ستایش کارگردان فنی موتور Frostbite از تکنولوژی C++ Toolchain کنسول Ps4

PS4-logo-201_440

امروز آقای Johan Andersson کارگردان فنی موتور Frostbite ( موتور اختصاصی استودیوی Dice و تقریبا اکثر بازی هایی که در این چند وقته از سوی کمپانی EA منتشر و در حال ساخته شدن می باشد ) از تکنولوژی های به کار رفته در کنسول Ps4 صحبت کرده اند و آنها را ستایش کرده اند.

ایشان در صحبت های خود گفته اند که :

" تکنولوژی PS4 C++ toolchain فوق العاده می باشد. "

ایشان همچنین اطلاعات جالبی را در زمان تولید نسخه ی Ps4 عنوان Battlefield 4 به اشتراک گذاشته اند. آقای Johan Andersson اعلام کرده اند که تیم آنها علاقه داشت که از تکنولوژی SMAA T2X ( نورپردازی و آنتی آلایزینگ بسیار پیشرفته ) نیز برای نسخه ی Ps4 این بازی استفاده کند ، اما به دلیل اینکه هزینه ی استفاده از این تکنولوژی بسیار سنگین بود ، آنها مانع از انجام این کار شدند :

" ما از SMAA T2X در نسخه ی Ps4 استفاده کردیم و خروجی ای که گرفتیم نیز فوق العاده بود. اما هزینه ی آن برای Battlefield 4 بسیار زیاد بود."

اگر علاقه دارید از ویژگی های SMAA T2X بدانید ، باید به شما بگوییم که استودیوی Sucker Punch در عنوان inFAMOUS : Second Son از این ویژگی استفاده کرده است و نتیجه ی نور پردازی نیز چیزی شده است که امروزه مشاهده می کنید. ( بنابر عقیده ی بسیاری از وبسایت های خارجی ، نورپردازی inFAMOUS : Second Son تا به اینجای کار برترین نور پردازی را در تاریخ بازی های کنسولی به خود اختصاص می دهد)

سعید نیکبخت

سردبیر وبسایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. مهدی مجد گفت:

    واقعا هم قابل ستایشه :D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *