خبر خوب: بازی ایرانی ترکمنچای بهمن ماه منتشر می شود+معرفی و دانلود تریلر

شاید برخی شما عزیزان نام بازی ترکمنچای را شنیده باشید اما تا کنون مطلبی از آن در میهن گیم منتشر نشده است.این بازی توسط شرکت اسپریس پویا نما (سازنده بازی میرمهنا) ساخته شده اما با کمی تغییرات مواجه شده است.اول از همه این که نام اصلی بازی به "آتش بست:ترکمنچای" تغییر پیدا کرده و هم چنین نام شرکت اسپریس پویا نما به آفرین رسانه ماندگار عوض شده است.
حال خبری که به دست ما رسیده حاکی از این است که ساخت این بازی به اتمام رسیده و بهمن ماه سال جاری عرضه خواهد شد.

معرفی بازی آتش بست:ترکمنچای
این بازی توسط شرکت آفرین رسانه ماندگار و با حمایت مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است.سبک این بازی اکشن اول شخص بوده و داستان آن درباره اتفاقات تاریخی قرن نوزدهم و عهد نامه گلستان و ترکمنچای است.این بازی در ۴ کشور ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان اتفاق میافتد که تمام این ۴ کشور در بازی شبیه سازی شده اند.در بازی آتش بست بازیباز در دو نقش آصف و آراز ایفای نقش می کند که هر دو از یاران وفا دار عباس میرزا بوده اند.

به گفته سازندگان این بازی بازی آتش بست دارای سرزمین ها و محیط‌ های بزرگ و پر جزییات از هنر سه بعدی می باشد که برخی از مراحل به ده ها کیلومتر معادل دنیای واقعی می انجامد که فضائی پر هیجان را برای مخاطب فراهم نموده است. برخی از مراحل بازی دارای سبک مخفی کاری اکشن می باشد که با تبعیت از بازی هم سبکش, اولین بازی ملی ایرانی میرمهنا در بخش هایی از روند بازی شاهد سوم شخص بودن بازی می باشیم. بازی آتش بست : ترکمنچای به ۲ زبان فارسی و آذری توسط گویندگان و مجریان حرفه ای صداگذاری گردیده که از امکان و  قابلیت تغییر زبان و گویش شخصیتهای بازی از منوی تنظیمات می باشد.بازی ترکمنچای از بیش از بیست صحنه سینمائی در جهت ارتباط هرچه بهتر مخاطب و روایت تاریخ  ایران  بهره می گیرد که از ساختار، مستند داستانی برخوردار می باشد امید می رود این بازی بزرگ ایرانی نیز همچون اولین بازی ملی ایرانی “میرمهنا” به تقویت جایگاه بازی های ایرانی نزد مخاطب منجر گردد.

یکی از نکات بسیار مثبت این بازی تعداد سازنده های آن است که به ۴۰ نفر می رسد و این نوید یک کار گروهی نسبتا بزرگ با کیفیت می باشد.می دانید که اکثر بازی های ایرانی با گروه هایی حداکثر ۲۰ نفره ساخته می شوند و در آخر هم خروجی نسبتا بدی ندارند اما در ساخت بازی آتش بست ۴۰ نفر دست داشته اند و این می تواند نکته بسیار مثبتی باشد.

بازی تاریخی ترکمنچای با سرمایه گذاری و بودجه بخش خصوصی ساخته شده که اکنون در انتظار مجوز نشر و توزیع خود از نهاد مسئول بازی های رایانه ای می باشد.این بازی بهمن ماه سال جاری (۹۲) در سراسر کشور عرضه خواهد شد و نسخه بین الملل آن نیز به ۷ زبان اصلی دیگر جهانی ترجمه گردیده که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار های منطقه آسیای میانه,خاور میانه و اروپا میگردد.
تریلری هم از این بازی منتشر شده است که می توانید دانلود کنید.البته این تریلر حدود یک سال پیش منتشر شده و قطعا تا کنون کیفیت بازی بهتر شده است.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۵ پاسخ‌ها

  1. محمد امین عبیدی گفت:

    ترکمنچای باید سر وقت میومد نه الان که بازی های نسل جدید ایرانی اومدن

    • احمد سعیدی گفت:

      ترکمنچای هم با توجه به سرمایه گذاری خوبی که روش شده و گرافیک خوبی که داره میتونه جز همون بازی های نسل بعد ایرانی باشه که کیفیت فنی بالایی دارند.
      البته درسته که کمی با تاخیر داره منتشر میشه.حتما این مدت داشتند روی کیفیت بازی کار می کردن.

  2. saman گفت:

    نسبت به میرمهنا پیشرفت کرده ولی به نظرم مشکل این دوستان اینه که از انجین ضعیفی استفاده میکنن

  3. مهدی گفت:

    توی یک کلمه چرت و پرت. چرا این حرف را میزنم چون آنقدر به بازی های ایرانی اطمینان کردم و پول دادم و الان هم پشیمونم .

    • احمد سعیدی گفت:

      چون چند تا بازی ابتدایی ایران بد بودن تا آخر عمر بازی های ایرانی بد هستن؟
      کمی اعتماد و حمایت کنید.ما خوب داریم پیشرفت می کنیم.
       

  4. حتما میخرمش.به امید موفقیت های بزرگتر برای این شرکت بازی سازی.ممنون احمد جان

  5. persianboy50 گفت:

    ممنون :)

  6. ش گفت:

    “…این بازی در ۴ کشور ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان اتفاق میافتد که تمام این ۴ کشور در بازی شبیه سازی شده اند…”

    فقط ….!!!!
    گرافیک بازی فوق العاده ضعیف…نمی دونم چرا از انجین های خوب مثل کرای انجین یا UDK یا حداقل unity استفاده نمیکنند؟؟ مگه گازشون میگیرن یا ازشون چیزی کم میشه برن زحمت بکشن لایسنس بگیرن یا کیفییت AAA بسازن!!!!
    فقط دنبال سود و فروش ان بدون زحمت زیاد. بازی ارتش های فرازمینی و شبگرد رو ببینید متوجه حرف من میشید!!!

    • احمد سعیدی گفت:

      گرافیک این تصاویر یک کم کمتر از حد انتظار هست.قبول دارم.اما این تصاویر حدود یک سال پیش از این بازی منتشر شده اند.قطعا تا الان بهتر شده است.
      این که چرا از انجین بهتر استفاده نکردند واسه خود بنده هم سوال شده است و درصدد این هستیم که با سازندگان این بازی مصاحبه بکنیم.
      کسی گازشون نمیگیره فقط یکم,یه کوچولو سرمایه نیاز داره.
      به شخصه فکر نمی کنم کسی تو این بازار آشوب بازی سازی ایران دنبال سود باشه.خود بازی سازی که کلی هزینه داره کسی هم که بازی های ایرانی رو نمیخره بنابراین باید خیلی خنگ باشند که بخان تو بازی سازی دنبال سود باشند.قطعا هدفشون چیز دیگری هست مثل ارتقاء بازی سازی ایران و کسب تجربه در این زمینه

  7. alireza گفت:

    واقع نمیدونم چی بگم.شهری که تا دیروز کسی اسمشو نمیدونست الان واسش بازی ساختن.من خودم اهل همین شهرم و بهش افتخار میکنم :no: :no:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *