سفر به دنیایی متفاوت • بررسی بهترین اپلیکیشن و بازی های سیستم عامل اندروید

با سلام خدمت تمامی کاربران سایت میهن گیم . در این بخش از سایت که سفر به دنیایی متفاوت نام دارد قصد داریم تا هر دفعه به دنیای جدیدی از تکنولوژی های جدید وارد شویم و اینبار تصمیم بر این شد تا وارد دنیای پیچیده ی سیستم عامل اندروید شویم . در قسمت های بعدی که در روز های آتی در سایت منتشر خواهند شد سیستم عامل و مباحث متفاوت تری را هم با هم بررسی میکنیم و سعی میکنیم تا هر بار وارد دنیایی از سرگرمی ها شویم .

 با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی چه در زمینه ی کنسول ها و رایانه های شخصی و چه در زمینه ی اسمارتفون ها و همچنین انتشار برنامه های متعدد در این زمینه , لازم دانستیم تا گلچینی از این برنامه ها را به شما معرفی کنیم تا با توجه به حجم گسترده ی این برنامه ها بتوانید راحت تر از میان بهترین ها انتخابتان را انجام دهید . در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی سیستم عامل اندروید بپردازیم .

عصر جدید , عصر ارتباطات | شبکه های اجتماعی

BeeTalk

پیام رسان و شبکه ی اجتماعی است که در سطح متوسطی از کیفیت قرار دارد ولی با این حال یکی از پرطرفدار ترین اپ های موجود در مارکت ها و اپ استور میباشد . یکی از ویژگی های خوبی که این اپلیکیشن را از دیگر برنامه ها متمایز میکند قابلیت پیدا کردن آی دی هایی است که در چند کیلومتری شما قرار دارند و شما به راحتی قادر خواهید بود تا با آنها ارتباط بر قرار کنید . ولی رابط کاربری نرم افزار خیلی خوب کار نشده است و خیلی از کاربران آنرا خسته کننده تلقی کرده اند .

Line

این اپلیکیشن هم درست مانند برنامه ی قبل یک شبکه ی اجتماعی و مسنجر میباشد ولی با این تفاوت که دارای فضای بهتر و حرفه ای تری میباشد . شما میتوانید در این برنامه پست ارسال کنید , پست های دوستانتان را بپسندید , نظرتان را برایشان بنویسید و در گروه های مختلف به عضویت در آیید . شما قادر خواهید بود تا با ساخت یک آی دی لاین برای خود در این برنامه حساب خود را دائمی کنید و پس از هر بار لاگ اوت شدن دوباره به همین حساب کاربری وارد شوید و به فعالیت خود ادامه دهید .

Viber

یکی از پیام رسان های بسیار پرطرفدار حتی در ایران تا سال قبل اپلیکیشن وایبر بود . کمپانی سازنده با انتشار آپدیت های مختلف این برنامه با تا حد بسیار زیادی پیشرفته کرده بود ولی با توجه به مشکلات داخلی این برنامه در کشور ما با کندی سرعت و اختلالات بسیاری همراه شد و از طرفداران آن کاسته شد. همچنان هم خیلی از افراد هستند که این برنامه را به عنوان مسنجر پیشفرض خود انتخاب کرده و با آن کار میکنند . از قابلیت های بسیار خوب این برنامه در سطح جهانی میتوان به روان بودن و دارا بودن اتمسفر بسیار خوب برای بر قراری ارتباط اشاره نمود .

WhatsApp

پیام رسان واتس اَپ که خیلی ها آنرا به اشتباه واتس آپ تلقی میکنند یکی از بهترین پیام رسان ها در این زمینه است و هزینه ی یکسال پیام رسانی شما به دوستانتان را بر عهده خواهد گرفت . از قابلیت های خوب این برنامه میتواند به سرعت بسیار بالا ی آن حتی در کشور خودمان اشاره نمود که کاملا توانسته کاربران را راضی نگه دارد . شما در این برنامه قابلیت ساختن و جوین شدن به گروه های مختلف را دارا خواهید بود .

Telegram

یکی از برنامه هایی که این روز ها خیلی نامش بر سر زبان ها افتاده است همین تلگرام است . قابلیت های گسترده ای که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد را نمیتوانید با هیچ یک از برنامه ها موجود مقایسه کنید . در ابتدا برنامه بسیار ساده بود ولی کمپانی سازنده به تدریج با انتشار کردن آپدیت های متعدد علاوه بر رفع مشکلات برنامه هر دفعه قابلیت های جدیدی به این برنامه اضافه نمود و آنرا به یکی از بهترین مسنجر های جهانی تبدیل نمود . یکی از آخرین قابلیت های این برنامه اضافه شدن قابلیت ساخت چنل های مختلف در این اپلیکیشن میباشد که این قابلیت به خودی خود باعث شد تا پای بسیاری از چهره ی سینمایی و خوانندگان مطرح کشور نیز به این برنامه باز شود و در این اپلیکیشن هم به فعالیت بپردازند .

FaceBook

یکی از مطرح ترین شبکه های اجتماعی میباشد که اوایل در قالب یک سایت بود ولی کم کم اپلیکیشن آن هم برای سیستم عامل های گوناگون منتشر شد به انتشار جهانی رسید . این شبکه ی اجتماعی دارای قابلیت های بسیار خوبی میباشد ولی با توجه به محدودیت های داخلی خیلی از کاربران داخل کشور دیگر از آن استفاده نمیکنند و به شبکه های اجتماعی دیگر مهاجرت کرده اند . ولی همچنان برخی از کاربران به فعالیت خود درون این شبکه اجتماعی ادامه میدهند مخصوصا پیج های اطلاع رسانی هنرمندان که همچنان دایر میباشد .

Instagram

یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی چه در ایران و چه در خارج از ایران اینستاگرام است . فضای خاصی که در طراحی این برنامه وجود دارد به سختی در برنامه های مشابه این اپلیکیشن دیده میشود و نمیتوان هیچ شبکه ی اجتماعی را با آن مقایسه کرد . در ابتدای کار انتشار این برنامه محدودیت های زیادی در قرار دادن عکس ها در سایز دلخواه , افکت ها , ارسال پست و … داشت ولی رفته رفته با انتشار آپدیت های گوناگون این برنامه پیشرفت های زیادی را متحمل شد و توانست به یکی از بهترین ها تبدیل شود . قابلیت پیام رسانی از طریق دایرکت و مسیج هم در آپدیت های جدید این برنامه اضافه شده که کار خیلی از کاربران را از این جهت راحت تر کرده است و توانسته با این کار به یک برنامه ی چند رسانه ای تبدیل شود . در این برنامه قادر خواهید بود تا عکس ها و ویدئوی های خود را به اشتراک بگذارید و به مشاهده ی عکس های دوستانتان بپردازید .

بازی هایی که از ما جدا نخواهند شد | بازی های سیستم عامل اندروید 

مامور ۴۷ سرحال تر از همیشه | Hitman Go

Hitman Go  از بازی های خوش ساخت استدیوی Square Enix Montréal برای سیستم عامل اندروید میباشد که توانست پس از انتشار با کسب نمره ی ۴.۵ از ۵  در گوگل پلی بسیار موفق ظاهر شود . بازی تلفیق موفقی از سبک بازی های فانتزی و دو بعدی میباشد که با چاشنی معما همراه گشته است .

روند بازی بر روی صفحاتی مانند شطرنج روی میدهد و شما باید با انجام حرکاتی محدود به هدف خود برسید که این هدف رفته رفته سخت تر خواهد شد و لیمیت های بیشتری سر راهتان قرار خواهد گرفت که مانع از رسیدن شما برای کشتن فرد مورد نظر خواهد شد ..

لوکیشین ها و مراحل طراحی شده برای بازی از تنوع بالایی برخوردار هستند و میتوانند ساعت ها بدون خستگی و زدگی از بازی شما را سرگرم سازند . البته سازندگان برای بازی راهنما هایی هم در نظر گرفتند که اگر در مرحله ای گیر افتادید قادر خواهید بود تا از آنها استفاده کنید .

نبرد به سبک تایتان ها | Clash of Clans

کمتر کسی است که با نام این بازی آشنایی نداشته باشد . این عنوان پس از انتشار چنان فراگیر شد که به سرعت به یکی از معروف ترین بازی های آنلاین سیستم عامل اندروید مبدل گشت . بازی از گرافیک و طراحی بسیار خوبی برخوردار است و گیم پلی هم در کنار دیگر اجزای این عنوان بسیار خوب طراحی شده است .

در بازی شخصیت های مختلفی وجود دارند که هر چه بیشتر پیش می روید تعداد بیشتری از آنها را ملاقات خواهید کرد . در این عنوان باید بهترین استراتژی را پیش گیرید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه و خسارت های جانی و مالی بیشترین امتیاز را بدست آورید .

این عنوان در سبک استراتژیک طراحی و عرضه شد و توانست در مدت زمان کمی توجه شمار زیادی از علاقمندان به بازی های اندرویدی را به خود جلب کند و به یکی از بهترین بازی های استراتژی تبدیل شود . این عنوان دارای امتیاز ۴.۵ از ۵ در گوگل پلی و آیتونز میباشد .

 

گیاهان یا زامبی ها ؟ | Plants vs. Zombies 2 

Plants vs Zombies 2 هم توانست تغییری بزرگ در بازی های اندرویدی ایجاد کند . نسخه ی اول این بازی برای تمامی پلتفرم ها از جمله رایانه های شخصی و کنسول های نسل هفتم منتشر شده بود ولی خیلی نتواست روی سیستم عامل اندروید موفق ظاهر شود . ولی نسخه ی دوم این بازی با رفع تمامی مشکلات نسخه ی اول و اضافه کردن برخی عناصر لازم به بازی توانست خیلی خیلی بهتر از نسخه ی اول عمل کند و نظر بسیاری از کاربران و منتقدان را نیز به خود جلب کند .

گیم پلی بازی دقیقا شبیه به نسخه ی اول میباشد و شما باز هم باید از باغچه ای که در اختیار دارید در مقابل زامبی ها دفاع کنید . البته قابلیت های جدیدی در این راه به شما داده شده است که بتوانید راحت تر به انجام این کار ها بپردازید .

در نسخه ی دوم بازی ما شاهد شخصیت های جدید هم در طرف گیاهان و هم در طرف زامبی ها میباشیم که خیلی به ایجاد تنوع در بازی کمک کرده اند و باعث شده اند تا بازی مخاطبان بیشتری در این زمینه پیدا کند .

گرگی در کالبد کلانتر | The Wolf Among Us

بدون شک قدرت و توانایی  Telltale Games در ساخت بازی های اپیزودیک بر کسی پوشیده نیست . بازی هایی که توسط این استدیو ساخته میشوند دارای روند داستانی خاصی هستند که تمام آن بر محور تصمیم گیری های شما خواهد گذشت . در میان تمامی بازی های این استدیو بازی The Wolf Among Us توانست توجه مخاطبان بیشتری را در سبک بازی های اکشن و راز آلود به خود جلب کند .

گرافیک هنری بازی های این استدیو باعث میشود تا بیشتر کسانی که دارای سیستم سخت افزاری متوسط نیز هستند بتوانند این عناوین را تجربه کنند که این موضوع کاملا در مورد گوشی های هوشمند صادق نیست . داستان بازی در شهری خیالی بنام Fabletown میگیرد و در این میان شخصیت اصلی بازی که bigby wolf نام دارد و کلانتر شهر محسوب میشود وارد پرونده ی قتل بسیار پیچیده ای میگردد که باعث میشود تا زندگی او تحت الشعاع قرار گیرد و مشکلات زیادی برای او بوجود می آورد .

در بازی تصمیم هایی که گرفته میشود کاملا بر عهده ی شماست و همین تصمیم هاست که بستر اصلی حوادث بازی را بوجود می آورد . پس به شما توصیه میکنیم تا با دقت هر چه تمام تر تصمیم گیری های بازی را انجام دهید .البته نمیتوانید وقت زیادی را به تصمیم گیری اختصاص دهید چون زمان تصمیم گیری های درون بازی محدود میباشد . فصل اول بازی شامل پنج اپیزود میباشد که فعلا خبری از انتشار فعل دوم بازی ارائه نشده است ولی خیلی از طرفداران دوست دارند تا فصلی جدید از این بازی را تجربه کنند .

در این قسمت از سری مقالات “سفر به دنیایی متفاوت” بازی ها و اپلیکیشن های اندروید مورد بررسی قرار گرفت و برخی از بهترین آنها گلچین شد . اپلیکیشن هایی که در این سری معرفی شدند محدود به شبکه های اجتماعی پر کاربرد سیستم عامل اندروید بودند و اپلیکیشن های بخش های دیگر این سیستم عامل در قسمت های آینده معرفی و بررسی خواهند شد . در قسمت دوم سعی میکنیم تا در مورد بازی ها و برنامه های محبوب سیستم عامل ios بحث کنیم و جدید ترین اخبار و برنامه های منتشر شده را در اختیارتان قرار دهیم .

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. شفیعی گفت:

    واقعا عالی بود مرسی از جناب نواییان عزبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *