زوال در شهر زامبی ها | نقد و برسی بازی state of decay

اگر از آن دسته افرادی نیستید که از روی ظاهر یا حتی ضعف‌‌های دیگران درباره آنها قضاوت می‌کنید و همیشه سعی دارید ویژگی‌های مثبت نهفته در وجودشان را کشف کنید و با آنها بسازید، قطعا بازی «وضعیت زوال» مورد پسندتان خواهد بود؛ اما اگر از آنهایی هستید که بعد از تجربه سری بازی‌های «کیش قاتل» به جای تعریف و تمجید از نکات مثبت آن، فقط به باگ‌های چپ و راست و نقص‌‌های آن تاخته‌اید، حتی نام این بازی را هم نیاورید و از همین حالا به انتظار عرضه نسخه بعدی «ندای وظیفه» باشید!

پلتفرم: Xbox360 (Arcade), PC

ناشر: Microsoft Game Studios

سازنده: Undead Labs

سبک: اکشن‌/‌ نقش‌آفرینی‌/‌ بقا‌ـ‌وحشت

امتیاز: ۵/۷

وضعیت زوال، مصداق پزشکی است که با صراحت خبر مرگ شما را می‌دهد و از شما می‌خواهد آخرین روزهای عمر‌تان را بخوبی سپری کنید. در این بازی شخصیت‌های شما کاملا فانی هستند و در صورت مردن، دیگر به بازی برنخواهند گشت.

از زمانی که بازی را در نقش یک جوان مبهوت از فجایع رخ‌داده شده آغاز می‌کنید تا انتهای آن باید به هر چه که بر سر راهتان قرار می‌گیرد متوسل شوید تا شاید از چنگال مرگ دور بمانید.

زامبی‌ها در این ترسیم از آخرالزمان شوخی ندارند و وقتی در دسته‌های چند نفری به سوی شما حمله کنند یا باید پا به فرار بگذارید یا شاهد مثله‌شدن شخصیت‌های خود باشید. بنابراین همیشه باید حواستان به ارتقای سطح آمادگی جسمانی شخصیت‌های خود باشد.

این بازی از یک سیستم نقش‌آفرینی خیلی خوب بهره می‌برد. علاوه بر ارتقای شخصیت‌ها سیستم اعتبار در بازی نیز به وجوه جذابی مجهز است. اعتبار اصلی بازی Influence نام دارد که تقریبا با هر عملی در بازی به شما اعطا می‌شود. این اعمال شامل گردآوری تجهیزات، ساخت پایگاه‌ها و…می‌شود.

در طول روز باید در شهرک‌های مختلف چرخیده و مایحتاج لازم پایگاه اصلی خود را فراهم کنید. صندوق تدارکات نقشی اساسی در اعطا یا کاستن Inf دارد. در تمام مدت مجبورید تصمیمات دشواری درباره حفظ Inf یا افزایش آیتم‌های همراه بگیرید. سه نوع سلاح سرد در کنار اسلحه گرم و خودروهای مسافرتی برای حفظ بقا در اختیارتان قرار دارد.

آیتم‌هایی مانند قهوه و قرص‌های دارویی نیز برای بازیابی نیرو یا درمان زخم‌ها به کار می‌روند. یکی از پیامدهای مهم Inf، فرصت مخابره پیام‌های رادیویی برای یافتن همراهان تازه‌نفس است که به شما ملحق خواهند شد.

نکات جالب دیگر این است که اگر مدتی بازی را کنار بگذارید، ممکن است در برگشت بعدی صندوق تدارکات خود را خالی ببینید، یا این‌که مشاهده کنید تعدادی از همراهانتان از سر افت روحیه دست به‌خودکشی زده‌اند!

در کنار گیم‌پلی بازی، باید به باگ‌های عمیق آن هم اشاره کرد که واقعا توی ذوق می‌زنند، اما نمی‌توان انکار کرد که این عنوان، فضایی جدید خلق کرده است. اگر سختگیر نیستید، این عنوان را
از دست ندهید.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. مهدی گفت:

    الان بازی روی بورس اکشن چیه بریم بازی کنیم؟

  2. Shayan.WD گفت:

    بازیش فوق العاده بود…خط داستانی زیبایی داشت…کلا با بازیش حال کردم

  3. معین گفت:

    سلام. بازی رو چند روز پیش دانلود کردم. با حجم ۲ گیگ می شه گفت فوق العاده بود. داستان و شخصیت های بازی و همچنین گرافیک فوق العاده (۱۰۸۰P) عالی بود. به نظرم اگه کسی بگه با ۲ گیگ نمی شه open world ساخت این بازی کاملا این کار رو کرده و به نحو احسن. حتما امتحانش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *