عرضه زود هنگام PlayStation 5 و Xbox Two

هنوز دو سال از عرضه کنسول های نسل هشت سونی و مایکروسافت نگذشته که شایعه معرفی PlayStation 5 و Xbox Two به گوش میرسد. به گزارش از شایعات موجود سونی و مایکروسافت در حال توسعه نسل بعد کنسول های بازی هستند که یکی از مورد توجه ترین شایعات پشتیبانی کنسول از کیفیت ۴K میباشد.

اگر تاریخچه عرضه کنسول های نسل قبل را ببینید متوجه میشوید که هفت سال بین عرضه کنسول ها دو نسل وجود دارد که این مثل قانونی بین شرکت های سونی و مایکروسافت می باشد ، که حال این دو شرکت تصمیم به نغض این قانون دارند که این میتواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

نخست کیفیت ۴K برای اجرا بازی می باشد که این قابلیت کم کم امکان معمولی بین تلویزیون ها و موبایل های روز دنیا می باشد و نبود آن در صنعت گیم و کنسول ها به شدت احساس می شود .

 

ps5-png

 

دیگر دلیلی که این دو شرکت را مجاب به طراحی نسل بعد کنسول ها میکند، نیاز بیشتر به سخت افزار برای اجرا بازی های جدید تر که آن ها نیز با پیشرفت صنعت گیم به سخت افزار و سیستم قوی تری برای اجرا نیازمند خواهند بود، گفته می شود شرکت AMD پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی نسل بعد را بر عهده دارد، AMD برای کنسول های نسل هشت هم از پردازشگر های سفارشی بر اساس معماری Jaguar استفاده کرده است .

 

price

 

سومین دلیل برای عرضه زود هنگام کنسول های نسل بعد، وجود رایانه های بسیاری که از سخت افزار های بسیار قوی بهره میبرند،که شرکت های سازنده کنسول ها می دانند که کامپیوتر ها گوی سبقت در قدرت سخت افزارها را از آن ربوده است .

درحال حاضر هیچ زمان مشخصی برای عرضه این کنسول ها منتشر نشده است ولی گمان میرود در سال ۲۰۱۸ منتشر شوند، با توجه به بکارگیری معماری X86 و پردازشگر AMD احتمالا عناوین نسل هشت را میتوان در کنسول های نسل بعد تجربه کرد.

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. amir گفت:

    :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *