پیش نمایش بازی Far Cry Primal

آقا یک بازمانده از دوران ده هزار سال پیش از میلاد داریم که ماجرای غارها و دوران عصر حجر و ببرهای بنگال و شیرهای دندان خوف را برایمان بازگو کرد. او از دوستیهایش با ماموت ها میگوید. از دعواهایش با شیرهای دندان بزرگ, از درگیری با قوم اوروس و خلاصه تلاش برای زنده ماندن در بین آنهمه خشونت و بی رحمی. واقعا نعمتی است داشتن همچین بازمانده ای. براستی زندگی در آن دوران لذت بخش بود؟ آیا واقعا زندگی در بین ماموتهای چند تنی و یا حملات حیوانات وحشی و مقابله با نیزه و یا سنگ جالب میتوانست باشد؟ انسان ها چقدر توانستند زندگی را برای خود راحت تر کنند؟ آیا ما لذت بیشتری از زندگی خویش میبریم یا انسانهای نخستین میبردند؟ این ها سوالات کلیدی است. تجربه اینچنین عنوانی واقعا خاص و یونیک است. قدم زدن در بین علفزارها و صخره های بزرگ و حیرت انگیز در ماقبل تاریخ. شکار کردن آن هم با دستان خالی و یا بهتر بگوییم رام کردن و کنترل حیوانات در مقابل حیوانات دیگر برای بقا! واقعا جالب است. گرگ های بسیار بزرگ و یا به نوعی خاکستری که البته گویا منقرض شده اند و ما شاهد آن ها در فیلم Grey بودیم که چقدر وحشی و عظیم الجثه بودند. وجود شیرهای دراز دندان که در انیمیشن عصر یخبندان ما شاهد آنها بودیم, یا ماموت های عظیم الهیبت که دیدنشان خالی از لطف نیست. واقعا باید برای یوبیسافت دست زد به خاطر این انتخاب هوشمندانه و غیر قابل تصور. برای آشنایی با این عنوان جالب با ما همراه باشید.

far-cry-primal-pre-01

عصر حجر

بازی Far Cry Primal ما را به ده هزاره قبل از میلاد می‌کشاند، یعنی عصر حجر (Stone Age) که با وقایع ورود به دوره‌ی نوسنگی یا نئولیتیک مرتبط است. در این بازه‌ی زمانی، انسان ماقبل ‌تاریخ می‌کوشد که طبیعت را رامِ خود و محدوده‌ای بزرگ را برای زندگی انتخاب کند و آن را ایمن سازد. گیمر هم در نقش تاکّار (TAKKAR) (شخصیت اصلی بازی)، کما بیش این مسئولیت‌ها را خواهد داشت تا جایی که بتواند پادشاهی سرزمین خود را که اوروس (Oros) نام‌دارد، بدست ‌آورد. داستان بازی تا حدودی سربسته مانده و چیزی هم تا عرضه بازی باقی ‌نمانده‌ است. شاید این‌کار سبب شود که داستان بازی تازگی داشته باشد. بخصوص اینکه خبری از بخش چندنفره نخواهد بود و بخش داستانی محوریت اصلی بازی است. در این عنوان تیم سازنده ابتدای بشریت را مد نظر قرار داده است! بازه ی زمانی در حدود ۱۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح یعنی زمانی که انسال های اولیه و به دور از هرگونه قانون و تمدنی زندگی می کرند و زیستن تنها در حالت قبیله ای و غارنشینی ممکن بود.

far-cry-primal-pre-02

یک انسان مربوط به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد!

نکته مهم این است، تاکار تنها عضو زنده مانده از قبیله خویش و بسیار مصمم و حرفه ای برای بدست آوردن قبیله ای جدید و بهتر و کنترل آب و غذا و متحد کردن اعضا برای ادامه زندگی می‌باشد. صداپیشه تاکار Elias Toufexis میباشد. دو نکته خیلی مهم در مورد گیم پلی بازی وجود دارد. ارتقا دستی سلاحها و دوم اهلی و رام کردن حیوانات به جهت حمله به حیوانات وحشی دیگر و البته قوم های مهاجم دیگر است.

برای تردد در مسیرهای بازی میتوانید از ماموت ها و یا شیرها استفاده کنید. اهلی کردن حیوانات شامل پردنگان نیز میشود. عنصر آتش که خیلی قبل تر از خط نیز اختراع شده بود یار و یاور شما در غارها و تاریکی ها خواهد بود. شما کمپ ها را با حملات کوبنده تسخیر میکنید,سپس آتش میزنید و اسرا و زندانیان را آزاد میسازید و بعد از آن شما غلام ها و کنیزهایی خواهید داشت در حملات بعدی خود. به نظر می‌آید که شرایط اقلیمی در سرزمین اوروس بسیار متنوع است و محیط‌هایی در بازی نشان داده شده‌ که آب‌وهوا در آن‌ها بسیار با هم متفاوت است و این باعث خواهد شد که نقشه‌ای یکنواخت انتظار ما را نکشد. همین‌طور به علت این شرایط آب‌وهوایی، موجودات و حیوانات هر نوع محیط، با هم یکسان نخواهند بود تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه در اختیار بازیکن قرار گیرد.

far-cry-primal-pre-03

در این نسخه با محیطی به مراتب بزرگتر رو به رو باشیم که موارد بیشتری برا کنکاش و جستوجو کردن در دل خود جای داده است. مثلا شما می توانید در محیط بازی حیواناتی را شکار کنید و با فروش پوست آنها که هر چه موجود بزرگتر و قوی تر باشد، ارزش بیشتری نیز دارد، موارد مورد نیازتان را بخرید و یا با هم قبیله ای هایتان عوض نمایید.
حرف یوبیسافت در مورد بازی چیست؟ میگوید: ” بازیکنان با شخصیت‌های به یاد ماندنی‌ای ملاقات خواهند کرد که در راه زنده‌ماندن و ایستادگی در برابر موجودات وحشی، به آن‌ها کمک خواهند کرد. شما به عنوان یکی از اولین انسان‌های تاریخ، باید در برابر منقرض‌شدن نسل بشر در برابر خطرات پیش‌رو مقابله کنید.

far-cry-primal-pre-04

در این راه، بازیکنان با استفاده از استخوان حیواناتی که سلاخی کردند، به ساخت‌و‌ساز چیزهای مختلف می‌پردازند. علاوه بر این، شکار حیوانات برای غذا، روشن‌کردن آتش و البته مقابله با قبیله‌های دیگر، از کارهایی است که باید برای فتح اوروس انجام دهید.”
در اینجا نیز حداقل و حداکثر سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی بر روی کامپیوتر برای علاقه مندان را آورده‌ایم:

حداقل مشخصات:

• سیستم‌عامل: ویندوز ۸، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰
• پردازنده: اینتل Core i3-550 یا AMD Phenom II X4 955 و بهتر
• مقدار حافظه رم: ۴ گیگابایت
• کارت‌گرافیک: انویدیا GeForce GTX 460 با ۱ گیگابایت حافظه VRAM و یا AMD Radeon HD 5770 با یک گیگابایت حافظه VRAM
• فضای مورد نیاز: ۲۰ گیگابایت

حداکثر مشخصات:

• سیستم‌عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰
• پردازنده: اینتل Core i7-2600K یا AMD FX-8350 و بهتر
• مقدار حافظه رم: ۸ گیگابایت
• کارت‌گرافیک: انویدیا GeForce GTX 780 یا AMD Radeon R9 280X و بهتر
• فضای مورد نیاز: ۲۰ گیگابایت

far-cry-primal-pre-05

گیم‌پلی بازی Far Cry Primal

بسیار خوب زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده است، می‌شود صبر کرد و عنوان جدید یوبیسافت را تجربه کرد، منتهی به شرطی که از قفل Denovu بهره نبرد زیرا این درجه‌ی امنیت از دو قفل نرم افزاری موازی استفاده می‌کند که تقریبا هک کردن آن کار یکی دو سال اخیر هکرها نخواهد بود، این را تیم هکر ۳DM اعلام کرده است. تریلرهایی از بازی به بیرون منتشر شده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست و همه شما را به دیدن آنها توصیه می‌کنیم. بازی از قدرت بصری جالب که با موتور Dunia Engine 2 طراحی شده است بهره میبرد که دیدن این همه زیبایی باعث تقویت چشمها نیز خواهد شد. صداگذاری مانند همیشه جالب و البته اینبار بسیار وهم آلود تر هم خواهد بود. بازی Far Cry Primal ارزش تجربه کردن را خواهد داشت. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

هومن محمدزاده

مدیریت وب سایت میهن گیم

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. پوریا اکرمی گفت:

    بازیش به شدت فوق العاده به نظر میاد
    حتما میخرمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *