گازشو بگیر … | اولین نگاه به The Crew

با یکم سرعت چطوری ؟ کدوم ماشینو می خوای؟ لامبورگینی؟ فراری؟ بوگاتی ؟ بیا بیخیال قوانین جاده شیم یکم گاز بدیم حال کنیم . سریع ترین ماشین رو بردار که یکم دیگه مسابقه شروع می شه . نه نه وایسا . ماشینی بردار که بتونی بزنی بقیه رو باهاش داغون کنی مثل Shelby . به هر حال زود تصمیم بگیر خیلی به شروع مسابقه باقی نمونده . خودتو آماده کن که کم کم باید تو جاده ها امپراطوری کنی . راستی تا یادم نرفته بگم خونت پای خودت . حالا دیگه خود دانی . این ماشین و این جاده . این گوی و این میدان .

نام عنوان : The Crew

سازنده : Ivory Tower ,Ubisoft Reflections 

ناشر : Ubisoft

سبک : Racing

پلتفرم ها : Microsoft Windows , Xbox 360 , Xbox One , PS4

تاریخ انتشار : سال ۲۰۱۴

شاید درخشش عناوین ریسینگی چون NFS یا Forza فرصتی برای گیمر ها باقی نگذاشته باشد که به بازی Racing دیگری فکر کنند اما همیشه کمی تنوع خوب است . The Crew می تواند تجربه ی جدیدی برای طرفداران سبک ریسینگ باشد . IP یوبیسافت با تمام ویژگی های منحصر به فرد و گرافیک زیبا شاید تنها یک اشکال داشته باشد . اشکالی که می تواند بسیاری از ما ایرانی ها را از تجربه ی این عنوان محروم کند و آن اشکال این است . بازی فقط آنلاین است .

چیزی که مرا بیش از هر چیزی به The Run جذب کرد داشتن یک داستان جذاب و درگیر کننده بود . چیزی که شاید زیاد در بازی های ریسینگ به آن توجهی نشود . داستان The Crew هم جالب است . داستان بازی از جایی آغاز می شود که رانندگانی حرفه ای ( منظورم شما هستید ! ) و البته خلافکار ( این هم منظورم شما هستید ! ) می خواهند با سرعت خیابان ها را به اغتشاش بکشند و پلیس ها قصد متوقف کردن آنان را دارند . با توجه به آلمان های گیم پلی و گرافیک قابل قبول بازی ، می توان نوید یک بازی آنلاین خارق العاده را داد .

۲۱ ژولای یوبیسافت به کاربران خود فرصتی داد تا بتوانند قبل از انتشار نسخه ی اصلی The Crew را تجربه کنند . نسخه ی بتای این عنوان در تاریخ مذکور برای PC منتشر شد . در این نسخه شما قادر بودید بخشی از مراحل داستانی بازی را در مرکز و شرق اروپا طی کنید . شما قادر بودید ماشین ها را Upgrade کنید اما خیلی محدود . قرار است نسخه ی بتای دیگری نیز از این عنوان هم منتشر شود تا باری دیگر کاربران طعم بازی کردن با The Crew را قبل از انتشار بچشند . لازم به ذکر است که شایعاتی نیز به گوش می رسد مبنی بر اینکه The Crew بخش Single Player نیز خواهد داشت و حتی گفته می شود گیم پلی این بخش ۲۰ ساعت تخمین زده شده است . به هر حال باید منتظر ماند و دید یویسافت چه نقشه ای در سر دارد . 

 گفته می شود که TC حدود ۶ سال است که در حال ساخته شدن است و با توجه به چنین زمانی باید انتظار یک شاهکار را داشت . در آمریکا می توانید آزادانه و بدون محدودیت به رانندگی بپردازید . گفته می شود که به طور کلی به ۴۰ دقیقه زمان احتیاج دارید تا کل آمریکا را یک نظر ببینید . البته این مدت زمان در برخی منابع دیگر ۹۰ دقیقه ذکر شده است . در این بازی شما می توانید مراحل را با گروهی از دوستان انجام دهید یا می توانید به تنهایی کار خود را به پایان برسانید . گفته می شود حداکثر تعداد شرکت کننده در یک مسابقه ۸ نفر است پس خبری از ۱۶ نفر یا بیشتر نیست . دیگر نقطه ی قابل توجه اینجاست که بازی از قابلیت Pause پشتیبانی نمی کند یعنی میخکوب بیشنید پشت پلتفرم خود و جم نخورید تا بتوانید رقابتی شانه به شانه با دوستان یا رقبای خود داشته باشید . 

اگر بخواهیم به شایعات دل ببندیم بد نیست به عرضتان برسانم که گفته می شود بیش از ۴۰ و کمتر از ۵۰ مدل ماشین در TC موجود است . این تعداد ماشین در یک بازی Racing در حد خوب به نظر می رسد . NFS Rivals که به نظر منتقدان بازی متوسطی محسوب می شد ۵۲ مدل ماشین در خود جای داده بود یعنی در هر صورت تعداد ماشین های موجود در NFS Rivals بیش از The Crew می باشند البته این چیزی است که شایعات می گویند . 

The Crew یک ریسینگ تمام عیار به نظر می رسد . همان طور که انتظار می رفت شما هم باید از دست پلیس ها فرار کنید و هم با رقبا به مسابقه دادن بپردازید . حالا ممکن است این دو قابلیت در یک Mission بصورت میکس وجود داشته باشند . بازی The Crew در یک محیط جغرافیایی محدود نمی شود . چمنزار ها ، بیابان ها و خیابان های برفی و صاف ، بازی را برای شما از حالت یک نواختی در می آورند و جالب است بدانید بازی ۱۵ هزار کیلومتر جاده دارد. به خاطر داشته باشید  که TC یک ریسینگ Open World خواهد بود . بازی دارای بخش MMO,Open World ,RPG خواهد بود . حالا این اصطلاح ها چیستند ؟ از زبان آقای Serkan Hassan طراح مراحل بازی بشنوید .

MMO : شما قادر هستید که با دوستان خود در سرور های جداگانه به صورت آنلاین بازی کنید و از رقابت لذت ببرید . 

RPG : شما با بازی کردن XP بدست می آورید و می توانید به وسیله ی آن سطح ماشین خود را بالا ببرید و آن را شخصی سازی کنید .

Open – World : می توانید بصورت آزادانه به هر کجای آمریکا که می خواهید سفر کنید . 

شما می توانید خودرو های خود را شخصی سازی یا معاوضه کنید . گفته می شود که بیش از حد انتظار در بازی قابلیت شخصی سازی قرار داده شده است . 

موتور گرافیکی بازی Babel Engine نام دارد که فکر نمی کنم قبلا اسمش را شنیده باشید . این عنوان با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم ریت بر ثانیه روی کنسول های نسل هشتم اجرا خواهد شد . لازم به یادآوری است که این بازی قرار است برای X One و PS4 منتشر شود و همین گواهی یک گرافیک خیره کننده را می داد اما با توجه به تریلر هایی که از این عنوان دیدیم باید اعتراف کرد انتظار ها خیلی بیشتر بود با این حال نمی توان گفت گرافیک بازی بد است اما بهتر است به واژه ی "خوب" بسنده کنیم . شاید اینجا می توان گفت که اگر پروژه ی بازی سازی به طور کامل در اختیار یوبیسافت بود بهتر می توانست عمل کند . یکی از دلایل دیگر افت گرافیک بازی نسبت به انتظارات را نیز می توان وسعت بیش از حد دنیای The Crew دانست . طراحی تکسچر های بازی به نظر "خوب" می رسد نه بیشتر . 

با توجه به تریلر ها و اطلاعاتی که از بازی داریم احتمالا گرافیک TC به مراتب بهتر از NFS Rivals خواهد بود اما این کافی نیست . The Crew باید توانایی مبارزه با بازی هایی چون Drive Club و یا Forza Horrizon را داشته باشد اما به نظر نمی رسد که در بحث گرافیک بتواند خود را به این دو رقیب برساند . البته اگر انصاف را هم رعایت کنیم طبیعی است که بازی که برای ۴ پلتفرم منتشر می شود نمی تواند قدرت و توانایی های بازی هایی را داشته باشد که به صورت انحصاری برای یک پلتفرم منتشر می شوند . 

جالب است بدانید که این اولین تجربه ی حرفه ای Ivory Tower در زمینه بازی سازی است . کارکنان این شرکت افرادی هستند که قبلا روی پروژه هایی چون Need For Speed , Test Drive Unlimited , V-Rally کار کرده اند و در ساخت یک بازی Racing بی تجربه نیستند و بهتر است دلمان را به تجربه ی این افراد خوش کنیم تا سابقه ی شرکت سازنده ! . اما با تمام این حرف ها باید منتظر ماند و دید که استودیو فرانسوی چه آشی برایمان پخته است . 

با توجه به هزینه ی هنگفت و سرعت کم اینترنت کمتر کسی می تواند این بازی را به صورت آنلاین انجام دهد پس باید امیوار باشیم تا یوبیسافت بخش آفلاین را نیز به بازی اضافه کند گرچه بعید به نظر می رسد .

محمد علیخانی

It’s easy to forget what a sin is in the middle of a battlefield

شما ممکن است این را هم بپسندید

۱۰ پاسخ‌ها

  1. محمد عبداللهیان گفت:

    کیففففففففففففففف کردم دستد درد نکنه

  2. Mohammad گفت:

    بازی خوبیه ولی حیف که فقط آنلاینه.
    عالی بود. ممنون

  3. ABS92 گفت:

    خیلی ممنونم محمد جان.عالی نوشتی
    من که عاشق ریسینگم و این عنوان رو میتونم بعنوان اولین ریسینگ شرکت یوبی قبول کنم و مطمئنم در حد و اندازه ی خودش جالب,زیبا و دوست داشتنی هست.مخصوصا بخاطر شخصی سازی بسیار بالایی که داره و میتونیم ماشین هارو تیونینگ کرد.کلا چشم خیلی ها به این بازی هستو منم خیلی منتظرش هستم و امیدوارم که بتونه خاطره ی خوشی از خودش بجا بذاره
    بازم ممنون.مقاله هات عالیه کاراگاه :دی

  4. دانیال نوائیان گفت:

    یکی از ریسینگ های قوی امساله . ممنون بابت مقاله مثل همشه عالی و بدون نقص بود

  5. مهرداد کرمی گفت:

    از همون اول از این بازی خوشم نیومد ولی امیدوارم عنوان خوبی از کار در بیاد!ممنون بابت اولین نگاه!

  6. صادق گفت:

    حیف که فقط آنلاین کاش قسمت آفلاین هم داشت و میشد اونو تجربه کرد.

  7. ali گفت:

    خاک بر سر اینترنت ایران که با این همه پیشرفت تو دنیای گیم این قسمت آنلاین بازی ها رو از ما گرفته

  8. hossein170 گفت:

    بله خوب حق داریم حق با اقای دانیال هستش ای کاش یک اینترنت درسته حسابی داشتیم اونوقت میتونستیم بیشتر بازیهار انلاین بزنیم تو رگ ولی فکر نکنم اون روز برسه بابت اولین نگاه واقعا ممنون خیلی مقاله ی خوبی بود و مهم اینجاست که بی نقص هم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *