نگاهی به اتفافات و حواشی کنفرانس PlayStation Experience 2015 + تریلرهای کنفرانس

دومین سالی است که شرکت سونی رویدادی را تحت عنوان “PlayStation Experience” برگزار می‌کند و هدف هم در آن معرفی یا نشان دادن نمایش‌هایی جدید از عناوین مرتبط با برند پلی‌استیشن است. یک Event یا رویدادِ دوستانه که هدف آن جمع کردن علاقه‌مندان پلی‌استیشن دور هم خواهد بود و احتمالا سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت.

 PSX در واقع همانند مراسم‌هایی مانند E3 نیست که شرکت‌های بازیسازی برای رقابت با یک‌دیگر با تمام قوا وارد میدان شوند؛ بلکه بیشتر همایشی است که در آن سعی می‌شود چیزهای جالب و مرتبط با پلی‌استیشن به نمایش در بیاید و البته هواداران سونی هم طیِ این یکی دو سال منتظر معرفی بازی‌های بزرگ در این مراسم هستند در حالی که در این دو سال همچنان خبری از عناوین بزرگی مانند God Of War نشده اما خب هم امسال در کنفرانس PlayStation Experience 2015 و هم پارسال، مراسم هایپ‌هایی را برای علاقه‌مندان به کنسول‌های سونی در پی داشت. از جمله اولین نمایش از گیم‌پلی Uncharted 4 در سال گذشته و پوشیدن تی‌شرت عنوانِ Crash Bandicoot توسط شاون لیدن، یکی از مجری‌های مراسم امسال!

معرفیِ Ni No Kuni 2 Revenant Kingdom

بعد از عرضه موفق Ni No Kuni، بالاخره “Level-5” و “Studio Ghibli” از قسمت دوم این بازی تحت عنوانِ «Revenant Kingdom» در جریان همایش PSX و با یک تریلر با زبان انگلیسی معرفی شد. بازی یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۱۳ بود که حتی نمره فوق‌العاده ۹.۴ را از وب‌سایت IGN دریافت کرد و قسمت دومِ بازی هم قرار است که ادامه‌ای بر وقایع نسخه قبلی باشد. تریلرهای بعدی بازی با نشان دادن ویژگی‌های جدید در آینده منتشر خواهند داشت. فعلا خبری از انتشار جزئیات بیشتر در مورد گیم‌پلی یا تاریخ انتشار بازی نیست و باید تا چند وقت دیگر صبر کنیم. همچنین تصاویر جدیدی هم از بازی منتشر شده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

تریلر جدیدِ Uncharted 4، قابلیت حق انتخاب در مورد دیالوگ‌ها را به شما نشان می‌دهد

ناتی‌داگ با یک تریلر پنج دقیقه‌ای که با حضور نیتن و برادرش سَم همراه بود، قابلیت حق انتخاب در مورد دیالوگ‌ها را نمایش داد. فراموش نکنیم که دیالوگ‌ها یکی از ارکان اصلیِ سری بازی‌های آنچارتد است که طنز حاضر در آن‌ها، همواره از نکات مثبت این سری محسوب می‌شود. در مراسم The Game Award هم از یک کاراکتر مونث جدید به عنوان دشمن نیتن رونمایی شد و این دومین نمایش بازی در این یکی دو روز محسوب می‌شود. بازی ۱۸ مارچ ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد و بتایِ بخش چندنفره آن هم‌اکنون قابل دانلود و بازی برای دارندگانِ Uncharted: The Nathan Drake Collection است.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

نمایش فوق‌العاده از گیم‌پلیِ ریمیکِ Final Fantasy 7

بازسازی مجدد فاینال فانتزی ۷، یک خبر فوق‌العاده برای طرفداران این سری بود. نمایش گیم‌پلی بازی که در آن شاهد گرافیک فوق‌العاده بازی و البته گیم‌پلی سریع و بهبود یافته هستیم، نشانگر کارِ فوق‌العاده نومورا، سازنده اصلی بازیست و به نظر می‌رسد FF7 یکی از بهترین بازسازی‌های تاریخ صنعت گیم تا به اینجا باشد. همچنین اعلام شده که نسخه‌ی پی‌سی بازی امروز برای PS4 در دسترس خواهد بود و ریمیک هم در تاریخی نامعلوم ( اما نه چندان دور ) منتشر خواهد شد. به خریداران بازی یک تم ویژه اهدا خواهد شد.

final_fantasy_7_remake_theme-1-600x338

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

F.A.N.G، کاراکتر جدید Street Fighter V

کپکام یک‌سال پیش اعلام کرد که SFV، تنها برای پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی عرضه می‌شود و خبری از عرضه آن بر روی ایکس‌باکس‌وان نخواهد بود و حالا بعد از گذشت این مدت، آن‌ها کاراکتر جدیدی را تحت عنوان “F.A.N.G” معرفی کردند و به این ترتیب وی هم به جمع شخصیت‌های بازی اضافه خواهد شد. بازی ۱۶ فوریه عرضه خواهد شد.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

معرفیِ یاکوزا ۰ برای PS4 و تایید انتشار آن برای کشورهای غربی + اخباری از یاکوزا ۵

نسخه جدید سری یاکوزا تحت عنوان “Yakuza 0” معرفی شد و انتشار آن برای کشورهای غربی هم تایید شد تا علاوه بر یاکوزا ۵ که قرار است “هشتم دسامبر” برای پلی‌استیشن ۳ عرضه شود، گیمرهای غربی هم بتوانند از این نسخه که به نوعی یک پیش‌زمینه برای سری یاکوزا محسوب می‌شود لذت ببرند. یاکوزا یک عنوان تقریبا جهان آزاد است که البته اِلمان‌های متفاوتی با عناوین غربی دارد و علاوه بر این دارای سیستم مبارزات متفاوت و البته بسیار گسترده‌ای با عناوین هم سبک خود بوده و در کل عنوانی است که بازیکن در آن باید به بازی‌های شرقی علاقه‌مند باشد. بازی قرار است سال ۲۰۱۶ برای آمریکای شمالی عرضه شود و این اتفاق قطعا بهترین خبر برای طرفداران این سری خواهد بود.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

انحصاری دیگر پلی‌استیشن ۴ یعنی Ni-Oh هم برای غرب عرضه خواهد شد

بازی جدید Team Ninja یعنی Ni-Oh نیز که به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد، برای کشورهای غربی منتشر می‌شود. عنوانی که مرتبط با زندگی یک سامورایی در قرن شانزدهم در کشور ژاپن است و اِلمان‌های Hack And Slash در آن حرف اول را می‌زند و قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ عرضه شود. با این اوصاف می‌توان گفت که PSX امسال برای علاقه‌مندان به عناوین شرقی، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. Ni-Oh اولین بار در E3 2005 معرفی شد و حتی برای سال ۲۰۰۶، تاریخ انتشار خورد اما کنسل شد تا این که دوباره در دست ساخت قرار گرفته است.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

۱۲ آوریل ۲۰۱۶، منتظر Ratchet & Clank باشید

یکی از عناوین هیجان‌انگیز و دوست داشتنی سونی یعنی R&C، چیزی حدود چهارماه دیگر برای PS4 عرضه خواهد شد و نمایشی جدید هم از سوی تد پرایس و اعضایِ تیم از بازی نشان داده شد. یک عنوانِ پلتفرمر جذاب که تریلر منتشر شده از آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

یک‌سال اشتراک PlayStation Now با صد دلار و ۹ بازی از طرف برادران وارنر!

PS Now سرویس چندان فوق‌العاده‌ای برای کاربران سونی نبوده و حتی آن‌هایی که صاحب اینترنت فوق‌العاده هستند هم در استریم بازی‌های نسل قبل دچار مشکل شده‌اند و PS Now همچنان در کشورهای جهان سوم نظیر ایران کاربرد ندارد. به هرحال پیشنهاد فوق‌العاده‌ای که سونی ارائه داده، پرداخت صد دلار برای استفاده از بازی‌های این سرویس و کرایه آن‌ها به مدت یک سال است. علاوه بر این عناوینی مانند سه نسخه‌ی سری بتمن آرکهام در نسل هفتم، مورتال کمبت، اینجاستیس، سری‌ بازی‌های لگو مووی، لگو هری‌پاتر، لگو بتمن و البته F.E.A.R هم در این پیشنهاد ویژه گنجانده شده‌اند.

22919627073_223b958fc7 23546707355_5f3a8a6ed3

دو خبر از هیتمن

اول این که عنوان HITMAN:GO که برای اسمارت‌فون‌ها عرضه شده بود، در راه پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتاست و تفاوت عمده‌ای با هیتمن‌های سوم شخص دارد. شما باید در قالب مدلی متفاوت از مامور ۴۷، بازی را به صورت مخفی‌کاری پیش ببرید. ساده‌ترش این است که بازی یک عنوان پازلِ طراحی شده برای پلتفرم‌های دستی است و شاید خیلی به درد پلتفرم‌های دستی نخورد.

photo_2015-12-06_22-12-38

خبر بعدی هم آن است که طبق وعده Square Enix، نسخه بتای عنوان “HITMAN” در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ برای تمامیِ کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند قابل بازی خواهد بود و مرحله‌ای از بازی را نشان می‌دهد که مامور ۴۷ در آن با دایانا ملاقات می‌کند و سپس برای از بین بردن هدف خود، ماموریت را آغاز می‌کند. علاوه بر این‌ها بازی قرار است برای کنسول پلی‌استیشن ۴ محتوای انحصاری داشته باشد و این کنسول لید پلتفرمِ نسخه‌ی جدید هیتمن خواهد بود. نحوه عرضه بازی به این شکل خواهد بود که ابتدا کانترکت‌ها و محتوای بازی به تدریج قابل دانلود خواهد بود و سازندگان از بازی تا مدت‌ها پشتیبانی خواهند کرد و سپس نسخه‌ی کامل بازی با تمامی این محتواها در دسترس خواهد بود. به نظر می‌رسد که بتای نسخه‌ی پی‌سی با یک هفته تاخیر نسبت به PS4 عرضه شود. مامور ۴۷ در این نسخه در کشورهای اروپایی ساحل مدیترانه، آفریقا و آسیای شرقی حاضر خواهد بود. محیط بازی برخلاف نسخه‌ی “ابسولوشن”، بازتر و یا بهتر بگویم سندباکس خواهد بود.

hitman_beta_2-600x338  hitman_beta_1-600x338

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

معرفی Ace Combat 7 برای PS4 و PSVR

Bandai Namco، جدیدترین نسخه از بهترین شبیه‌ساز پرواز دنیا یعنی Ace Combat را معرفی کرد. عنوانی که با استفاده از موتور گرافیکیِ «آنریل انجین» و البته تکنولوژی trueSKY ساخته خواهد شد و دارای ویژگی‌های خاصی برای هدست مجازی سونی خواهد بود. در AC7 می‌توانید بهترین هواپیماها و جنگنده‌های حال و حاضر دنیا را کنترل کنید و با استفاده از بخش چندنفره بازی، با دوستان خود به رقابت بپردازید. هنوز تاریخ انتشاری برای AC7 مشخص نشده است.

ace_combat_7-2  ace_combat_7-1gallery

ace_combat_7_03

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

چند خبر کوتاه!

  • بتای عنوان Battleborn زودتر از تاریخ مقرر شده عرضه خواهد شد و همچنین  کاراکتری جدید برای بازی تحت عنوان “توبی” معرفی شد که یک پنگوئن بوده و در بتا هم قابل بازی است. بتل‌بورن در تاریخ سوم ماه می ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.
  • نسخه‌ پلی‌استیشن ویتایِ عنوان Bastion، عنوانِ Nuclear Throne و همچنین Fat Princess Adventures هم‌اکنون از استور پلی‌استیشن قابل خریداری هستند.
  • چند عنوان جدید دیگر هم برای PlayStation VR معرفی شد که از بین آن‌ها می‌توان به Job Simulator، The Modern Zombie Taxi Co، Golem و Rez Infinite اشاره کرد.
  •  Dying Light: The Following – Enhanced Edition، نام بسته‌ الحاقی این بازی است که فوریه ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن ۴، پی‌سی و ایکس‌باکس‌وان منتشر خواهد شد.
  • چند عنوان مستقل جدید برای خانواده پلی‌استیشن معرفی شد. از جمله ۱۰۰ft Robot Golf ( پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن VR )، عنوانِ Brawlhalla ( برای پلی‌استیشن ۴ )، بروتال برای پلی‌استیشن فور و چند بازی دیگر.
  • یوبی‌سافت بازی جدیدی را برای هدست واقعیت مجازی سونی (VR) منتشر می‌کند که دارای بخش مولتی‌پلیر تا شش نفر خواهد بود و “Eagle Flight” نامیده شده است.
  • Guns Up، نام یک عنوان Free To Play یا رایگان است که پلی‌استیشن۴، پلی‌استیشن۳ و پلی‌استیشن ویتا از آن ساپورت می‌کنند.
  • مورتال کمبت، عناوین بتمن و چند نسخه از سری بازی‌های لگو که در نسل هفت منتشر شده‌اند، هفته آینده برای سرویس PlayStation Now منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان به این عناوین می‌توانند در صورت داشتن اینترنت قوی، از استریم این بازی‌ها استفاده کنند.
  • Don’t Starve Together برای پلی‌استیشن ۴ معرفی شد و قابلیت بازی به صورت Co_Op و البته اسپلیت‌اسکرین خواهد داشت.
  • بازی جدید اپیک‌گیمز که یک عنوان سوم شخص در سبک MOBA خواهد بود، علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای پلی‌استیشن ۴ هم منتشر خواهد شد و دارای مُدهای مرتبط با این سبک نظیر مبارزات پنج به پنج در سه لوکیشن جنگلی خواهد بود.

 

دانلود ویدیو در دو کیفیت متفاوت:

360p          720p

  • Awakening نام نخستین بسته الحاقی عنوان Call Of Duty: Black Ops3 است که به مدت ۳۰ روز در انحصارِ کنسول پلی‌استیشن ۴ خواهد بود و اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. این DLC نقشه‌های جدیدی را به بخش مولتی‌پلیر و البته مُد زامبیِ بازی اضافه خواهد کرد.
  •  MLB 16: The Show نام نسخه جدیدِ بهترین شبیه‌ساز بیس‌بال حال و حاضر دنیاست که این بار هم قرار است به صورت انحصاری برای PlayStation 4 و البته PlayStation 3 در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۶ عرضه شود.
  • پنجاه مبارزِ جدید به عنوان “The King of Fighters 14” اضافه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این رویداد چیست؟ آیا از آن راضی بودید؟ آن هم در حالی که نظرات منفی نسبت به این رویداد بیشتر از نظرات مثبت است.

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. کنفرانس امسال هم مثل پارسال هیجان انگیز بود
    تشکر از محمد عزیز بابت اطلاع رسانی کامل اخبار و حواشی کنفرانس PSX 2015
    امیدوارم یکی دو ماه دیگه uncharted 4 رو تاخیر نزنن :rotfl: :-D

  2. مهران تهرانی گفت:

    من که راضی بودم ممنون از اقای سپهری :yes:

  3. payam majidi گفت:

    من که بشدت منتظر بازی هیتمن واسه پی اس ۴ هستم.کلا خاطرات خوبی با این بازی دارم :-)

    • بازی فوق العاده جذابی نشون داده تا حالا و احتمالا بعد از انتشارشم دوباره همین نظر رو داشته باشیم

      اما من هیچ وقت نتونستم حتی یکی از بازی های این سری انجام بدم

      حتی نتونستم فیلم هاشم نگاه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *