شربت آیورا چیست؟

اطلاعات دارویی و کاربردهای شربت آیورا

شربت آیورا چیست؟

شربت آیورا یک شربت ضد سرفه و خلط آور می باشد که در درمان و بهبود بیماری های برونشیتی و سرفه کودکان در تمام سنین مورد استفاده قرار می گیرد و از عصاره گیاه عشقه در ایران تولید شده است.

موارد مصرف شربت آیورا:

از این شربت جهت بهبود سرفه های ناشی از بیماری های برونشیتی و التهاب های حاد و مزمن مجاری تنفسی استفاده می گردد.

نحوه مصرف شربت آیورا:

از شربت ضد سرفه آیورا در کودکان زیر یک سال دو بار در روز به اندازه ۲/۵ میلی لیتر، کودکان یک تا پنج سال سه بار در روز به میزان ۲/۵ میلی لیتر، کودکان شش تا نه سال سه بار در روز و به میزان ۵ میلی لیتر و در بزرگسالان سه بار در روز به اندازه ۷/۵ میلی لیتر می توان مصرف کرد. توجه داشته باشید که دوره درمان با این دارو به مدت یک هفته می باشد.
نکته:
مصرف داروی آیورا در دوران بارداری و شیردهی و در اشخاصی که به عصاره گیاه عشقه موجود در شربت حساسیت دارند، ممنوع می باشد.

شرایط نگهداری شربت آیورا :

دارو را درون جعبه و در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد به دور از دسترس اطفال در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

توصیه های مصرفی دارو:

بروز واکنش های حساسیتی مانند تنگی نفس، التهاب، قرمز شدن پوست و خارش بعد از مصرف شربت آیورا در موارد بسیار نادر دیده شده است که در صورت مشاهده این عوارض، باید مصرف دارو را قطع و به پزشک مراجعه نمایید. میزان مصرف تا سه برابر اندازه تجویز شده از این دارو می تواند موجب حالت تهوع، استفراغ یا اسهال گردد. تا به الان هیچ تداخل دارویی در استفاده همزمان این شربت و دیگر داروها گزارش نشده است. اگر مصرف دارو را در یک نوبت از یاد بردید، در نوبت بعد مصرف را دو برابر نکنید. از این شربت حداکثر تا سه ماه پس از باز نمودن درپوش آن، می توان استفاده نمود. این شربت به موجب داشتن سوربیتول ممکن است اثر ملین به همراه داشته باشد.
در میزان مصرف شربت ضد سرفه آیورا به توصیه های ذکر شده از طرف دکتر معالج الخصوص در مورد کودکان بسیار دقت نمایید و سرخود میزان مصرف دارو را کم و زیاد ننمایید.

منبع:شربت آیورا چیست؟

شربت آیورا چیست؟

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *