روزشمار MGS V | از اولین نمرات منتشر شده تا جدیدترین اخبار!

فرصتی شد تا به بهانه نزدیک شدن به انتشار آخرین نسخه از سری Metal Gear Solid ( البته احتمالا آخرین نسخه‌ای که کوجیما آن را می‌سازد ) مروری داشته باشیم بر آخرین اخبار منتشر شده از آن. زیرا چیزی حدود یازده روزِ دیگر بازی منتشر خواهد شد و دیگر لحظات شیرین انتظار برای دستپخت کوجیما وجود نخواهد داشت! با ما همراه باشید.

مهم‌ترین خبر در مورد بازی انتشار نمرات اولیه آن است که البته هنوز در درگاهِ وب‌سایت متاکریتیک ثبت نشده‌اند. اولی اعطای نمره‌ی هفده ( از بیست ) به بازی توسط مجله‌ی فرانسوی JeuxVideo بوده و دومی هم نمره ۹۷ از ۱۰۰ توسط ژورنالیست‌های رسانه‌ی اسپانیاییِ HobbyConsolas است. در زیر نگاهی خواهیم داشت به بخشی از مطالب ذکر شده توسط این دو منتقد.

مجله‌ی JeuxVideo درحالی به بازی نمره ۱۷ داده که بخش‌های مختلف بازی را به این شکل امتیاز دهی کرده است:

  • گیم‌پلی – چهار از پنج

گیم‌پلی بازی از نظر این مجله بسیار خوب بوده اما بعضی بخش‌های آن ناکارآمد هستند!

  • گرافیک – چهار از پنج

گرافیک هم مانند گیم‌پلی پنج ستاره کامل را دریافت نکرده و صرفا “خوب” توصیف شده است، نه بهترین!

  • موسیقی و صداگذاری – چهار از پنج

سندتراک‌هایی جالب و مرتبط با دهه ۸۰ میلادی و صداگذاری قابل قبول!

  • مدت زمان گیم‌پلی بازی – چهار از پنج

بیش از ۴۰ ساعت که می‌تواند خسته‌کننده باشد!

Metal-Gear-Solid-V-Review

HobbyConsolas هم به بازی نمره ۹۷ از ۱۰۰ را اهدا کرده که یکی از بالاترین نمرات اهداشده توسط این وب‌سایت در کل تاریخ فعالیت خود بوده است! به عقیده‌ی منتقد بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain بهترین بازی مخفی‌کاری منتشر شده تاکنون بوده و موسیقی‌های کلاسیک و دهه هشتادی آن ریتم فوق‌العاده‌ای به بازی می‌‌دهند.

کوجیما در حالِ کار بر رویِ آخرین تریلر بازی!

شاید تحملش سخت باشد اما احتمالا لانچِ تریلر MGS V آخرین تریلری باشد که هیدئو کوجیما آن را می‌سازد و احتمالا نابغه‌ی بازیسازیِ ژاپن دیگر فرصتی برای کار بر روی تریلرهای آی‌پیِ خلق‌شده توسط خودش نخواهد داشت. کوجیما در توییتر خود اظهار داشته که کارِ لانچ تریلر تقریبا تمام شده و فقط مراحل نهایی تنظیم باقی مانده است. وی همچنین این عکس را هم ضمیمه این توییتِ خود کرد.

:(

سونی واکمن‌هایی با طرح MGS 5 عرضه خواهد کرد

سونی در هنگام عرضه‌ی Metal Gear Solid: Peace Walker در سال ۲۰۱۰ ( که آن زمان به طور انحصاری برای PSP عرضه شد ) تصمیم به ساخت واکمن‌هایی با طرح MGS: PW را گرفت و حالا هم اعلام کرده که برای نسخه‌ی پنجم بازی هم واکمن‌های اختصاصی منتشر خواهد کرد. طرح این واکمن بر روی NW-ZX2 خواهد بود که مربوط به سری ZX می‌شود. این لیمیتد ادیشنِ منحصر به فرد با ویژگی‌هایی مانند لوگوی Outer Heaven، بوکلت، قاب چرمی ( که لوگوی Outer Heaven بر روی آن درج شده )، ده سندتراک از داخل بازی، افکت صدای منحصر به MGS، چهار والپیپر و البته ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. قیمت حدودی این واکمن ۱۱۲۸ دلار است. همچنین واکمن NW-A16 به همراه ۲ عدد سندتراک بازی با ۲۲۹ دلار قیمت به بازار عرضه خواهد شد که ارزان تر از ZX2 خواهد بود.

 metal-gear_solid_5_walkman-600x250

نسخه‌ی PC از قابلیت Pre-Load پشتیانی نخواهد کرد

طبق گفته‌ی رابرت آلن پیلر، مدیر انجمن Metal Gear، نسخه‌ی پی‌سیِ بازی از قابلیت Pre-Load یا پیش دانلود برخوردار نیست و علاقه‌مندان به بازی باید از همان روز یک سپتامبر دانلود بازی را بر روی شبکه‌ی استیم آغاز کنند. لازم به ذکر است که قابلیت پیش دانلود برای کنسول‌های نسل هشت وجود دارد و علاقه‌مندان به بازی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند، تواناییِ دانلود آن را چند روز زودتر خواهند داشت.

steam

در صورت وجود اخبار بیشتر این پست برای بازی در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *