کوچولوهای خشن|پیش نمایش South Park: The Stick of Truth

یک مدتی ساخت بازی از روی فیلمهای سینمایی رواج داشت و بعد ساخت فیلم از روی بازیهای رایانه ای و حال بازی ها روند ساختشان به سمت و سوی تقلید از روی سریال های پرمخاطب تلویزیونی رفته است. مانند بازی مرده متحرک و همین بازی که قرار است آن را معرفی کنیم. اتفاق بدی نخواهد بود اگر که واقعا در روند ساخت بازیها دقت شود و نویسندگان و مشاوران سریالها در روند ساخت بازی دخالت جدی داشته باشند و البته اگر این دخالت به طور مستقیم هم باشد که دیگر عالی میشود. سریال مرده متحرک به لحاظ جذب مخاطب واقعا عالی عمل کرد و بازی آن با همان عنوان هم در چند اپیزود ساخته و منتشر شد که اتفاقا آن هم بسیار عالی عمل کرد و جایزه برترین بازی سال را از آن خود کرد, اما در مورد روند مکمل سازی بازی و سینما میشود گفت بازی سازان و سینماگران چندان موفق عمل نکرده اند, عناوینی چون مکس پین و هیتمن گواه بر این مدعا هستند. این مورد که آیا این روند ساخت درست است یا خیر باید بگوییم بله چرا درست نباشد ولی به شرط آنکه تحقیقات به طور مکفی انجام شده باشد و کار کاملا به صورت حرفه ای جدی گرفته شود و از عوامل بازی و یا فیلم حتما در پروژه به طور مستقیم استفاده شود مانند آنچه در بازی مدال افتخار تهاجم متفقین شاهد بودیم که خود استیون اسپیلبرگ در پروژه نقش داشت و ما شاهد یک بازی بسیار خوش ساخت و محبوب هم شدیم. به هرحال عنوان پیش رو با نام پارک جنوبی از روی یک سریال با همین نام که به صورت کارتونی هم بوده است در حال ساخت می باشد و تا تاریخ ۴ مارس همین امسال یعنی ۲۰۱۴ وارد بازار خواهد شد. دو تن از سازندگان اصلی سریال هم در روند ساخت بازی دخالت مستقیم دارند. این میتواند نکته مثبت و خوبی باشد.

عنوان: South Park: The Stick of Truth

سازنده: Obsidian Entertainmetn

ناشر: Ubisoft

سبک: Role-Playing

پلتفرم: Pc/X360/Ps3

انتشار: ۴ مارس ۲۰۱۴

خوب اول کمی از سریال برایتان توضیح دهیم. این سریال حاصل دسترنج دو دوست و همکار با نامهای تری پارکر و مت استون می باشد. داستان سریال مربوط به چند دانش آموز و اتفاقات پیرامون آنها و بحث ها و مشاجرات آنها می باشد. اینکه شما تصور کنید موضوع داستان سریال مربوط به گروه سنی الف و کودک و نوجوان است سخت در اشتباه هستید بله داستان سریال به گروه سنی +۱۸ حتی برمیگردد! شخصیتهای داستان از جمله  استن مارش، کایل برافلاوسکی، اریک کارتمن و کنی مک‌ کورمیک می باشند. این شخصیتها در شهری خیالی با نام پارک جنوبی در ایالت کلورادو گذارن میکنند و مشاجرات و فعالیتهای آنها به نقد و بررسی برخی مسائل اجتماعی و حتی سیاسی میپردازد! چیزی حدود ۱۷ سال است این سریال در حال پخش است و روز به روز به مخاطبین آن افزوده میشود!

اما ماجرا در بازی به چه شکل است؟ خدمتتان عارض شویم که چوب حقیقت به اصطلاح در محله دزدیده میشود توسط یکسری شخصیتهای منفی با نامهای Crab People, Underpants, Gnomes Gingers  و بچه های محل تصمیم میگیرند که همسایه جدیدشان را حمایت کنند تا درسی درست حسابی به اینها بدهند. شخصیت اصلی بای همان همسایه جدید و در واقع New Kid  می باشد. بچه ها کم کم و با انجام ماموریتهای مختلف به شما اطمینان خواهند کرد! شما قدرتهای محدودی دارید و باید برای تقویت آنها غذا بخورید و بی مورد آنها را هدر ندهید.

محیطهای بازی کاملا رنگارنگ و دو بعدی و کارتونی خواهد بود. رنگ بندی بازی بسیار زیبا و مفرح خواهد بود و به هیچ وجه از مبارزات بین انسانها و الفها خسته نخواهید شد. این محتوا و نوع مشاجرات و ارتباطات کاراکترها در بازی خواهد بود که بسیار پرمغز و زیبا خواهد بود.

چند کلاس در بازی وجود دارد از جمله Fighter, Thief ,Mage , Cleric.

تلفن همراه شما منوی شما در بازی خواهد بود. شما باید در طول روند بازی اعتماد و اطمینان شخصیتهای بازی را بدست آوردی. شخصیتهای سریال هم در بازی وجود خواهند داشت و شما در طول بازی با آنها برخورد خواهید داشت.

این بازی دارای تعدادی بسته‌ی DLC نیز می‌باشد که سه تای اول در انحصار کنسول مایکروسافت یعنی Xbox360 خواهد بود. همچنین نسخه‌ی مخصوص Xbox360 از فرمان‌های کینکت نیز پشتیبانی خواهند کرد که به بازیباز این امکان را می‌دهد تا بازی را توسط صدایش کنترل و یا Cartman و دیگر کاراکتر‌ها را سرزنش کند.

این بازی به علت محتوایی که برخی اوقات غیر اخلاقی نیز می‌باشد، در استرالیا سانسور خواهد شد. سازندگان در اعتراض به این عمل، در قسمت‌های سانسور شده یک کوالای غمگین را قرا خواهند داد. به تازگی نیز اعلام شد که سه مرحله از  Mini Game های بازی برای نسخه‌ی استرالیا حذف شدند.

اما دو سه شخصیت از بازی را نیز معرفی خواهیم کرد.

اریک کارتمن که همکلاسی چاق استن و کایل است. ۴۵ کیلو وزن دارد. اریک مبتکر، بلند پرواز، بددهن، و یک نژادپرست واقعی است.

کنی مک‌کورمیک که همکلاسی استن و کایل است که همراه با کارتمن چهار دوست سریال را تشکیل می‌دهد. کنی در یک خانواده فقیر زندگی می‌کند.

استن مارش که خوش‌قیافه‌،  باهوش و البته کمی با احساس ولی منطقی است بهترین دوست استن، کایل نام دارد.

کایل برافلاوسکی که کایل بهترین دوست استن است. خانواده کایل یهودی هستند ولی خود او مذهبی نیست. او نیز مانند استن، باهوش و بااحساس است.

بازی هم به مانند سریال ظاهر دو بعدی خود را حفظ کرده است و کاملا به سریال و اصول آن پایبند بوده است!

نحوه مبارزات در بازی به صورت خیالات بچه گانه قرار داده شده است. مثلا توپهای آتشین و شمشیرهای خیالی چوبی و این ماجراها. شما به راحتی میتوانید در بازی بین شخصیتهای پارک جنوبی سوییچ داشته باشید.

انواع تهاجم در بازی موجود خواهد بود مانند سحر و جادو و حمله با اسلحه ها. مثلا خشک کردن حریفان و سلاح ها مثلا شمشیر چوبی و گلف و اینها خواهد بود. سلاح ها قابلیت ارتقا خواهند داشت.

بازی حالت بیشتر فانتزی و مفرح خواهد داشت مثلا استفاده یک قابلمه به جای یک کلاه خود زرهی جنگی!!

اما اظهار نظر جالب پارکر در مورد بازی و تلاشهایشان در چهار سال گذشته و تاخیر خوردن بازی:" ما نمی خواهیم بازیمان از سایت Gamespot نمره ی ۴ بگیرد! البته فقط امیدواریم."

به هرحال با توجه به دخالت دو تن از سازندگان اصلی سریال میتوان امید داشت این بازی حرف ها و معیارهای جدیدی را برای عرضه داشته باشد و تا زمان عرضه بازی بایستی صبر کرد. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

فرشید عبدلله پور

 

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

۲ پاسخ‌ها

  1. دانیال نوائیان گفت:

    ممنون فرشید جان بابت مقاله ی بسیار زیبات

  2. علی عزیزی فر گفت:

    من عاشق سریالش بودم و هستم…
    بـازیش هم حس جالبیه…
    هم به خاطر انیمشن های جالب و هم به خاطر ۲ بعدی بودن…
    ممنون به خاطر مقاله خوبت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *