گرفتن اسکرین شات با کیفیت در PS4 و Xbox One

هر دو کنسول Xbox One و PS4 قبل از اشتراک گذاری اسکرین شات ها ، آنها را فشرده سازی میکنند. در این مقاله روش ها و متدهایی را به شما پیشنهاد میدهیم که امکان رسیدن به بهترین کیفیت را برای شما مهیا میسازد. پس با ما همراه باشید.


آخرین آپدیت کنسول محبوب مایکروسافت دربردارنده ویژگی ” توانایی عکس برداری از صفحه ” یا همان اسکرین شات بود و این امکان را برای کاربر ایجاد میکرد تا بتواند آنها را به صورت آنلاین اشتراک گذاری کند . این در حالی است که کمپانی سونی نماینده خود را به صورت پیش فرض با این ویژگی روانه بازار ها کرد . اگر چه در این میان PS4 کیفیت تصویر پایین تری نسبت به رقیب خود Xbox One دارد ولی هر دو از روشی تقریبا مشابه برای فشرده سازی تصاویر بهره میبرند.

منظور از فشرده سازی همان راه هایی است که سایز فایل ها را کاهش میدهند تا آن را برای آپلود آماده کنند که این عمل قاعدتا باعث کاهش کیفیت تصویر نیز خواهد شد . بسته به این که فشرده سازی تا چه حد باشد ، تصویر شما مات و ویژگیهای هنری آن از بین خواهد رفت و میان آن تصویری که شما گرفتید تا آنچه که دوست شما خواهد دید تفاوت خواهد بود.

همانطور که گفتیم Xbox One تصاویر بهتری نسبت به PS4 میگیرد ولی هنوز راه هایی برای رسیدن به بهترین کیفیت در هردو کنسول برای شما وجود دارد. پس بیایید با Xbox One شروع کنیم.

Xbox One

هنگامی که شما با دوبار کلیک بر روی دکمه Home یک اسکرین شات از صفحه میگیرید ، تصویر شما در هارد دیسک ذخیره میشود .برای اشتراک گذاری آن شما به برنامه آپلود نیاز دارید. شما انتخاب های متعددی برای آپلود تصاویر خود دارید ولی در این میان تنها دوتای آنها قابلیت ذخیره خود تصویر را هم دارند : Twitter و OneDrive .

برای آپلود در توییتر قاعدتا شما نیاز به یک اکانت توییتر دارید . هنگامی که شما تصویر خود را به اشتراک میگزارید ، Xbox One به طور اتوماتیک توییتی مینویسد که شامل لینک تصویر در پروفایل XBOX.Com شما میباشد . اگر صرفا توییت کردن بود ، مطمئنا کار بی موردی بود ولی نکته اینجاست که شما از لینکی که برای شما در توییتر قرار گرفته میتوانید استفاده کنید و با رفتن به آدرس آن لینک و دانلود آن تصویر به تصویری نزدیکتر به کیفیت اصلی دست پیدا کنید ( فرمت تصویر PNG خواهد بود ). برتری این روش نسبت به Activity Feed این است که شما پس از این کار بدون کنسول خود هم به تصاویر دسترسی دارید.

روش دوم برای اشتراک گذاری بهره بردن از OneDrive است که روشی ساده تر دارد. برای این کار اکانت Xbox live شما باید به OneDrive.live.com وصل شود و در آنجا فایل شما همراه با لینک آن به وجود خواهد آمد که شما میتوانید با باز کردن تصویر و دانلود آن به تصویر اصلی با کمترین فشرده سازی دست پیدا کنید.

PlayStation 4

اگرچه PS4 گزینه های بیشتری برای اشتراک گذاری در اختیار شما قرار میدهد ولی همه آنها به جز یکی به شدت تصاویر را فشرده میکنند و نتیجه آن تصاویری است که ربع کیفیت تصاویر گرفته شده در Xbox One است. اسکرینشات های PS4 را هم میتوان در توییتر آپلود کرد ولی مشکل اینجاست که تصاویر در خود توییتر قرار میگیرند و این به معنی کیفیتی به مراتب پایین تر از نسخه اصلی ( و یا حتی فشرده شده خود کنسول ) میباشد . تنها راه برای این کنسول انتخاب گزینه ” message ” ، انتخاب فایل مورد نظر و ارسال آن به اکانت PSN یکی از دوستانتان میباشد. سپس دوست مورد نظر با نصب نرم افزاری موسوم به Playstation App تصویر را دریافت و ذخیره میکند و سپس آن را به کامپیوتر انتقال میدهد. با این کار تصویر شما کمترین میزان فشرده سازی و بیشترین کیفیت ممکن را خواهد داشت. اما توجه داشته باشید با اینحال کیفیت تصاویر در PS4 از Xbox One همچنان پایینتر است.

 

تصاویر قرار داده شده نمونه اصلی اسکرین شات ها (بازی call of duty ) از هر دو کنسول هستند که میتوانید آنها را با هم مقایسه کنید .

 

علی هاشمی

من سید علی هاشمی هستم ؛ عاشق ناکام بازی و انیمیشن ! خوشحالم که در خدمت کاربران این سایت هستم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *