کابوس دوران کودکی | تاریخچه سری Resident Evil

کابوس دوران کودکی من و اکثر گیمران قدیمی، مجموعه بازی های رزیدنت اویل بود. کنسول ps1 و آن گرافیکی که الان تو ذوق می زند، اما زمانی برای خودش هیولایی بود. حس ترس از درون بازی نشات می گرفت، بدون اینکه گرافیک بسیار قوی داشته باشد، اما واقعا خوفناک بود، اولین ملاقات با زامبی ها، بدون مهمات، بدون آمادگی قبلی، واقعا ترسناک بود. وقتی به دری قفل می رسیدید، حس کنجکاوی آمیخته با ترس در شما شکل می گرفت، نمی دانستید، پشت این در چیست. صدایی که از چرخاندن کلید و باز شدن در می آمد، موسیقی متن بازی، صدای زامبی ها یا پارس سگ ها در نقطه ای نامعلوم، صدای شلیک گلوله به هدفی نا معلوم. همه وهمه جزو کوچکترین عوامل ترس در این بازی بودند. باس فایت هایی که ملاقات با آن ها به خاطر ترس از کشته شدن امکان پذیر نبود، چه رسد به مبارزه با آن ها! هنوز هم صدای nemesis در رزیدنت اویل ۳ که فریاد می زد: s.t.a.r.s باعث لرزش بدنم می شود.

Resident evil

رزیدنت اویل (resident evil) یا به زبان ژاپنی، بایوهازارد(biohazard)، اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. اولین شاهکار استاد شینجی میکامی، توسط Capcom برای playstation منتشر شد. بعد ها برای sega saturn،pc ، Nintendo Ds پورت شد.

بازی در سبک survival horror در باره ی دو شخصیت اصلی،   chris redfield وjill valentine بود. آن ها عضو یک گروه بنام s.t.a.r.s بودند، آن ها که به دنبال دوستان گمشده شان در raccoon city بودند، به طور اتفاقی وارد یک عمارت بزرگ می شوند که توسط زامبی ها پوشیده شده بود.این دو با رمز های مختافی روبرو می شوند، باس فایت هایی را شکست می دهند و با توجه به نوع بازی گیمران، پایان متفاوتی را شاهد خواهند بود. باس فایت پایانی بازی tyrant اشک هر گیمری را در می آورد!

متای این بازی ۹۱ شده است.

 

Resident evil 2

رزیدنت اویل ۲ دو سال بعد از نسخه قبلی در سبک survival horror برای پلتفرم playstation منتشر شد.  روایت گر دو شخصیت دیگر به نام هایredfield Claire وscott kennedy leon بود. کلر برای پیدا کردن برادرش کریس پا به raccoon city گذاشته بود، که با لیان ملاقات می کند، اتفاقات آن ها را از هم دور می کند، ولی هر دوی آن ها وارد اداره پلیس می شوند و بازی حول محور اتفاقاتی که برای این دو در این محل رخ می دهد می چرخد. بار دیگر موجودات جهش یافته مثل زامبی و لیکر(licker) باز هم حل معما و پیچش های داستانی. این بار قرار دادن همزمان دو نفر با هم از نو اوری های بازی بود، لیان با ایدا وانگ آشنا می شود و کلر با شری بیرکین که چالش های جدیدی را پیش روی گیمران قرار می دهد. رزیدنت اویل ۲ که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، تقریبا کامل کننده نسخه قبلی بود و توانست، بار دیگر، دل گیمران را برباید.

متای این بازی ۸۹ شده است.

Resident evil 3

بعد از دو نسخه، Capcom در زمینه ساخت بازی survival horror خبره شد. شماره سوم این بازی به عقیده من و بسیاری از منتقدان و گیمران، بهترین بازی رزیدنت اویل است.  re3 در سال ۱۹۹۹ برای پلتفرم playstation  منتشر شد که بعد ها دیگر پلتفرم ها هم میزبان این بازی شدند. برای اولین بار تنها یک شخصیت قابل بازی است(کارلوس برای مدت کوتاهی قابل بازی می شود). جیل ولنتاین، یکی از پروتاگونیست های نسخه اول، بازگشته است تا اعضای گمشده s.t.a.r.s را پیدا کند. جیل ولنتاین یکی از بیاد ماندنی ترین پروتاگونیست های تاریخ صنعت گیم، در بهترین بازی رزیدنت اویل، چه شود!

جیل با nemesis مواجه می شود. یکی از ترسناکترین و پر ابهت ترین باس فایت های این فرنچایز. او با سه ظاهر متفاوت در بازی روبروی شما قرار می گیرد و هربار قدرتی مضاعف پیدا می کند. نام او به معنی انتقام، برای این انتخاب شده است، که قرار است انتقام مرگ تایرنت، باس فایت رزیدنت اویل ۱ را بگیرد. جیل با کارلوس، مایکل و نیکلای آشنا می شود که قصد دارند با به راه انداختن قطاری از raccoon city فرار کنند، اما موفق نمی شوند. این بار هم تصمیمات شما در بازی تاثیرگذارند و در روند بازی تغییراتی ایجاد می کنند. المان های بازی قبل از جمله ترس و معما و چالش های داستانی همچنان حضور دارند.

متای این بازی ۸۸ شده است.

Resident evil: survivor

اولین نسخه spin off این مجموعه در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. این بازی موفقی نبود و نمرات بسیار پایینی را گرفت. بازی در سبک light gun shooter بود و به همین خاطر به یکی از بدترین های فرانچایز رزیدنت اویل تبدیل شد. پلتفرمهای playstation  و pc میزبان های این بازی بودند. (Light gun shooter به بازی های اول شخصی می گویند که گیمر فقط باید تیر اندازی کند. )

متای بازی ۳۹ شده است!

Resident evil: code veronica

سال ۲۰۰۰ با بازی re: survivor به پایان نمی رسد، چند وقت بعد یکی از بهترین بازی های این مجموعه منتشر می شود؛ code veronica دومین و آخرین نسخه ای از رزیدنت اویل بود که کلر در ان حضور دارد. Code veronica اولین بازی بود که اول برای کنسول های سونی نیامد. ابتدا dreamcast میزبان این بازی بود و بعد ها بر روی pc ps2 xbox360 ps3 nintendo gamecube پورت شد.

داستان بازی بر روی دو شخصیت Claire redfield و steve burnside تمرکز دارد. آنها در یک جزیره که ویروس تی در آن پخش شده است، با خانواده اشفورد مواجه می شوند. گیمر کنترل کلر و استیو را بر عهده دارد و همینطور کریس که به دنبال خواهر خود کلر به جزیره آمده است هم قابل بازیست. المان های اصلی بازی مثل سه نسخه اصلی در این بازی هم وجود دارد. یکی از موفق ترین نسخه های فرانچایز رزیدنت اویل که تحسین منتقدان را برانگیخت.

متای این بازی ۹۳ شده است.

Resident evil zero

رزیدنت اویل صفر، پنجمین نسخه از مجموعه بازی های رزیدنت اویل بود که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. یک بازی survival horror که برای Nintendo gamecube منتشر شد. داستان بازی روایت داستان ربکاچمبرز(Rebecca chambers) و بیلی کوئن(billy coen) است.

داستان بازی ۲۴ ساعت پس از داستان رزیدنت اویل ۱ اتفاق میفتد. کنترل بازی برای اولین بار هر دو شخصیت را در تمام طول بازی در کنار یکدیگر قرار می دهد. یکی را گیمر کنترل می کند و دیگری را کامپیوتر. ربکا می تواند گیاهان را جمع کند ولی سلامتی کمتری دارد، بیلی سلامتی بیشتری دارد ولی نمی تواند، گیاهان را با هم ترکیب کند. آنها فرستاده شده اند، تا قتل مرموزی که در کوهستان آرکلی اتفاق افتاده است را بررسی کنند. ربکا از گروه خود جدا می شود و در راه بیلی را پیدا می کند. متوجه می شوند که شرکت آمبرلا در تولید ویروس نقش دارد. ویروسی بنام ebola. در پایان باس فایت نهایی بازی queen leech را از بین می برند.

متای این بازی ۸۴ شده است.

 

Resident evil: dead aim

سال ۲۰۰۳ بازی dead aim منتشر شد. یک بازی دیگر در سبک light gun shooter که بهتر از survivor ظاهر شد. بازی برای ps2 به انتشار رسید. گیم پلی بازی از زاویه سوم شخص دنبال می شود، ولی در هنگام نشانه گیری به اول شخص تبدیل می شود. نقطه ای هم برای دقت در نشانه گیری قرار داده شده است.

بازی در کشتی متعلق به آمبرلا آغاز می شود. صاحب این کشتی، اسپنسر رین در کشتی اش محموله بزرگی از ویروس تی دارد. او همچنین تعداد زیادی از موجودات جهش یافته را در اختیار دارد. آمریکا و چین را تهدید می کند تا ۱ میلیارد دلار به او باج دهند تا ویروس را در کشورشان پخش نکند. بروس مک گیورن(bruce mcgivern) و فونگ لینگ(fong ling) با هدف مشترک خود برای نابودی آمبرلا وارد بازی می شوند.

متای بازی ۶۵ شده است.   

Resident evil outbreak

بازی re outbreak یک بازی sh/action adventure که در سال ۲۰۰۳ برای ps2 توسط کپکام ساخته شد. این بازی برای اولین بار مولتی پلیر آنلاین را در خود قرار داد. گیمپلی بازی بسیار شبیه به  re1بود. گیمران حق انتخاب درجه سختی بازی و شخصیت مورد نظرشان و همینطور یک سناریو را داشتند. هر شخصیت وظایفی داشت که با انجام آن ها بازی را ۱۰۰ درصد کامل می کرد. داستان بازی چند روز پس از شیوع ویروس تی آغاز می شود. ۸ نفر بی خبر از همه چیز با یک زامبی مواجه می شوند. در پایان هم آن ها می بایست قبل از اصابت موشک به شهر از آنجا فرار کنند. بازی ۵ سناریو دارد که هر کدام به شکل متفاوتی هستند.

متای این بازی ۷۰ ثبت شده است.

Resident evil outbreak file 2

بازی در سال ۲۰۰۴ برای کنسول ps2  در ژاپن منتشر شد، سال بعد در اروپا و آمریکا هم توزیع گردید.

پس از موفقیت های نسخه اول در ژاپن، کپکام این شماره را دنباله ای بر قسمت قبلی قرار داد. همان ۸ نفر دوباره با همان توانایی ها و قابلیت ها در raccoon city گرفتار شده اند. ۵ سناریو جدید، همین طور دمویی از devil may cry 3 در بازی گنجانده شده بود. ۵ سناریو بنام های Wild Things", "Underbelly", "Flashback", "Desperate Times" and "End of the Road" . مثل نسخه قبل، هر سناریو یک لیست از وظایفی که باید انجام شوند داشت. برای کامل شدن بازی می بایست آنها را انجام داد. در کنترل بازی قابلیت فرمان و درخواست ازهم تیمی قرار داده شده بود و شما می توانستید از آیتم های آن ها نیز استفاده کنید.

متای این بازی ۶۸ شده است.

Resident evil 4

بالاخره در سال ۲۰۰۵ رزیدنت اویل به خط اصلی بازگشت و دست از spin off برداشت، re4 تبدیل به یکی از بهترین نسخه های این مجموعه شد. البته، این بازی آخرین نسخه ای بود که شینجی میکامی را بر مسند کار میدید. ابتدا برای کنسول gamecube منتشر شد و مدتی بعد برای ps2,pc,wii,ps3,xbox 360,.

برای اولین بار گیمپلی بازی سوم شخص با دوربین برروی شانه ی شخصیت بازی قرار داده شده بود. کمی از sh فاصله گرفته بود و action adventure شده بود، اما هنوز هم المان های ترس در بازی بود. به یکی از محبوبترین نسخه ها تبدیل شد و هنوز هم بهترین نسخه مدرن رزیدنت اویل است. تیراندازی سوم شخص برای اولین بار قرار گرفته بود و نشانه لیزر قرمز بود، که تیر اندازی را راحت تر می کرد.

داستان بازی در مورد لیان، یک مامور ویژه دولت آمریکا است که فرستاده شده است، تا دختر گمشده رییس جمهمور را پیدا کند. (اشلی گراهام، دختر رییس جمهور در بسیاری ازمراحل همراه شماست).در ادامه مسیر بازی،  با ایدا وانگ جاسوس مرموزمواجه می شوید. دیگر ویژگی این بازی بزرگ کردن جای قرار دادن مهمات و گیاه و سلاح بود، که جا کردن آنها یکی از دشواری های شیرین بازی بود. خرید کردن هم از ویژگی های جدید بازی بود، با جمع آوری پول و اشیا قیمتی و فروختن آن ها به تاجر، می توانستید سلاح و دیگر وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید. یکی از بهترین مبارزه با باس فایت در مجموعه بازی های رزیدنت اویل، مبارزه با کراوزر است، همچنین مبارزه پایانی با سدلر که بار دیگر به کمک ایدا به خوشی پایان می پذیرد.

متای این بازی ۹۶ شده است.

Resident evil umbrella chronicle

باز هم نسخه فرعی! مثل اینکه کپکام دست از سر این نسخه های فرعی بر نمی دارد.

سال ۲۰۰۷ این بازی با سبک rail shooter برای کنسول wii منتشر شد. (بعد ها ps3)

بازی رازهایی از فعالیت های شرکت آمبرلا را برملا می کند، ارتباطات آن با آلبرت وسکر. بازی دارای ۵ سناریو است که به اتفاقات کمتر شاره شده در نسخه های re 0-1-3 می پردازد، ورشکستگی شرکت آمبرلا هم از دیگر اتفاقات بازی است. بازی دارای ۸ شخصیت قابل بازی است، که هر کدام سناریو مخصوص به خود را دارند.

سناریو اول مربوط به re0 است. ربکا چمبرز و بیلی کوئن به یکی از پایگاه های آزمایشی آمبررلا می روند و آن جا با james marcus روبرو می شوند که یکی از دانشمندان شرکت آمبرلاست. او به خود ویروسی را تزریق می کند و تبدیل به هیولا می شود.

سناریو دوم مربوط به re1 است. جیل و کریس راه خود را از بین مردگان متحرک باز می کنند و با قوی ترین موجود ساخت آمبرلا، tyrant  روبرو می شوند و او را از بین می برند.

سناریو بعد مربوط به جیل و کارلوس در re3 است. آنها هم پس از نابود کردن زامبی ها با nemesis رو برو می شوند و او را از بین می برند.

سناریو بعد مربوط به جیل و کریس می شود که به یکی از بزرگترین و به نوعی اخرین پایگاه آمبرلا می روند تا آنجا را از بین ببرند. در این راه با موج های بسیاری از سرباز ها، زامبی ها و موجودات جهش یافته روبرو می شوند و پس از نابودی آن ها با هیولایی بنام T-ALOS  مبارزه می کنندو او را شکست می دهند.

آخرین سناریو مربوط به آلبرت وسکر است. او به دنبال اسناد مخفی از آمبرلاست و با یکی از سخت جان ترین دشمنان خود رو برو می شود، sergei vladimir، پس از کشتن او بازی به پایان می رسد.

متای این بازی ۷۵ شده است.

Resident evil 5

یک نسخه شماره دار و اصلی. اما action adventure محض!

در سال ۲۰۰۹ پنجمین شماره از این سری روانه بازار شد. بازگشت کریس پس از re1 شادی هواداران را برانگیخت. بازی برای ps3,xbox 360, pc منتشر شده است.

بار دیگر زاویه دوربین سوم شخص و از شانه شخصیت. جای قرار دادن وسایل از حالتی که re4 داشت، به حالتی که در نسخه های قبل داشت، تغییر کرده است. ۹ جا برای کریس و ۹ جا برای شوا. Sheva Alomar برای اولین بار وارد بازی شده بود. مکان بازی در نیجریه و کشور های آفریقایی بود و شرکت جدیدی جای آمبرلا را گرفته بود. Tricell CEO شرکت جدید تولید ویروس و آلبرت وسکر هم رییس شرکت بود.

حالت coop برای این بازی در نظر گرفته شده بود، گیمر می توانست، وسایلش را با همکارش جابجا کند. باز هم خرید کردن و آپگرید کردن از ویژگی های بازی بود.

فاصله گرفتن از المان های sh بزرگترین ضعف بازی بود. هواداران اصلا انتظار نداشتند و خیلی ها نبود شینجی میکامی را دلیل می دانستند، خیلی ها هم سلیقه امروزی ها را. حقیقت این است؛ سلیقه گیمران هردکور قدیمی با گیمران امروزی متفاوت است. گیمران قدیمی بازی می خواهند که راحت نباشد، نتوانند آن را براحتی تمام کنند، اما امروزی ها فقط می خواهند، شلیک کنند و هیچ چالشی در مقابلشان نباشد.

کریس و شوا پس از مبارزه ای طولانی و طاقت فرسا، آلبرت وسکر را می کشند و خرابکاری های او را پایان می دهند.(بسیاری از طرفداران آلبرت وسکر از مرگ او ناراحت شدند و این مرگ را قبول نمی کردند، آیا ممکن است او بازگردد؟)

متای این بازی ۸۶ شده است.

Resident evil darkside chronicle

این بازی دنباله ای بر umbrella chronicle بود. سبک بازی rail shooter بود و در سال ۲۰۰۹ برای کنسول wiiمنتشر شد(بعدها ps3).

این بار سعی شده بود تا روند کار باز قبل را برای code veronica  –re2-4در نظر بگیرند. گیمران از بین دو شخصیت leon S.kennedy و Claire redfield حق انتخاب دارند.

سناریو اول مربوط به لیان و کراوزر است که به دنبال یک قاچاقچی ویروس های شرکت آمبرلا در جنوب آمریکا هستند. داستان آن ها در داستان بازی re4 ادامه پیدا می کند.

سناریو دوم مربوط به re2 و ماجراهای مربوط به ان است. لیان و کلر که تازه به raccoon city رسیده اند، از اتفاقات رخ داده در شهر باخبر می شوند. آن ها به اداره پلیس می روند، تا شاید پاسخی بیابند.

سناریو سوم re code veronica را بازگو می کند، کلر و استیو در کنار هم قصد دارند، تا از جزیره rockfort فرار کنند، آن ها از هم جدا می شوند و کلر برادرش کریس را پیدا می کند.

یک سناریو مخفی مربوط به کراوزر هم در بازی وجود داشت.

متای این بازی ۸۰شده است.

Resident evil revelations

این بازی بطور انحصاری برای Nintendo 3DS توسط کپکام در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.(چندی قبل برای کنسولهای نسل هفتم و همین طور pc پورت شد).

بازی کمی به نسخه های کلاسیک نزدیک است و کمی المان های sh در ان پیدا می شود، کمبود مهمات، حل معما و دشمنانی جان سخت. بازی سوم شخص و دوربین روی شانه قرار دارد. داستان بازی بین re4 وre5 اتفاق میفتد. برای اولین بار انتخاب شخصیت ها توسط بازی است. یعنی، هر مرحله شخصیت بازی عوض می شود. مکان هم تغییر می کند. شخصیت هایی مثل کریس، جیل و چند شخصیت جدید در بازی حضور دارند.

بعد از بین رفتن آمبرلا، یک گروه تروریستی جدید به نام Il veltro قصد دارد، تا موجودات جهش یافته خود را بلای جان مردم کند. در این حین جیل ولنتاین و پارکر لوسیانی فرستاده می شوند، تا کریس ردفیلد و جسیکا شراوات را که از آنها خبری نیست، را پیدا کنند. کشتی SS Queen Zenobia مکان اصلی بازی است، اما در بعضی مراحل مکان بازی تغییر می کند. موجودات جدیدی بنام ooze جای گزین زامبی ها شده اند، موجوداتی که حالتی مایع دارند، ولی موقع حمله به شکلی ترسناک در می آیند.

در پایان جیل و کریس موفق به کشتن فرمانده گروه تروریستی می شوند، ولی در cutscene پایانی نشان داده می شود، که ادامه ای برای این بازی خواهد آمد.

متای این بازی ۸۳ شده است.

Resident evil operation raccoon city

یک بازی سوم شخص تیراندازی! و یکی از ضعیف ترین بازی های این فرنچایز بدون شک، re orc هست. بازی توسط slant six games توسعه داده شده است و برای pc, x360,ps3 در سال ۲۰۱۲ انتشار یافت. داستان بازی های re2-3 را بازگو می کند. تیم دلتا وارد آزمایشگاه زیرزمینی شهر می شوند و تیم آلفا را می بینند. آنها می خواهند، با همکاری هم ویلیام بیرکین را از پخش کردن ویروس بازدارند.

۱۲ شخصیت قابل انتخاب وجود دارد، ۶ شخصیت در هر تیم قابل بازی است. همین طور ۴ شخصیت که در طول بازی اضافه می شوند.

زامبی ها توانایی گرفتن شما را دارند و در این مواقع، شما باید با تکان دادن سریع انالوگ از گاز گرفته شده، جلوگیری کنید.

از دیگر افتضاحات بازی این است، که لیان، پروتاگونیست چند نسخه از بازی، در این بازی باس فایت پایانی است!

متای این بازی ۵۲ شده است.

Resident evil 6

پس از ناراحتی های فراوان هواداران re کپکام قول جبران داد، ولی باز هم به بازی مورد انتظار هواداران تبدیل نشد. هنوز هم المان های تیراندازی و action adventure به المان های survival horror می چربد.

سال ۲۰۱۲ سال پرباری برای re بود و سه بازی از این مجموعه منتشر گردید. سومین بازی re6 نام گرفت، که برای کنسول های نسل هقتم و pc انتشار یافت.

داستان بازی درمورد کریس، عضو سابق گروه BSAA و لیان یک مامور ویژه دولت امریکاست. در بازی ۴ سناریو به موازات هم قرار گرفته اند. اولین سناریو مربوط به لیان و هلنا هارپر(Helena harper) است، این دو مجبور به کشتن رییس جمهور مبتلا به ویروس می شوند. هلنا و لیان به کلیسای tall oaks می روند، تا خواهر هلنا، دبورا را پیدا کنند، اما او را هیولایی می بینند و مجبور به کشتن او می شوند. این دو با ایدا وانگ ملاقات می کنند و او به ان ها از کار های خلاف Derek simmons می گوید، که شرکتی را با نام neo umbrella تاسیس کرده است. در پایان لیان و هلنا به کمک ایدا درک سیمونز را که تبدیل به هیولا گشته است، را می کشند.

سناریو بعد مربوط به کریس و همکار جدیدش پیرس نیوانز(piers nivans) است. آنها در چین در حال جنگ با گروهی تروریستی هستند. آن ها متوجه فردی شبیه به ایدا وانگ می شوند، که در حال خرابکاری است و بدنبال او می روند. کریس و پیرس موفق به از بین بردن محموله های حاوی ویروس تی می شوند و آن شخصی که شبیه ایدا است را کشته شده می بینند. در پایان کریس و پیرس با یکی از قوی ترین موجودات B.O.W مواجه می شوند و با فداکاری پیرس، او را می کشند.

سناریو سوم مربوط به جیک مولر(jake muller) و شری بیرکین(sherry birkin) است، جیک، پسر البرت وسکر است. حون او حاوی موادی است که برای درمان ویروس سی موثر است، شری برای متقاعد کردن او به شرق اروپا سفر می کند. آنها به همراه کریس و پیرس و موجوداتی بنام j`avo و دو غول بنام orgomans مبارزه می کنند و آنها را شکست می دهند. اصلی ترین دشمن این دو نفر موجودی جهش یافته بنام ustanak است. ( این موجود شباهت غجیبی به nemesis دارد!) در پایان جیک و شری موفق به کشتن ustanak می شوند.

آخرین سناریو بازی مربوط به ایدا وانگ، جاسوسی با هویت نا شناخته است. سناریو او برخی از مسائل بدون جواب را پاسخ می دهد. اصلی ترین موضوع، پرده برداشتن از همزاد اوست، کارلا رادامس(Carla radames). خرابکاری هایی را با نام ایدا اناجم می دهد. ایدا در پایان سناریواش، کارلا را که به هیولایی تبدیل شده را از بین می برد.

متای این بازی ۷۴ شده است.

امید است re7 به روز های اوجش برگردد.

یک جمله خاطره انگیز از رزیدنت اویل های کلاسیک:" you have once again entered the world of survival horror good luck!"

شما ممکن است این را هم بپسندید

۶ پاسخ‌ها

  1. سروش مطلبی گفت:

    مقاله ی مفصلی بود.
    ممنون :yes:

  2. متین نصیری گفت:

    عالــــــــــــــــی بود علیرضاجان !!!

    واقعا مقاله خیلی خیلی خوبی نوشتی… حداقل برای من که خیلی مفید بود !

    من فکر نمیکردم اینقدر رزیدنت اویل منتشر شده باشه، فرعی ها خیلی زیاد بودن.

    من فقط RE 4 و RE 5 و RE 6 و RE Revelation و RE Raccoon City رو بازی کردم.

    از نظر من RE6 جدید ترین و برترین رزیدنت اویل بود. درسته از ریشه ها فاصله گرفته

    اما واقعا ۴ داستان متفاوت با ۷ شخصیت، عالی بود! گرافیک و گیم پلیش هم عالی!

    امیدوارم RE 7 هم به سبک RE 4 و RE 5 و RE 6 منتشر بشه و داستانو ادامه بده !

  3. Keyvan 316 گفت:

    خیلی خوب و جالب بود تنها ایراد شاید این هست که نسخه ها به ترتیب نیستند مثلا اول RE:Rev بود و بعدش راکون سیتی و ۶ بود.
    من به شخصه از نسخه ۶ خیلی خوشم اومد چون دنبال ترس نیستم و بازی اکشن بود که خیلی عالی بود.
    ممنون بابت مقاله زیباتون.

  4. kyo گفت:

    سلام من رزیدنت اویل ۶ هم سیو نمی کنه از دو جا خریدم ولی سیو نمی کنه چخ کار کنم؟

  5. deniro گفت:

    خیلی خوب و کامل بود و نوشتن این مقالات با این حجم مشکله به خصوص تاریخچه,واقعا خسته نباشید و ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *