از قرون وسطی تا مهد تمدن | تحلیل کنفرانس Ubisoft

کنفرانس Ubisoft امسال با سال های دیگر تفاوت هایی داشت؛ طوری که حضار و بازیباز ها را مجذوب خود کرد. امسال هم این کمپانی فرانسوی، سورپرایز ها و IP های جدیدی داشت. البته خیلی ها هم منتظر نسخه جدید Prince of Persia بودند که متاسفانه این کمپانی بدقولی کرد و این بازی را معرفی نکرد. با ما با تحلیل کنفرانس یوبی سافت در E3 2015 همراه باشید.

For Honor| میدان جنگ

http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2015/06/Ubisoft-For-Honor.jpg

اولین بازی که در این کنفرانس معرفی شد، یک سورپرایز بزرگ برای گیمر ها بود؛ یک بازی سوم شخص تاریخی استراتژیکی که مورد تحسین همگان قرار گرفت. در بازی سه کلاس متفاوت وجود دارد که شما می توانید در نقش هرکدام که خواستید قرار گیرید و به مبارزه بپردازید: شوالیه، وایکینگ و سامورایی. هر کدام از این نقش ها ویژگی های خاصی دارند؛ به طور مثال، جنگجوی سامورایی سرعت بیشتری نسبت به یک شوالیه دارد ولی قدرت شوالیه ها بیشتر است. البته این عنوان به این دلیل به این اندازه شهرت یافت که از سیستمی جدید و نوآورانه ای در مبارزات استفاده می شود. این سیستم که Art of Battle یا “هنر مبارزه” نام دارد، می تواند تحولی شگرف در شیوه مبارزات ایجاد کند و تجربه ای کاملا متفاوت به فرد دهد. گیمپلی بازی بسیار وسیع است و امکانات زیادی به بازیباز می دهد. با این سیستم می توان کنترل بیشتری بر دفاع و حمله داشت. البته این سیستم به نظر می رسد که با موس و کیبورد به خوبی مچ نشود ولی با گیمپد فوق العاده است و می توان از مبارزات لذت بیشتری برد. هنوز هیچگونه اطلاعات دیگری درباره این بازی (امکان شخصی سازی، گرافیک، بخش داستانی، چگونگی کنترل هم تیمی ها و …) منتشر نشده است ولی تریلری که از گیمپلی این بازی در E3 به نمایش در آمد، کاملا نمایانگر این است که ما با یک بازی بزرگ روبرو هستیم. بازی شامل دوبخش آفلاین و آنلاین است که هر دو میتوانند مدت زمان زیادی بازیباز را سرگرم کنند. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای PS4، X1 و رایانه های شخصی منتشر می شود. شما می توانید ویدئوی گیمپلی این بازی در E3 2015 را از سایت میهن گیم دریافت کنید.

the-crew-wild-run-mihangame

دومین بازی که به نمایش درآمد، در واقع یک DLC برای عنوان ناموفق The Crew است. این DLC که Wild Run نام دارد، ۱۷ دسامبر منتشر می شود.

 

The Division | تکرار زیبایی ها

http://assets.vg247.com/current//2014/03/Tom_clancy_division_screen_1.jpg

سومین بازی که نمایش در آمد، The Division بود. نمایش گیمپلی این بازی تقریبا مثل بقیه نمایش هایش بود. گرافیک بازی به شدت زیبا و نور پردازی هم عالی است. تم بازی مطابق با شرایط است. این عنوان در E3 دو سال پیش معرفی شد. محیط بازی بسیار ماهرانه طراحی شده است. گیمپلی بازی هم چیز جدیدی برای معرفی نداشت. تنها نکته ای که موجب نگرانی برخی شده است، این است که برخی باور دارند این بازی دیگر به اندازه قبل جذاب نیست، تکراری شده است و کیفیت آن هم پایین آمده است؛ مانند Unity و Watch Dogs. یوبیسافت هم تبلیغات بی اندازه ای برای این بازی می کند. با این حال، این عنوان میتواند بسیار بدرخشد و تبدیل به یک شاهکار شود. در آخر هم تاریخ انتشار این بازی رسما تایید شد. این بازی در ۹ مارس ۲۰۱۶ منتشر می شود.

Anno 2205 | تمدن در ماه

http://overmental.com/wp-content/uploads/2015/06/Anno-2070-moon-resource-colony.jpg

عنوان بعدی نسخه ای دیگر از بازی شهرسازی Anno می باشد. این بار محیط کار شما زمین نیست؛ بلکه شما باید در ماه به بازی بپردازید. Anno می تواند شما را ساعت ها سرگرم نگه دارد. تریلر این بازی فقط برای معرفی بازی بود و اطلاعات زیادی درباره بازی در دستان ما قرار نمی داد. نسخه قبلی این عنوان، توانست طرفداران زیادی جذب کند و این نسخه هم احتمالا می تواند سود زیادی به سازندگان آن برساند. این بازی به صورت انحصاری برای PC و احتمالا در سال ۲۰۱۶ منتشر می شود.

 

Just Dance 2016 | رقص،رقص،رقص

http://thekoalition.com/images/2015/06/just_dance_2016_fan_made__slave_to_the_rythym_by_bilico86-d7ljg3p-730x411.jpg

نمایش بعدی یوبیسافت، مربوط به Just Dance 2016 بود. یوبیسافت هرسال یک Just Dance جدید منتشر می کند که همگی تقریبا یکی اند و فقط چند موزیک و رقص و یک سری امکانات دیگر به بازی اضافه شده است. Just Dance عنوانی است که یوبیسافت همیشه در کنفرانس های خود دارد و سود زیادی از آن در می آورد؛ به همین دلیل، هر سال یک عنوان دیگر از این فرانچایز منتشر می کند که همین باعث افت کیفیت این بازی شده است. به هر حال، تجربه ی این عنوان به همراه دوستان بسیار جالب است و می تواند شما و دوستانتان را سرگرم کند. اگر نسخه های قبلی این عنوان را تجربه کرده باشید، منتشر نوآوری و تجربه ای متفاوت در این نسخه نباشید.

Rainbow Six: Siege | پلیس بازی حرفه ای

http://cdn.segmentnext.com/wp-content/uploads/2015/04/rainbow-six-siege.jpg

امسال یوبیسافت یک تریلر و نمایشی از گیمپلی این بازی منتشر کرد. تریلر بازی مربوط به معرفی مادهای بازی مثل ماد Terrohunt بود. گیمپلی بازی عناصر جدیدی را به خود گرفته بود. کار گروه ضربت خنثی کردن بمب بود. تخریب پذیری بازی بسیار شگفت انگیز است. گرافیک بسیار چشم نواز بازی همه را مبهوت خود می کند. شما در این بازی می توانید هم در نقش پلیس ها و هم در نقش خلافکاران قرار گیرید. سلاح های بازی بسیار متنوع اند و هر کدام اصول و ویژگی های خاص خود را داراست. نمایش Rainbow Six: Siege جز آن دسته نمایش هایی بود که توانست آن طور که باید اجرا شود. این بازی قرار است در تاریخ ۱۳ اکتبر امسال برای PS4، X1 و رایانه های شخصی منتشر می شود. در ضمن نسخه بتای بازی هم در ۲۴ سپتامبر قابل بازی کردن است.

 

Assassin’s Creed Syndicate | اتحادیه اساسین ها یا دعواگران

عنوان بعدی که در کنفرانس به نمایش درآمد، یک Assassin’s Creed بود. عنوانی که هرساله با فروش آن یوبیسافت کلی پول به جیب می زند. Syndicate عنوانی است که به نظر من به هیچ وجه نمی تواند یک AC باشد. جیکوب شخصیت اصلی بازی، بیشتر یک بزن بهادر قلدر است تا یک اساسین. حتی در دو تریلر به نمایش در آمده هم جیکوب فقط به دنبال دعواهای خیابانی بود. یوبیسافت امسال هرچقدر هم تلاش کند نمی تواند یک AC خوب بسازد. اساسین بودن فقط به منزله قدرت Eagle Vision یا داشتن کلاه اساسینی و Hidden Blade نیست. اگر شما نسخه های ۱ و ۲ را بازی کرده باشید، به خوبی به این واقعیت پی خواهید برد. به هر حال، این دو نمایش نوید یک بازی خوب را می دهد. داستان بازی می تواند متفاوت باشد. در هر صورت، Syndicate عنوانی است که پتانسیل زیادی در خوب بودن دارد ولی این بازی هر چقدر هم غنی باشد، نمی تواند یک AC باشد. به عبارتی دیگر، Syndicate بدون AC بازی موفقی می تواند باشد و اتفاقات انقلاب صنعتی را به زیبایی روایت کند ولی وقتی اسم Assassin’s Creed را با خود یدک می کشد، نمی تواند به ریشه های این فرانچایز محبوب وفادار باشد. این بازی در ۲۳ اکتبر برای PS4 و X1 و در اواخر پاییز هم برای PC منتشر خواهد شد.

 

Ghost Recon: Wildlands | سورپرایزی دلچسب

http://icdn6.digitaltrends.com/image/ghost-recon-wildlands-10-970x546-c.jpg

اگر دقت کرده باشید، آخرین نمایش یوبیسافت یا یک IP جدید یا یک سورپرایز است. امسال هم مانند سال های پیش، یوبیسافت یک سورپرایز بزرگ برای هواداران در نظر گرفته بود. آن هم چیزی نبود جز یک Ghost Recon جدید. محیط بازی تغییرات زیادی را در خود دیده بود؛ به طوری که کمتر کسی فکر می کرد این عنوان یک نسخه جدید از فرانچایز Ghost Recon باشد. نمایش گیمپلی بازی را ۴ نفر انجام می دهند. بار اول به صورت یک حمله ناگهانی و درگیری مستقیم و بار دیگر، به صورت مخفیانه. تم محیط بعضی مواقع حالت آخر الزمانی دارد، گاهی هم شبیه فارکرای می شود. Imagine Dragons با نواختن موسیقی مناسب با محیط بازی حضار را مجذوب بازی کرد. شاید این عنوان سورپرایزی به بزرگی یک نسخه جدید از Prince of Persia نباشد ولی در نوع خود بازی خوبی حساب می شود. این بازی جهان باز قرار است در سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

 

کلام آخر

http://gematsu.com/wp-content/uploads/2015/05/Ubi-E315-Dated.jpg

یوبیسافت در E3 2015 طوری عمل کرد که بتواند گیمر هارا راضی نگه دارد و تا حدود زیادی هم در این امر موفق بود. البته چند وقتی است که این شرکت دیگر بازی هایی به زیبایی گذشته نمی سازد و بیشتر به دنبال سود است تا کیفیت. در این کنفرانس اما یوبیسافت نمایش هایی را به اجرا در آورد که همگی در نگاه اول عالی به نظر می رسند ولی ممکن است به سرنوشتی نظیر سرنوشت Watch Dogs تبدیل شود. این کمپانی فرانچایز های بسیار بزرگی را به نام خود ثبت کرده است که می تواند هرساله تعداد زیادی بازی منتشر کند. از جمله: فارکرای، پرنس آو پرشیا، اسپلینتر سل و … . در هر حال یوبیسافت امسال هم با وجود برخی نواقص و مشکلات کنفرانس خوبی داشت و توانست بازی های خود را به خوبی به نمایش درآورد.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *