شب بی انتها | پیش نمایش Until Dawn

یک کلبه ی متروک برای تعدادی مسافر خسته و درمانده شاید اولین ایده ای باشد که به ذهن تمامی کارگردانان هالیوودی برای ساختن فیلم های ترسناک می رسد و در اکثر این فیلم ها نیز یا کلبه توسط ارواح تسخیر شده و یا قاتلی سریالی منتظر است تا کسی به آن خانه سر بزند همانطور که متوجه شدید این موضوع محوریت اصلی داستان بسیاری از فیلم های موفق بوده است و اکنون کمپانی Supermassive Games قصد دارد چنین ایده ای را برای بازی ای تحت عنوان Until Dawn به کار گیرد.

http://8pic.ir/images/88ut3n779ds12ahd02ha.jpg

 

روند شکل گیری Until Dawn شاید شباهت بسیاری به Ryse داشته باشد زیرا این عنوان در Gamescom سال ۲۰۱۱ معرفی شد و قرار بود یک بازی اول شخص و انحصاری Ps3 باشد که از Move پشتیبانی کند اما پس از آن دیگر هیچ خبری از بازی نشد و تقریبا همگان گمان می کردند که سازندگان تمایلی به ادامه ی ساخت بازی ندارند تا این که در آگوست ۲۰۱۴ بار دیگر نمایشی از این عنوان را شاهد بودیم که هیچ شباهتی به آن نمایش Gamescom 2011 نداشت و دچار تغییرات بسیاری شده بود و هسته ی بازی به طور کامل عوض شده بود و با یک بازی دگرگون شده طرف بودیم.

http://assets.vg247.com/current//2012/10/20121012_until_dawn1.jpg

داستان بازی یک داستان سینمایی است قضیه ی هشت نفر که در میان راه به کلبه ای متروک می رسند و تصمیم می گیرند شب را در آن کلبه سپری کنند غافل از اینکه در این کلبه ی نفرین شده قاتلی وجود دارد که باعث می شود آنها برای زنده ماندن کار های بسیاری را انجام دهند. اما این ایده برای یک بازی بسیار سطحی به نظر می رسد و باعث می شود مانند خیلی از بازی های دیگر نتواند نظر منتقدان را به خود جذب کند اما Supermassive برای پر و بال دادن به این داستان خام می تواند از شخصیت پردازی هایی که در اکثریت بازی های داستان محور استفاده می شود بهره ببرد اما کارنامه ی ضعیف سازنده ی این بازی ممکن است این نگرانی را برای مخاطبان به وجود آورد که آنها فقط با یک داستان کلیشه ای و تکراری رو به رو هستند.

http://8pic.ir/images/d81jge6jtjgtru9leqvt.jpg

Supermassive برای جذاب تر کردن بازی نیز اقداماتی را انجام داده است که می تواند شما را به این بازی امیدوار نگه دارد. در این بازی شما با یک شخصیت اصلی طرف نخواهید بود بلکه به مرور زمان هر هشت کاراکتر را کنترل خواهید کرد و می توانید پایان های متفاوتی را برای بازی رقم بزنید برای مثال شما می توانید با یک تصمیم گیری اشتباه دوست و همراه خود را در خطر قرار دهید در حالی که با انتخاب گزینه ی دیگر باعث شوید جان دوستتان نجات پیدا کند و در عوض شما به عنوان قربانی انتخاب شوید و تمامی این انتخاب ها از انتخاب های قبلی شما به وجود می آید می توانید یک پایان بسیار غم انگیز را رقم بزنید و یا می توانید کاری کنید که هر هشت نفر سالم از این کلبه ی شوم خارج شوند. همین آزادی عمل و انتخاب های متعدد است که باعث می شود امید ها برای داستان این بازی همچنان زنده بمانند.

http://www.shiaupload.ir/images/55338496070661838963.jpg

نکته ی بسیار جالب در مورد Until Dawn این است که شما نه ساعت به طور مداوم و Real-Time بازی را دنبال می کنید و خبری از باختن و Game Over نیست اگر شما باعث شدید شخصیتی جان خود را از دست بدهد دیگر نمی توانید برگردید و تصمیم خود را عوض کنید. گیم پلی این بازی شاید با اکثر بازی هایی که تا به الان انجام داده اید فرق داشته باشد در صحنه ای ممکن است شما از تاچ پد PS4 کمک بگیرید و صحنه ی بعدی با لحظات QTE برخورد کنید به همین خاطر است که این بازی روند گیم پلی مشخصی نیز ندارد اما چیزی که واضح است کمپانی سازنده تمامی سعی خود را انجام داده است تا از تمام ویژگی های PS4 و Dualshock استفاده کند.

http://8pic.ir/images/qxz6idpiaj3cdjjqjhw5.jpg

طی پانزده دقیقه نمایشی که این بازی ارائه داد متوجه شدیم که دوربین بازی حالت ثابتی ندارد و با توجه به شرایط وضعیت خود را تغییر می دهد و همین امر به زیباتر شدن بازی کمک بسیار ویژه ای می کند استفاده از وسایل در محیط نیز کاملا بستگی به خودتان دارد شما می توانید با قاتل رو در رو بجنگید و یا پا به فرار بگذارید اما این جنگ ها در اکثر مواقع پایان خوشی را برای شما رقم نخواهد زد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که استفاده از تمامی وسایل در بازی امکان پذیر نیست بلکه برخی از آنها به انتخاب “خود بازی” قابل استفاده است اما نکته ای که به کار Supermassive ارزش بخشیده است تلاش آنها برای رقم زدن یک تجربه ی ناب در گیم پلی است آنها برای این کار حتی کار را به شخصی سازی بازی نیز کشانده اند و در ابتدای بازی شما باید جنسیت خود را انتخاب کنید این ها تمام نکته های امیدوار کننده ای است که باعث می شود دوست داران سبک ترس منتظر آن باشند.

http://8pic.ir/images/5kbldkora4xdmcbf3dd8.jpg

شاید فکر کنید اگر بخواهید نه ساعت را در یک کلبه سر کنید قطعا از محیط های تکراری که می بینید خسته و دلزده می شوید اما آنچه که در نمایش ها پیدا بود یکی از نقاط قوت بازی طراحی فوق العاده محیط هایی است که شما در آن حضور دارید یک کلبه ی ترسناک و یک جو بسیار سنگین از مهم ترین ویژگی های این بازی به حساب می آید.

اما یکی از بخش هایی که سازندگان UD به آن تاکید ویژه ای داشته اند گرافیک است. همانطور که در تصاویر و تریلر های این عنوان مشاهده کرده اید گرافیک بازی برگ برنده ی این بازی است و ممکن است به یک بنچمارک برای PS4 تبدیل شود. موتور گرافیکی این بازی همان موتور سازنده ی Killzone: Shadow Fall یعنی Umbra 3 است. می توان گفت Supermassive روی گرافیک این عنوان حساب ویژه ای باز کرده است و انصافا کار آنها نیز تا به اینجا که در تریلر ها دیده ایم حرف نداشته است طراحی صورت کاراکتر ها طراحی جزئیات و همه و همه دست به دست هم داده اند تا ما نتوانیم از گرافیک این بازی ایرادی بگیریم

http://8pic.ir/images/yava9txbecvt3mhkxefd.jpg

صداگذاری یکی از مهمترین فاکتور های یک بازی در سبک Survival horror است در واقع تمامی بازی های ساخته شده در این سبک صداگذاری و موسیقی را در حد عالی در بازی پیاده کرده اند و دلیل آن هم القا کردن حس ترس به مخاطب است UD در زمینه ی صداگذاری بسیار عالی عمل کرده است و از بازیگران مطرح سینما برای صداگذاری شخصیت ها استفاده کرده است همچنین شما بر اساس انتخاب هایی که انجام داده اید ممکن است در طول بازی و طبق روندی که پیش گرفته اید موسیقی هایی را بشنوید که به شما حس واقعی ترس را منتقل کند در مجموع بخش موسیقی و صداگذاری بازی نیز آنطور که در تریلر ها پیدا بود خوب طراحی شده است و می تواند شما را سرگرم کند.

در پایان نیز باید گفت که ساخت عنوانی همچون UD ریسک بسیار بزرگی بود که Supermassive انجام داد و باید دید که آیا آنها می توانند ایده های خود را در بازی پیاده کنند و به ایده آل ها نزدیک شوند یا یک شکست دیگر برای این کمپانی رقم خواهد خورد.

علیرضـا علی بخشی

پاک باش خالص ناب بزرگ مثل فکرات قبل خواب...

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. محمدحسین آقاجانی گفت:

    پیش نمایش کامل و واضحی بود ;-)
    ممنون :yes:

  2. آقای ناشناس گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده خواستم بدونم اگر بخوام وارد تیم نویسندگان میهن گیم بشم باید به چه کسی ایمبل بفرستم
    با تشکر

  3. یکی از بازی هایی که توی سبک مورد علاقم هست
    مخصوصا به خاطر اون قاتلش که خیلی جذاب ساختنش و حس ترس رو القا میکنه
    و تصمیم هایی که نمیدونی اگه انجامش بدی به کجا ختم میشه
    خیلی باحاله :-D :-D
    ممنون بابت پیش نمایش :yes: :yes:

  4. حسین جون گفت:

    ببخشید این بازی فقط برای PS4 هستش یا برا PC هم میاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *