سینما میهن | قسمت دوم

با سلامی دوباره خدمت تمامی کاربران و بازدیدکنندگان سایت میهن گیم. اینبار با قسمت دوم از مجموعه سینما میهن در خدمتتان هستیم . در قسمت اول که از بخش های مختلفی تشکیل شده بود سعی کردیم تا به بهترین شکل ممکن شما را از ابعاد مختلف سینمای جهان با خبر کنیم و با زدن فلش بک هایی به فیلم و سریال های گذشته سعی شد تا یادی از آنها هم در ذهنمان زنده شود . با ما همرا باشید با قسمت دوم از مجموعه ی سینما میهن …

بخش اول – چه خبر … ؟ | نگاهی به داغ ترین اخبار سینمای جهان …

جنگ ستارگان همچنان ادامه دارد … | با تصاویری از جدید ترین قسمت جنگ ستارگان همراه باشید !

قسمت جدیدی از سری فیلم های جنگ ستارگان قرار است تا سال آینده بر روی پرده ی نقره ای سینما ها برود و در همین هیاهو دست اندرکاران فیلم تصاویر جدیدی از این فیلم را منتشر کرده اند که نظر خیلی از کاربران و طرفداران این فیلم را به خود جلب کرده است .

شایان گفتن است که کاور زیبایی هم از این فیلم منتشر شده که احتمال میرود کاور اصلی همین فیلم در هنگام انتشارش باشد . جلوه های ویژه بکار رفته در این مجموعه همیشه نظر منتقدین و طرفداران را خود جلب کرده است حتی از همان اولین نسخه ی این فیلم . در مجموعه ی جدید جنگ ستارگان جلوه های ویژه ی قوی تری بکار رفته است که تا حد زیادی بر جذابیت فیلم اضافه کرده است .

v298715_Star-Wars-1.jpg

n0199_Star-Wars-2.jpg

l421285_1.png

مت دیمون به مریخ میرود | اطلاعات و تصاویر تازه ای از عنوان The Martian انتشار یافت  

به تازگی تریلر و تصاویر زیادی از فیلم جدید کارگردان معروف Ridley Scott انتشار یافته است . داستان این فیلم در سیاره مریخ اتفاق می افتد و پیچیدگی ها و هیجان های خاص خود را دنبال میکند . مت دیمون به عنوان بازیگر نقش اصلی این فیلم ایفای نقش خواهد کرد که میتوان گفت این فیلم میتواند به یکی از آثار بسیار موفق او تبدیل شود و به محبوبیت او افزوده کند .

داستان کلی فیلم بر اساس رمانی از Andy Weir میباشد که قرار است در سال جاری در تاریخ دوم اکتبر بر روی پرده نقره ای برود. داستان فیلم از آنجا آغاز میشود که در اثر سانحه ای که برای فضانوردی جوان اتفاق می افتد با او و سفینه اش در کره ی مریخ گیر میکند و به دنبال بر قراری ارتباط با سیاره زمین میباشد تا بتواند جان خود را نجات دهد .

شایان گفتن است که مت دیمون قبلا هم در چنین فیلم های فضایی به ایفای نقش پرداخته بود و ما شاهد بازی فوق العاده جذاب وی در فیلم هایی همچون Interstellar اثر کریستوفر نولان و Elysium اثر Neill Blomkamp بودیم .

علاوه بر انتشار دو تریلر از این فیلم تصاویر متعددی نیز از فیلم The Martian منتشر شده که تکه هایی از فیلم را به نمایش میگذارد . در ادامه میتوانید شاهد این تصاویر منتشر شده باشید .

u483356_martian2015.jpg

کاور رسمی منتشر شده از عنوان The Martian

t31730_martian-gallery2-gallery-image_0.jpg

t224615_martian-gallery3-gallery-image.jpg

o64192_the-martian.jpg

w32507_the-martian-01.jpg

هشت نفرت انگیز با Quentin Tarantino می آیند | تصاویر و اطلاعاتی از فیلم جدید Quentin Tarantino منتشر شد

فیلم جدید Quentin Tarantino یعنی هشت نفرت انگیز که هشتمین اثر سینمایی وی میباشد قرار است تا کریسمس امسال اکران شود . تریلر رسمی معرفی این فیلم مدتی قبل انتشار یافت که با بازخورد بسیار مناسبی هم روبرو شد و داغ دل بسیاری از طرفداران این فیلم را زنده کرد .

Quentin Tarantino آثار سینمایی بسیار خوبی را در کارنامه ی هنری خود داراست که از جمله این آثار میتوان به Pulp Fiction , Kill Bill: Vol. 1 , Kill Bill: Vol. 2 , Django Unchaine و …  . شایان گفتن است که فیلم پرطرفدار Django Unchained تقریبا سبکی مشابه به فیلم The Hateful Eight را دارا بود که با نمره ی بسیار بالایی که از طرف منتقدان دریافت نمود توانست یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۲ تبدیل شود .

فیلم The Hateful Eight دارا تیم بازیگری قدرتمندی است که این بازیگران عبارتند از Kurt Russell , Jennifer Jason Leigh , Samuel L. Jackson و … . که همگی در تریلر انتشار یافته از فیلم نیز حضور داشتند .

فیلمنامه ی کلی این فیلم نسبت به نسخه ی اولیه آن تغییراتی را در قسمت داستانی داشته که کارگران این عنوان با این تغییرات بسیار موافق بوده است . این فیلم در تاریخ ۸ ژانویه امسال اکران خواهد شد .

در ادامه میتوانید شاهد تصاویری که تا کنون از فیلم منتشر شده است باشید .

کاور رسمی انتشار یافته از فیلم The Hateful Eight

بخش دوم – چی ببینیم … ؟ | معرفی فیلم و سریال هایی که ارزش دیدن دارند …

تیمی برای انتقام | Avengers: Age of Ultron رو ببینید ! 

Avengers: Age of Ultron ادامه ی قسمت قبل فیلم انتقامجویان میباشد که توانست با نمایش فوق العاده ی خود شمار زیادی از مردم را به سینما های سرتاسر دنیا بکشاند . کار گردانی این نسخه از فیلم هم Joss Whedon بر عهده گرفته بود کارگردانی که قسمت اول از فیلم های Thor و The Avengers را کارگردانی کرده بود .

قسمت دوم این فیلم داستانی متنوع تر از دیگر عناوین مارول را نقل میکند که این مورد یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب میشود . ابر قهرمان های جدیدی نیز در این قسمت حضور دارند که در طول فیلم کم کم با قدرت ها و قابلیت های آنان آشنا میشویم .

کمپانی مارول اعلام کرده است که برنامه ی منظمی برای ساخت قسمت های سوم و چهارم این مجموعه خواهد داشت که در سال های آتی با مرور زمان جزئیات بیشتر از این مجموعه در اختیار طرفداران قرار خواهد داد .

عمق فاجعه در San Andreas | San Andreas رو ببینید !

Dwayne Johnson باز هم در فیلمی سرتاسر هیجان ظاهر شده تا اینبار بتواند دخترش را از دست حوادث وحشتناکی که در شهر رخ داده است نجات دهد . کار گردانی این عنوان را Brad Peyton بر عهده گرفته بود . داستان اصلی فیلم در کالیفرنیا به وقوع میپیوندد و دیگر شخصیت های فیلم را درگیر میکند تا با چالش های پیش آمده در این شهر مقابله کنند و جان خود را از اتفاقات پیش بینی نشده حفظ نمایند .

از دیگر فیلم های مشهور این کارگردان میتوان به Journey 2: The Mysterious IslandCats & Dogs: The Revenge of Kitty Galore که محصول سال ۲۰۱۰ بود اشاره نمود که با بازخورد مناسبی از طرف هواداران روبرو بودند .

کوتوله های زرد دوست داشتنی | Minions رو ببینید !

Minions راوی شروع داستان مینیون هاست و اینکه چه ماجراجویی هایی را قبلا با هم داشتند و چگونه به مکانی که هستند رسیده اند . Pierre Coffin, Kyle Balda کارگردانی این انیمیشن بسیار موفق را بر عهده گرفته اند و مشخص است که خیلی خوب هم عمل کردند .

این انیمیشن نمره ی ۵۶ از ۱۰۰ را از منتقدین دریافت کرده است که خیلی خوب به نظر نمیرسد ولی در میزان فروش با توجه به بودجه ی کنار گذاشته شده برای این عنوان Minions واقعا قوی عمل کرده و چندین برابر بودجه ی ساخت انیمیشن فروش داشته است و به دومین انمیشین پر فروش تاریخ تبدیل شده است .

هم صدا , هم سیما | آلبوم تصویری Nostalgia رو ببینید !

شاید وجود این عنوان در این مجموعه برایتان کمی عجیب به نظر آید ولی با اندکی فکر کردن میتوانیم به این نتیجه برسیم که نام بردن از این مجموعه چندان هم دور از عقل به نظر نمی آید . آلبوم نوستالژی دارای ویدئو های مختلفی است که توسط کارگردان ها و عوامل بسیار حرفه ای ساخته شده اند و در طی مدت ها تلاش تیم سازنده بالاخره روانه ی بازار شدند .

حضور و کمک افراد بزرگی همچون مهران مدیری , علی اوجی , سروش صحت و … در بخش سینمایی این آلبوم باعث شد تا ویدئو های موجود در آلبوم به بالاترین کیفیت ممکن ساخته شوند که در هر کدام از آنها نو آوری جالبی نیز دیده میشود .

برخی از ویدئو های آلبوم در زیر آب فیلمبرداری شده اند که در این میان میتوان از ترک هذیون نام برد که کاملا در زیر آب فیلمبرداری شده بود و به گفته ی آرمین قاسم زاده کارگردان این ویدئو این عنوان یکی از سخت ترین کار های این آلبوم تصویری بوده است . تمامی آهنگ های آلبوم توسط رضا یزدانی ساخته شده اند و ترانه سرایان متفاوتی در آنها نقش داشته اند .

شایان گفتن است که در برخی از ویدئو ها از جلوه ها و انیمیشن های بسیار جالبی استفاده شده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست و این انیمیشن ها توانستند در نمایشگاه های مختلفی که در کشور برگزار شده بود جوایزی را نیز نصیب خود کنند .

ترس از مردگان متحرک | Fear the Walking Dead رو ببینید !

Fear the Walking Dead اسپین آف سریال مشهور the Walking Dead میباشد که به تازگی قسمت اول آن از سوی شبکه ی AMC انتشار یافته است . داستانی که این سریال نقل میکند در واقعا قبل از شروع تمامی اتفاقات اصلی سریال the Walking Dead میباشد و تمامی این اتفاقات در مکانی دیگر رخ میدهد .

طبق اطلاعات منتشر شده مشخص گردید که فصل اول سریال دارای ۶ اپیزود میباشد و کلا در دو فصل منتشر خواهد شد . Dave Erickson, Robert Kirkman وظیفه ی ساخت سریال را بر عهده گرفته اند اشخاصی که قبلا هم در سریال اصلی Thw Walking Dead شرکت داشتند .

Mercedes Mason, Rubén Blades و Kim Dickens  تیم اصلی بازیگری سریال را تشکیل میدهند که باید گفت سریال تیم بازیگری چندان قدرتمندی را دارا نمیباشد ولی با داستانی که دارد تا کنون توانسته است طرفداران را راضی نگه دارد .

بخش سوم – بخش ویژه … | تحلیل و بررسی فصل دوم کاراگاهان حقیقی (True Detective)

مدتی پیش فصل دوم سریال پر طرفدار شبکه HBO یعنی True Detective به پایان رسید و با حمایت ها و اعتراضات فراوانی از طرف مردم روبرو شد ! فصل دوم سریال برخلاف فصل اول آن دارای پیچیدگی های گسترده تر و داستان عمیق تری بود که واقعا هم جای دادن این حجم وسیع از داستان و شخصیت ها آن هم تنها در ۸ اپیزود کار بسیار دشواری است . فصل دوم این سریال یکی از بهترین تیم بازیگری هالیوود را دارا بود که واقعا هم بازیگران فصل دوم سنگ تمام گذاشتند و نمایشی خارق العاده از خود در این سریال بر جای گذاشتند .

Nic Pizzolatto شخصا نویسندگی تمامی قسمت های سریال را بر عهده گرفت همانطور که این کار را در فصل اول نیز انجام داده بود . در رابطه با کارگردان های این سریال نیز باید گفته شود فصل دوم این سریال دارای کارگردان های متفاوتی بود و هر اپیزود این سریال توسط شخصی خاص ساخته شد اتفاقی که در فصل اول شاهد آن نبودیم.

همانطور که قبلا هم گفته شد یکی از بزرگترین نقاط قوت سریال تیم بازیگری قدرتمند آن بود . بازی متفاوت و فوق العاده ی Colin Farrell باعث شد تا خیلی از طرفداران این سریال و حتی این سبک از جلوی گیرنده ی های خود کوچترین حرکتی هم نکنند . Colin Farrell که قبلا در فیلم های مشهوری همچون Miss Julie , Dead Man Down , Total Recall و … بازی کرده بود اینبار توانست نقش و اثری جاودان از خود بر جای بگذارد .

Rachel McAdams بازیگر دیگر این سریال است که فیلم های بسیار خوبی مانند Southpaw , A Most Wanted Man , About Time و … را در کارنامه ی هنری و سینمایی خود داراست . شاید بد نباشد که بدانید Rachel McAdams در این سریال با گریم و نقش بسیار خاصی ظاهر شده بود که تماشاگران و طرفداران او هرگز آنرا اینقدر متفاوت ندیده بودند .

بدون شک نمیتوان سایه ی سنگین Vince Vaughn و دیالوگ های فوق العاده اش روی این سریال را نادیده گرفت . دیالوگ هایی که توسط Vince Vaughn در این سریال نقل شدند یکی از بهترین نمونه های دیالوگ های ماندگار سریال ها در چندین سال اخیر میباشد . دیده شدن Vince Vaughn در نقشی جدی و بازی او در سریالی درام و جنایی برای طرفداران بسیار جالب بود و نظر خیلی از ممتقدین را نیز به سوی خود جلب کرد . Unfinished Business و Delivery Man  از آخرین فیلم هایی بودند که این بازیگر در انها به ایفای نقش پرداخت که هر دوی انها هم در ژانر کمدی منتشر شدند .

Taylor Kitsch بازیگری بود که صحنه های هیجانی مختلفی را در فصل دوم این سریال برای بینندگان رقم زد . از فیلم های سینمایی موفق این بازیگر میتوان به دو فیلم The Normal Heart و Battleship اشاره نمود که به ترتیب در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۴ انتشار یافتند .

بازیگرانی که در سطر های بالا معرفی شدند تیم اصلی بازیگری فصل دوم سریال True Detective را بوجود می آورند که روی هر کدام از آنها شخصیت پردازی متفاوتی انجام شده به نحوی که مکمل یکدیگر باشند .

یکی از مهم ترین عناصر سریال که به هیچ وجه نمیتوان بر آن کوچترین اشکالی وارد نمود موسیقی های بکار رفته در فصل دوم این سریال میباشد که به بهترین نحو ممکن این کار صورت گرفته است . موسیقی های استفاده شده در این سریال بیشتر از سبک راک استفاده شده است که باعث شده تا این سریال تاثیری دو چندان بر بینندگان خود وارد سازد و یه گونه از با احساسات آنها بازی کند .در فصل دوم این سریال از آهنگ های هنرمندانی همچون Bob Dylan , Lera Lynn , Alexandra Semitone و … استفاده شده است و هر کدام از این آهنگ ها در موقعیت خاصی از سریال با توجه اتمسفر فصل دوم سریال پیاده سازی و اجرا شده اند .

داستان سریال راجع به قتل مشکوکی است که در کالیفرنیا رخ میدهد و زندگی ۴ شخص مختلف را در گیر خود میکند , دو کا آگاه , یک مامور گشت و یک سرمایه دار قدرتمند که کار و کاسبی وی بستگی به فردی که به قتل رسیده است دارد . داستان سریال به نحوی ادامه پیدا میکند که این ۴ شخصیت اصلی بالاخره با هم ارتباط پیدا میکنند و برای حل یک پرونده ی بسیار گیج کننده تمام تلاش خود را بکار میگیرند .

سریال در همین ۸ اپیزودی که منتشر شد پستی و بلندی ها بسیاری داشت و در هر اپیزود ما شاهد ابعاد جدیدی از پیچیدگی های سریال بودیم که این کار اصلا خوراک نویسنده ی چیره دست یعنی نیک پیزولاتو است همان کاری که دقیقا در فصل اول هم تکرار شد ولی نه مثل فصل دوم …

در آپیزود آخر فصل دوم این سریال ما شاهد ۹۰ دقیقه محتوا بودیم که واقعا این زمان اضافه برای جمع کردن سریال لازم بود وگرنه سریال با ناتمام های زیادی به اتمام میرسید و نمیتوانست نطر مخاطبان را جلب کند . بزرگترین تغییری که در فصل دوم این سریال روی داده این است که سریال کمی از جو هالیوودی خود دور شده و به سمت ژانر دراماتیک و واقع بینانه تمایل پیدا کرده که همین داستان باعث شد تا خیلی از بینندگان نمره ی کامل داده شده به این سریال را به فصل دوم آن ندهند و باعث افت نمره ی فصل دوم این سریال شوند .

فصل دوم تلفیقی از ژانر های متفاوت مانند اکشن , جنایی , درام و عاشقانه بود که با توجه به شخصیت های زیادی که این سریال دارا بود توانست تمامی این ژانر ها را به بهترین نحو ممکن در چهار چوب سریال پیاده کند و حس متفاوتی را در هر لحظه از سریال برای بیننده به اجرا در آورد که این موضوع خودش یک نقطه ی قوت بزرگ برای این سریال محسوب میشود .

قسمت داستانی سریال تا اپیزود ششم کمی افت میکند ولی در اپیزود هفتم سریال به اوج خود بازمیگردد و امتیاز ۹.۱ از ۱۰ را نصیب خود میکند . در این میان اگر گریزی بزنیم و بهترین اپیزود فصل اول و دوم این سریال را با هم مقایسه کنیم در میابیم که فصل دوم عملا ضغیف تر از فصل اول عمل کرده است چرا که بهترین اپیزود فصل اول ( اپیزود چهارم ) دارای امتیاز ۹.۴ از ۱۰ میباشد .

در این تحلیل انجام شده خیلی وارد جزئیات داستانی فصل دوم این سریال نشدیم چون در مقالات آینده ای که در مجموعه ی میهن گیم منتشر خواهند شد به طور مفصل به جزئیات داستانی و شخصیت ها خواهیم پرداخت .

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. سریال True Detective خیلی تعریف میکنن ولی هنوز ندیدم
    به هر حال مقاله ی جذابی بود ممنون