طرز تهیه آش کدو حلوایی گیلانی

طرز تهیه آش کدو حلوایی گیلانی

آش کدو حلوایی طرفدارن خاص خودشو داره و خیلی از ما ایرانی ها این آش را به دلیل مقوی بودن و فواید زیادی که این آش برای انسان دارد در فصل کدو این آش را درست می کنیم. کدو حلوایی خواص بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها میتوان به درمان برقان, ادرار آور و تب بر, ضد کرم و مغز را هم تقویت می کند و جوشانده و آش کدو در رفع خلط سینه و نرم شدن سینه بسیار مفید است همچنین کدو حلوایی از پیری پوست هم جلوگیری می کند در ادامه در بخش آموزش آشپزی پارلین, دستور طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه گیلانی را با برنج و عدس به همراه نکات و رازهایی برای خوشمزه تر شدن آش کدو حلوایی آماده کرده ایم که در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

مواد لازم مقدار لازم
کدو حلوایی ۱ کیلوگرم
عدس ۱ استکان
برنج ۱ استکان
پیاز درشت ۲ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
نمک و روغن به مقدار لازم
نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش کدو

برای تهیه آش کدو حلوایی ابتدا پیاز ها را پوست کنده و پس از ریز کردن با مقدار روغن در قابلمه ریخته و تفت دهید تا طلایی شود بعد از سرخ شدن پیازها, عدس را با برنج و آب و نمک به قابلمه پیازها اضافه کنید و صبر کنید تا عدس و برنج بپزد.

کدو را که از قبل پوست کنده و قطعه قطعه کرده اید به مواد آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کدو کامل بپزد بعد از اینکه بررسی کردید و مطمئن شدید که کدو کامل پخته شده نوبت اضافه کردن شکر و آبلیمو است این مواد را هم اضافه کنید و پس از چند دقیقه جوش زیر حرارت آش را خاموش کنید و میل کنید.

تزیین آش کدو

برای تزیین آش کدو ۱ قاشق غذاخوری نعنا خشک را با مقداری روغن در قابلمه کوچک روی حرارت بگذارید و تفت دهید. اکنون می توانید روی آش را با این نعنا داغ تزیین کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن آش کدو

میتوانید از کدو حلوایی تازه یا کدو حلوایی که از قبل در فریزر بسته بندی کرده اید استفاده کنید اما فراموش نکنید که مزه و طعمی که کدو حلوایی تازه به آش شما خواهد داد کدو حلوایی یخ زده نخواهد داد.
در حین آشپزی اگر متوجه شدید مقدار آب عدس و برنج کم است میتوانید مقداری آب اضافه کنید.
مقدار شکر را بسته به ذائقه و مزاج خود کم یا زیاد بزنید.

منبع:طرز تهیه آش کدو حلوایی گیلانی

طرز تهیه آش کدو حلوایی گیلانی

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *