شوالیه ی تاریکی برمیخیزد | اولین نگاه به عنوان Batman Arkham Knight

وقتی سه گانه ی شاهکار "شوالیه ی تاریکی" با کارگردانی فوق العاده ی "کریستوفر نولان" با شروعی فوق العاده و پایانی فوق العاده تر در سینماها به اتمام رسید, حال اینبار نوبت نقش آفرینی استودیوی خلاق و موفق " راک استدی" هست که با عنوان جدید این سری, پایانی بر این ۳ گانه ی شاهکار دهد. عنوان "بتمن: آرکام آسلایم" اولین نسخه از این سری بازی, با داستانی فوق العاده زیبا و گیم پلی عالی و متنوع, خودش را چه در دل بازیبازها و چه منتقد ها به خوبی جا کرد. نسخه ی دوم این سری یعنی "بتمن: آرکام سیتی" یا گیم پلی تکامل یافته و محیطی "جهان باز" و داستانی حماسی و فوق العاده تر از قسمت قبل, همچنین گرافیکی پیشرفته و زیبا, با کسب متای ۹۶ توانست به یکی از برترین بازیهای تاریخ صنعت گیم چه در سبک خودش و چه در تمامی سبکها شود! حال پس از پایان فوق العاده ی زیبای قسمت دوم و مرگ جوکر, باید ببینیم سرنوشت ابر قهرمان و دشمنانش به کجا کشیده میشود و چگونه به پایان میرسد.

k095812_batman_arkham_knight-wallpaper-1920x1080.jpg

همانطور که همه تان حدس میزنید اسم بازی میشود: "بتمن: شوالیه ی آرکام". اما در واقع لقب شوالیه ی آرکام برای ابر قهرمان محبوب بازی, بتمن نیست! بلکه لقب شخصیتی جدید در این سری بازی و به خصوص در دنیای کمیک های “DC” میباشد! این شخصیت جدید در واقع یک رقیب برای بتمن محسوب میشود و همچنین توسط "اسکرچ" خلق شده است. راک استدی در این باره میگوید که این آزمون نهایی برای بتمن است. همچنین ظاهر این شخصیت به مانند بتمن میباشد ولی تنها یک شنل کم دارد! سازندگان بازی میگویند که: "ما میخواهیم شخصیتی را خلق کنیم که واقعا توانایی به چالش کشیدن بتمن را داشته باشد." همچنین "استفان هیل" در این مورد می گوید: "او واقعا دشمن قدرتمند و بزرگی برای بتمن خواهد بود, باید برای مقابله و رویارویی با او از راه و روش های مختلفی استفاده کنید." بیش تر از این متاسفانه اطلاعاتی از این شخصیت منتشر نشده است.

قبل از معرفی داستان بازی, بهتر است برویم سراع چیزی که این نسخه از بازی را با نسخه های پیشین متفاوت میکند. بله درست حدس زدید, "بت موبایل". این وسیله که در واقع ماشین بتمن میباشد, در این نسخه مانور زیادی روی آن داده شده است. شما در بازی میتوانید با "بت موبایل" به دل دشمنان بروید و همچنین سازنده ی بازی در مورد این وسیله میگوید که هیچ چیز جلودار این ماشین نخواهد بود! حتما میدانید که قرار است با این ماشین در بازی در نقطه نقطه ی بازی گشت و گذار کنید, اما میگویید چرا؟ مگر نقشه ی بازی چقدر است که باید بخاطرش از این وسیله استفاده کنیم؟ باید در جوابتان بگویم که نقشه ی بازی حدود ۵ برابر بزرگ تر از نقشه ی عنوان "آرکام سیتی" میباشد! همچنین برای راحت کنترل کردن "بت موبایل" در خیابانها, تمامی جاده ها بازسازی شده و پهن تر یا عریض تر شده اند. کار با این وسله هم خیلی راحت است زیرا هیچ چیز جلودارش نیست و ضد گلوله هم میباشد. همچنین میتوانید با زدن یک دکمه این وسله را به سوی خود احضار کنید! سرعت "بت موبایل" به قدری است که سازنده ی بازی در این باره گفته است که این وسیله غیر قابل توقف است و با زدن یک دکمه میتوانید داخلش شوید و یا از آن خارج شوید. همانطور که گفتیم این ماشین ضد گلوله است پس در نتیجه میتوانید خود را در میان درختان, موانع و شلوغی ها عبور داده و حتی گوشه های ساختمان ها و بناها را نابود کرده و عملیات خود را به انجام برسانید. حتی معماهای "ریدلر" در این نسخه به "بت موبایل" بستگی دارد، به طوری که او ابتدا شما را در یک میدان مسابقه با این ماشین قرار می دهد و سپس پس از پیروزی باید کارهایی که او خواسته انجام دهید. "بت موبایل" دارای یک موشک آتشین همانند سری فیلم های بتمن برای پرش و همچنین تفنگ بی حس کننده است. به گفته ی کارگردان هنری بازی, "بت موبایل" به تنهایی ۱۶۰ مگابایت حافطه را اشغال میکند! سازندگان همچنین اقرار کرده اند که قرار است با بهترین وسیله و ماشین در دنیای بازیهای رایانه ای همراه شوید!

 v409724_batman-arkham-knight.jpg

اما یکی از برترین دلایل موفقیت دو نسخه ی پیشین این سری, داستان فوق العاده زیبا و حماسی, و همچنین وجود شخصیتهای زیادی از دنیای "DC" بود. در این نسخه هم قرار است با یک پایان فوق العاده زیبا طرف شویم. پایانی که درخور این ۳ گانه میباشد. همچنین سازندگان برای این که تمام تمرکز خود را بر روی بخش داستانی بگذارند, بخش مولتی پلیر را در بازی خود جای نداده اند. سازندگان در این باره گفته اند: "ما نیازی به بخش مولتی پلیر نداریم و می خواهیم بر روی ساخت بهترین تجربه از بخش تک نفره که می توانیم ارایه دهیم تمرکز کنیم. این حس را نداریم که بازی نیازی به بخش مولتی پلیر داشته باشد." داستان بازی درست پس از مرگ جوکر اتفاق می افتد. در یک شب تمامی جنایتکاران باقی مانده گرد هم می آیند و تصمیم می گیرند با ترکیب نقشه های خود بتمن را برای همیشه از میان بردارند. در این میان شخصیت "مترسک" نقش اساسی و مهمی را در بازی ایفا می کند و بمب های زیادی را در سرتاسر گاتهام قرار داده است, همچنین با انتشار یکی از گازهای ترس آور خود از طریق فاضلاب, مردم را وحشت زده نموده است. با توجه به وحشت مردم, گاتهام به طور کاملا تخلیه می شود و تنها نیروهای پلیس و جنایتکاران در آن حضور دارند. به این ترتیب گاتهام به یک میدان جنگ بدل می شود که در این میان, بتمن برای پرده برداری از راز این درگیری ها و همچنین نجات مردم گاتهام, بار دیگر شنل خود را به تن خواهد کرد. همانطور که خواندید داستان بازی واقعا نوید یک داستان فوق العاده ی دیگر را میدهد و همچنین اطلاعاتی از شروع بازی در نسخه ی آزمایشی آمده است که میتوانید در زیر بخوانید.

 a395149_arkham-Knight-2.jpg

بازی با تخلیه ی شهر گاتهام آغاز می شود, به دلیل اینکه "مترسک" با بمب گذاری نقاط مختلف شهر, ترس و وحشت زیادی را ایجاد کرده است. هر جنایتکار در داستان "شوالیه ی آرکام" در حال انجام نقشه های خود و ایجاد هرج و مرج در شهر است. "دو چهره" و پنگوین در حال تقیب و گریز با پلیس ها هستند و آن ها را در خیابانها به قتل میرسانند! بتمن "بت سیگنال" را می بیند و به پشت بام می رود تا "گوردون" رو ببیند. گوردون درباره ی مسئله ی "مترسک" به او اطلاعاتی می دهد و در همین حین باربارا با "گوردن" تماس می گیرد و به او می گوید در خارج از شهر است. بتمن به طور مخفیانه به دنبال افراد "مترسک" می رود تا اطلاعاتی به دست آورد و در همین حین باربارا نیز که در خارج شهر است با او تماس می گیرد و به او کمک می کند. بتمن به برخی از پلیس ها کمک می کند تا اینکه یک زره پوش به خیابان می آید و ماشین پلیس را نابود می کند. در این هنگام بتمن با استفاده از "بت موبایل" این زره پوش را از بین می برد. یکی از افراد "مترسک" سعی می کند با تیز بیهوشی کننده بتمن را از پای در آورد ولی بتمن متوجه می شود و وی را دستگیر می کند و از وی اطلاعاتی درباره ی "مترسک" می خواهد. او به سوی آزمایشگاه زیر زمینی "ریدلر" می رود و با استفاده از مته های قوی خود وارد آن می شود و متوجه می شود که او در حال آزمایش در تمام شب گذشته بوده است. او به بتمن می گوید برای پیروزی در این مبارزه باید کارهایی انجام دهد که از چیز های گذشته بسیار سخت تر است. بتمن در برج ساعت به دیدار "Oracle" (دختر کارگاه گوردون و "Batgirl" سابق) می رود و از وی می خواهد بر روی سمی که "مترسک" در محیط پخش کرده است, آزمایش کند. پس از این کار بتمن به حیاط مرکز حمل و نقل "فالکون" می رود تا باستفاده از آنتن مخابراتی اطلاعاتی به دست آورد. بتمن در حالی که در حال حرکت است ناگهان توسط یک بچه مورد حمله قرار می گیرد و او به بتمن می گوید که جایی نخواهد رفت و اسلحه ی خود را بر روی سر بتمن قرار می دهد و با سیاه شدن صفحه صدای شلیک گلوله به گوش می رسد و نمایش به پایان می رسد. همانطور که خواندید داستان بازی فوق العاده هیجان انگیر میباشد!

 t838075_Batman-Arkham-Knight-18.jpg

حال نوبت به گیم پلی بازی میرسد, چیزی که به گفته ی سازندگان جهش زیادی به خود دیده است. همانطور که گفته شد, نقشه ی بازی ۵ برابر بزرگ تر از نقشه ی نسخه ی "آرکام سیتی" شده است و به ۳ بخش مختلف تقسیم میشود و برای ورود به هر بخش هیچ گونه “Loading” وجود نخواهد داشت. در این نسخه بتمن کامل تر و آماده تر از همیشه میباشد. ویژگی جدیدی که در این نسخه گنجانده شده است توانایی استفاده از تمامی گجت ها در هنگام پرواز است. همچنین شما در هنگام مبارزه و پس از ضد حمله می توانید یک دشمن را بگیرید و آن را به سمت دیگری پرت کنید و سپس به سرعت می توانید یک "بترنگ" به سوی آن دو پرتاب کنید و هر دو را از پای در آورید. همچنین در این نسخه شما قادرید پس از یک ضد حمله ۴ دشمن را به طور متوالی از میان بردارید. ویژگی جدیدی هم به مباررزات بازی استفاده شده است که "Fear Takedown" نام دارد که در آن با آرام شدن زمان, شما میتوانید پس از شکست دادن یک دشمن سایر دشمنان که ترسیده اند را تا سطح چهار نفر از بین ببرید. شورش بزرگی در سطح شهر رخ داده است که میتوانید تا سطح ۵۰ نقر را در یک صحنه در حالت غارت کردن از فروشگاه ها ببینید! همچنین شکستن سر و دست و پای دشمنان به وسیله ی محیط پیرامون خود مثل شیشه ها, پنجره ها, منطقه برقی, و … امکان پذیر است. در ابتدای بازی شما همان لباس و شنل قدیمی خود را به همراه دارید, ولی در ادامه قابلیت ارتقاء را خواهید داشت. در این نسخه می توانید از فواصل دورتر هم وارد یک دریچه هوا بشوید. همچنین چیزی که شما رو خوشحال خواهد کرد این هست که بازی پر از "رازهای مخفی" هست! گیم این نسخه از بازی با اضافه شدن المانهای های جدید و تغییرات گسترده و همچنین "بت موبایل", نوید یک گیم پلی خارق العاده را خواهد داد.

چیزی که سری بازی بتمن را از دیگر بازیهای هم سبک خود جدا میکند, اتمسر سیاه و فوق العاده ی آن و همچنین محیطهای بیسار زیبای آن میباشد. چیزی که در این نسخه هم با بزرگ تر شدن نقشه ی بازی, پیشرفت های بیشتری دیده و بهتر شده است. شهر بازی در این نسخه به قدری پر جزعیات میباشد که سازندگان میگویند: "ما نمیخواهم بزرگترین جهان دنیای بازیهای رایانه ای را خلق کنیم, بلکه میخواهیم پر جزعیات ترین را خلق کنیم!". همچنین ابرها در آسمان بزای, همیشه در حال حرکت هستند و شما در این میان ماه را به صورت بسیار زیبایی مشاهده خواهید کرد. در میان ساختمان ها هم تابلوهای نئون در تک تک مناطق شهر می درخشند و جلوه زیبایی را به این شهر بخشیده اند. از دریچه های فاضلاب شهر دودهایی به صورت بسیار طبیعی بیرون خواهند آمد. در افق آسمان ها، حرکت هلیکوپترها و بالون ها را به صورت بسیار طبیعی مشاهده خواهید کرد. شخصیت های هالووین و بالون که تصاویرشان در سطح شهر نصب شده است, چهره شهر را وحشت زده کرده است. همه اینها که خواندید اتمسفر بی نظیر این نسخه هست و هنوز خیلی چیزهای دیگر هست که باید در تریلر ها و اسکرین شاتهای بازی جست و جو کرد.

 v62100_Batman-Arkham-Knight-24.jpg

همانطور که میدانید, متاسفانه یا خوشبختانه, این نسخه از بازی فقط برای کنسولهای نسل بعدی مایکروسافت و سونی و "مایکروسافت ویندوز" منتشر خواهد شد. به همین دلیل گرافیک بازی بوی واقعی یک عنوان نسل بعدی را خواهد داد. بازی با نسخه ی بهینه شدهی موتور قدرتمند "آنریل انجین" ساخته میشود. سازندگان بازی گفته اند که تمامی جزعیات و گرافیک فوق العاده ی بازی را مدیون کنسولهای نسل بعدی هستند. در نسخه های قبلی, کات سینهای بازی به علت سخت افزار ضعیف کنسولها از قبل رندر شده بودند ولی حال اینگونه نیست و تمامی کات سین ها به صورت "Real-Time" اجرا خواهند شد. در طول بازی فقط یک “Loading” وجود خواهد داشت و در ادامه بازی دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود که این امر به تجربه ی بهتر بازی کمک خواهد کرد و همچنین دیگر شاهد دیر لود شدن بافتها و … نخواهیم بود. همچنین کت بارانی "گوردن" و یا شنل بتمن از قابلیت فیزیک Apex برخوردار خواهند بود و نسبت به باد و حرکات، تغییرات واقعی را نسبت به خود نشان خواهند داد. اما چیزی که واقعا جالب توجه است, زمان ریزش باران، تک تک قطرات از شیارهای لباس و شنل بتمن به صورت بسیار زیبایی سرازیر خواهند شد و جریان پیدا خواهند کرد. رییس پلیس "گوردون" زمانی که صحبت می کند، تمام چین و چروک های صورت او مشخص خواهد بود که به هر چه واقعی تر شدن بازی کمک خواهد کرد. صدها هزار "چندضلعی" و "تکسچر" و "سایه زن" های مختلف بر روی تک تک قسمت های بازی به کار برده شده است و حتی کار به جایی کشیده شده است که حتی یکی از کاراکترهای بازی "چند ضلعی" های بیشتری از کل بازی "بتمن: آرکام آسلایم" دارد! دودهایی هم که در طول بازی خواهید دید کاملا رئال خواهند بود. به گفته ی سازنددگان واقعا همه ی اینها فقط برای نسل بعد میسر است و نه کنسولهای این نسل! باید منتظر تریلری از گیم پلی بصورت “In-Game” باشیم تا ببینیم اینبار "راک استدی" چه آشی برایمان پخته است.

همانطور که خواندید, گرافیک بازی از سیستم های خیلی پیشرفته و گرافیک بسیار بالا بهره میبرد, پس باید هم توقع عرضه ی بازی بر روی این نسل را نداشته باشیم. یکی از این دلایل همین میباشد و دلیل دیگر ماشین "بت موبایل" که خود او تنها ۱۶۰ مگابایت حافظه اشغال میکند! از طرف دیگر تمرکز بازی برو روی دو نسل باعث خرابی کیفیت بازی بر روی کنسولهای دو نسل خواهد شد. پس باید هر چه زودتر یا Pc ارتقا دهیم یا کنسولهای نسل بعد را خریداری کنیم.

 b950270_batman-arkham-knight-batmobile-trailer.jpg

از همه ی اینها گذشته, شاید بتوان گفت بعد از خبر معرفی شدن این نسخه, بازگشت صدا پیشه ی اصلی بتمن از همه بهتر باشد! "کوین کانروی" بعد از غیاب در نسخه ی  فرعی "ریشه ها", دوباره بازگشته است تا صدای مردانه و خشن بتمن را هر چه بهتر از قبل صداگذاری کند. همچنین تمامی صدا پیشگان قبلی بازی هم بازگشته اند, مانند: "نولان نورث" به جای "پنگوئن", "والی وینگرت" به جای "ریدلر"، "تارا استرونگ" به جای "هارلی کوئین" و "تروی بیکر" کبیر در نقش "دو چهره". از همین الان باید خیالمان را از بابت صداگذاری جمع کنیم زیرا با صداهای این بزرگان در نسخه های قبل فهمیده ایم که چه هنرمندی هستند. در رابطه با موسیقی بازی هم هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

هنوز تاریخ انتشار رسمی بازی منتشر نشده است. ولی از همین الان میتوان با اطمینان کامل گفت سازندگان توانمند "راک استدی" میخواهند پایانی بر سه گانه ای بسازند که از پایان سه گانه ی کریستوفر نولان هم بهتر باشد! پس هر چه زودتر کنسول نسل بعدی خود را بگیرید, زیرا میخواهیم سرنوشت بتمن را در دست بگیریم.

علیرضا احمدی

عاشق هیلو و مستر چیف و ایکس باکس !

شما ممکن است این را هم بپسندید

۸ پاسخ‌ها

  1. Arno گفت:

    اٌه مای گاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. ryse گفت:

    با تشکر از علیرضای عزیز
    امیدوارم این بازی تاخیر نخوره!

  3. Ali Hallaj گفت:

    از دلقک منظورتون جوکر نیست؟؟؟

  4. Ali Hallaj گفت:

    از مترسک منظورتون جوکر نیست؟؟؟

  5. ABS92 گفت:

    ممنون از علیرضای عزیز
    قطعا بهترین نسخه ی این فرانچایز خواهد شدhttp://www.mihangame.com/wp-content/plugins/smilies-themer/kopete/thumbs_up.png

  6. satan گفت:

    احساس میکنم تم سایت مقداری زیادی تاریکه

  7. sajjad گفت:

    ممنون ترکوندی با این نقدت خیلی کامل موشکافانه و دقیق بود میهن گیم به وجود شما نیاز داره ایشالا موفق باشی داداش

  8. ali گفت:

    شک ندارم بهترین بازی ساله و از gtav و watch dogs و … بهتره مگه نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *