بازی‌های رایانه‌ای پویا انتخابی ایده‌آل برای کودکان است

پژوهش جدید محققان دانشگاه تنسی حاکی از آن است که مقدار انرژی مصرفی هنگام بازی‌های رایانه‌ای پویا که با استفاده از حسگرهای حرارتی، در کودکان پنج تا هشت ساله، درست به اندازه بازی‌های بدون ساختار خارج از منزل است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نقل از ایسنا، هولی راینور، استادیار تغذیه دانشگاه تنسی آمریکا گفت: تحقیقات ما نشان داده، بازی‌های رایانه‌ای پویا که تمام بدن کودک را درگیر می‌کند، می‌تواند روشی مفید برای فعالیت‌های فیزیکی باشد.

راینور در ادامه اظهار کرد: تحقیقاتی که در گذشته درباره این نوع بازی‌های رایانه‌ای انجام شده بود، میزان انرژی مصرفی این بازی‌ها را در مقایسه با بازی‌های بدون ساختار خارج از منزل مورد بررسی قرار نداده است. هدف از این پژوهش، مقایسه انرژی صرف شده در این دو نوع بازی بود.

در این بررسی، سه حسگر حرکت سنج روی مچ دست و ران کودکان پنج تا هشت ساله برای اندازه‌گیری حرکات بالاتنه آن‌ها وصل شد. هر کودک در برنامه‌ای سه هفته‌ای، روزانه ساعاتی را به یک بازی رایانه‌ای پویا و ساعاتی را به یک بازی بدون ساختار خارج از منزل پرداخت.

تفاوت قابل توجه بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های خارج از منزل از طریق بررسی داده‌های بدست آمده از حسگرهای حرکتی نصب شده روی بدن شرکت‌کنندگان مشخص شد. میزان و شدت فعالیت فیزیکی در این نوع بازی‌های رایانه‌ای، بسیار بیشتر از بازی‌های خارج از منزل بدون ساختار بود.

یافته های حاصل از این پژوهش نشان داده که بازی‌های رایانه‌ای فعال ممکن است روش خوبی برای فعالیت‌های فیزیکی کودکان باشد.

راینور افزود: ما نمی‌گوییم بازی‌های رایانه‌ای را باید جایگزین بازی‌های خارج از منزل کرد، اما این تحقیق نشان می‌دهد این نوع از بازی‌های رایانه‌ای انتخابی ایده‌آل برای کودکان محسوب می‌شود.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *