نینتندو سر از وسایل سنجش سلامت درآورده است

 

پس می‌گویند وسایل الکترونیکی را موقع خواب از نزدیکی خود دور کنید چون اشعه مضر تولید می‌کنند هان؟ اما نینتندو در پی ساخت وسیله‌ای است که برعکس، خواب افراد را کنترل کرده و به حفظ سلامت جسمی آن ها کمک می‌کند.

 

Nintendo-Details-Third-Party-Support-and-Online-Functionality-for-the-3DS-2

این دستگاه سنسور نینتندو و کل سیستم که QOL نام گرفته است، مخفف عبارت Quality of Life (کیفیت زندگی) می باشد. نینتندو در توضیحات آن گفته است که پنج نفی احساسی در آن وجود دارد: پوشیدنی نیست، تماسی نیست، قابل کنترل نیست، صبر نمی‌کند و نصب شدنی هم نیست. بنابرین این دستگاه را قرار نیست روی بدنتان قرار دهید و قرار هم نیست دست به آن بزنید، خودش کار خودش را انجام خواهد داد؛ بدین ترتیب که از طریق امواج رادیویی، تحرک، تنفس، ضربان قلب و خستگی را ثبت کرده و برای آنالیز روی سرور های شرکت مخابره می‌کند. سپس نتایج را روی دستگاه های بازی خاصی – که باید منظور از آن کنسول های نسل جدید شرکت باشد – می‌فرستد. نینتندو برای اجرایی کردن این پروژه، با یک شرکت امریکایی تولید وسایل و تجهیزات سلامتی با عنوان ResMed وارد همکاری شده و قصد دارد QOL را ۲۰۱۶ عرضه کند. بعد از مجسمه های amibbo، این دومین ابتکار سخت افزاری نینتندو در این سال به حساب می‌آید.

 

فرشاد خرمی

فعال در عرصه گیم عمدتا به عنوان خبرنگار. ژورنالیستی سایبر را به عنوان یک حرفه نگاه می کنم و مطالعات بسیاری در این زمینه داشته ام. همچنین تجربیات و اطلاعاتی در زمینه نقد و بررسی گیم و اصول و فنون آن دارم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

۳ پاسخ‌ها

  1. علی رحمانی گفت:

    خدا می دونه مقصد بعدیشون چیه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *