مقاله:بهترین عناوین سبک ابر قهرمانی | قسمت اول

مبارزه با افراد شرور , بالا رفتن از آسمان خراش ها و خنثی کردن کارهای آدم بدهای داستان از جمله کارهاییست که یک ابرقهرمان خود را موظف به انجامش میبیند. قرار گرفتن در نقش چنین شخصیتی که گاها قدرتهای فرا بشری را نیز به همراه دارد برای هرکسی هیجان انگیز است. البته در این میان برخی بازی ها در سبک ابرقهرمانی بهتر از سایرین ظاهر شده اند و توانسته اند حس وحال بهتری را به بازیباز منتقل کرده و توانمندی های بیشتری را در قالب یک قهرمان در اختیار او قرار دهند. در لیستی که در زیر مشاهده میکنید قصد داریم به همراه شما نگاهی اجمالی به برخی از بهترین بازی های این سبک داشته باشیم.

۱| Batman Arkham City

wallpaper_batman_arkham_city_02_1680x1050

زمانی بازی های بتمن در زمره بازی های متوسط موجود در بازار محسوب میشدند و به مانند امروز در بین تمامی بازیبازها محبوب نبودند. آن دوران با سپردن وظیفه ساخت این سری بازی به اسدیو کاربلد Rocksteady به پایان رسید. ساخته های این استدیو جزو بهترین بازی های تاریخ گیم محسوب میشوند و همه منتقدان و گیمرها آن ها را تحسین کرده اند. Arkham City مکانیک مبارزاتی که در Arkham Asylum پایه گذاری شده بود را چندین قدم بهبود بخشید و یکی از خوش ساخت ترین و بی نقص ترین بازی های مبارزه ای لقب گرفت , طوری که بسیاری از بازی های دیگر هم از از شیوه مبارزات این سری تقلید کردند. البته این تنها نکته مثبت این بازی نبود و پازل های خوب و قرار دادن بازیباز در یک جهان open world به همراه داستان سرایی عالی و گرافیک فنی و هنری خوب تمامی باعث شدند که نه تنها با یک بازی بسیار خوب در سبک ابر قهرمانی بلکه با یکی از بهترین بازی های نسل طرف باشیم.

همانطور که همه میدانید اخیرا نسخه جدید تری از این سری توسط تیمی دیگر با نام ریشه های ارکام منتشر شد که به دلیل کمبود نوآوری چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و در این لیست هم جایی ندارد. , بنابراین بهترین نسخه سری یعنی در Arkham City کاملا شایستگی قرار گیری در رتبه اول لیست را دارد.

۲| Batman Arkham Asylum

Arkham Asylum هم بازی بسیار خوبی بود و طرفداران بتمن از انجام آن لذت میبرند. اما تفاوت بارز آن با Arkham City این بود که در Arkham Asylum با یک جهان باز طرف نبودیم و روند بازی خطی تر دنبال میشد. برخی معتقدند که این شیوه روایت خطی تر باعث شده بود که اتمسفر بازی سنگین تر شود و روایت مستحکم تری را در Arkham Asylum شاهد باشیم. داستان این قسمت به این شکل استارت میخورد که بتمن ماجراجویی طولانی خود را با تحویل دادن جوکر به تیمارستان آغاز میکند. جوکر طی نقشه ای از دست نگاهبان ها فرار کرده و به هر صورت از دست بتمن میگریزد و تازه در اینجا بتمن باید با دردسر هایی که او درست کرده رو به رو شود. صحنه های ابتدایی بازی که جوکر در دستان بتمن قرار داشت و ارام آرام به سمت تیمارستان حرکت میکردند هیچوقت از خاطرم پاک نمیشود.

۳| Marvel Ultimate Alliance

استدیو Raven Software به خوبی هنرنمایی خود را با ساخت سری بازی X-Men Legends نشان داد. اما با ساخت بازی Marvel Ultimate Alliance کیفیت بازی های کمیک بوکی hack-and-slash را ارتقا داد و توانست مرز های جدیدی را برای این بازی ها تعریف کند. در بازی حداکثر تا چهار بازیکن میتوانستند شخصیت مورد علاقه خود را از بین فهرستی که وجود داشت گزینش کرده و به مبارزه با شخصیت های بد داستان بپردازند. همچنین در بازی میتوانستید به ابزار های جدیدی را از محیط پیدا کنید یا اینکه قدرت های تیم خود را ارتقا دهید و به اصطلاح levelup کنید. یکی از نکات برجسته بازی این بود که این امکان در اختیار شما قرار داده شده بود که در نقش شخصیت های Avengers , X-Men یاچهار شگفت انگیز به انجام بازی بپردازید و به مانند این بود که چند بازی کمیک بوکی خوب در یک بازی قرار گرفته اند.

۴|  Spider-Man 2

در حالی که بازی های ساخته شده بر اساس شخصیت محبوب مرد عنکبوتی عموما کیفیت بالایی نداشتند،استدیوی Treyarch با عرضه Spider-Man 2 توانست تمام نکاتی که باعث جذابیت این شخصیت میشوند را به دنیای بازی تزریق کرده و یکی ا بهترین بازی های ابرقهرمانی را تحویل طرفداران دهد. Spider-Man در این بازی با شخصیت های بدی نظیر دکتر اختاپوس , Shocker و Rhino مبارزه میکرد. اتفاقات بازی در شهر نیویورک رخ میدادند. پرواز در میان آسمان خراشها و ساختمان ها بسیار طبیعی و لذت بخش کار شده بود. پس از ساخت بازی اکثر بازی های Spider-Man سعی دارند تا این فرمول را در بازی پیاده کرده و حس قرار گرفتن در قالب شخصیت اسپایدرمن را به مخاطب القا کنند.

۵|  Infamous 2

Sucker Punch با ساخت سری بدنام, نشان داد که برای ساخت یک بازی ابرقهرمانی جذاب حتما نیازی به پرداخت پول برای خرید حق license شخصیت های کمیک بوکی معروف نیست. در واقع هیچ شخصیت مشهوری در بازی آنها وجود نداشت اما این موضوع باعث جلوگیری انها از ساخت یکی از بهترین بازی های ابرقهرمانی در تمام دوران نشد. Sucker Punch فرمول دنیای open-world خود را در شهری که شباهت هایی با New Orleans در دنیای واقعی دارد , پیاده کرد. شخصیت اصلی بازی که Cole نام داشت توانایی های متنوعی مانند پرتاب بمب های یخی گرفته تا ایجاد گردباد های الکتریکی را داشت. همچنین بازیکنان این قابلیت را داشتند که همراه انجام کارهای خود مردم شهر را هم زنده نگاه دارند یااینکه دشمنان خود را به هر قیمتی و بدون در نظر گرفتن خسارت های وارده از پیش رو بردارند. 

پایان قسمت اول …به زودی با قسمت دوم مقاله در خدمتتان خواهیم بود.

esafa93

ابراهیم ثمرصفا | سابقه کار در میهن گیم , پارسی گیم ، گیم سورس و گیمفا

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۷ پاسخ‌ها

  1. مهدی مجد گفت:

    مرسی مقاله ی زیبایی بود ولی injusttice جاش خالیه !

  2. سید عباس برسی زاده گفت:

    عالی بود.گزینه های درستی هم انتخاب کردی
    امیدورام قسمت دوم هم به همین خوبی باشه

  3. مهدی گفت:

    خیلی عالی مقاله ای بود .
    میگم راستی آخرین سری بازی Spider-Man کدوم هست؟

  4. عرفان استادی گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود. اگه کمپانی های مطرح سراغ شخصیت های دیگه ای در بین ابرقهرمان ها برن شاید حتی بتونه موفق تر از این عناوین عمل کنه

  5. متین نصیری گفت:

    مقاله خوبی بود. خسته نباشی.
    فقط به نظرم دو عنوان Mortal Kombat و Injustice رو جا انداختی !

    • esafa93 گفت:

      ممنون متین جان، راستش مقاله ترجمه ای هست و در انتخاب ها نقشی نداشتم اما شاید بی عدالتی رو در قسمت دوم گذاشتم

  6. خوب بود.ممنون ابراهیم جان.سری بازی های بتمن واقعا یک چیز دیگست. :yes: :yes:

  7. محمد عبداللهیان گفت:

    مقاله ی بسیار عالی بود ، مخصوصا قسمت بتمن :inlove:

  8. داود گفت:

    مفاله خوبی بود اگه بتونین بازی بتمن arkham asylum نسخه بلک باکس شو برای دانود بزارین خوب میشه

  9. VLAdMIR VAMpIRE گفت:

    مقاله خوبی بود اما عکس متعلق به (delsin rowe) واسه infamous:second son هست نه infamous 2 ….

    ممنون :rose: :kissed:

  10. احمد سعیدی گفت:

    به نظر من که اسپایدر من خیلی موفق نبوده همچنین Infamous و Marvel Ultimate Alliance.
    ولی بتمن خیلی توپه و در صدر برترین بازی های دنیاست.
    من هالک رو هم خیلی دوست دارم.
    ممنون.مقاله جذابی بود.

  11. hossein170 گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون و خیلی واضح که بتمن از همه معروف تر و جالب تر

  12. Sajjad 007 گفت:

    این بازی Marvel Ultimate Alliance. برای PCهستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *