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در شهریور سال جاری برگزار خواهد شد که خود زمینه‌ای برای تمرکز بیشتر تولیدکنندگان و مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در حال رایزنی با مسئولان برج میلاد برای برگزاری نمایشگاهی از این بازی‌هاست که اگر تفاهم حاصل شود در نیمه نخست مرداد‌ نمایشگاهی با حضور ۱۵ شرکت تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود تا مخاطبان هرچه بیشتر با تولیدات ایرانی در این زمینه آشنا شوند.

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در خصوص نبود ردیف بودجه‌ای برای بنیاد ملی بازی‌ها و این‌که این موضوع تا چه بر عملکرد این نهاد تأثیرگذار است، تصریح کرد: ما در حال تعامل با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای اختصاص ردیف بودجه‌ای برای بنیاد هستیم چرا که تا به حال تنها کمک دولتی وجود داشته که متأسفانه تمام آن اختصاص داده نشده است برای مثال کمک دولتی برای سال جاری حدود ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا این لحظه مبلغی از آن اختصاص داده نشده است.

وی افزود: متأسفانه اکوسیستم بازی‌های رایانه‌ای در کشور ما دچار اختلال است چرا که به طور مثال یک بازی با هزینه بالا تولید می‌شود اما کمکی برای تبلیغ آن صورت نمی‌گیرد، از طرف دیگر بازی‌های خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و با قیمت نازل به فروش می‌رسند این در حالی‌ است که همان بازی در کشور تولیدکننده قیمت بالایی دارد و یک نوجوان برای خرید آن باید چند ماه پول تو جیبی خود را پس‌انداز کند.

کریمی در خصوص کیفیت بازی‌های خارجی در مقابل بازی‌های تولید داخل و اینکه این موضوع باعث اقبال مخاطب به بازی‌های خارجی می‌شود، نیز گفت: ما قصد داریم در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای واحد کنترل کیفیت را راه‌اندازی کنیم چرا که معتقدیم طی سال‌های اخیر بازی‌های بسیاری از بنیاد مجوز انتشار گرفته‌اند که به دلیل کیفیت پایین اعتماد مخاطبان را به تولیدات داخلی کم کرده‌اند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *