راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ – اردیبهشت ۹۳

در دنیا گیمر هایی یافت می شوند که یک لحظه بدون بازی نمی توانند دوام بیاورند و همیشه باید خود را به رایانه مشغول کنند. شاید شما هم از آن دسته از گیمر ها باشید. پیشنهاد ما به شما خرید یک لپ تاپ کارآمد و قدرتمند برای اجرای سنگین ترین بازی های رایانه ای می باشد.

 

۵ دقیقه اول: لپ تاپ قدرت بیشتری دارد یا PC ؟

خب این سوال یک جواب دارد و آن PC است. قطعات Notebook ها بر خلاف قطعات پی سی محدودیت های خاصی دارند. از جمله این محدودیت ها می توان جاگذاری قطعه در لپ تاپ را نام برد که به همین علت باید قطعه کوچکتر ساخته شود و این تغییر اندازه باعث می شود که مشخصات سخت افزاری کارت گرافیک بسیار پایین بیاید. به عنوان مثال کارت گرافیک GTX 780M که قویترین کارت گرافیک لپ تاپ می باشد تنها دارای ۱۵۳۶ هسته کودا بوده و از رابط ۲۵۶ بیتی بهره می برد که از GTX 780 خیلی مشخصات پایین تری دارد . دومین محدودیت برای مصرف انرژی می باشد که با پایین آوردن فرکانس انجام می پذیرد. به این محدودیت ها دما را هم اضافه کنید.

 

دقیقه ۵ تا ۷: چرا لپ تاپ بخرم؟

همان طور که در اوایل مقاله هم به آن اشاره شد اگر به بازی های رایانه ای اعتیاد دارید و یک لحظه نمی توانید بدون بازی دوام بیارید خرید لپ تاپ می تواند به شما کمک بسیاری کند. البته این یکی از دلایل خرید لپ تاپ می تواند باشد. کمبود جا در منزل هم می تواند شما را ترغیب به خرید نوت بوک کند. درست است که لپ تاپ قدرت پی سی های خانگی را ندارد ولی قابل قبول هستند و بیشتر لپ تاپ های گیمینگ از پس جدیدترین بازی های رایانه ای بر می آیند.

دقیقه ۷ تا ۱۰: آلترا بوک یا نوت بوک؟

خب باز هم این سؤال یک جواب مشخص دارد و آن هم نوت بوک است. چرا؟ آلترا بوک ها سبک تر و قابل حمل تر از نوت بوک ها هستند و ظاهر به نسبت زیبا تری دارند. اما این ها برای یک گیمر ملاک می شوند؟ خیر ، معیار اصلی یک گیمر برای خرید ، مشخصات سخت افزاری ، امکانات برای بازی و پس از آن صفحه نمایش و … می باشد . آلترا بوک ها از نوت بوک ها فضای بسیار محدود تری دارند و باتری ضعیف تری نیز حمل می کنند و به همین علت باید از پردازنده های کم مصرف سری U کمپانی اینتل در آنها استفاده شود البته ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد ولی بعید به نظر می رسد شرکتی از پردازنده های پرمصرف شرکت اینتل یا AMD در آلترا بوک های خود استفاده کند. کارت های گرافیک استفاده شده در آلترا بوک ها اکثرا از نوع آنبرد می باشد که با وجود اینکه پیشرفت هایی داشته اند ولی نباید برای اجرای بازی های سنگین بر روی آنها حساب باز کرد.

 

دقیقه ۱۰ تا ۱۵: نکات مهم برای خرید

قبل از خواندن بخش راهنمای خرید چند نکته را باید به شما یادآوری کنیم.

روی هیچ برندی تعصب نداشته باشید: تعصب بر روی یک برند خاص باعث می شود که شما نتوانید در یک بازه ی قیمتی بهترین انتخاب را داشته باشید. تمام کمپانی های سازنده لپ تاپ  از بالاترین تکنولوژی ها در لپ تاپ خود استفاده می کنند.

به مشخصات سخت افزاری توجه داشته باشید: اگر می خواهید به صورت حرفه ای به بازی بپردازید حتما به مشخصات سخت افزاری لپ تاپی که می خرید توجه داشته باشید.

میزان رم برای گیمران بهتر است از ۶ گیگابایت بیشتر باشد تا برای اجرای بهترین بازی های رایانه ای مشکلی به وجود نیاید.

برای تعیین قدرت کارت گرافیک بر روی میزان حافظه ( Memory ) آن توجه ویژه ای نداشته باشید و همچنین به DDR5 بودن حافظه ی آن توجه داشته باشید. زیرا امروزه برای بازی ، یک کارت گرافیک با نوع حافظه DDR3 کارایی لازم را نخواهد داشت.

پردازنده را حدالمقدور از سری Core i5 و Core i7 کمپانی اینتل انتخاب کنید . این پردازنده ها از پس سنگین ترین محاسبات به خوبی بر می آیند.

صفحه نمایش: برای یک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی حداقل رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ می باشد و کمتر از این دقت ، شما را به شدت آزار خواهد داد. همچنین سعی کنید لپ تاپی با صفحه نمایش فول اچ دی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است اگر می خواهید در شرایط نوری قوی ( در زیر نور مستقیم آفتاب ) با لپ تاپ خود کار کنید توجه کنید حتما صفحه نمایش لپ تاپ مورد نظر شما یک روکش مات داشته باشد.

نور پس زمینه کیبورد: نور پس زمینه کیبورد در لپ تاپ های رده بالا وجود دارد و تا امروز بسیار کاربردی بوده است. مزیت اصلی این تکنولوژی در کیبورد های لپ تاپ در شب ، هنگامی که به تایپ مشغولید نمایان می شود.

اوج هنر این تکنولوژی را در لپ تاپ های سری G شرکت MSI دیدیم.

گارانتی: سعی کنید حتما لپ تاپ خود را با گارانتی تهیه کنید . چون ممکن است لپ تاپ شما بدون هیچ دلیلی خراب شود. همچنین در حمل و نقل که ضربات نا محسوسی به لپ تاپ وارد می شود ممکن است به قطعات لپ تاپ ( مخصوصا هارد دیسک ) طی مرور زمان آسیب وارد شود.

 

دقیقه ۱۵ تا ۳۵: راهنمای خرید

پس از مطالعه قسمت های قبل به بخش اصلی مقاله می رسیم که در این بخش به معرفی لپ تاپ های قدرتمند برای بازی در بازه های قیمتی مختلف می پردازیم.

توجه داشته باشید فقط لپ تاپ های موجود در بازار را در راهنمای خرید قرار می دهیم.


بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۲ میلیون تومان

 

lenovo IdeaPad z510

 

مشخصات

پردازنده: Intel Core i5 4200M 2.50GHz up to 3.10 GHz

مقدار حافظه رم: ۶GB – DDR3 – 1333/1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GT 740M 2GB DDR3

هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸

باتری: ۴ سلولی

 

اگر به دنبال یک نوت بوک در این رده ی قیمتی می گردید LENOVO Z510 یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد که تقریبا تمام نیاز شما را به یک لپ تاپ خوب برطرف خواهد. با این لپ تاپ به راحتی می توانید بازی های روز دنیا را اجرا کنید و مشکلی نخواهید داشت. این نوت بوک برای ویرایش فیلم و فتوشاپ و… نیز کاملا با قدرت پاسخگو است . لازم به ذکر است که این لپ تاپ در مدل های با صفحه نمایش FULL HD نیز موجود است که البته در ایران یافت نمی شود. به صورت کلی صفحه نمایش این نوت بوک نسبت به نسل گذشته خودش ، یعنی Z500 پیشرفت هایی را داشته، ولی باز هم راضی کننده نیست و کنتراست صفحه نمایش پایین است و زوایای دید محدود است. با کمی هزینه ی بیشتر می توانید مدل CORE I7 این لپ تاپ را نیز در فروشگاه ها بیابید که قدرت پردازشی به مراتب بیشتری دارد. به صورت کلی به غیر از صفحه نمایش این لپ تاپ بی عیب و نقص است.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۲/۵ میلیون تومان

Acer Aspire V5-573G

پردازنده: Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz

مقدار حافظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB DDR3

هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM

درایو نوری: ——-

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸

باتری: ۴ سلولی

 

اگر به پردازنده ی این لپ تاپ نگاهی بیاندازیم ممکن است آه بلندی بکشیم و بگوییم که ای کاش از نوع ULV نبود . ین سری از پردازنده ها مصرف کمی دارند ولی در مقابل قدرت کمتری نسبت به پردازنده هایی با ولتاژ استاندارد دارند اما به صورت کلی کارایی مناسبی دارند و تقریبا از تمام کارها بر می آیند.اما به مشخصات دیگر این نوت بوک که نگاهی بکنیم کارت گرافیک قدرتمند GT 750M رو می بینیم که در این رزولوشن از تمامی بازی های روز دنیا بر می آید و مشکل خاصی شما را درگیر خود نمی کند. به صورت کلی این لپ تاپ یک سر و گردن از نوت بوک های هم رده ی خود قدرت بهتری در اجرای بازی ها دارد.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۳ میلیون تومان

Lenovo IdeaPad Y510P

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz

مقدار حافظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB GDDR5

هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸

باتری: ۶ سلولی

 

با ورود این لپ تاپ در ایران آه بلندی کشیدیم ، زیرا کانفیگ های بسیار بهتر از این لپ تاپ موجود بود ولی وارد کنندگان بدترین مدل این لپ تاپ را وارد ایران کردند. مدل های دیگر دارای یک کارت گرافیک دیگر ( nvidia sli )  و صفحه نمایش فول اچ دی هستند. به صورت کلی از نمایشگر بد این نوت بوک که بگذریم گرافیک این دستگاه نیز از نوع DDR3 است که ناامید کننده است.با کمی هزینه بیشتر در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می توانید MSI GE60 2OC را تهیه کنید. به صورت کلیاگر کانفیگ های بهتر این نوت بوک را به دست آوردید آن را خریداری کنید که از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۳/۵ میلیون تومان

MSI GE60 2OC

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz

مقدار حافظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GT 750M 2GB GDDR5

هارد دیسک: ۱TB HDD 7200 RPM

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

باتری: ۶ سلولی

 

این لپ تاپ را از هر جهت به y510p ترجیح میدهیم. صفحه نمایش مات و فول اچ دی فقط یکی از برتری ها نسبت به رقیب تقریبا هم قیمت خود است. این نکته هم قابل ذکر است که گرافیک این دستگاه از نوع GDDR5 است. ولی هر چه گشتیم نتوانستیم نور پس زمینه کیبورد را در این لپ تاپ گیدا کنیم.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۴ میلیون تومان

MSI GE60 2OE

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4800MQ 2.70GHz up to 3.70 GHz

مقدار حافظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GTX 765M 2GB GDDR5

هارد دیسک: ۱TB HDD 5400 RPM

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸

باتری: ۶ سلولی

 

از صفحه نمایش نسبتا خوب این دستگاه بگذریم میرسیم به قلب تپنده ی این دستگاه که یک پردازنده قدرتمند از اینتل را با خود یدک می کشد. این پردازنده ها از تمامی کارهای سنگین شما بر می آیند و اگر سری Core i7 آن باشد قدرت بسیار بهتری نسبت به سری دیگر این پردازنده ها دارد. در این نوت بوک اعمال گرافیکی بر عهده کارت گرافیک GTX 765M است که عملکرد فوق العاده ای دارد. به صورت کلی این لپ تاپ از نظر اجرای بازی های رایانه ای شما را نا امید نمی کند. این نوت بوک دارای نور پس زمینه کیبورد است و تایپ کردن را برای شما در شب آسان می کند.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۶ میلیون تومان

Gigabyte P25W

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz

مقدار حافظه رم: ۸GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GTX 770M 3GB GDDR5

هارد دیسک: دارای ۷۵۰ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۱۲۸ گیگابایت حافظه ssd

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

باتری: ۸ سلولی

لپ تاپ های گیگابایت پس از سال ها عدم ورود به ایران به کشورمان وارد شده است. این لپ تاپ ها عملکرد فوق العاده ای دارند و گیمر ها را خوش حال خواهند کرد. یکی از بهترین لپ تاپ های گیگابایت مدل P25W است که واقعا با کیفیت ساخت عالی ما را متعجب خود نمود. صفحه نمایش این لپ تاپ عملکرد فوق العاده ای دارد و در مقابل نور مستقیم خورشید ( به دلیل روکش مات ) از کارایی آن کاسته نمی شود. اما هر چه قدر که صفحه نمایش یک نوت بوک خوب باشد و کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد عملکرد سخت افزاری آن است که تعیین کننده است. گیگابایت هم خوشبختانه بهترین ها را برای لپ تاپ خودش قرار داده است. کارت گرافیک این نوت بوک یک مدل قدرتمند از سری GTX به نام GTX 770 است که تا کنون بازی ای ساخته نشده است که به روانی بر روی این نوت بوک اجرا نشود. به صورت کلی در این نوت بوک لذت واقعی گیم را حس خواهید کرد.

 

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۷ میلیون تومان

MSI GT60 2OC 3K IPS Edition

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz

مقدار حافظه رم: ۳۲GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GTX 770M 3GB GDDR5

هارد دیسک: ۱ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۳۸۴ گیگابایت SSD

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۶۲۰

باتری: ۹ سلولی

آره تعجب نکنید. هر چه گشتیم برای سینمای خانگی ( به جز ۴K های گران قیمت ) هم این رزولوشن تصویر را پیدا نکردیم. حتی چندین ساعت نگاه خیره به این صفحه نمایش هم چشم شما را خسته نخواهد کرد.یک صفحه نمایش قدرتمند در کنار کیبورد و سخت افزار فوق العاده قدرتمند تمام نیازهای شما را برطرف خواهد نمود.

بهترین نوت بوک برای بازی در محدوده ی قیمت ۸ میلیون تومان

MSI GT70 Dragon Edition 2

مشخصات

پردازنده: Intel Core i7 4700MQ 2.40GHz up to 3.40 GHz

مقدار حافظه رم: ۳۲GB – DDR3 – 1600

کارت گرافیک: Nvidia Geforce GTX 780M 4GB GDDR5

هارد دیسک: ۱ گیگابایت هارد با ۷۲۰۰ دور در دقیقه – ۳۸۴ گیگابایت SSD

درایو نوری: DVD – RW

صفحه نمایش: ۱۷.۳ اینچ از نوع TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰

باتری: ۹ سلولی

از قدرت این لپ تاپ هرچه بگوییم کم گفته ایم. بازی های روز دنیا به ناچار تسلیم این نوت بوک خواهند شد. پردازنده این نوت بوک همان پردازنده ای است که در مدل هایی با قیمت کمتر دیده بودم. اما GTX 780M را نمی توان در هر نوت بوک دیگری یافت. به صورت کلی اگر پولتان از پارو بالا می رود و می خواهید لپ تاپی فوق العاده قدرتمند و البته گران قیمت داشته باشید GT 70 گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

محمد جواد ادریسی

با سلام. محمد جواد ادریسی هستم نویسنده ی بخش سخت افزار در میهن گیم ... امیدوارم هر چه بیشتر بتونم به شما خدمت کنم ...

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸۷ پاسخ‌ها

  1. ABS92 گفت:

    واقعا عالی بود محمد جواد عزیز.عالی.
    دوستان عزیز قیمت های دقیق روز ۱۹ اردیبهشت لپ تاپ های معرفی شده توسط محمد جواد عزیز به این قراره :
    Lenovo IdeaPad z510 — 2.250.000
    Lenovo IdeaPad Y510P — 3.400.000
    MSI GE60 2OE — 3.850.000
    Gigabyte P25W-A — 5.000.000 (8GB Ram(
    Gigabyte P25W – B — 5.800.000 (12GB Ram(
    MSI GT60 2OC 3K IPS Edition — 9.150.000
    MSI GT70 Dragon Edition 2 — 10.600.000

  2. بابک فیض الهی گفت:

    ممنون مقاله عالی بود فقط چرا مدتی بود سایتتون آپدیت نمیشد؟به حر حال ممنون از سایتتون :)

  3. ABS92 گفت:

    راستی Gigabyte P25W-B به مقدار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی SSD هم داره ولی P25W-A این SSD را نداره.

  4. میهمان گفت:

    ببخشید لپ تاپ های سری گیمینگ ایسوس از ام اس آی بهتر است و امکانات بیشتری میدهد بعد لپ تاپ زیر ۵ میلیون برای گیم به درد نمی خورد

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      ببخشید ولی قبل از راهنمای خرید نوشته شده که لپ تاپ های موجود در بازار ایران رو فقط نام می برم. بله ایسوس از لحاظ امکانات بهترن ولی یافت نمی شوند

  5. noobs in league of legends گفت:

    لپ تاب آخری قیمتش ۷/۸۰۰ نه ۱۰ میلیون

  6. عماد گفت:

    سلام عزیز جان شما گرافیک y510 زدی ddr3 درست نیست به هیچ عنوان. ddr5 هستش . مدل دوبل کارت گرافیک هم داخل ایران موجو است. و با دوبل کردن قدرت یک گرافیک gtx770 خواهید داشت . و عکس لپتاپ MSI GE60 2OC رو اشتباه زدی اون عکس ماله لپ تاپ MSI GE60 2OE هستش همینطور از مشکلات y510 نگفتید که عملکرد توروبو بوست سی پی یو در دمای بالا فطع می شود و فرکانس به ۲.۴ میکشد (قابل توجه کسانی که میگن توروبوست اصلا نداره داره وقتی دما ۹۰ درجه سانتی گراد تجاوز میکنه توروبو سی پیو قطع میشه)

  7. Arno گفت:

    ممنون عالی بود ولی به دردم نخورد

  8. ولی هیچ لپ تابی asus g750 نمیشه

  9. محمد گفت:

    سلام ممنون از مقالتون ولی می خواستم بدونم این نوع بوک های استوک داستانشون چیه ایا قطعاتشون عوض شدس
    در مورد سری گیمینگ ایسوس بگم که تو ایران یافت میشه یک سری به رایانه صبا قسمت لب تاب ها بزنید هم مدل g 750 داره هم g46 بازم ممنون

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      بنده متاسفانه اطلاعی ندارم.

      بله رایان صبا یک مدل رو وارد کرده با کارت گرافیک GTX 870M که چند درصد از GTX 780M ضعیف تر هستش و ارزشش رو نداره که ۱۰ میلیون تومان پول داد

  10. pinkshop گفت:

    من که ۱ سال هستش لب تاپ ACER 4750 G دارم و خیلی ازش راضی هستم > هم جوره ازش راضی هستم > و بازیهای سنگین رو هم با اخرین کیفیت گرافیکی بازی کردم

  11. عماد گفت:

    بله درست اشتباه عکس از من بود

  12. عماد گفت:

    پس اون عکسی که من لینک دادم مربوط به چ مدلی میشه در ضمن واسم جالبه یه دکمه توروبو داره غیر از توروبو فن که میگن واسه سی پی و گرافیک که راندمان رو ببر بالا یه توضیح درباره این میدین صحت داره؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      بسیار خوب

      این مدل گذشته ی این لپ تاپ هست و قبل از مدل GE60 2OC به بازار اومده با کارت گرافیک GTX 660M 

      به صحت داره به غیر از توربو فن دکمه توربو قطعات هم موجوده بر لپ تاپ های گیمینگ رده بالا و تاثیر نسبتا خوبی داره.

  13. ahmad گفت:

    سلام داداش من طرفدار همیشگی سایتتم با این مقالت مارو دوددل کردی pc or laptop کدوم برای بازی بهتره با بودجه ۶ تومن …….

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب قدرت PC بسیار بیشتر از لپ تاپ هست و در این شکی نیست ولی اگر به صورت کلی دوست داری گیم رو همه جا داشته باشتی نوت بوک بخر و گرنه قطعا PC انتخاب بهتری هست

    • noobs in league of legends گفت:

      با ۶ تومن pc بگیر شک نکن الان من خودمو لعنت می کنم که لپ تاپ برای بازی گرفتم لپ تاپ سریع داغ می کنه موقع بازی با ۶ تومن سیستمی می تونی بگیری که تمام بازی های روز رو بدون مشکل انجام بدی

  14. ahmad گفت:

    راستی نظرت در باره کنسول چیه ……هم ارزونن و …….

  15. محمدرضا گفت:

    چرا وقتی میری تو سایته ام اس آی مشخصات لپ تاپ ge60 2oe رو یه چیزه دیگه نوشته ؟؟؟
    نوشته صفحه نمایش full hd !!!!!!

  16. محمدرضا گفت:

    یه سوال دیگه هم داشتم : می خواستم بدونم با بودجه ی ۳۸۰۰۰۰۰ میشه یه پی سی با گرافیک gtx 760 و سی پی یو core i7 3770 جمع کرد ؟؟؟

  17. محمدرضا گفت:

    مرسی از راهنماییتون .

  18. محمدرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم که لپ تاپ MSI GE60 2OE رو بخم بهتره یا اینکه یه پی سی با مشخصات زیر بخرم ؟؟؟
    CPU :intel cor i7 3770
    VGA : asus gtx 760
    Ram :2*4 GEIL
    Mother board :P8Z77 -V PRO

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خب بستگی به خودتون داره که واقعا می خواید بازی های بسیار سنگین رو اجرا کنین یا نه. اگه میخواید تا چند سال اصلا کم نیاره پی سی رو بگیرید

      راستی به جای اینکه ۱۶ گیگ رم بذارید به ۸ گیگ کاهش بدیدش و MSI GTX 770 Gaming TF IV OC 2GB GDDR5 رو بخرید

      به صورت کلی به کاری که می خواید فکر کنید و با خودتون بگید که آبا دوست دارید بازی رو همه جا داشته باشید یا نه

  19. محمدرضا گفت:

    ببخشید اشتباه شد :
    RAM : 4*4 GEIL

  20. محمدرضا گفت:

    مرسی از اینکه جواب دادی . برای من مهم نیست که بازی همیشه همراهم باشه پس فکر کنم پی سی بگیرم بهتره ، ممنون از راهنماییت .

  21. عماد گفت:

    سلام اقا گفته بودی یه مقاله درباره راهنمایی خرید گرافیک لپ تاپ و رده بندی مشخصات اون ها تهیه میکنی به زودی میزاری چی شد؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      در مورد کارت گرافیک های لپ تاپ نه من چنین قولی ندادم خداییش

      ولی چون شما میگی در مورد کارت های گرافیک لپ تاپ مطلبی میذارم.

  22. ali گفت:

    چنتا سوال داشتم این لب تابا برا ۲۴ ساعته گیم مناسبن؟داغ میکنن؟پشیمون میشم اگه ۵ تومن بهشون بدم؟یا بهتره با ۵ تومن یه لب تاب و pc بخرم؟ممنون خیلی سوال پرسیدم

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      خواهش میکنم وظیفه است

      واقعا شما میخواید ۲۴ ساعت روز رو بازی کنید؟

      اگه نیاز به حمل و نقل ندارید به نظرم همون پی سی بهتره و قدرت بهتری داره وگرنه می تونید لپ تاپ رو انتخاب کنید فکر نکنم مشکلی خاصی هم با دما پیدا کنید ولی به اختیاط کول پد هم حتما خریداری کنید

      • ali گفت:

        ممنون که راهنمایی کردین,من الان ۵ تومن دارم ولی نمی تونم تصمیم بگیریم کدومو بخرم,یکی از دوستام گفت با ۵ تومن هم میتنی pcو هم لپ تاب بخری,نظر شما چیه؟البته که به قدرت pc شک نیست و برا گیمری مثله من مناسبه ولی لپ تاب برا دانشگاه لازم میشه

  23. Reza گفت:

    با سلام نظر شما در مورد این لپتاپ چیه:
    GE60 Apache
    http://www.matris.co.ir/product.php?model=897
    ایا ازGE60 2OE بهتر هست یا نه

  24. عرفان گفت:

    سلام. دوست عزیز فرق لپ تاب MSI GE60 2OC با n550jk در بازی ها چند فریم است ؟

  25. mahdi گفت:

    اقا لپ تاپ ASUS K46CB-C برای گیم خوبه

  26. mahdii گفت:

    لب تاپ ASUS N56JN – A برای گیم خوبه ؟

  27. mahdii گفت:

    به نظرت Lenovo y510 بگیرم یا MSI ge60 20c که بازی های با گرافیک بالا رو مثل Assassin creed unity رو بدون هیچ مشکلی اجرا و سرعت هم کم نیاره

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      اگه مدل فول اچ دی و دو گرافیک GT 755M SLI نوت بوک Y510P رو تونستید پیدا کنید حتما بخریدش

      • mahdii گفت:

        مرسی از راهنمایی

        • ali reza گفت:

          داداش من لپ تاپ y510p با مشخصات زیر دارم:
          CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz
          Graphic card: NVIDIA GeForce GT 755M Sli 4 Gig
          Ram: 16 Gig
          HDD: 1 TB
          SSD: 24 Gig
          Monitor: FUlLL HD 15,1 inch
          ویندوز ۸ اورجینال با آنتی ویروس کسپر هم روشه؛ ۶ ماه میشه دارمش؛ مثل چیییییییز هم کار می کنه. با آخرین آپدیت هاش؛ چند میخری؟ اگه قیمت خوب دادی باهات معامله می کنم. در ضمن ایران نیستم. لپ تاپ رو هم از سایت خود لنوو خریدم پس گارانتیش هم مال خود شرکت لنوو هس

        • ali reza گفت:

          hope_in_future_2012@yahoo.com
          ایمیل بنده هس؛ مثل شوما دوست عزیز خوره گیم هستم ^_^

  28. mahdii گفت:

    اقا کمک کنین بین MSI GE60 2PC Apache و MSI GE60 2OC کدوم بهتره برای همجوره بازی ها ؟؟؟

  29. ali گفت:

    سلام .من می خواستم لپ تاپ بگیرم بین ام اس ایge60oeو ایسوسn550jk گیر کردم کدوم بهتره

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      نگاه کنید بین این دو اگر صفحه ی نمایش و کیفیت ساخت براتون اهمیتی نداره و فقط سخت افزار مهمه GE 60 2OE رو بخرید و گرنه N550JK

  30. حمیدرضا گفت:

    سلام. ۱.میخواستم بدونم گرافیک لپ تاپ ASUS G750JZ نسبت به لپ تاپ msi dragon edition 2 چه اندازه قویتره؟
    و میخواستم بدونم در کل کدوم یک از لپ تاپ های گفته شده نسبت به دیگری برتره؟

  31. محم گفت:

    سلام.من بین lenovo z510وlenovo z50-80گیر کردم.کدوم بهتره برای بازی؟

  32. محم گفت:

    ببخشید.بینlenovo z510وlenovo z50-70گیر کردم.کدوم برای بازی بهتره؟

  33. mahdi_ri گفت:

    سلام ببخشید من یه ideapad z510 گرفتم با ۸گیگ رم و cpu i7 میخواستم ببینم تا چند وقت این لپ تاپ برا گیم خوبه؟

    • محمد جواد ادریسی گفت:

      دوست عزیز گرافیک این نوت بوک GT 740M 64BIT هست و بازی ها رو اکثرا روی متوسط اجرا میکنه. برای اجرای بازی با کیفیت بالا خیلی نمیتونه مناسب باشه ولی در قیمت خودش عالیه

      • mahdi_ri گفت:

        نه کیفیت بالا نمیخوام کلا میخوام بدونم این نوت بوک تا کی بازی ها رو روی پایین ترین تنظیمات اجرا میکنه مصلا چند سال؟

  34. وحید گفت:

    آخریه باحال بودا مخصوصا قیمتش . من که پولشو ندارم ولی اگه کسی عرضه ی نگه داری لپ تاپ داره و به قول نویسنده پولش از پاور بلند میشه از دست ندید

  35. محمد گفت:

    اقای ادریسی بهترین لپتاپ در قیمت ۴میلیون msi pe60 2pc هست ایا اشتباه نکردید؟

  36. emran.p گفت:

    سلام و خسته نباشید.بخشید اگه امکان داره دو سه تا لپ تاپ گیمینگ در رنج قیمیتی ۱.۵میلیون معرفی کنید.
    با تشکر از زحماتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *