مقاله: فیفا ۱۶ و تغییراتی که شاهد آن خواهیم بود

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که از عملکردِ FIFA 15 راضی نیستید. عنوانی که با مشکلات متعدد در گیم‌پلی ( خصوصا بخش آنلاین ) چندان به مذاق آنلاین بازها خوش نیامد و در نهایت تبدیل به یک عنوان نه‌چندان‌ دلچسب شد. همین امر باعث شده تا EA دست به یک سری تغییرات بنیادی در گیم‌پلی بازی بزند. تغییراتی که این بار به همراه نمایش‌های مختلف و زنده از گیم‌پلی بازی، به نظر خوب به نظر می‌رسند. با ما در این مقاله همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به عنوانِ FIFA 16!

بخش Career Mode

شاید یکی از ایراداتی که به فیفا ۱۵ گرفته می‌شد، عدم وجود نوآوری‌های قابل توجه در بخش کریر بود که به نظر می‌رسد EA این ایرادات را جدی گرفته و سعی در بهبود بخشِ کریر فیفا ۱۶ داشته است. در این بخش شما با چند ویژگی جدید مواجه خواهید بود که شاید از بین این‌ ویژگی‌ها قابلیت انتخاب رقابت‌های دوستانه پیش فصل و صد البته امکان تمرین مهم‌تر از سایر بخش‌ها باشد. شما می‌توانید باشگاه خود را به یکی از تورهای پیش فصل اروپا، آسیا و یا آمریکا بفرستید که باعث سنجش مهارت‌های تیم شما خواهد شد. این تورنمنت‌ها هرکدام درجه سختی متفاوتی دارند و حضور تیم‌های قدرتمند هم در این درجه سختی ملاک خواهد بود. قهرمانی در این رقابت‌ها باعثِ افزایش بودجه مالیِ باشگاه شما خواهد شد. در بخش تمرین هم شما بازیکنان تیم خود را در اسکیل‌های مختلف مورد سنجش قرار خواهید داد که در صورت درست انجام شدنِ این مهارت‌ها، اُورال بازیکن شما بالاتر خواهد رفت. به طور مثال اگر در بخش دریبل‌زنی اقدام به تمرین کنید و این چلنج به شکل موفقیت‌آمیری انجام شود قابلیت دریبل زدن بازیکن شما بالاتر خواهد رفت.

سایر ویژگی‌های بخش Career Mode:

  • به خدمت گرفتن بازیکنانِ Free Agent در تمامی طول سال. بدین معنی است که شما می‌توانید حتی در خارج از زمان ترنسفر مارکت، بازیکنانی که با تیمِ خاصی قرار ندارند را به خدمت بگیرید.
  • وضعیت تلنت‌هایی که استعدادیاب‌های شما پیدا می‌کنند تا یک سال قابل پیگیری است. برخلاف نسخه‌های قبل که فقط تا سه ماه می‌شد چنین کاری انجام داد!
  • براساس نحوه عملکرد شما در بازار نقل و انتقالات، بودجه‌ی ترنسفر مارکت شما قابل انتقال برای استفاده در فصل‌های بعد خواهد بود.
  • در طول مسابقه‌های دوستانه‌ی پیش‌فصل، امکان انجام تعداد نامحدودی تعویض را برای بازی دادن به تمامی بازیکنانِ خود خواهید داشت.
  • می‌توانید با بازیکنان قرضی تا دو سال هم قرارداد داشته باشید!
  • نقل و انتقالات در بازی واقعی‌تر از گذشته خواهد بود و بازیکنان معادل ارزش واقعی خود قیمت‌گذاری خواهند شد.

Fut Draft | Ultimate Team

یکی از جذاب‌ترین مودهای فیفا در چند سال اخیر بدون شک بخش آلتیمیت‌تیم است. بخشی که در آن باید تیم خود را بسازید و به تدریج آن را پر از ستاره کنید. مهم‌ترین تغییر این بخش اضافه شدن قابلیت Fut Draft است که ما توضیحاتی از آن را طبق مطلب درج شده در وبگاه Ea Sports در زیر گنجانده‌ایم!

این بخش قصد دارد تا بازیکنان را در محیط بازی با یک تیم فوق‌العاده قرار دهد. تیمی که چهار بازی انجام خواهد داد و در صورت پیروز شدن در این چهار بازی، یک جایزه بزرگ که مقدار قابل توجهی کوین ( سکه‌های رایج در بازی ) است را به دست خواهد آورد. در صورت شکست در اولین مسابقه شما مجددا می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و در غیره این صورت در کسب جایزه ناکام خواهید بود!

چیدنِ ترکیب دلخواه و انتخاب کاپیتان

در ابتدا باید برای لاین آپ خود یک سیستم بچینید و سپس کاپیتان خود را از بین بازیکنانی که بازی به شما پیشنهاد می‌کند انتخاب کنید. نکته‌ای که باید در مورد تصویر زیر ذکر کنم این است که گزینه‌های زیر نهایی نیست و فقط لیونل مسی “قطعا” یکی از کاپیتان‌های اصلی خواهد بود.

سایرِ مراحل

پس از آن باید ترکیب ۲۳ نفره‌ی خود را کامل کنید که در پست‌های مختلف به شکل رندوم درفت خواهند شد. نکته‌ی قابل توجه این است که احتمال وجود بازیکنان اینفورم ( بازیکنانی که اورال آن‌ها به دلیل عملکرد قابل قبولشان در دنیای واقعی بالاتر رفته ) و یا بازیکنان قدیمی ( Legends ) نیز در بین این نفرات رندوم خواهد بود که به شما امکان تجربه‌ی بازی با بهترین‌ها را برای چهار بازی می‌دهد. پس از تکمیل این بخش مسابقات شما آغاز خواهد شد. نکته‌ی شایانِ توجه در مورد بخش درفت این است که شما باید پانزده هزار کوین ( معادل ۳۰۰ فیفا پوینت ) را برای ورودی این بخش پرداخت کنید. همچنین در پک‌های جدید بخش آلتیمیت تیم، آیتم جدیدی تحتِ عنوان “Draft Token” وجود خواهد داشت که هر یک DT مجوز ورود برای فیفا درفتی جدید خواهد بود.

لایسنس بوندس‌لیگا و تعدادی استادیوم جدید!

همانند سال گذشته که لیگ انگلیس به طور کامل لایسنس شد، امسال هم این اتفاق برای لیگ آلمان افتاده که شاید مهم‌ترین قسمت این لایسنس، پرداختن به طور تمام و کمال به تیم مونشن گلادباخ باشد که فیس‌های بازیکنانش و البته  استادیوم آن یعتی “بروسیا پارک” به طور کامل مورد طراحی قرار گرفته‌اند. البته انتظار لایسنس ورزشگاه تمامی تیم‌های بوندس‌لیگا را همانند لیگ برترِ انگلیس نداشته باشید! افزون بر بروسیا پارک استادیوم‌های زیر نیز به بازی اضافه شده‌اند:

  • Stade Vélodrome ( استادیوم اختصاصی باشگاه المپیک مارسی )
  • King Abdullah Sports City ( ملک عبدالله استادیوم اختصاصی الاتحاد و الاهلی عربستان )
  • Fratton Park ( استادیوم باشگاه پورتسموث انگلستان )
  • El Monumental ( استادیوم اختصاصی باشگاه ریورپلاته‌ی آرژانتین )
  • CenturyLink Field ( استادیوم باشگاه سیاتل ساندرزِ ایالات متحده )
  • Carrow Road ( استادیوم باشگاه نوریچ انگلستان )
  • Vitality Stadium ( استادیوم تیم بورنموث انگلستان )
  • Vicarage Road ( استادیوم تیم واتفورد انگلستان )

بروزرسانی ۴۵۰ چهره در بازی، شادیِ پس از گل‌های جدید، استفاده داور از اسپری، آب و هوای متنوع‌تر و ۹۰۰ شعار جدید!

۴۵۰ چهره در بازی بروزرسانی شده‌اند. همچنین اگر به یاد داشته باشید بعضی از بازیکنان تیم رئال‌مادرید اسپانیا هم دارای چهره‌هایی کاملا جدید و فوق‌العاده طبیعی‌تر هستند. همچنین شادی گل‌های جدیدی هم نظیر شادی در برابر دوربین یا به همراه بازیکنان ذخیره تیم هم وجود دارد! سعی شده که خوشحالی بازیکنان مطرحی نظیر کریستیانو رونالدو هم طبیعی‌تر از قبل به نظر بیاید. یکی دیگر از نکات جالب بازی هم استفاده داور از اسپری مخصوص در هنگام ضربات آزاد است. ۹۰۰ شعار جدید که توسط تماشاگران سر داده می‌شود نیز از دیگر پیشرفت‌های بازی است. از جمله‌ی این شعارها می‌توان به Allez Paris که مخصوصا هواداران تیم پاری‌سن‌ژرمن بوده اشاره کرد. همچنین آب و هوا هم در بازی دست‌خوش تغییر شده و شما می‌توانید بازی خود را در هوای تاریک، مه‌آلود، نیمه ابری، برفی، آفتابی و بارانی دنبال کنید. همچنین در بازی احتمال بارش باران به طور تصادفی نیز وجود خواهد داشت!

فوتبال زنان!

شایعات اضافه شدن فوتبال بانوان به فیفا از یکی دو نسخه قبل مطرح شده بود که در نهایت EA تایید کرد دوازده تیم ملی از فوتبال بانوان در بازی وجود خواهند داشت که البته قابلیت بازی کردن با آن‌ها محدود به خودشان خواهد بود و خبری از بازی مردان و زنان در کنار هم نیست زیرا فیزیک بدنی و شرایط بازی آن‌ها تفاوت عمده‌ای با مردان خواهد داشت. آلمان، آمریکا، فرانسه، سوئد، انگلیس، برزیل، کانادا، استرالیا، اسپانیا، چین، ایتالیا و مکزیک این دوازده تیم خواهند بود که تمامیِ بازیکنان حاضر در آن‌ها به طور کامل اسکن شده‌اند. همچنین الکس مورگان، کریستین سینکلر و استفانی کتلی به ترتیب در مناطق آمریکا، کانادا و استرالیا در کنارِ لیونل مسی بر روی کاور بازی قرار خواهند گرفت.

دموی فیفا ۱۶ هجدهم شهریور عرضه خواهد شد و خود بازی هم ۳۱ شهریور سال جاری عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که ویژگی‌های بالا مهم‌ترین تغییرات بازی خواهد بود و نکات دیگر در خصوص هسته‌ی کلیِ گیم‌پلی بازی در هنگام انتشار فیفا ۱۶ مشخص خواهد شد.

منبع

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۴ پاسخ‌ها

  1. این بار خیلی بهتر شده و بازم میبینیم که EA توی اعداد فرد فیفا یه سبک جدید میاره توی فیفا و توی اعداد زوج اون سبک رو تکمیل و پیشرفت میده
    روی جزئیات خوبی کار شده مخصوصا تمرین دادن بازیکنا و اوضاع خرید و فروش ها
    البته میتونست به جای بوندسلیگا، لالیگا رو لایسنس کامل بکنه…
    بوندسلیگا هم باز خوبه
    ممنون مقاله ی مفیدی بود و به نوعی میشه گفت تحلیل کامل نمایش فیفا تو گیمزکام بود+یه سری اطلاعات جزئی تر :yes: :yes:

  2. secret گفت:

    مقاله مفیدی بود :yes: :yes: :yes:
    به نظرم تو گرافیک PES از FIFA خیلی بهتره و کلا PES یه بازی برای حرفه ایاست اما FIFA یک بازی آرکیده

  3. مهدی گفت:

    ممنون از مقاله
    کاش روی گلر ها هم کار کنه بعضی وقتا خیلی سوتی میدن
    راسنی دموی بازی چند گیگ ممکنه باشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *