نبرد با طبیعت | پیش نمایش Rise of The Tomb Raider

یکی دیگر از بازی های مورد انتظار سال ۲۰۱۵ عنوان پر طرفدار Rise Of The Tomb Raider می‌باشد که بصورت زمانی به انحصار مایکروسافت و کنسول های نسل هشتم و هفتم آن در آمده است ، این عنوان که با سبک اکشن/ماجراجویی و سوم شخص توسط استدیو Crystal Dynamic در حال توسعه می باشد، قرار است در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۹ آبان ۱۳۹۴) برای دو پلتفرم Xbox One و Xbox 360 منتشر شود و پس از وقفه زمانی نا معلوم برای دیگر پلتفرم ها نیز به انتشار در آید .
در این مقاله قصد داریم تحلیلی مفصل داشته باشیم بر اطلاعات منتشر شده و نمایش های بازی در ۲۰۱۵ Gamescom و E3…با ما همراه باشید!
در اوایل مقاله میخواهیم شما را با داستان این نسخه آشنا کنیم ، داستان بازی از جایی شروع میشود که لارا ( شخصیت اصلی بازی ) پس از حوادث دردناک و غیر منتظره ی جزیره ی yamatai دچار آسیب های روحی و روانی شده ، و در این نسخه برای بدست آوردن راز های بقا و جاودانگی به همراه دوست و همکار خود Jonah Maiava پا به سرزمین های برفی و یخ زده ی سیبری گذاشته است سرزمین گسترده ای که لارا در آن با هر نوع خطراتی روبه رو است ، خطراتی از قبیل : سیل ، طوفان ، بهمن ، حمله حیوانات وحشی مانند ببر ها ، گرگ های آلفا و خرس های غول پیکر که تمام اینها جزء وحشی گری و بی رحمی طبیعت سیبری به حساب می آید ، اگر دقت کنیم این بی رحمی طبیعت در نسخه ی قبلی بازی نیز به نمایش کشیده شد در اصل سازندگان همیشه طوری مراحل بازی را طراحی میکنند که یک بخش اصلی مبارزه ی لارا با طبیعت و خطرات ناشی از آن صورت بگیرد .

j534933_Tomb-Raider-6.jpg

به گفته ی سازندگان لارا در این نسخه از هر لحاظی کاملا تغیر کرده است ، به خصوص از لحاظ روحی و روانی که آسیب های جبران ناپذیری به او وارد شده است اصلی ترین دلیل لارا هم برای سفر به سرزمین یخ بسته ی سیبری پیدا کردن مکان افسانه ای به نام Kitezh است ، لارا معتقد است که در این مکان میتواند راز بقا و جاودانگی خود را بدست بیاورد و آرامش را وارد زندگی خود کند تا از این طریق آسیب های روحی اش را از بین ببرد ، هدف دیگر لارا از سفر به سرزمین خطرناک سیبری این است که او فکر میکند یک فرد غریبه در دنیای واقعی به حساب می آید زیرا اگر شما هم در جمعی باشید و صحبت هایی نظیر معجون جاودانگی، راز خورشید و ماه تابان و فرقه ی شیطانی به میان بیاورید دیگران به شما توصیه میکنند که خود را به یک پزشک نشان دهید، به همین دلیل لارا سعی دارد تا در سفر جدیدش برای هر چیز شگفت انگیز و عجیبی که میبیند مدرک جمع کرده تا دیگران به صحت حرف های او پی ببرند. لارا در همان اوایل سفر خود با توجه به صحبت های دشمنان و GPSهایی که در نسخه قبلی بدست آورده بود متوجه می شود که دشمن اصلی او در این نسخه نیز سازمان مخفی Trinity است، سازمانی که در طول بازی به دنبال یافتن سر نخی برای پیدا کردن شهر Kitezh است و به نظر می رسد نماینده های این سازمان برای آمدن به سیبری همان هدفی را دارند که لاراکرافت در پی دارد. به هر حال باید اشاره کرد که نویسندگان بازی طرح بسیار جذاب و مرموزی را برای داستان این نسخه انتخاب کرده اند طوری که مانند نسخه ی قبلی میتواند در این زمینه بازیکن را راضی نگه دارند . طبق مصاحبه های آقای Rhianna Pratchett یکی از نویسنده های ارشد بازی : گفته میشود که این نسخه دارای داستانی مستقل است البته مستقل بودن آن بدین معنا نیست که کاملا متمایز با نسخه های قبلی باشد بلکه در این میان یک ارتباط مفهومی و جزئی بین سفر های هیجان انگیز و خطرناک لارا وجود دارد .

” ماجراجویی در سیبری “

در این بخش قصد داریم تا هر دو نمایش جذاب بازی که در دو نمایشگاه مختلف E3 2015 – GC پخش شد را از جهات مختلف بررسی کنیم منتهی تحلیل دقیق تر و به نوعی مفصل تر ما بر روی تریلر رسمی E3 این عنوان است، تریلر رسمی E3 2015 از جایی شروع میشود که لارا در یک غار سرد و تاریک قرار دارد و برای روشنایی نور افکن پیشرفته و LEDمانند خود که نور آن به رنگ آبی است را روشن میکند ، کمی جلوتر Jonah Maiava (دوست و همراه لارا در این سفر) را مشاهده میکنید، از غار که بیرون می آیید طبیعت سرد و یخبندان سیبری را مشاهده میکنید ، برف همه جا را فرا گرفته روی زمین ، کوهستان ها ، غارها و صخره ها ، توده ی هوا سرد و نیرومند سیبری که بر خلاف مسیر لارا وزش میکند حرکت آنها را کند و سخت تر میکند عمق برف بر روی زمین آنقدر زیاد است که پای لارا تا نیمه به زیر برف فرو میرود .

Rise-of-the-Tomb-Raider-5

“کوه ها و صخره های یک دست سفید پوش سیبری”

 

در ادامه یک صحنه سینماتیک زیبا از طبیعت سیبری مشاهده میکنید کوه های لاجوردی فرسوده از دور دست عظمت خود را نشان میدهند و خانه های سنتی سیبری که در دامنه ها جا خوش کرده اند، کمی جلوتر لارا به همراه Jonah قصد بالا رفتن از یک صخره یخ زده و خطرناک را دارند به همین دلیل زیپ دوطرفه را به خود میبندند تا درهنگام از دست دادن تعادل و یا لیز خوردن از صخره به پایین پرتاب نشوند ، لارا اینبار نیز همانند نسخه ی قبلی دو تبر مخصوص صخره نوردی خود را به همراه دارد همانطور که میدانید لارا برای بالا رفتن از کوه ها و صخره ها به این دو تبر مقاوم خود نیاز دارد ، او به سرعت از روی صخره بالا میرود و به Jonah نیز توصیه میکند با تمام توان از روی این صخره خطرناک بالا بیاید تا به مشکل بر نخورد ، در ادامه قسمتی از صخره به دلیل فشار پیش از حد توده هوایی ترک بر میدارد و دو شقه میشود به همین دلیل لارا مجبور است که به صخره سمت راست پرش بزند ، در این صحنه میتوان به شجاعت بالای لاراکرافت اشاره کرد همانطور که سازندگان میگفتند ; لارا دیگر در این نسخه از هیچ چیز نمیترسد و همیشه آماده است تا با مخاطرات طبیعی دست و پنجه نرم کند او در تمام کارهایش مصصم است و هر تصمیمی که می گیرد با تمام قوا سعی بر عملی کردن آن دارد، لارا پس از یک صخره نوردی خطرناک موفق میشود به بالای صخره برسد اما از شانس بد او بر اثر برخورد صاعقه به صخره تعادل خودش را از دست میدهد و به پایین پرتاب میشود اما با وجود زیپی که Jonah به او بسته بود لارا فقط به یک صخره برخورد میکند و کمی از هوش میرود ، بعد از هوشیاری کامل او سعی میکند تا با تاپ خوردن به سمت عقب و جلو خود را به صخره مجاور برساند و دوباره از آن بالا برود در حالی که Jonah از او خواهش میکند از این کار دست بردارد اما لارا این بار با شجاعت کامل و به سرعت موفق میشود به بالای صخره برسد .

d743423_go..jpg

” سقوط بهمن ، نمونه ای از Set Pieceهای خارق العاده این عنوان”

 

در ادامه با یک صحنه جدید و خارق العاده که سازندگان آن را تدوین کرده اند بر میخوریم آن هم سقوط بهمن است که برای اولین بار در صنعت بازی های ویدئویی مشاهده شد، در اینجا میتوان به تنوع و نو آوری های گیم پلی این نسخه که سازندگان قولش را داده بودند اشاره کرد، لارا پس از مواجه شدن با صحنه خطرناک سقوط بهمن مجبور میشود که Jonah را رها کند و با سرعت خود را از منطقه بهمن خیز دور کند این بار اظطراب و نگرانی تمام وجود لارا را فرا گرفته اما او همچنان به راه خود ادامه میدهد، باید گفت که فرار لارا از بهمنی که به دنبال او بود تنها یک نمونه از Set Piece های شگفت انگیزی است که Crystal Dynamics برایمان تهیه کرده است. لارا که سعی میکند به سرعت خود را از این مهلکه نجات دهد پس از چند پرش بر روی میله های آهنی، توسط قلابش خود را به یک کابل ضخیم که منتهی به قندیل های تیز و مستحکم است آویزان میکند، پس از اتمام ریل کابل لارا با تمام قدرت از دیواره قندیلی عبور میکند و همراه با جریان آب به یک پرتگاه عظیم می رسد و بهمن نیز همچنین در پشت جریان آب در حال سقوط کردن است او سعی میکند با تبر، خود را بر دیواره های صخره نگه دارد و به صخره مجاور پرش بزند پس از بالا رفتن میبینید که تک سنگ های صخره تک به تک در حال ریزش هستند و لارا سعی میکند که از روی تمامی آن ها عبور کند به آخر صخره که میرسیم مسیری وحشتناک را تماشا میکنیم آن هم فاصله بسیار زیاد صخره روبه رویی لارا است که او را مجبور میکند تا بدون هیچ معطلی به سمت آن پرش بزند لارا موفق میشود خود را بر روی صخره حفظ کند اما بهمن به او امان نداده و لارا همراه با جریان سقوط بهمن به یک جنگل سرد و پوشیده از برف سپرده میشود ، در ادامه تریلر مشاهده میشود که لارا به طور نا مشخصی در یک زندان گیر افتاده و سعی دارد با چکش خود دیوار های فرسوده زندان را از بین ببرد و از آنجا خلاص شود ، اینطور که معلوم است پس از فرار لارا از زندان او در محیط و مقبره ها و غار های جدید ماجراجویی های هیجان انگیز خود را ادامه دهد و طبق گفته ی سازندگان لارا به جز مناطق یخ زده ی سیبری در مناطق خشک و گرم دیگری نیز حضور پیدا میکند ، اما نکته ی جالب درباره صحنه های آخر تریلر E3 غواصی زیر آب و رویارویی لارا با خرس های غول پیکر سیبری است که همه این موارد جزو تنوع و نوآوری های گیم پلی این نسخه به حساب می آید . خوشبختانه سازندگان تصاویر مختلفی از ابزار و سلاح های لارا در این نسخه منتشر کرده اند که به آن میپردازیم ، مانند نسخه ی قبلی تمام سلاح های لارا در پشت ژاکت او جاسازی شده است سلاح هایی مانند : تیر و کمانی مقاوم که با پوست ببر ساخته شده، تفنگ دستی روسیه ای ساخته شده از نیکل به رنگ چوبی، یک چاقوی تیز و زیبا، دو تبر مقاوم برای بالا رفتن از صخره های لغزنده سیبری و مکان هایی مخصوصی برای قرار دادن گلوله های اسلحه و تیرهای مختلف برای کمان پیشرفته لارا، همانند نسخه ی قبلی اصلی ترین سلاح لارا تیر و کمان او به حساب می آید که بیشترین کاربرد را برای او در مبارزاتش دارد.

RiseTombRaiderOverview

“تمام سلاح ها و ابزار های لارا در یک نگاه”

 

متاسفانه Crystal Dynamics در نسخه قبلی سنت شکنی کرد و تمام ماجراهایی که لارا تجربه کرده بود را فقط در یک جزیره قرار داد، و این امر باعث نا رضایتی طرفداران شد که به نوبه ی خود یک نکته منفی نیز به حساب می آمد، حال سازندگان در Rise Of The Tomb Raider وعده دادند که تمامی ماجراجویی های لارا در دو منطقه ی مختلف از سراسر جهان رخ میدهد، فعلا تنها یک منطقه به نام سیبری در بازی مشخص شده و هیچ اطلاعاتی راجع به منطقه دوم به بیرون درز نکرده تنها گفته سازندگان در رابطه با منطقه دوم این است که، این منطقه وسعت بسیار زیادی نسبت به منطقه اول دارد و جزئیات آن نیز خیلی بیشتر از مکان های مختلف سیبری است. گفته می شود که بزرگترین و بی رحم ترین دشمن لارا کرافت، محیط طبیعی بازی خواهد بود، نه انسان‌ها! این امر احتمالا به دلیل تغیرات هوشمند آب و هوایی بازی است که شدیدا روی رفتار و قدرت دشمنان و حیوانات بازی تاثیر می‌گذارد. حال نکات جذاب و قابل توجه ای که از تریلر Gamescom 2015 بازی جمع آوری کرده را در اختیارتان میگذارم، قبل از ذکر نکات باید به گرافیگ هنری و چشم نواز بازی نیز اعتراف کنیم فقط کافیست به اوایل تریلر GC 2015 مراجعه کنید تا منظره فوقالعاده زیبا و دلنشین سیبری که عطر بهاری به خود گرفته را مشاهده کنید، نمایی منحصر بفرد از کاج های بلند که دانه های برف با ظرافت روی شاخه های آن آرام گرفته در پشت آنها نیز کوه ها و صخره های یک دست سفید رنگ عظمت خود را به رخ میکشند، در این صحنه هنری یک اتمسفر گیرا و جذاب نیز دیده میشود که اشاره به آن خالی از لطف نیست.

o014963_gamescom-2015-official-screens-rise-of-the-tomb-ra_2cgv.jpg.png

“منظره ی فوقالعاده دلنشین و لذت بخش”

 

کمی جلوتر قابلیت Upgradeسلاح ها و وسایل مختلف لارا به نمایش در می آید شما میتوانید همانند نسخه ریبوت ۲۰۱۳ با بدست آوردن XPهای مختلف سلاح های مورد نظرتان را ارتقاء دهید، خوشبختانه در این نسخه سازندگان بیشتر بر روی جنبه های Survivalist یا همان بقای لارا تمرکز کرده اند شما میتوانید با کمی تفکر از هر منابعی من جمله : فلزات، مواد معدنی، گیاهان، پوست و چرم جانوران به نحو احسنت استفاده کنید یعنی به راحتی می توانید در Basecamp با ادغام چند اجزای مختلف سلاح ها و ابزارها جدید بسازید برای مثال فقط کافیست با استفاده از مواد منفجره و کمی باروت یک یا چند بمب دست ساز بسازید و هنگامی که تعداد دشمنان زیاد بود بمب هارا به منطقه ای که بیشترشان در آن جمع میشود پرتاب کنید تا تعداد زیادی از آنها تار و مار شوند و در ادامه کار برای شما راحت تر شود. اولین نکته ی جدیدی که در تریلر GC 2015 به چشم می خورد شنای زیر آب لاراکرافت است که در نسخه ریبوت این قابلیت برای لارا وجود نداشت، شنای زیر آب یکی از بخش های مخفی کاری این نسخه به حساب می آید زیرا لارا به راحتی می تواند زیر آب شنا کرده و نگهبان نزدیک رودخانه را به زیر آب کشانده و با سلاح مخصوص خود آن را خفه کند با همین فنون مخفی کاری جذاب شما میتوانید ۱۶۰ XP به خود اختصاص دهید، کمی جلوتر فاز دیگری از مخفی کاری به نمایش در می آید که آن هم حرکت کلیشه ای مخفی شدن داخل ردیفی از بوته هاست، نکته ی دیگر بام های فراوان داخل محیط است که لارا میتواند با بالا رفتن از کلبه ها و رسیدن به بام آنها محیط را از همه نظر بررسی کند و با برنامه مخصوص به استقبال دشمنان برود، کمی جلوتر با یک قتل جذاب و بی رحمانه از سوی لاراکرافت رو به رو میشویم که نشان میدهد لارا این نسخه دیگر لارا نسخه قبلی (ریبوت ۲۰۱۳) نیست که هنگام از بین بردن دشمنانش اظراب و نگرانی در او موج بزند، او اینبار با شجاعت و بی رحمی کامل از ارتفاعی کم بر روی دشمن می پرد و چاقو را در گلوی آن فرو میبرد.

i940727_Tomb-Raider-7.jpg

“تخریپ پذیری محیط در بالاترین سطح خود قرار دارد”

 

در هنگام انجام مراحل موقعیت های زیادی پیش می آید که شما بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید به عنوان مثال با بررسی کلی محیط میتوانید یک تیر به سمت حیوانات پرتاب کرده و آن ها را خشمگین کنید تا به سمت دشمنان شما حمله ور شوند در این صورت نظاره گر از بین رفتن هر دو گروه انسانی و حیوانی به دست همدیگر می شوید که در این مورد میتوان به تقلید سازندگان از سری بازی های FAR CRY اشاره کرد. غافل کردن دشمنان نیز جزو نکات مثبت و ساده بازی به شمار می آید لارا میتواند برای پاکسازی محیط مورد نظرش با پرتاب یک بطری و یا اشیا مختلف دشمن را به چند فرسخ دور تر بفرستد و خود سریعا از محیط خارج شود، یکی از قابلیت های جدید لارا کرافت پرتاب همزمان دو تیر مختلف به مغز دشمنان است که نشان از حرفه ای شدن او در زمینه تیر و کمان است، در زمینه Headshot برای اینکه XP ویژه ای کسب کنید به شما توصیه میکنیم همزمان بر روی دو نفر اینکار را انجام دهید زیرا با هدشات دو نفره ۱۴۵ امتیاز به شما تعلق میگیرد اما با یک هدشات معمولی فقط ۲۵ امتیاز نصیب تان می شود. در ادامه تریلر نیز لارا وارد محیط جدیدی می شود که تعداد دشمنان داخل آن سر سام آور است به همین دلیل دست از مخفی کاری بر میدارد و سبک اکشن در این محیط توسط لارا اجرا می شود همانطور که گفته شد با استفاده از تیر های سمی، گاز اشک آور و بمب های دست ساز دشمنان فراوانی که در یک نقطه حضور دارند را از بین ببرید اما نکته قابل توجه در اواخر تریلر GC 2015 دشمنان جدید و بسیار قدرتمند این نسخه است که مطمئنا کار را برای عبور لاراکرافت دشوار و فشرده خواهند کرد.

b723918_2914750-rottr2.jpg

“مقبره های فرسوده با جزئیات سرسام آور”

 

به گفته سازندگان : Rise Of The Tomb Raider مرز بین ژانر اکشن و مخفی کاری را حفظ کرده و این بازی میخواهد کاری کند تا هر دو طرفداران سبک اکشن و مخفی کاری به یک اندازه مشخص از این عنوان لذت ببرند. برای مخفی کاری در مراحل هم باید ذهنی خلاق داشته باشید زیرا هوش مصنوعی دشمنان به شدت بهبود یافته به گونه ای که با کوچک ترین اشتباه شما متوجه حضورتان می شوند و به صورت گروهی همراه با تاکنیک های متنوع از شما پذیرایی میکنند، در بیشتر مراحل راه فرار برای شما باز است و در صورت اینکه از پس دشمنان بر نیایید به راحتی می‌توانید از طریق شنا کردن، بالا رفتن از درختان و یا پنهان شدن در میان گیاهان و بوته ها از دور راس دشمنان خارج شده و راه دیگری را برای حمله‌ به آن‌ها انتخاب کنید، یکی دیگر از نوآوری های گیم پلی این نسخه که اشاره به آن خالی از لطف نیست، ساخت تله های مختلف برای راحت تر از بین بردن جمیع دشمنان است و ساخت هر تله بستگی به نوع محیط و ابزاری که در اختیار لارا است، نیز دارد . در رابطه با مقبره ها و معما هایشان Noah Hughes کارگردان خوش فکر بازی میگوید که : { در درجه اول ما در این نسخه سعی بر این داشته ایم که تعداد مقبره ها را نسبت به نسخه های قبلی افزایش دهیم و محیط داخل آن ها را نیز گسترش دهیم طوری که تمام مقبره ها وسیع و جذاب جلوه داده شوند، در این نسخه با طیف کاملی از معما های پیچیده و درگیر کننده رو به رو خواهید شد هدف ما این است که بازیکن ها را وادار به تفکر برای حل معما ها کنیم. شما با هر قدمی که در مقبره ها بر میدارید و معما های داخل آن ها را حل می کنید بیشتر با سرگذشت مرموز شهر Kitezh آشنا خواهید شد. }
تا به حال سازندگان اطلاعات مفیدی از گرافیگ این نسخه منتشر نکرده اند ، اما با وجود نسل هشتمی بودن بازی قائدتا باید با یک گرافیگ چشم نواز و خیره کننده رو به رو باشیم، طبق گفته سازندگان این نسخه با یک موتور گرافیگی تازه ساخت و قدرتمند در حال توسعه است. برای صحت و درستی این حرف میتوان به تریلر های منتشر شده از بازی مراجعه کرد. به عنوان مثال : طراحی بسیار حرفه ای سرزمین برفی و یخ زده ی سیبری ، طراحی خیره کننده ی چهره و پوشش و یا سلاح های لارا ، همچنین طراحی بی نقص صخره های یخ زده و لغزنده سیبری ، طراحی قندیل های مستحکمی که بر دیواری های غار ها و صخره ها بسته شده اند ، طراحی هنرمندانه سقوط بهمن برای اولین بار در یک بازی ویدئویی ، افکت زیبای نور آفتاب که به محیط پوشیده از برف سیبری میتابد ، بافت های فوقالعاده مقبره ها و جنگل های سفید پوش و … که همه و همه نوید از یک گرافیگ چشم نواز و بی عیب و نقص را به طرفداران میدهند ، ما هم امیدوارم هستیم که همینطور باشد و بازی در بخش گرافیگ بدون هیچ باگ و یا افت فریمی منتشر شود.

2809271-1424111575-12

“حالات چهره لارا به راحتی از انیمیشن های فراوان داخل صورت او مشخص است”

 

همانند نسخه قبلی این نسخه نیز در بخش موسیقی و صدا پیشگی شخصیت ها فوقالعاده کار کرده است، خوشبختانه صداپیشگی شخصیت اصلی بازی بار دیگر بر عهده خانم Camilla Luddington است ایشان که دارای کارنامه ای درخشان در زمینه صدا پیشگی هستند سابقه کار در سریال تلویزیونی پر طرفدار True Blood نیز دارند ، آهنگساز اصلی این نسخه نیز Jason Graves فردی خلاق و خوش فکر است که سابقه کار بر روی بازی های بزرگی همچون Dead Space , F3AR , Prince Of Persia و Ryman را نیز داراست مطمئنا بیشتر بازیکن ها از ساخته های جذاب و ضرب آهنگ های درگیر کننده او لذت برده اند به همین دلیل امید میرود که در Rise OF The Tomb Raider نیز با موسیقی های منحصر بفرد در مراحل مختلف رو به رو باشیم. یکی از خبر های خوش برای طرفداران نسل هشتمی مایکروسافت این است که Crystal Dynamics تمام تمرکز خود را برای توسعه این عنوان روی کنسول XBOX ONE گذاشته و هیچ دخالتی بر توسعه نسخه XBOX 360 بازی ندارد زیرا یک استدیو کاملا متفاوت به نام Nixxes Software وظیفه پورت بازی را روی کنسول نسل هفتمی مایکروسافت بر عهده دارد.

e019357_return-of-the-tomb-raider-hunt.jpg

“ماجراجویی دیگر با لاراکرافت”

“سخن آخر”

به طور کلی انتظار میرود که عنوان مورد انتظار Rise Of The Tomb Raider در سال ۲۰۱۵ نبرد تنگاتنگی را با ساخته ی جدید ناتی داگ (UNCHARTED 4) که البته هیچ شکی در موفقیت آن جایز نیست ، داشته باشد . به هر حال همه چیز بستگی به گذشت زمان دارد تا ببینیم که این بازی در نمایش های پیش روی خود چه عملکردی را از خود بر جای میگذارد ؟ امیدواریم بار دیگر شاهد خاطره سازی دیگر با شخصیت محبوب و دوست داشتنی لارا کرافت باشیم که قطعا هم همینطور خواهد بود، این بازی دارای پتانسل های خاص و موفقیت آمیزی است که بی شک می تواند آن را به یکی از برترین های سال ۲۰۱۵ تبدیل کند.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۷ پاسخ‌ها

  1. سید محمد مهدی حسینی گفت:

    امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید

  2. علیرضـا علی بخشی گفت:

    ممنون محمد مهدی جان بابت پیش نمایش :yes: ;-)

  3. دانیال نوائیان گفت:

    پیش نمایش بسیار عالی بود . به شخصه بی صبرانه منتظر انتشار این بازی هستم

  4. حسین جون گفت:

    سلام و خسته نباشید مقاله کاملی بود ممنون همشو خوندم این دو عنوان uncharted و thom raider هردو از جهاتی برتر هستند مثلا هیجان بیشتر در بازی uncharted دیده میشه امکان اینکه تامب رایدر برنده شه از یک نظر بیشتر اونم اینه که زمان انتشارش دیر تره و میتونن بیشتر در کارشون دقت کنن و ببینن عنوان ناتی داگ چی کم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *