مقاله تخصصی میهن گیم : ابر کامپیوتر (مخصوص گیم )

با سلام خدمت همه شما.در این مطلب مقاله زیبایی که سهراب جان از انجمن زحمت اون رو کشیدند رو براتون با کمی تغییر قرار دادیم تا همه دوستان بتونند از اطلاعات دوست عزیزمون استفاده کنند.در این مقاله بحث بیشتر در مورد ابر کامیپوتر ها و کامیپوتر های قدرتمند روز دنیا برای گیم میباشد که در ادامه میتوانید ان را مطالعه بفرمایید، موفق و پیروز باشید :

png

 

کامپیوتر . ابر کامپیوتر . کنسول . وسایل ارتباطی و ….. همه و همه نیاز مند سخت افزارند . یک سوالقوی ترین سخت افزار پردازشی موجود در دنیا چیست ؟؟ خوب میگویم . یک فوق ابر کامپیوتر در چین که اخیرا ساخته شده و پردازشگر (cpu) با ۳ میلیون هسته و ده ها گیگاهرتز سرعت و ده ها ترابایت random access memory (حافظه ی ram ) و صد ها ترا بایت سرور که دستورات را در خود جای میدهند و به صورت read only memory یا همان rom عمل میکند . 


کاربرد این سیستم برای ما گیمر ها چه میتواند باشد ؟ هیچی . این سیستم فقط به درد محاسبات پیچیده و گنگ علمی و یا طبقه بندی و تفییر داده های بی شمار میخورد . و یک کامپیوتر است و نه یک کامپیوتر شخصی پس یک personal computer یا pc نیست .



حال میخواهیم در مورد عناوین کاربردی تر صحبت کنیم . چیز هایی که بدرد ما گیمرها بخورد برای عموم موجود باشد و قابل خرید باشد . تو این پست نمیخوام از کنسول بد بگم و از pc خوب بگم . میخواهم کاملا بی طرفانه حرف بزنم و حقیقت را بگم . از لحاظ سخت افزاری همیشه pc قوی تر است . قوی ترین pc قابل خرید یک کیس است که در ادامه مشخصات آن را میگویم . این کیس در کل جهان و تعداد کم در ایران موجود است . بسیار گران است و فکر کنم نزدیک ۱۸ (کاملا مطمعن نیستم ) میلیون قیمت داشته باشد. این کیس یک پردازنده intel xeon E7 special edition دارد که ۱۶ هسته دارد و فرکانسی حدود ۳ghz دارد . تکنولوژی اش شدیدا بالاست و چند پردازنده گرافیکی دارد و به طرزی عجیب قدرتمند است و کاملا بی رقیب است . ۴ عدد رم ۸ گیگ نسل ۴ دارد که در مجموع ۳۲ گیگ رم . یک گرافیک ۶ گیگ نسل ۵ تیتان که بازی مثل بتلفیلد ۴ را به راحتی با حداکثر گرافیک و با رزولوشن ۴k اجرا میکند . ۴-۵ برابر کنسول های جدید قدرت دارد !!!

xeon



نگران قیمت نباشید چون با آمدن پردازنده های جدید و تولید بیشتر ممکن است تا ۲ سال دیگه با ۴-۳ میلیون همچین سیستمی داشته باشید . تعجب نکنید !! 


کنسول سازان هم بی کار ننشسته اند . نسل ۸ ای ها بسیار از نسل قبل قوی تر اند که خیلی تحسین برانگیز است و کنسول ها بسیار به روز شده اند .


 خبر هایی از نسل ۹ AMD در راه است . هزول های جدید Intel تا ۲برابر پردازنده های کنونی قدرت دارند . و پردازنده های جدید با سرعت نور قدرتمند میشوند .


نسل چهارم رم ها هم که مدت تقریبا مدت زیادی است آمده اند ولی مدتی طول میکشد تا مورد استقبال قرار گیرند .


Nvidia هم که بعد از سری TITAN به جای بالابردن حجم کارت های گرافیک کیفیت و هسته های کودا و رزولوشن پردازش را بالا میبرد که کاری بسیار خوب است .


یک کارت گرافیک ۴ گیگ نسل ۳ حدود ۴۰۰ هزار تومان است و کارت ۱ گیگ نسل ۵ حدود ۶۰۰ هزار تومان و از کارت گرافیک اول هم قوی تر است ! پس توجه کنید که حجم کارت گرافیک خیلی مهم نیست . در عوض نسل گرافیک . هسته های کودا . فرکانس . و رزولوشن پردازش مهم هستند .



پس چه با کنسول چه با pc بازی میکنید سیستم ها شدیدا در حال پیشرفت هستند و این فقط به نفع ما میباشد . 

موفق باشید .                                                                                                                 سهراب .

صادق خزاعی

20 سالمه..در مشهد زندگی میکنم و از 7 سالگی گیمر شدم.از 12 سالگی هم فعالیت خودمو توی نویسندگی وبسایت های گیم شروع کردم و در حال حاضر معاون سایت میهن گیم هستم. امیدوارم مطالبی که در سایت قرار میدم، مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.برای تماس با من میتونید از این نشانی استفاده کنید : sadegh@mihangame.com

شما ممکن است این را هم بپسندید

۵ پاسخ‌ها

  1. mohsen گفت:

    کی پولشو داره به خدا

  2. مهدی گفت:

    حدودا چقدر پولش می شه؟

  3. مهدی گفت:

    حالا که کامل خوندم دیدم این مقاله برای آقا سهراب درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *