دنیای عظیم بانجی | Destiny در اولین نگاه

تا چه اندازه با استدیوی  Bungie اشنایی دارید؟ استدیویی قدرتمند که شاهکار مشهور آن  Halo زبان زد همگان شد. البته این بازی تا نسخه سوم خود در اختیار این استدیو بود و نسخه چهارم ان به عهده استدیویی با نام Industries 343 گذاشته شد که این استدیو نیز توانست روند موفق امیز سری Halo را تکرار کند و عنوانی درخور تحویل گیمر ها دهد . استدیوی Bungie در ابتدا یکی از زیر مجموعه های مایکروسافت بود که با به وجود امدن مشکلاتی متعدد میان این استدیو و مایکروسافت از مایکروسافت جدا شد و بالاخره پس از کش و قوص های فراوان به کمپانی خوش نام اکتیویژن پیوست تا ادامه راه خود را زیر سایه ی این غول بزرگ ادامه دهد .

 Destiny

ناشر: Activision

سازنده: Bungie

سبک: MMO /FPS

تاریخ عرضه : Q1 2014

پلتفرم ها: XBOX 360,XBOX ONE,PS3,PS4

Destiny نام عنوان جدید این استدیو است که در ان اکتیویژن قول سبکی متفاوت و سنت شکن را به طرفداران خود داده است . Destiny بازی است اول شخص و مالتی پلیر که جهانی بسیار باز را در اختیار شما قرار می دهد . از همان ابتدا در مراسم های مختلف از جمله E3 2013 گیم پلی زیبای این بازی و همچنین قسمت مولتی پلیر یا همان چند نفره بازی که قابلیت بازی با گیمر هایی از سراسر جهان را فراهم می کرد ان هم در محیطی واقعا باز و وسیع همگان را به حیرت در اورد . Destiny دقیقا می توان همان چیزی باشد که اکتیویژن قولش را داد باشد اما به شرطی که باز هم سیاست های قلت خود را در ان به کار نبرند زیرا اگر این کار را نیز درباره  Destiny کنند باز هم با شکستی مانند Sims City   را تجربه و با ان مواجه خواهد شد .

اولین نکته بازی و کلا استدیوی بانجی این است که این کمپانی یک گیم پلی ساز تمام عیار است که بازیکنان به راحتی می توانند با ان کنترل برقرار کنند و از ان لذت ببرند . گیم پلی Destiny دارای بخش های متنوعی است . بازی دارای اسلحه های مختلفی است که بیشتر ما با ان ها اشنایی داریم ، اسلحه هایی مانند Shotgun  ها و Smg ها و راکت لانچر ها،پیستول ها ،رایفل ها،آسولت رایفل ها،اسنایپ رایفل ها بخش بیشتر بازی را در بر می گیرند . اسلحه ها در شکل ظاهریشان چیزی متفاوت از ان است که ما قبلا در بازی های مختلف دیده ایم اما کاربرد و نوع استفاده از ان ها یکسان است . این تغییر در شکل اسلحه ها به دلیل هماهنگ شدن ان ها با محیط بازی که دارای تم اخر زمانی دارد می باشد تا حس کلی بازی کاملا به بازیکن منتقل شود .

در بازی Destiny همانگونه که انتظار می رفت نژاد های مختلفی برای انتخاب در اول بازی وجود دارد که موارد تایید شده تا به کنون در بازی عبارتند از :

Humens : یا انسان ها دارای ظاهری ساده اما توان و کارایی بالا می باشند ، در تریلر این نژاد را برای فهم بهتر اسم ستاره ی فوتبال جهان یعنی “دیوید بکهام ” را به کار برده.

Awokens : این شخصیت ها دارای ظاهری زیبا و رنگارنگ هستند و دارای فهم مرموز و کارهای ماورایی هستند این نژاد را نیز درتریلر گرگینه ها،خون آشام ها،اِلف ها و فرشته  معرفی کرده است.

Exo : این نژاد تقریبا یک نوع ترمیناتور می باشند که دارای قدرت بسیار زیادی هستند اما دارای هوش و استراتژیک پایین تری نسبت به سایر نژاد ها هستند .

داستان بازی را بانجی سعی کرده است به صورت کامل از سریال ها و فیلم های تلویزیونی معروف مانند Lost و … تقلید و الگو برداری کند که در این کار تا کنون به نظر می رسد موفق بوده است زیرا تاکنون با توجه به تریلر ها و صحبت های سازندگان از این امر بسیار راضی به نظر می رسند اما فعلا برای اظهار نظر در مورد داستان بازی زود است زیرا استدیوی بانجی یک استدیوی مالتی پلیر ساز قهار است و در بخش داستانی تا به حال اثر اصلی تک نفره خوبی را به تنهایی منتشر نکرده است.

گرافیک بازی به خوبی با گیم پلی روان و زیبای بازی هماهنگ شده است و جای بحث نمی گذارد کیفیت بافت ها با توجه به محیط وسیع بازی به خوبی کار شده است. همینطور قسمت های جانبی بازی مانند منو ها و Hud به سادگی و زیبایی طراحی شده اند طوری که احساس حرفه ای بودن اثر را در ان احساس خواهید کرد. تخریب پذیری محیط توسط گلوله ها و ارپی جی ها از دیگر نکات مثبت بازی بعد از نداشتن افت فریم در بازی است ان هم در آن انبوه دشمنان،که امروزه بیشتر بازی ها از مشکل افت فریم رنج می برند است.

Martin O Donnell سازنده قطعات موسیقی بخش تک نفره بازی است که نکته جالب در بخش صداگذاری این است که اقای Martin O Donnell تنها یک کارمند تمام وقت در استدیوی بانجی است و هیچ سررشته ای در موسیقی ندارد اما بانجی این ریسک را کرده است تا این فرصت را به اقای Martin O Donnell بدهد که ایا می تواند یک اهنگساز قهار نیز باشد یا خیر . البته قطعه ی اصلی این بازی در سایت این استدیو منتشر شده است که برای دانلود آن می توانید از این لینک اقدام نمایید. 

در قسمت چند نفره بازی ما شاهد شنیده شدن یک صدا در بازی بیشتر از هر گونه صدایی مانند توپ و گلوله هستیم آن هم صدای خودتان است ! بله دقیقا . بانجی برای قسمت چند نفره بازی خود از صدا خود شما برای ارتباط با دیگر بازی کنان بازی استفاده می کند.

در انتها باید گفت که بازی Destiny اثر استدیوی خوش نام Bungie است که با استفاده از جزئیاتی جدید در عرصه ی بازی های رایانه ای دست به تقریتایی برای تغییر یک سبک از بازی زده است . گرافیک چشم نواز و گیم پلی روان این بازی ان را به یکی از بهترین بازی های نسل هشتم تبدیل می کند اما باید منتظر ماند تا ببینیم قسمت موسیقی بازی با اثر های اقای Martin O Donnell چگونه خود را با بازی هماهنگ می کند.

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. به نظر میاد یک شاهکار باشه ولی خب بازم باید صبر کرد و منتظر موند.به قوله گفتنی جوجه رو اخر نمره منتقدا میشمارن.ممنون مقاله

  2. احمد سعیدی گفت:

    مطلب مفیدی بود.راستشو بخاید خیلی شرکت Bungie رو نمیشناختم همین طور این بازی رو
    ولی الان بیشتر باهاش اشنا شدم.
    ممنون :yes: :yes:

  3. دانیال گفت:

    ممنون عرفان جان مقاله عالی بود !

  4. عرفان استادی گفت:

    دنیای خیلی بزرگی رو خلق کردن و از نظر گیم پلی هم عالیه. ممنون بابت مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *